Mélyen tisztelt Blue főnök mester!
Ne haragudj, de ellent kell mondanom generátor ügyben. Az, hogy csak nagyobb fordulaton tölt, a dinamó jellemzője VOLT. Nem is használják manapság.
A megnövekedett fogyasztási igények miatt lett kitalálva a generátor, mely előnyei:kisebb méret, nagyobb teljesítmény - és ami esetünkben lényeges - , már 500-as fordulaton áramot termel / adinamó ezt 800 környékén hozta. Aki esetleg emlékszik régi Trabikra, alapjáraton halványan fel-fel villant a töltés kontroll lámpája.
Visszatérve esetünkre: a GS alapjárata 1200 körül kell legyen (könyv szerint). tehát már ilyenkor is ad le áramot -nyilván fordulaton többet.
Még visszább térve jó humorú motoros társunk gondjára: valszeg akksi csere lesz szükséges. A motorba való energiatárolók sajna kis méretüknél fogva érzékenyebbek, több törődést igényelnek. Viszont meghálálják! Pl a sógoromnak van egy 1963-as Czetka-Jawa-ja (remélem jól írtam), 5 éves akksival.
P=u*I képlettel ez ugye kiszámítható...... (P=teljesítmény, U volt, I amper)
Normál menetben (se index, se fék)
fényszóró: 55W
hátsó lámpa: 10W (2*5)
müszerfal: 3,4W-os lámpák (2db az órákban) tehát kb 7W
Tehát ha csak gurulsz szép lassan 50-el akkor olyan ~ 70W-ot zabál a motor......és ezt az akkuról.....hiszen 6-ba 50-et kb 2500-3000-res fordulaton teszel meg....
72/12=6A plusz ugye a vezetékek ellenállása.....
Innen kiindulva az alap Akku (11Ah) 2 órát bír max...............
DE! A motor inditása is ugye jópár Ah-t felzabál, hisz az inditómotor tud ám szívni.....
Magyarul szopás............vagy megtolod, vagy beteszel egy kapcsolót a fényszóró elé (Én ezt tettem)
Láttalak nlc-n Blue!
Nagyon válogatós vagy ahogy nézem.... Ez ezé", a másik amazé" nem felel meg az igényeidnek...
De egész emberi dolog szerintem megadni valakinek a telefonszámot.
Vasárnap készítettem életem első mézesét, és nagyon szép lett, arról nem is beszélve, hogy emellett finom is... (fényezzem még a tudásom? ) De tényleg csinálok majd vmi finomat, csak emlékeztessetek majd....
Csak azért kérdezem, mert ha nem tölötted fel frankón - és lightisan nyomtad akkor biza elég hamar leszívja......
Magyarázat:
A generátor a jó kis feszkót 4250-es fordulatn adja le.......tehát ekkor nem az akkuról szív mindent a szerkezet........
Én is estem ebbe a hibába ezért tudom....
Jelenleg ha megyek akkor ugye extra lightosan - vagyis 60-80-al gurulgatok a szomszéd falvakon át.....
a fordulat néha lépi csak túl a 4000-ret.....
Tehát az akku szív mindent.....és ugye ez óránként nem 1-2 W......
Fényszóró: 55w
hátsó lámpa 2x5w - időközönként 2*21w
index - idöközönként 21W
No meg ugye az inditás.....az szív a legtöbbet.......
PLUSZ!
Feltöltött akkut betettem....azt bejött 2 nap -1 fok.....3 nap múlva nem indult a gép......
Mos gy hogy 2-3 fok van hajnalban is nincs semmi gondom vele...
Az akku sajnos döglöttnek tűnik. 40km menet után rövid megállót követően is be kellett bikázni....
Szóval akkor veszek egy utánfutót meg egy bazi nagy aksit.
(Elnézést, hogy szerény problémámmal zavartam az udvarlós társkeresős topikot :) )
Érdekel a francokat hisz nem hivatalos levelet írok - csak javitottam, mert a régi nyelvtantörő mondat:
"A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz...." vagy valami ilyesmi volt és ugye az egész kulcs ott van hogy hol a vesző........éN LEGALÁBBIS MÉG tanultam ilyeneket a régi szociba:-)
Szóval a NEM ILYEN A NYITOTT.......vagy NEM, ILYEN A NYITOTT:-)
- Nem mindegy hogy vidd ki a bilit vagy idd ki a bilit:-))))
- csapba sz*rni vagy sz*rba csapni:-)
AZ ESTÉM két totál vicce:
Magyar politikus látogat az elmegyógyinté-zetbe. Azt kérdi a főorvostól:
- Hogyan állapítják meg egy páciensről, hogy már elhagyhatja a kórházat?
