Így is van! De a 100-as oktánszámhoz már le kell kicsinyíteni az égésteret. Mondjuk hengerfej köszörüléssel. A Pannóniáknál is ez volt alapban 72-es benzinre szólt a moci, és ha kivetted a hengerfej tömítés fölül a "gyűrűt", akkor mehetett 86-ossal, vagy nagyobb oktánszámúval.
De 95-nél nagyobb oktánszám tényleg nem egészséges. Az enyémben egyszer volt 98-as, és a tank végén érezhetően nem szerette... mindig beledurrogott a kipuba.
Nem hiába van ELŐÍRVA a benzin is....
a 100-as nagyobb hőfokon ég...vagyis megégetheti a szelepeket, tömitéseket.......igy lehet hogy az olajad simán elég..........ezért nincs nyom....
Mivel nem nagy a mennyiség igy nagyon látszani sem fog.........
A GS500-ba 95 kell!
Az Er5-nek pl 91 az előírása - csak ugye olyan már nincs
Akkor első lépésben nézd meg hogy nem e csöpög valahol.....
Pl, ami eddig ismert hely lehet:
Hengerfedél......Nyuszinak ott cseppeget
Olajszürő tömités
Váltókar szimering...itt Esély Petyának cseppeget
Első fogaskerék tengely....vagy a kuplungkiemelő rudazat (a fogaskerék előtt).....
Értem...háááát..lesz még néhány napos délután...majd jól kipróbálom......hátha..
A garázsban mindig egy pontra állok (be van jelölve) hogy kontrolálhassam az olajfogyasztást..
Őszintén szólva ez nekem egyfajta betegség...a kocsimban 355 e km van..70 e nél kapott egy alapméretes minőségi gyűrűgarnitúrát....és azóta nincs mérhető olajfogyasztás...a gyári cuccal az is vedelte..
Nem, az nem káros.
Viszont az eltérő kompressziótűrés, és a magasabb égési hőmérséklet igen. Nemhogy káros, végzetes! Nem mindegy, hogy mekkora "pofont" kap a dugattyúd felülről...
Semmi..és sehol sem folyik..mert ekkora mennyiség már látszana...
jahh..omw carerra 100 amit tankolok..és irridium gyertyák vannak benne...valamivel precízebben is jár..mint a gyárilag előírt ngk-val..
A GS, csak akkor eszik olajat, ha kánikulában tartósan 7-8000 fölött forog. Különben nem fogyaszthat.
Olvasgass más fórumokat is, de abban biztos vagyok, hogy a legtöbb kilométertapasztalat a típussal ebben a fórumban van.
Mellesleg az olajfogyi lehet egy szelepszár-szimmeringtől is. Én első lépésként tennék "bele való" olajat. ha megcsipegeti, akkor jöhet a bányászkodás, hogy mi lehet a hiba.
Tégy belátásod szerint. Pro- és kontra elmondtuk, hogy miért a miért. Tényleg nem lesz jó a szintetikus olaj! Mondom, az adatlapomon fel van sorolva néhány márka, amit a szoros baráti társaságban kipróbáltunk. Összesen több 100.000 km-en. Ússz ár ellen, ha a lelked így lesz nyugodt, de a blokkod nem lesz ennyire nyugodt. No, meg aztán állandóan lesegetni a nívót... háááát...
De 95-nél nagyobb oktánszám tényleg nem egészséges. Az enyémben egyszer volt 98-as, és a tank végén érezhetően nem szerette... mindig beledurrogott a kipuba.