Na, ez innentől érdekes. Én elvileg szombat-vasárnap 48-ban nyomom, viszont elsejétől szabin vagyok, ami vasárnap. Tehát elvileg vasárnap reggel 8-kor végeznék, ezért a dátum jó lenne. De ki megy helyettem vasárnap robotra? Asszem beindítom a turmixgépet, és kikeverek valamit. Még azért nem ígérek 100%-ra semmit, de ha rajtam múlna csak.....!
Jó persze....a leírtakkal egyetértek - de ez ugye az átlagnak szól aki megveszi a motort (a 80%nak mellete ott a kocsi ezt azért ne felejtsük el)
Vagyis tényleg pénzlenyúlásról szól....
Nekem azonban ugye muszály:-)))))
De nem is vagyok "átlag" csávó:-))))
A motorom se az......
No és a répám , a nyuszi (szigorúan a húsvéti, kicsi, fehér és 2 foga van mint a vénasszonyoknak) meg is répázhat:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
))
De nekem sajna "elkopopnak"......
első gumi kagylósódás : az első év végén
fékolaj 1,5 év.........és fogy...fogy......
Egyébként ez is óriási trükk! Díjat érdemelne. A zsiguli-skoda trabant-stb elromlott, ezért szerelőhöz kellett vinni. Pl fékbetét cserére.
A mostani autó nem romlik el! Ááááá, nem-nem! Azt szervizelik! Közben meg kicserélnek rajta mindent
OK, ilyen is van. Ki van számolva, hogy egy átlagos autósnak átlagos használat mellett x ezer km alatt kopik el a betét. És az esetek nagy részénél bejön! De a vezetési stílusunk nem egyforma. Én sem dobnék el fél betétet azért, mert a könyv azt írja. Egyszerű szegény motoros akkor cserél betétet, ha elkopott. Ha 25 000, v.35 000, akkor annyi! De ez kopó alkatrész, ezen látszik. Én olyanokról beszéltem, amikre csak ráfogják, hogy na most kell lecserélni.
Pl fékolaj. Autónál is előírják 4 évente. Ugye nedvszívó is, nyomogatjuk is azt a főfékhengert, stb....TÉLEN-NYÁRON, -25 és +40 fokban
Ehez képest a motornál 2 év, ami lehet, hogy konkrétan csak 10-11 hónap. Akkor hogy is van ez?
Nagyon igazad van!
Csak ugyebár a szerviz technologiák előirnak minden félét: ritkán de akkor sok mindent kicserélnek nehogy közben azt mondják hogy sürün elromlik: Haverom autoszerelő és a szervizkor a fékbetét ugy itélte meg még kibir vagy 10 e km-t (a tecvhnologia feltétlen cserét írt elő) erre az ürge bejárta az Alpokat meg Sziciliát megrakott kocsival meg utánfutoval, persze hogy elfogyott a betét. Asztán ráverték mert nem cserélte ki a betétekt.
A fékolaj csere az autóknál is elő van írva, meg a fagyálló is.
De! Anno a szocimotoros-autós időkben is így volt, és én érdeklődtem is utána, de soha egyetlen egy embert nem láttam, aki megcsinálta. Még olyat se láttam, aki hallotta!(hogy mondták neki)
Ti. azokban az időkben nem avásárló mielőbbipénzügyi levétele volt a cél!
Az én véleményem az, hogy ez egy MAFFIA. Cseréld le évente ezt, két évente azt! A gyár gyárthatja az újat, a kereskedő forgalmazhatja jó drágán, mert kell a csere! Mindenki ku..a jól jár! Aki belőlünk él. Totális agymosás! Lassan a vázat is le kell cserélni 5 évente 800 000-ért, mert - mittomén - kikezdte a levegő v. a savas eső!
Most persze nem azt akarom mondani, hogy egy fékolaj pl. 100 évig jó. De!
Igaz, van egy világbajnok érvük: az életeddel játszol
Na, ezzel aztán mindent el lehet adni! Évszakonként cserélj bukót, mert a nap árt neki, stb....
És mi a véleményed a tlóólajról meg a fékfolyadékról? azt is cserélni kell (3 évenként?) én biztos akkor nyulnék az olajhoz ha már ereszt a szimering vagy érezhető elváltozás van. Fékolaj: itt más a helyzet mint az autoknál?
Én bizony mindent átnéznék, kicserélnék azon a gépen.........
Az a tuti és 14000ftból megvan minden.......
Akkor tudom hogy tutira új, és friss.......vagyis 6000-ig nem lesz vele bajom.....
egy ilyen értékű motornál Én nem játszok.....hisz nem vehetek holnap egy másikat.
