Én ugy hallottam hogy szinte mindenki a MOL-tól veszi az üzemanyagot, csak az
OMV kapja (néha, részben? ?) Schwehatból az Österreichische Mineralöl Verwaltungtól (OMV)
STOP!
Nem akartam kirobbantani semmiféle hovatartozás vitát, egyszerüen csak jót röhögtem!
Azért az ESSO barátomnak ajánlottam meee csak! ( te kuruc! )
Ogabi-t még nem hallottam ilyen hangnemben beszélni ( írni ) Egy kicsikét elcsodálkoztam!(lehet, hogy van ennek valami előzménye amiről lemaradtam) Na de sebaj, ki kell adni a gőzt!
Cperma!
Az ESso barátom lehet, hogy egy kicsit szélsőjobbos, de szeretjük- nagyon- És neki is van egy nem annyira katolikus cimborája! IGAZ?
Az utolsó mondatordra reflektálnék..miszerint a motor sem előnyét..sem hátrányát nem élvezi a prémium üzemanyagnak.
Néhány éve kényszerből belemásztam a "vócvágen" csoport tagjaiban rendszeresített alapjárati motorokba...és mintegy pár százat már generáloztam.. (ez a motor működteti a pillangószelepet a comp. üzenetei alapján)
Észrevételem a következő volt: Normál ü.a esetén üzemmeleg motornál terhelési hatások nélkül (légkondi,hifi..stb) nagyobb mértékü kilengéseket produkál a pillangószelep..mint azt a prémium nafták esetében teszi...tehát kisebb nyitás esetén is tudja produkálni az azonos fordulatot. A károsanyag kibocsájtás..ill fogyasztás is kis mértékben csökken .
Sufnitesztem engem meggyőzött a prémiumok minimális pozitív tulajdonságával..de az ár érték nem arányos!
..még érdekességképpen hozzátenném,hogy több járművet üzemeltetek..és a normál 95 benya használata esetén az OMW terméke volt a legmeggyőzőbb.. (nyugi..nem vagyok a marketingfelelősük)..míg a JET..Tesco..stb himihumi kutak naftája okozta a legtöbb csalódást. Minden bizonnyal a zöldkékek kitaláltak valami pozitívumot az adalékolás területén!
Jahh..mociból carerra 100 leöblítve..és sima 95-el ütöttem ma 200 kilómétert....1000-nél majd kimilizem az olajvesztést!:))
Nem is vágyok rászistá! Csak realista.
Mellékesen szólva én még életemben nem beszéltem olyan emberrel, aki úgy nyilatkozott volna, hogy á drágá tezsvíreket mennyire szereti.
És még annyit, hogy Százhalombattán lehet kapni kifejezett versenyautóknak készített versenybenzint, 105-ös oktánszámmal, és ez valóban működik! Mondjuk legutóbb már 5 euro körül volt literje...
Az itt elhangzottakat Műegyetemi tanulmányaim és gyakorlati tapasztalataim alapján megerősítem, némi megjegyzéssel. Mivel a magasabb oktánszámú anyag jobban viseli a sűrítést, ezért a gyújtás után a lángfront hatékonyabban és alaposabban terjed, ezért némi égéshatásfok javító hatása azért van a dolognak, de az egyszerű utcai felhasználás mellett ez nem kimutatható, vagy csak nagyon nehezen. Legyen pl 1200kg-s autó 80LE-s motorral, javuljon a teljesítmény horribilis 3%-kal, így 14,56kg jut 1 lóerőre, míg előtte, 15kg jut 1 lóerőre. Ha ezt valaki meg tudja érezni a hátsójával, akkor az előtt megemelem a kalapom. De ha már motoros topik, akkor a Bandit 77LE és legyen menetkészen felmálházva velem együtt 300kg: 3,78kg/LE, kontra 3,89kg/LE.
A versenyautóban teszteltük a benzineket (sima95: Shell, OMV, MOL; ugyanezektől az evo, racing, miegymás kivitelek). Helyszín: pécsi hegyiverseny pályája, ahol a sofőröm 20 éve megy. Gyakorlati kölünbség nem adódott a 4km felfelében versenytempóban egyik fajta javára vagy rovására sem. Talán a MOL 95-se volt a leggyengébb.
