Egy kis segítség illetve tanács, kellene nekem :) helyzet hogy most tervezek GS 500-as mocit vásárolni! Első motorom lesz! Jókat hallottam róla. érdekelne a ti véleményetek. Csak izelítő gyanánt :) Nekem a naked az amelyik igazán bejön, mit lehet tudni róla ? Mennyire taszigál a menetszél 100 fölött? hallottam már sok véleményt,mégis érdekelne hogy mi is a valóság! Megköszönném a hozzászólásokat!
Helló! Köszi szépen mindenkinek a válaszokat! Greatman, alaposan sikerült rátapintanod a lényegre:) Miközben szenvedtem a cuccal, észrevettem hogy a generátor körüli nagy fogaskereket minkét irányban tudom forgatni ellenállás nélkül miközben sebességben van a motor, ez nyilván nem OK, találtam a végén egy csavart amit kézzel is tudtam tekerni annyira laza volt, húztam rajta egy kicsit. Sajnos ekkor még nem olvastam a hozzászólásod, uh csak kicsit húztam a csavaron, és nagyon büszke voltam hogy most megszereltem a motort :) összeraktam, olaj vissza, inditózás, forog kettőt és ugyanazt adja elő mint eddig. Szóval pontosan az a helyzet vele amit írtál, hogy lepörög a forgórész. Nagyon trágya akksival használtam (2 nap alatt lemerült ha nem használtam), már vettem újat. Milyen megoldásokat tudsz javasolni a problémára? Esetleg próbálkozzak csavarragasztóval? Vagy tépjem meg amennyire tudom? Tényleg a vadi új olajban (170 km, és még átlátszó) volt majdnem egy kávéskanálnyi törmelék, ez normális? A leengedőcsavaromon sincs mágnes, nem kéne oda?
Köszi a válaszokat!
1. Kettős fogaskerék. (áttétel a villanymotor és a szabadonfutó fogaskerék között)
2. Kettős fogaskerék csőtengelye
3. Szabadonfutó fogaskerék a generátor forgórész (mágnes) mögött
4. Görgő ( 3 db van. Ezek feszülnek be indításkor és adják át a hajtást)
5. Görgőket előfeszítő nyomórugó
6. Görgő nyomó tüske
7. Szabadonfutó agy zárófedél
Nincs számozva a lényeg: középen a szabadonfutó agy. (Vonal mutatja benne a rugó és a görgő helyét.
A szabadonfutó agy a generátor forgó részéhez ( nincs az ábrán ) van csavarozva három csavarral. A szabadonfutó fogaskerék csak bele van tolva az agyba.
A Gs500 indítórendszere merőben más mint az autónál. Itt nincs semmilyen behózómágnes meg Bendix fogaskerék. Igazából inkább hasonlít a kontrás bicikli hátsó kerékagyához. Mikor a pedált tekered és gyorsabban mint ahogy a hátsó kerék forog akkor hajt, majd mikor a hajtást abbahagyod, akkor simán gurul tovább a hátsókerék.
A lényege az, hogy görgők vannak az agyban, amik a hajtás következtében a belső agy emelő pályái miatt befeszülnek a belső és a külső egység közé és így adják át a hajtás. Tulajdonképpen így működik a GS is. (Ja, és ha valaki emlékszik rá, akkor a régi 2 ütemű Wartburgok szabadonfutója is egy az egyben így működött.)
Az indítómotor egy sima egyenáramú villanymotor a tengely végén kiképzett fogaskerékkel. Mikor megkapja az indító áramot akkor elkezd forogni és kész.
Az a kis kettős fogaskerék a csőtengellyel csak egy egyszerű áttétel a villanymotor és a generátor forgórész mögött elhelyezkedő szabadonfutós fogaskerék között. Ez nem emel ki, nem húz be csak átviszi a hajtást.
A lényeg a generátor forgórésszel egybeépített szabadonfutós fogaskerék. (Hawk 1. képén.)
Ha ez nem viszi át a hajtást, de a villanymotor pörög indításkor akkor a következő lehet:
1. Letapadtak a görgők (vagy szétmentek) a szabadonfutóban, vagy elkoptak vagy valami ilyesmi.
2. Leforgott a főtengelykúpról a generátor forgórész. (Na ez viszont szopás.) Ez pl. akkor történhet, ha gyújtáshiba vagy egyéb okból (gyenge akkuval próbálunk indítani) a motor úgymond visszarúg és lepörgeti a csavart a főtengelyről és lelazul a forgórész.
Ilyen folyamatosan lepörgő forgórésszel sajnos már volt dolgom és nem kívánom senkinek mert kib..ott szopás.
De ezt könnyen meg tudod nézni, mert ha kézzel forgatod a generátor forgórész (mágnest), akkor tudnod kell hajtani a motort és érezned kell a kompressziót. Ha viszon könnyen csak úgy elforog akkor sajna lepörgött. (És jöhet a szopás.)
