holnap esetleg - kedden viszont melózom....
délután jó nekem amugy a szerda, csütrötök, péntek, szombat.......
De ha rámcsörögsz előtte akkor ugyis megmondom....
Ha nem veszem fel: Alszok, motorozok, melózok, vagy épp nem hallom a telefont mert nem vagyok a közelbe:-)
Mindenképpen az a "jobb" motor amelyiken TE jobban érzed magad! Soha nem fogod jobbnak tartani a hondát,ha neked az gs500f tetszik.Mindig ott fog motoszkálni a gondolataidban ,hogy talán a másikat kellett volna megvenni. Ki kell próbálnod mind a két gépet,és meglátod, egyből rá fogsz érezni,hogy melyiket szeretnéd.Ezt más nem döntheti el helyetted, választanod neked kell.
A két motor közül ha újat kellene venni, akkor én is a cbf-et választanám! Erősebb mint a GS, 56le, folyadékhűtéses, és elég friss koncepció. GS-ben F-es verziót nem vennék, szerintem elsiették az idomot a suzukisok (kormányon vannak a műszerek, stb.) De ha már ennyi lóvém lenne akkor még összekuporgatnék egy kicsit az SV-hez.
Köszönöm a válaszotokat.
Hát szivem szerint énis hondát vennék csak nekem az idomosak jönnek be.
konkrétan most a túrázást szeretném kipróbálni mert eddig gyorsaságim volt és most "motorozni" szeretnék.
Én a gs 500fet csak a kinézete miadt érdekelne.
akkor szerintetek azzal ne foglalkozzak h h néz ki?
jobb a honda és kész?:D
Igen ez a legnagyobb gond a cbf-el, hogy alig olcsóbb (najó az azért benne van a dologban hogy egy 500as fenntartása sokal de sokkal olcsóbb) mint a négy hengeres hatszázas ami már bárhova elég és egy átlag ember nem növi ki sose. Nekem eddig cb500 hoz volt szerencsém (nem hizsem hogy cbf más lenne) az azért picit jobb mint a gs, ugyhogy ha annyi pénzed van hogy a cbf-et még pont meg tudod venni, akkor én azt venném a helyedben. De igazából az a nyerő ha ki tudod próbálni mind a kettőt, ha mentél velük egyből tudni fogod melyik kell neked. Ész érvekre meg ne halgass motorválasztásnál:)
Helló! A GS500 nem a problémáiról híres. De szerintem gondolkozz el rajta pontosan mire is akarod majd használni a motort, ha ennyi pénzed van egyben. Egy ABS-es CBF500 árához már csak 60-at kell hozzárakni, hogy 600-as legyen. +100-ért már idomosat kapsz a 600-asból. Akkor meg már ott vagy egy Transalp/DL650 áránál, ami a tré utakra valószínűleg jobb választás mindegyiknél. Üdv: Miki
Ajánlom figyelmedbe a következő oldalt.
Blue csinált egy kis tesztvideot. Innen sok kérdésedre választ lelhetsz.
És az oldalról pedig hasznos indormációk birtokába juthatsz.
köszönöm a hasznos és baráti hozzászólást.Mindenképpen megfogadom a tanácsot, nem szeretnék beszopni egy balesetet vagy akár valami gázos szitut! A másik meg az hogy hosszú ideig akarok motorozni és hozzátok csatlakozni :) jó arcok vagytok és normálisak :) hamarosan jelentkezem és kérem a tanácsokat :) Üdv és kellemes napot :)
Hali!
Köszi szépen a teljeskörű választ. A motor 170km-rel ezelőtt volt főtengelyköszörülésen, mert hozzám úgy került, hogy jobban kopogott mint egy gyorsvonat. Azt hiszem vissza fogom vinni ahhoz a szerelőhöz, hisz nem volt olcsó a móka, és akkor nyilván összefüggésbe hozható ez a két dolog, vagy tévednék és nem feltétlenül van köze a két dolognak egymáshoz?
Bár most itt a jóidő és ha sok munkája van a szerelőnek lehet mégiscsak kénytelen leszek magam belekukkantani.