Viszont.
Sima 95-be tettünk oktánszámnövelő adalékot (OctanBooster), és annak érezhető és mérhető hatása volt. Mondjuk ez nem utcai motor, hanem egy valamelyest hegyezett versenymotor (Peugeot 206RC, gyári: 180LE, nálunk komputerrel és a megengedett módosításokkal 205LE). Ezt a szert viszont utcai huzamosabb használatra nem javaslom, egyrészt a rajta elhelyezett figyelmeztetések szerint olyan aggresszív szer, hogy bottal sem szabad piszkálni, sőt 2 méternél közelebbről ránézni sem, másrészt (vagy ezért) a benzinrendszerünket két verseny alatt kinyírta, ami gumiból volt benne, azok elporladtak.
A benya kb. két hónapig nem veszít a vegyi stabilitásából, stabilizáló adalékkal kb fél évig jó. Ez nem azt jelenti, hogy nem megy vele a motor (főleg a porlasztós régi), hanrm, hogy nem garantált hogy megy.
Igen jól szólál..
1,75 és 2,4V között 1.75 alatt gond lehet a zseléssel a savast eccerűen tőteni kell. 2,4 fölött meg a desztvíz pápázik...
A töltéssel 14,4-ig nincs gond.
Esso Mester!
Nem szeretném a tekintélyed nyirbálni de szerintem a 2,6V/cella nem helytálló, 2,4V a max. érték . CTRL+C -vel kimásoltam az egyik általunk forgalmazott aksi garleveléből néhány idevágó sort.
Összeveszni nem fogunk!
Kizárólag desztillált vagy ioncserélt vizet szabad az akkumulátorcellákba tölteni, minden egyéb anyag (kénsav, akkujavító szerek, fagyálló stb.) használata tilos !
Új akkumulátor beépítésekor, valamint évente egyszer ellenőriztesse szakemberrel gépjárműve töltőberendezését! 12V névleges feszültségű rendszernél a töltőfeszültség értéke: 13,8-14,2 V között van.
Amennyiben intenzív vízfogyasztást észlel, azonnal forduljon szakemberhez!
Abban az esetben, ha rendszeresen indítási gondok lépnek fel, és az akkumulátor feszültsége 12,3 V alatti értéket mutat, savsűrűsége 1.24 g/cm3 alá süllyed, szakemberhez kell fordulni, és meg kell vizsgáltatni a gépjármű elektromos berendezéseit. A jól feltöltött akkumulátor feszültsége 12,6-12,8 V, savsűrűsége 1,27-1,29 g/cm3 közötti értéket mutat.
Oktánszám ügyben a következő kinyilatkoztatást teszem:
Az oktánszám nem a tárolt energiát jelöli, hanem azt, hogy pontosan mekkora kompressziót visel el az üzemanyag önrobbanás nélkül. Definíciója szerint azt jelöli, hogy milyen izooktán-n-heptán–keverék bír azonos sűríthetőséggel, mint a vizsgált üzemanyag. Az izooktán (C8H18) jól tűri a kompressziót, kompressziótűrése 100, az n-heptáné (C7H16) 0, azaz sűrítés nélkül is berobban. Tehát a 95-ös benzin azonos nyomás alatt produkál öngyulladást, mint a 95% izooktán és 5% n-heptán keveréke (vannak 100 feletti és negatív oktánszámú keverékek is).
Az európai kutakon az előbb részletezett RON (Research Octane Number) van feltüntetve, és ez 8-10 ponttal nagyobb, mint a MON (Motor Octane Number). Az USA-ban a RON és a MON átlagát tüntetik fel. Létezik még a Road Octane Number (utcai oktánszám) is, de ez nem keverendő össze a RON-nal, a repülőgépeknél meg két oktánszámot is megadnak egyszerre pl. 100/130, de ezt teljesen más úton számítják.
Azaz tankolhatsz 100-as benzint a gépedbe, az adott sűrítési viszonnyal dolgozó motor semmi előnyét nem fogja élvezni, de hátrányát sem...
