Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv!
Szerintem a karbik úszóházában ült meg a mocsok! Amíg azt át nem takarítod, valószínűleg kínlódni fogsz! Egy év állás NAGYON sok idő!
Persze ezek csak közelítő értékek...
Egyébként ebből a fogyasztás így alakul:
- robogó: 3,5 + olaj
- GS: 4,5
- autó 7,2
Én vezetem ezt a mocimat is, a robogómat is vezettem, a kocsimat is vezetem. MINDENT BELESZÁMOLVA kábé ez jött ki nekem:
- robogó: 15FT
- nagymotor (GS): 20 FT
- autó (1.6-os átlagos új kisautó): 30 FT
Akkor kb az jött ki mint nálam.
38 000 km tapasztalatával azt mondom, hogy:
-fékolaj, telóolaj...ezt mindenkinek magának érdemes kiszámolni..nekem pl 45 ezer körül lesz a csere és 2 év alatt..ezt nem feltétlen tudja, akarja elvégezni otthon az ember..ennek kb 20-25 000ft a munkadíja
- előző ebc fékbetéttel 13 000 kmet menetem..még volt rajta egy kevés akkor is...a mostani ferodoval 18 000 felett járok.de még jó
- 40 000nél többet jelentősen elmegy egy féktárcsa..no nem a pályázos sportmotorosokéra gondoljunk
- akksinak is 4-5év az élettartama
-gumiból meg tudni kell választani..én 25 000nél cseréltem első hátsót..de csak a túra kedvéért..így azok is vissza lesznek még rakva..egy nagybandit is el kell h menjen 15 000kmet egy sporttúra gumival
- a lánc nálam nem bír ki 30 000ret..csak olyan 25 000ret kb
- a légszűrőt meg ki lehet tisztítani rendesen..15 000 km alatt rendszeres tisztítással nem kell h cserés legyen
+
a hazai utak melett kormánycsapágy csere sem elképzelhetetlen 30-40 000 kmenként
láncspayből is elfogy 2-3 egy szezon alatt..
és előre nem tervezhető meghibásodások vagy balesetek is lehetnek..ha már forintosítani kell 0,5ft/km