A hajtást nem a csavar viszi át, hanem a főtengely kúp. Tehát a főtengely kúpos kialakítása. Ennek a kúpnak tökéletesen kell illeszkedni a generátor forgórészében lévő kúppal. Sajnos mivel ez neked lepörgött valószínű, hogy apró karcokat bemaródásokat hozott létre a kúp ill. a forgórész belső kúpján. Ezek a bemaródások gátolják a tökéletes illeszkedést és nem képes a kúp átadni az indításkor keletkező terhelést. A következmény, hogy állandóan le fog pörögni és egyre jobban szétzilálja a kúpot.
Mit lehet csinálni?
A feladat a következő:
- Leszeded a deknit. (Előtte az olajat vagy leengeded vagy a motor megdöntöd jobbra, vigyázva nehogy eldőljön.)
- Kiveszed a kis kettős fogaskereket tengelyestől
- Kicsavarod a forgórészt rögzítő csavart.
- Leveszed a generátor forgórész. (Ehhez a művelethez lehúzó kellene, de mivel neked lepörgött így egyszerűen csak leemeled. Mikor veszed le, akkor fogd hozzá a szabadonfutó fogaskereket is, mivel az ki tud a szabadonfutó agyból esni és az agy meg széthullik aztán legózhatsz vele.)
- Fogsz egy darab polírpapírt kb. 200-400 –ast és a kúpot finoman tökéletesen simára kell csiszolni. A főtengelyen és a generátor forgórészben is. El kell tüntetni minden kitüremkedést a felületről. Durvább smirglit NE HASZNÁLJ mert több kárt teszel mint hasznot.
- A kúpot tökéletesen zsir és olajmentesíteni kell. Erre nagyon jó a benzin vagy alkohol, de a tapasztalataim szerint a legjobb a féktárcsa tisztító spray. Ez old minden zsírt, koszt, gyorsan párolog és tökéletesen száraz felületet hagy maga után.
- Óvatosan visza rakod a főtengelyre a forgórész a szabadonfutó fogaskerékkel, majd kalapácsal óvatosan a mágnesekre vigyázva felütöd. (Felrakás előtt nézd meg, hogy a szabadonfutó működik-e? A fogaskerék a generátor forgórésztől balra könnyen el tud fordulni, viszont jobbra hajtja azt.)
- Becsavarod a forgórész rögzítő csavarját és megtéped.
- Vissza a kettős fogaskerék majd a dekni új tömítéssel. (csinálhatod klingeritből vagy esetleg papírból is (A papírt zsírozd be hőálló zsírral, hogy ne égjen ki.). Használhatsz tömítő pasztát is, (NEM szilopasztot) pl. LOCTITE 5920. A legjobb a klingerit véknyan bekenve ezzel a pasztával. Ezt amúgy tudom a Suzihoz mindenhová (Kivéve Hengerfej) javasolni. Olaj, zsír és hőálló és nagyon jól tömít.
Ennyi és imádkozz, hogy ne pörögjön le ezek után, mert igazából szakszerűen ezt másképp csak főtengely és generátor forgórész cserével lehet orvosolni.
Persze van még pár megoldás, de az már barbár munka. Ragasztás? Szerintem nem fogja meg.
Én az egyik havernak a folyamatosan lepörgést csak úgy tudtam megoldani, hogy örök kötést hoztam létre. Elvittük a mocit egy díszműkovács ismerőshöz, vörös izzásig melegítette a generátor forgórész közepét majd az így izzó forgórészt felütöttem a főtengelyre, majd be a csavart. Lehűlt és kialakult a zsugorkötés. Na ez többet a büdös életbe nem jön le, csak így ha bármi más probléma adódik, akkor csak főtengely cserével lehet javítani.
Ha a szerelés közben valamelyik mágnes leválik a forgórészről, akkor zsír és olajtalanítás után kétkomponensű 180 fokig hőálló epoxi ragasztóval vissza tudod ragasztani.
Jótanács a végére mindnkinek: Ne kínozd a mocit gyenge akkuval, mert jóval nagyobb kárt tudsz okozni vele mint egy új akku ára.