PLUSZ! mivel a szakértelmem kérdeztétek:-))))
Mint már emlitettem párszor a gond nem az olaj, hanem a tárolási körülmények.......
vagyis hogy mennyi páralecsapodás van a környéken...mennyi vízet tud felszedni......
De mivel 1000km van benne - egy 2000km-es motornál így tényleg mindenki azt csinál amit csak akar, hiszen az olaj még nem éghetett meg - vagyis ebből nem lesz gond (szerintem)
Pl a robogóban 3 éve ugyan az az olaj van......bár igaz hogy 3 év alatt kb 1000km-ert mentem vele (Csak télen használom)
Tegnap feltettem a kérdést a Bandit.hu-n ezügyben hátha valakinek megvan gépi formátumban és láss csodát van egy srác aki azt mondta,hogy neki megvan minden tipusu K5 ésK6-os modellről a kezelési útmutató.
Elküldi nekem (ebben maradtunk ) mailben aztán tovább küldöm neked,de hogy mikor küldi azt nem tudom.Ha meglesz küldöm.biztos ami biztos legyen ilyen is hátha ott ahol vezi a motort nem adnak neki,de remélem nem így lesz.Ha jön a mail megy hozzád vagy felmásolom az FTP-re ha így jó.
1., az olaj bomlás tudom hogy nekem szólt - ezért még szorulsz egyszer, csak kapjalak el
2., amugy tényleg nem kell......bár Én nem játszanék vele........inkább kiköhögök 6-7000ft-ot mint hogy az legyen a gond majd 20-30.000-nél......
3., Légszürő 12000-ként DE! 3000-6000 közt fúvatni kell (kompresszoral).....vagyis tisztitani......természetesen kivülről befeleé...majd kirázni a koszt!
4., Gyertya 12000-ként......de specc nekem itt áll 4db, mert "relatíve" semmi bajuk, szóval Én azt nem fogom 12000nél cserélni....
5., Olajszürő MINDEN olajcserénél!
6., fékolaj, telóolaj 2 évente.....vagy mikor szükséges......ez a gyári előírás......
Inkvisitor, szerintem kezeld a láncot, a többivel meg ne foglalkozz,nincs annak az olajnak semmi baja, de majd Blue megmondja a pontosat ő az olaj szakember.
Cserélni cserélhet. De minek? A szűrő a sok szűréstől kopik el. Pontosabban koszolódik el. Na ez nem történt jelen esetben. De hangsúlyozom: tőlem lehet.
És a légszűrő? Az is állt?
Tehát akkor ez egy új gép, amiben 2 000 km van, ha jól értem?
Nos.Ilyesmi már asszem volt téma a fórumon. Én, ha az enyém lenne, nem csinálnék semmit. Sokaknak viszont ez eretnek gondolat! Mondván - az olaj kémiailag bomlik.
Ebben lehet valami, bár a mai jó minőségű olajok már sztem nem esnek szét pár hónap alatt. De ha gondolod, egy olajcserét megejthetsz. Az olajszűrő maradhat, mivel az nem "dolgozott".
Légszűrő 12ezernél cserés, a teló olaj szintén idő intervallumos, talán 3 év.
És ha már benne vagyunk, elvileg a fékolaj is 3 év. Fagyállónk meg nincs.
Szóval az új időpont:
VASÁRNAP
Cápa étterem parkolója
13:00
Vagyis tényleg pénzlenyúlásról szól....
Nekem azonban ugye muszály:-)))))
De nem is vagyok "átlag" csávó:-))))
A motorom se az......
No és a répám , a nyuszi (szigorúan a húsvéti, kicsi, fehér és 2 foga van mint a vénasszonyoknak) meg is répázhat:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
))
De nekem sajna "elkopopnak"......
első gumi kagylósódás : az első év végén
fékolaj 1,5 év.........és fogy...fogy......
szóval nálam még 2 év se kellett......
A mostani autó nem romlik el! Ááááá, nem-nem! Azt szervizelik! Közben meg kicserélnek rajta mindent
Remélem okosabb lettél!
Pl fékolaj. Autónál is előírják 4 évente. Ugye nedvszívó is, nyomogatjuk is azt a főfékhengert, stb....TÉLEN-NYÁRON, -25 és +40 fokban
Ehez képest a motornál 2 év, ami lehet, hogy konkrétan csak 10-11 hónap. Akkor hogy is van ez?
Csak ugyebár a szerviz technologiák előirnak minden félét: ritkán de akkor sok mindent kicserélnek nehogy közben azt mondják hogy sürün elromlik: Haverom autoszerelő és a szervizkor a fékbetét ugy itélte meg még kibir vagy 10 e km-t (a tecvhnologia feltétlen cserét írt elő) erre az ürge bejárta az Alpokat meg Sziciliát megrakott kocsival meg utánfutoval, persze hogy elfogyott a betét. Asztán ráverték mert nem cserélte ki a betétekt.