- Vannak olyan feladataink, amiket helyesen végrehajtva bizonyíthatják elmeállapotukat.
- Tudna egy ilyen példát mondani?
- Persze. Vegyük például ezt: van egy kád, teli vízzel. Van a fürdőszobában három tárgy, egy kiskanál, egy pohár és egy vödör. Hogy tün-tetné el a vizet a kádból?
- Ó, hát ez egyszerű! Minden normális ember a vödröt választaná.
- Nem, minden normális ember kihúzná a dugót a kádból.
A Mester áll derékig a fekáliában. Kér egy fo-gót a segédtől, aki a csatorna szélén guggolva be-adja neki. A Mester nagy levegőt vesz, befogja az orrát, lebukik és igazít valamit. Feljön, kér egy kalapácsot, lebukik, igazít valamit. Ez így megy egy darabig, míg el nem készül. A Mester kijön, csöpög róla a matéria, a csatornapatkányok riadtan menekülnek. Odaszól a segédnek:
- Na látod fiam, ha tanultál volna, nem kellene egész életedben csak a szerszámokat adogatnod!
Nők között a barátság:
Egy este a feleség nem jött haza. A férj más-nap megkérdezte hol aludt, a felesége azt vála-szolta, hogy az egyik barátnőjénél.
A férj felhívta a 10 legjobb barátnőt, de egyik sem igazolta ezt.
Férfiak között a barátság:
Egy este a férj nem jött haza. A felesége megkérdezte hol aludt, a férj azt válaszolta, hogy az egyik barátjánál.
A felesége felhívta a 10 legjobb barátját, nyolcan igazolták, hogy ott aludt, ketten hogy még ott van.
Elég sokszor járok arra... majdnem minden hónapban. Az nekem egy "elmélkedőhely". Kigurulok, gondolkozom, nézem a tavat...
Ha kanyarokra vágysz a közelben, javaslom a Bátaszék-Bonyhád utat... kicsit szar az aszfalt, de úgysem lehet hajtani, csak döntögetni jó mélyeket 50-60-nal.
az esetlegesen nedves utak miatt nem, de már érik a dolog...
már szívesen döntögetnék egy picit, azt is meg kéne tanulni, ehhez a körforgalom kevés, nemde?
te szoktál esetleg arra gurulni?
Egy haverom azt mondta, hogy nagy ekék vagyunk, majd ő megmutatja, hogy kell lealapozni, meg valami giga kencével levédeni a kipufogót. Én meg csak röhögtem rajta... Az ex-Bex gépnél megcsinálják, majd mondom a fejleményeket!
Szerintem odamegyek egy vödör vízzel, és megoldom a rejtélyt!
én is gurultam ma egy 70km-es karikát, főleg városban, hogy szokjam a motorkezelést. Kezdek ráérezni, de még nagggyon sokat kell tanulnom. Na de az ilyen jellegű tanulástól valahogy nem ódzkodom.
szekszárdon elhúzott mellettem egy ugyanilyen kék gs500-as, innen is üdv neki (ő intett és kürtöltem egy rövidet), meg más motorosok is integettek, jó érzés volt!
kellemes 14 fok volt du., szóval lehetett tekerni, csak a szél meg meglökött, ezért is hanyagoltam a hatost.
azért egy rövid szakaszon megrántottam neki, de 140 fölé így sem mentem, nem túl nagy élvezet.
Ne haragudj, de ellent kell mondanom generátor ügyben. Az, hogy csak nagyobb fordulaton tölt, a dinamó jellemzője VOLT. Nem is használják manapság.
A megnövekedett fogyasztási igények miatt lett kitalálva a generátor, mely előnyei:kisebb méret, nagyobb teljesítmény - és ami esetünkben lényeges - , már 500-as fordulaton áramot termel / adinamó ezt 800 környékén hozta. Aki esetleg emlékszik régi Trabikra, alapjáraton halványan fel-fel villant a töltés kontroll lámpája.
Visszatérve esetünkre: a GS alapjárata 1200 körül kell legyen (könyv szerint). tehát már ilyenkor is ad le áramot -nyilván fordulaton többet.
Még visszább térve jó humorú motoros társunk gondjára: valszeg akksi csere lesz szükséges. A motorba való energiatárolók sajna kis méretüknél fogva érzékenyebbek, több törődést igényelnek. Viszont meghálálják! Pl a sógoromnak van egy 1963-as Czetka-Jawa-ja (remélem jól írtam), 5 éves akksival.