Minden motor más....
Nekem volt ugye egy TZR125F-em.... ebben is belenyomtam 1 év alatt 18.000km-ert (1-es kép)
Utána jött a balesetem......de Én visszaültem a nyeregbe....
Következett az Aprilia Futura időszak.......5 hónapig volt a tulajdonomba de belecsavartam 6000-ret (2-es kép)
Majd a szopás után jött a GS......ami júniusban lesz 3 éves - és tegnap léptem át vele az 57000km-ert
Mikor Bexi odaadta a gépét (neki ugye 1,5 hónappal fiatalabb volt mint az enyém) az első utamon majd bexartam.....remeget kezem-lábam....... Nem szégyen ez.........de ugye a lovak megduplázódtak..
No meg ugye nem is egy 130kg motort hajszoltam.
Ez lesz most Katikának is a legfőbb gondja!
Eladta a CBF260-et és vett egy CBF500-at.... igen ám, csak ugye a pacikkal jön a súly is......
Szóval minden motort meg kell szokni.....
Más és más a poziciód, más és más a menettulajdonsága......
Ui: És ne csak a közvetlen környezetet figyeld, hanem 2-3 kocsival tovább is. Nem biztos, hogy a közvetlen közeledben haladók csinálnak valami hülyeséget, ami balesethez vezet.
Mike, a százas tempóval kapcsolatban én is csak azt tudom mondani, mint Blue mester.
6000 km-t motoroztam le egy 250-es nagyrobogóval, de utána a Gs500 110 felett kicsit megijesztett. Ne menj nagyon 100 fölött legalább addig, míg 500 km-t le nem gurultál, lehetőleg változatos útviszonyok között.
Mellesleg ha ez az ELSŐ motorod akkor alapjában ne 100 fölött gondolkodj egy ideig , mert úgy jársz mint a többi "kezdő".......
ez most nem beugatás - hisz mindenki a saját pénztárcájával és életével játszik - de előbb összekellene haverkodnod a géppel! És ez mindenkire vonatkozik!
Az nem motorozás hogy kimész a pályára és ISTENKIRÁLYNAK érzed magad mert 200-al mész le Siófokra.....Ezt minden fasz (Én is) megtudja tenni ha egy olyan motoron ül ami képes erre (no a GS nem:-)
Erre nagyon jó eset és szomorú példa a szombati nap.....
4 motoros baleset no meg az előbbi tesóka.......
Úgy is mondhatnám: "A gázt addig cibáld amig idő előtt meg is tudsz állni"........
Vagy NANO mondata: Inkább 1 órával lassabban, de 50 évvel tovább!
Annyira cibál a szél, mint minden NAKED bikeon.......
Lehet ER5, CBF, Hornet, stb......
A többi már egyéni ízlés és kreativitás dolga....no meg a sebességé:-)))
Tegnap előtt írtam hogy csináltam a fejidomomat - igy nélküle mentem át a szomszéd faluba......
SZAR volt:-))) De ugye hozzászoktam már az idomhoz és a plexihez.......
délután jó nekem amugy a szerda, csütrötök, péntek, szombat.......
De ha rámcsörögsz előtte akkor ugyis megmondom....
Ha nem veszem fel: Alszok, motorozok, melózok, vagy épp nem hallom a telefont mert nem vagyok a közelbe:-)
Boldog Szülinapot!
Blue, ez az olajcsere nem jött ma össze, még a motort sem vettem ki a helyéről.
Majd holnap, vagy kedden.
Hát szivem szerint énis hondát vennék csak nekem az idomosak jönnek be.
konkrétan most a túrázást szeretném kipróbálni mert eddig gyorsaságim volt és most "motorozni" szeretnék.
Én a gs 500fet csak a kinézete miadt érdekelne.
akkor szerintetek azzal ne foglalkozzak h h néz ki?
jobb a honda és kész?:D
Köszi szépen :) már megyek is és csekkolom :)
jóétvágyat :)
Ajánlom figyelmedbe a következő oldalt.