A gs 450s-em úgy hogy szinte csak szerelő csinálja rajta a dolgokat (SOSben szerelem én..jellemzően bowden az is..) biztivel adóval mindennel együtt olyan 23 ft körül van.. (összeszámoltam az elmotorozott pénzt és elosztottam a megtett kilóméterekkel)
Köszi demrob
Pont ezért vagyok meglőve, mert ezeket a dolgokat jórészt megnéztem már. A csöveket jól dugtam össze, arra nagyon figyeltem, nyitva van a felső benzincsap is, és a karbival is jól vannak összekötve a dolgok, viszont ezzel a szívómembrános dologgal eddig nem foglalkoztam. Amúgy szedtem már szét a benzincsapot, uh talán menni fog, meg nézem, nagyon remélem, hogy meg tudom oldani a gondot. Köszi még egyszer, és ha valakinek lenne majd még ötlete, annak is örülnék. Üdv Mindenkinek
Szia.
A GS-en 2 benzincsap van, az egyik a tankhoz rögzítve, a másik oldalt, amin tudod állítani, hogy "on" "res" vagy "pri" állásban legyen. Először pri állásban próbáld meg, hogy így beindul és stabilan megy-e, mert ekkor a benzincsap közvetlenül nyitva van, és nem a vákuummembrán nyitja. Ellenörizd le, hogy a tankban levő szűrő nem koszos, az "on" és "res" (tartalék) csövek a tank és a benzincsap között nincs felcserélve. A benzincsapon levő vákuumcső nincs elrepedve, nem szív falsot, karburátorra jól van felrakva. Ha ezekután sem lesz jó akkor valószínűleg a vákuum membrán a benzincsapban lesz a hunyó. Elvileg szétlehet szedni valamennyire a benzincsapot is.
Hali Mindenkinek
Segítségeteket szeretném kérni. 91 es GS500E-m van, tehát a régebbi fajta, mikuni karbis, bár ez nem tudom változott e az újabbakon. A probléma a következő: Majd egy év állás után a hétvégén sikerült beindítanom a gépezetet. Nem ment könnyen, csak úgy tudtam életet lehelni bele, hogy közvetlen a karbikba futó benzincsőbe/csövekbe öntöttem benzint, és így beindult. Ilyenkor, ha járatom, és a csövekbe szépen töltögetek újra benzint, szépen pötyög alapjáraton, fordulatot is veszi, tehát jónak tűnik. Ha viszont felrakom a tankot, összekötöm a tank alján lévő benzincsapot és a csöveket, akkor egy idő után, ami változó, de pár perc kb, leáll, mintha nem kapna benzint. Akkor sikerül újra beindítanom, ha újra leveszem a tankot. A csöveket jól dugtam össze, a szerelési ábra alapján, benzincsap és a csövek sem szmötyisek, a tank mellett indításkor a légszűrőt és annak házát is levettem, de mindent úgy raktam vissza, ahogy volt. Elég tanácstalan vagyok, nem tudom mihez kéne nyúlnom. Ma sikerült úgy összerakni, hogy jónak tűnt, mentem vele párt kört a parkolóban, és a szomszéd utcákban, jól viselkedett. Feljöttem átöltözni, mentem vissza, és újra nem akart indulni, tehát kb 10 perccel az után, hogy szépen működött és nem állt le. Ha valakinek volna valami ötlete, nagyon megköszönném, idén különböző okok miatt most mentem volna vele először, és most elég csalódott vagyok e miatt. Köszi előre is, üdv Dani
Ja, én is megnéztem, nem beszélek-e hülyeséget
Lassan viszont megyek kocsmába butulni.
2000-res 1200-ason már láttam.Bikepics-en.
az az óriási olajhűtő inkább az 1.4-est jellemzi, szép nagy...
Asszem az 1200-ason van a későbbiken. De lehet gsx 1400 volt.
Van rajta?
Banditon tényleg elég elrettentő az óriási olajhűtő.
Ugyan élőben csak a légolajos nagyot láttam.De engem picit megrémített a súlya meg a mérete.Még SV után is.Azon megszoktam hogy a tank alatt már karcsú rendesen.
Bár lehet csak azért mert nem vagyok gyakorlott.De akkor meg pláne nem kéne rögtön kezdenie.Ha rosszul gondolom bocsi.
nem kérdés...kisnagy bandi....
inkább van benne tartalék túrával, pakolva, hosszabb távon sztem jobban járnál vele..kérdezd meg az ördögöt, semmi baja nem volt a gs-el, de mióta a nagyobb van neki fülig ér a szája sztem....
Fenntartani pedig nem sokkal drágább, komolyabb "gumma", ami húzósabb sztem, lánc, benya kb. detto....
Szvsz.
Mondjuk kicsit sántít mert én 25000 Km re számoltam ezeket és nem új gumiból hanem használt sportgumiból igaz többet meg a féktárcsa legalább 50e ret kibír akksi sem a kopó-fogyó dolgokhoz jött így kevesebbet számoltam de 25e-re nekem 27-30Ft jött ki Km-enként.
Pl GS 500-nál:
- 1liter benzin= 25km. 300ft-os benzinárral számolva 12Ft/km
- olaj+ szűrő~ 10000Ft, 6000-enként kell cserélni 2,333Ft/km
- Fékolaj: 2évente, kb 20000km, kb 4000/L a nagyon jó minőségű: 0,2Ft/km
- Villaolaj: szintén 2 évente csere... 0,2Ft/km
- Fékbetét: na ehhez nem értek, ez 6000Ft/10000km= 0,5 Ft/km
- Féktárcsa: kb 40000Ft, kb 40000km-et elmegy: 1Ft/km
- Akksi: kb 10000Ft, 30000km-et bírnia kell 0,3Ft/km
- 1 garnitúra jobb gumi: 45000Ft, kb 10000-et elmegy: 4,5 Ft
- Láncszett: 30000 Ft, 30000km: 1Ft/km
- Légszűrő: 4500Ft, 15000km 0,3Ft/km

=22,13 Ft

Ezek becslések...
Hány évre és hány Km re számoltad ezeket?
Na itt van:
Suzuki GS500: 22,55 Ft/km
Yamaha SRX 600: 25,13 Ft/km
Yamaha TDM 850: 31,028 Ft/km
Yamaha FZ 750: 33,027 Ft/km
Honda VFR 750 35,72 Ft/km

Amit beleszámoltam: Benzin, Olaj, fékolaj, villaolaj, fékbetét, féktárcsa, akksi, gumi láncszett légszűrő.

300Ft-os benzinárral számoltam. A fogyasztást a tesztekben szereplő fogyasztásadatok átlaga. A számított értékek, erősen felfelé kerekített értékek.

Unatkoztam
Akkor SV-vel közel járok nagyon a 22-höz.Benzinben picit több most 5-5.9-el járok fék,telo olaj csak 2 évente féktárcsa meg ha sérül.Nagyon új ez még nekem.
Kicsit bővebben utánaszámoltam a dolgoknak munkaidőben... 4 típusra számoltam fenntartási költséget. Az jött ki hogy a benzin az egésznek kicsit kevesebb mint fele.

Tehát Gs-nél kb 11Ft/km a benzin. A 22 Ft-ban benne van láncszett, olaj, fékolaj, villaolaj, féktárcsa, fékbetét, gumi, meg egyebek amiket időnként cserélni kell...
Ez most csak a benzin?
Hozzátenném hogy a Gs fenntartási költsége 22Ft/km a biztosítást és a teljesítmény adót nem számolva, 600-as bandit-é pedig bőven 30Ft felett van.
Nagyobb motor, nagyobb költség! Az GS talán a legkedvezőbben fenntartható nagymotor. Keveset eszik, relatíve olcsó rá a gumi, a szervíz... Szerintem nem érdemes nagyobbat lépni, ha tetszik... Pedig nekem sose volt! Hát a fene a válógatós fajtám, nekem túl túrás... De remek motor, az tuti...