Azt hiszem, ez a hír viszont minősíti a honi rendőrséget is! Ilyen elmebetegségekre költeni az adónkat! Hasznosabb lenne, ha inkább a vasuti cuccokat őrizték volna ezen idő alatt. Vagy az idős fehéreket, hátha 1-2 rablással kevesebb lett volna azon a héten.
Nem akarok senkinek ellentmondani, de én még úgy tanultam anno, hogy az aksi névleges feszültsége 2 V/ cella. A teljesen feltöltött cella 2,6V-ot tud. Ebből van ugye 6 db, amiből kicike matekkal kiszámolható, hogy a teljesen feltöltött aksi kapocsfeszültsége 15,6V. Nos, ezt elég nehéz lenne 14,4-gyel töltő generátorral elérni.
Remélem nem volt kínai!
Há vazze! Láttam már egy pár vidit ork témában, de ez talán alulmúlja mindet (polgárjenő, stb)! Azt hiszem, ez a szellemi sötétség már szavakkal ki sem fejezhető. Igazából nem is tudom, nevessek rajtuk, avagy inkább sírjak. Itt egy egész ganéjtelep gyógyos!
De mielőtt nagyokat röhögnél te is rajta, gondolj bele, hogy elvileg ezek az állatok fogják a te nyugdíjadat kitermelni! Vagyis kellene. Szép új világ á'la szdsz-mszp. Én beköltöztetném őket a Rózsa dombra, hadd tudják meg arrafelé is, milyenek az ő szeretett cigójaik.
És végül azt áruld el még, hogy miért nekem ajánlod? A többiek szted imádják őket?
Én észrevettem a magaslabdát, de mivel dógoz van, és most olvasok vissza, már a hozzátartozó "ne üsd le című hsz-t is." Tehát a ledes ügyintézésért hálából eltekintek a reagálástól!
A led átvételére holnap referálok majd, jó úgy? Át kell még gondolnom. Egyelőre most úgy van, hogy szerda 17 órakor az Árpi híd pesti lábájánál vagyok, utána megyek lefelé a Soroksári-51-es vonalon. De nem az volt, hogy megbütykölöd városira is? Vagy ne legyek telhetetlen?
Húúú, megnéztem a vidit az előbb, tényleg nagyon jó!
Nyuszi, ez a tartalék akku dolog már nekem is eszembe jutott, a boltban úgyis szárazon, töltve árulják, így nem sül ki magától (a raktárakban és náluk sem), és használat előtt fél órával kell a mellékelt tartályokból felsavazni. Szóval elvileg évekig eláll "startra készen". Szóval szerintem járható út... Elvileg...
A felsavazott akkumlátort hosszan tárolni garancia elvesztését vonja maga után, meg valójában tönkre is megy a tárolástól.
Sima ólom aksiknál 6, kalciumos 9 és kalcium + ezüst adalékolt elektrolit esetében 12 hónap a túltárolási intervallum vagyis ez elött mindenképpen be kell építeni. Ha nincs az elektrolit betöltve a cellákba akkor 20 évig is tárolható károsodás nélkül. Én az endurómba zselést (AERO kínai) vettem mert ha lefekszik a moci akkor nem folyik ki a sav belőle. Azt otthon kell felsavazni a hozzá adott készlettel pofonegyszerúen a leírás alapján.
Ez sem héber.
no, hali! Az első része totál kínai, de majd valaki egy ilyenért: lefordítja... Ha eddig kibírta az akksim, akkor ezután sem lesz nagy baja, legfeljebb gyakrabban (mint egy év...) ellenőrzöm az szintet. Szerintetek baj, ha veszek egy aksit tartalékba? LEhet vmi baja attól, ha a polcon tartogatom, amíg a másik tönkremegy? nem akarok olyan tortúrát, mint Zimacs az ERW előtt.
Fuji-téma: nem az enyém a gép, és nem nagyon néztem az esti képekhez való beállítást. A másik, hogy olyan jó volt a hangulat, hogy mindegy milyenek lettek a képek! (piás-szmájli) De köszi az építő jellegű kritikát, legközelebb elkapom egy mini-oktatásra Tibkin-mestert Fuji-kezelési tantárgyból. PErsze egy pohárka tokaji, vagy prosek mellett.
OMV kapja (néha, részben? ?) Schwehatból az Österreichische Mineralöl Verwaltungtól (OMV)