Blue csinált egy kis tesztvideot. Innen sok kérdésedre választ lelhetsz.
És az oldalról pedig hasznos indormációk birtokába juthatsz.
http://gsfanklub.extra.hu/
(a vidi az oldal felső ötödében található, "A tesztvideo" címmel)
Én is megnézem még egyszer ebéd előtt.
köszönöm a hasznos és baráti hozzászólást.Mindenképpen megfogadom a tanácsot, nem szeretnék beszopni egy balesetet vagy akár valami gázos szitut! A másik meg az hogy hosszú ideig akarok motorozni és hozzátok csatlakozni :) jó arcok vagytok és normálisak :) hamarosan jelentkezem és kérem a tanácsokat :) Üdv és kellemes napot :)
Köszi szépen a teljeskörű választ. A motor 170km-rel ezelőtt volt főtengelyköszörülésen, mert hozzám úgy került, hogy jobban kopogott mint egy gyorsvonat. Azt hiszem vissza fogom vinni ahhoz a szerelőhöz, hisz nem volt olcsó a móka, és akkor nyilván összefüggésbe hozható ez a két dolog, vagy tévednék és nem feltétlenül van köze a két dolognak egymáshoz?
Bár most itt a jóidő és ha sok munkája van a szerelőnek lehet mégiscsak kénytelen leszek magam belekukkantani.
A hajtást nem a csavar viszi át, hanem a főtengely kúp. Tehát a főtengely kúpos kialakítása. Ennek a kúpnak tökéletesen kell illeszkedni a generátor forgórészében lévő kúppal. Sajnos mivel ez neked lepörgött valószínű, hogy apró karcokat bemaródásokat hozott létre a kúp ill. a forgórész belső kúpján. Ezek a bemaródások gátolják a tökéletes illeszkedést és nem képes a kúp átadni az indításkor keletkező terhelést. A következmény, hogy állandóan le fog pörögni és egyre jobban szétzilálja a kúpot.
Mit lehet csinálni?
A feladat a következő:
- Leszeded a deknit. (Előtte az olajat vagy leengeded vagy a motor megdöntöd jobbra, vigyázva nehogy eldőljön.)
- Kiveszed a kis kettős fogaskereket tengelyestől
- Kicsavarod a forgórészt rögzítő csavart.
- Leveszed a generátor forgórész. (Ehhez a művelethez lehúzó kellene, de mivel neked lepörgött így egyszerűen csak leemeled. Mikor veszed le, akkor fogd hozzá a szabadonfutó fogaskereket is, mivel az ki tud a szabadonfutó agyból esni és az agy meg széthullik aztán legózhatsz vele.)
- Fogsz egy darab polírpapírt kb. 200-400 –ast és a kúpot finoman tökéletesen simára kell csiszolni. A főtengelyen és a generátor forgórészben is. El kell tüntetni minden kitüremkedést a felületről. Durvább smirglit NE HASZNÁLJ mert több kárt teszel mint hasznot.
- A kúpot tökéletesen zsir és olajmentesíteni kell. Erre nagyon jó a benzin vagy alkohol, de a tapasztalataim szerint a legjobb a féktárcsa tisztító spray. Ez old minden zsírt, koszt, gyorsan párolog és tökéletesen száraz felületet hagy maga után.
- Óvatosan visza rakod a főtengelyre a forgórész a szabadonfutó fogaskerékkel, majd kalapácsal óvatosan a mágnesekre vigyázva felütöd. (Felrakás előtt nézd meg, hogy a szabadonfutó működik-e? A fogaskerék a generátor forgórésztől balra könnyen el tud fordulni, viszont jobbra hajtja azt.)
- Becsavarod a forgórész rögzítő csavarját és megtéped.
- Vissza a kettős fogaskerék majd a dekni új tömítéssel. (csinálhatod klingeritből vagy esetleg papírból is (A papírt zsírozd be hőálló zsírral, hogy ne égjen ki.). Használhatsz tömítő pasztát is, (NEM szilopasztot) pl. LOCTITE 5920. A legjobb a klingerit véknyan bekenve ezzel a pasztával. Ezt amúgy tudom a Suzihoz mindenhová (Kivéve Hengerfej) javasolni. Olaj, zsír és hőálló és nagyon jól tömít.