De! Anno a szocimotoros-autós időkben is így volt, és én érdeklődtem is utána, de soha egyetlen egy embert nem láttam, aki megcsinálta. Még olyat se láttam, aki hallotta!(hogy mondták neki)
Ti. azokban az időkben nem avásárló mielőbbipénzügyi levétele volt a cél!
Az én véleményem az, hogy ez egy MAFFIA. Cseréld le évente ezt, két évente azt! A gyár gyárthatja az újat, a kereskedő forgalmazhatja jó drágán, mert kell a csere! Mindenki ku..a jól jár! Aki belőlünk él. Totális agymosás! Lassan a vázat is le kell cserélni 5 évente 800 000-ért, mert - mittomén - kikezdte a levegő v. a savas eső!
Most persze nem azt akarom mondani, hogy egy fékolaj pl. 100 évig jó. De!
Igaz, van egy világbajnok érvük: az életeddel játszol
Na, ezzel aztán mindent el lehet adni! Évszakonként cserélj bukót, mert a nap árt neki, stb....
Ha megkapom jelzem és küldöm.
Bár szerintem FTP lesz a nyerő- mert ezzek nem épp 2mb-os filok.....
Leszedtem pl a VZ800 cuccát......kemény 98MB DE király!
Én bizony mindent átnéznék, kicserélnék azon a gépen.........
Az a tuti és 14000ftból megvan minden.......
Akkor tudom hogy tutira új, és friss.......vagyis 6000-ig nem lesz vele bajom.....
egy ilyen értékű motornál Én nem játszok.....hisz nem vehetek holnap egy másikat.
PLUSZ! mivel a szakértelmem kérdeztétek:-))))
Mint már emlitettem párszor a gond nem az olaj, hanem a tárolási körülmények.......
vagyis hogy mennyi páralecsapodás van a környéken...mennyi vízet tud felszedni......
De mivel 1000km van benne - egy 2000km-es motornál így tényleg mindenki azt csinál amit csak akar, hiszen az olaj még nem éghetett meg - vagyis ebből nem lesz gond (szerintem)
Pl a robogóban 3 éve ugyan az az olaj van......bár igaz hogy 3 év alatt kb 1000km-ert mentem vele (Csak télen használom)
Tegnap feltettem a kérdést a Bandit.hu-n ezügyben hátha valakinek megvan gépi formátumban és láss csodát van egy srác aki azt mondta,hogy neki megvan minden tipusu K5 ésK6-os modellről a kezelési útmutató.
Elküldi nekem (ebben maradtunk ) mailben aztán tovább küldöm neked,de hogy mikor küldi azt nem tudom.Ha meglesz küldöm.biztos ami biztos legyen ilyen is hátha ott ahol vezi a motort nem adnak neki,de remélem nem így lesz.Ha jön a mail megy hozzád vagy felmásolom az FTP-re ha így jó.
Megbuktál:-)))
Nem olvasod a leirásokat:-))))
1., az olaj bomlás tudom hogy nekem szólt - ezért még szorulsz egyszer, csak kapjalak el
2., amugy tényleg nem kell......bár Én nem játszanék vele........inkább kiköhögök 6-7000ft-ot mint hogy az legyen a gond majd 20-30.000-nél......
3., Légszürő 12000-ként DE! 3000-6000 közt fúvatni kell (kompresszoral).....vagyis tisztitani......természetesen kivülről befeleé...majd kirázni a koszt!
4., Gyertya 12000-ként......de specc nekem itt áll 4db, mert "relatíve" semmi bajuk, szóval Én azt nem fogom 12000nél cserélni....
5., Olajszürő MINDEN olajcserénél!
6., fékolaj, telóolaj 2 évente.....vagy mikor szükséges......ez a gyári előírás......
a könyv majd egy kollegámnak kell.......de mivel adnak - így szóltam neki, hogy HATÁROTOTTAN követelje:-))))
És a légszűrő? Az is állt?
Nos.Ilyesmi már asszem volt téma a fórumon. Én, ha az enyém lenne, nem csinálnék semmit. Sokaknak viszont ez eretnek gondolat! Mondván - az olaj kémiailag bomlik.
Ebben lehet valami, bár a mai jó minőségű olajok már sztem nem esnek szét pár hónap alatt. De ha gondolod, egy olajcserét megejthetsz. Az olajszűrő maradhat, mivel az nem "dolgozott".
Légszűrő 12ezernél cserés, a teló olaj szintén idő intervallumos, talán 3 év.
És ha már benne vagyunk, elvileg a fékolaj is 3 év. Fagyállónk meg nincs.
Neked kell a kezelési Bandithoz ?