A mai nap képei....
Videjó majd holnap mert már ki....ot fáradt vagyok:-)))))
Szóval én zutyanok az ágyba egészen 3:30-ig:-) amikor újra fel kell kelnem:-)))
A szomorú az, hogy az abszolút vétkes meg gondolom elhúzott a gennybe. Lehet, hogy még észre sem vette azt, hogy pereceltél. Igggazi Köcsög, de mennyi ilyen van bakker! A szerencse az, hogy nagyjából egyben maradtál. A térded nézesd meg dokival mindenképp... sajnos egy kis ütés után is tud vacakolni sokáig.
Biztit nem valószínű, hogy sikerült volna elintézni, úgyhogy hagytam a fenébe, annyira nem sérült a motor. Meg az összes kár a gatyám és a karcos deknit nem számolva 20-25 e ft, legalábbis a szerelő a munka nagy részével végezve ennyit mondott végösszegnek. Csak amíg a térdem helyre nem jön, addig nem nagyon fogok rendes motort vezetni.
Na csövi a mai HKG résztvevőknek (is)! Remélem mindenki épségben hazaért. Aki kihagyta sajnálhatja a
"Megáll a kanál bennem gulyást",meg a lángost! Szerintem megint jól sikerült ez a nap,köszönet ismét
Blue mesternek!
Íme a nap képe:
Hát szerintem azt ugynevezett bendix halt meg benne, amit javítani csak cserével lehet ( tudtommal ),bár én az autó önindítójához hasonlítom, de lehetséges hogy itt más technika van
Itt egy kis segítség bár én sem igazán tudon értelmezni
Sziasztok.
szügségem lenne a segítségetekre.
Akarok venni egy 500as 0kms gépet és nem tudom eldönteni h melyik legyen az.
Két választásom van a honda cbf500as abessel vagy az idomos gs 500as.
szivem szerint a hondát választanám mert azzal 100% h nem lesz daj, de a gst nem ismerem de viszont az sokkal jobban tetszik.
ja és azt be lehetne e folytani 250esre? mert arra van jogsim és mocit minden féleképpen venni akarok.
a cbfet le lehet folytani.
Légyzives segítsetek ha valakinek van tapasztalata az új gssel az írja meg vagy valami hasonlót.
Köszi szépen
Sziasztok gs500 tulajok!
Az helyzet a motorommal, hogy az inditómotor nem forgatja meg a motort. Az inditómotor forog. Lekaptam az oldaldeknit (ehhez sajna le kellet engedni az olajat) és ott van a bűnös dolog, egy kis fogaskerék ami tud mozogni kb 1 centit a tengelyével párhuzamos irányban, és indításkor be kéne húznia, és így lenne kapcsolat az inditómotor és a motor között. Na ez a kis izé nekem nem kapcsol össze indításnál, és még nem sikerült rájönnöm, hogy mitöl kéne neki inditáskor odakerülnie ahova kell (mágnes húzza vagy vmi mechanikus dolog?). Ebben kérném a segítségeteket, hogy tudja-e valaki hogy annak ott mitől kéne odakerülnie ahova.
Köszi
A történet annyi, hogy mentem egy opel után, és mikor egy út szélén parkoló tréler kikerülése után visszatértünk a sávunkba, a mellékutcából kifordult eléje egy skoda. Opel satufék, én szintén, motor eldob, utána már csak azt néztem, mi minden sérült.
Igen túléltem, csak a bal térdemet vertem be rendesen, meg némi bőrrel adóztam az útnak.
A motoron meg le van horzsolva a bal dekni, kicsit elgörbült a kormány, behrpadt a fényszóró és kilyukadt a jobb teleszkóp.
Vége a tevékeny hétköznapknak. Volt mit visszaolvasnom, teker a fórum ezerrel!
Blue! Jól fest az új "szemdesign" a motoron.
Külön öröm, hogy "megtanultam" én is fényképezni!
A kezemben van a vizsgaigazolásom, már csak az okmányirodára kell várnom... remélem nem sokat. Nagyon hosszú ez az idő érzetre... ugyanis nem merek kiállni az udvarból, hiszen itt még mindig minden sarkon rendőr áll.
A jövő hétvégén remélem oltani tudom már legálisan is motorozás utáni szomjam!
Egy kis segítség illetve tanács, kellene nekem :) helyzet hogy most tervezek GS 500-as mocit vásárolni! Első motorom lesz! Jókat hallottam róla. érdekelne a ti véleményetek. Csak izelítő gyanánt :) Nekem a naked az amelyik igazán bejön, mit lehet tudni róla ? Mennyire taszigál a menetszél 100 fölött? hallottam már sok véleményt,mégis érdekelne hogy mi is a valóság! Megköszönném a hozzászólásokat!
Üdv