Ennyi és imádkozz, hogy ne pörögjön le ezek után, mert igazából szakszerűen ezt másképp csak főtengely és generátor forgórész cserével lehet orvosolni.
Persze van még pár megoldás, de az már barbár munka. Ragasztás? Szerintem nem fogja meg.
Én az egyik havernak a folyamatosan lepörgést csak úgy tudtam megoldani, hogy örök kötést hoztam létre. Elvittük a mocit egy díszműkovács ismerőshöz, vörös izzásig melegítette a generátor forgórész közepét majd az így izzó forgórészt felütöttem a főtengelyre, majd be a csavart. Lehűlt és kialakult a zsugorkötés. Na ez többet a büdös életbe nem jön le, csak így ha bármi más probléma adódik, akkor csak főtengely cserével lehet javítani.
Ha a szerelés közben valamelyik mágnes leválik a forgórészről, akkor zsír és olajtalanítás után kétkomponensű 180 fokig hőálló epoxi ragasztóval vissza tudod ragasztani.
Jótanács a végére mindnkinek: Ne kínozd a mocit gyenge akkuval, mert jóval nagyobb kárt tudsz okozni vele mint egy új akku ára.
Sok sikert!
Minden motor más....
Nekem volt ugye egy TZR125F-em.... ebben is belenyomtam 1 év alatt 18.000km-ert (1-es kép)
Utána jött a balesetem......de Én visszaültem a nyeregbe....
Következett az Aprilia Futura időszak.......5 hónapig volt a tulajdonomba de belecsavartam 6000-ret (2-es kép)
Majd a szopás után jött a GS......ami júniusban lesz 3 éves - és tegnap léptem át vele az 57000km-ert
Mikor Bexi odaadta a gépét (neki ugye 1,5 hónappal fiatalabb volt mint az enyém) az első utamon majd bexartam.....remeget kezem-lábam....... Nem szégyen ez.........de ugye a lovak megduplázódtak..
No meg ugye nem is egy 130kg motort hajszoltam.
Ez lesz most Katikának is a legfőbb gondja!
Eladta a CBF260-et és vett egy CBF500-at.... igen ám, csak ugye a pacikkal jön a súly is......
Szóval minden motort meg kell szokni.....
Más és más a poziciód, más és más a menettulajdonsága......
Szeretnék csatlakozni a fórumhoz, mint GS500F tulajdonos. Sok jó dolgot olvasgattam már a fórumon, és a tanácsok nekem is jól jönnek.
6000 km-t motoroztam le egy 250-es nagyrobogóval, de utána a Gs500 110 felett kicsit megijesztett. Ne menj nagyon 100 fölött legalább addig, míg 500 km-t le nem gurultál, lehetőleg változatos útviszonyok között.
ez most nem beugatás - hisz mindenki a saját pénztárcájával és életével játszik - de előbb összekellene haverkodnod a géppel! És ez mindenkire vonatkozik!
Az nem motorozás hogy kimész a pályára és ISTENKIRÁLYNAK érzed magad mert 200-al mész le Siófokra.....Ezt minden fasz (Én is) megtudja tenni ha egy olyan motoron ül ami képes erre (no a GS nem:-)
Erre nagyon jó eset és szomorú példa a szombati nap.....
4 motoros baleset no meg az előbbi tesóka.......
Úgy is mondhatnám: "A gázt addig cibáld amig idő előtt meg is tudsz állni"........
Vagy NANO mondata: Inkább 1 órával lassabban, de 50 évvel tovább!
Lehet ER5, CBF, Hornet, stb......
A többi már egyéni ízlés és kreativitás dolga....no meg a sebességé:-)))
Tegnap előtt írtam hogy csináltam a fejidomomat - igy nélküle mentem át a szomszéd faluba......
SZAR volt:-))) De ugye hozzászoktam már az idomhoz és a plexihez.......