Gondolj bele mi történik.............
- kiiktadod a vákuumrendszert, így a benzin szabadon folyik.........
telemegy a cső.........belemegy a karbiba...........
a., Ha új vagy hibátlan a szekér akkor nem történik semmi, ott megáll, telemegy.........lehet leereszteni.......mivel így nem fog indulni a szekér..........
b., hézag van a subertnél? vagy egyébb helyeken?
Akkor a benzin szépen felszivárog a légszűrőboxba.....és követi a fizikát (mozgó folyadékedény)
Vagyis áthelyezet a tankod tartalmát a légszürőbe és a földre..........
Menet közben?
Nem a motor adagolja a benyát hanem mint a simóknál ráfolyás lesz........eredmény? Koromfekete gyertya........hiszen nem vákkum szív, hanem ismételten ráfolyik....a karbi meg nyomja befelé
Szóval nagy baj nem történik - DE NEM JAVASOLT így a használata........
Nem hiszem, hogy a motoromnak (kopp-kopp-kopp) bármilyen baja lenne, egyszerűen nem indul pöc-röf. Ezért kértem ki a Tapasztaltak Tanácsától a véleményt, mi is pontosan a teendő, mert lehet, hogy alkalmanként (bocs Dawntez, de téged idézlek:) "szőkéül" bánok az én kis drágámmal! (persze ez CSAK VICC volt )
Mostmár biztos minden rendben lesz. Teli a pocakja, lesz ereje, tökéletes lesz minden!
Értem, Nyuszi esetében valószinű kell a Pri állás. De ahogy Teddy idézte nem veszélytelen a Pri állás (én ezért ha lehet kerültem volna). Nekem annak idején sok gondom volt a ZZR-el, volt hogy kétségbeesésemben mindenfele tekergettem csak már induljon. És bizony belefolyt az olajkarterbe benzin, még jó hogy nem robbant fel, jobb esetben csak a kenés maradt volna ki.
""PRI" állás
A porlasztóból kifogyhat az üzemanyag hosszú tárolás után, vagy ha a tartály kiürül. Ebben az esetben a csapot "PRI" állásba kell forgatni. Ilyenkor üzemanyag folyik a porlasztóba függetlenül attól, hogy jár-e a motor, vagy sem. A motor beindulása után feltétlenül állítsa vissza a csapot "ON", illetve szükség szerint "RES" helyzetbe.
Figyelmeztetés:
A csapot "PRI" állásban hagyva a porlasztó túlcsordulhat, ezáltal üzemanyag folyhat a motorba. Ez súlyos szerkezeti károkat okozhat a motor beindításakor."
No, ezt írtátok le magyarul kedves tapasztalt kollégák!
Zümi kimeríti a hosszú tárolás fogalmát, hiszen október óta nem ketyegett. Nyuszi! 1 perc "PRI", aztán szivató, indítás, és amikor ketyeg, akkor "ON". Ha jól emlékszem tele a tankod...
Öljük? Miért van már halott?
Amugy ez nem mai eset.....a 9. bugyorba már egy ideje fortyogott:-)))
Évek....
Én azt probáltam ecsetelni hogy egy zsír gépnél tutira nem jelentkezik semmi hiba.....de NYuszancséba már emberes számok vannak amiket Ő tett bele.....ergo hamarabb lesz olyan hogy nem indul, mint egy új gép. Az enyém se indul sokszor.....főlg ilyen időkben, mikor reggelente még igencsak zimankós.
Ilyenkor?
1., PRI állás.....kitol a garageból
2., Szivató tökig rátol
3., kuplung be - inditás
4., ha elindult akkor visszateker ON-ba
5., mikor a motor eléri a 2500-3000-res fordulatot akkor a szivató visszatol félig.......mikor ismét eléri a 2500-3000-ret akkor telejesen visszatol a szivató......még pár perc (1-2-3) és GO
De ugye ezt nagyban tudja befolyásolni az akku állapota is.....
Lehet hogy egy tökéletes akkuval elindul elsőre.....mert hirtelen megtudja forgatni....
ha gyengébb akkor lehet köszörülni.
Kérdezd meg a BBT2 résztvevőket mit össze szoptam a Bohinji tónál, mert reggelre lehült a levegő (no meg eset az eső, jégeső).....kb a 10-15.re indult csak be a gép..... utána visszont semmi bajom nem volt.
Ott röhögtek rajtam a pajta alatt:-))))
Semmi másféle tiszteletről nem volt szó.....nem kell ezt tovább keverni, nem lecsót főzzünk:-)
Ha szürke, akkor nincs olajjal összfüggésben. Karbi oldala megkocogtat a csavarhúzó nyelével... aztán megy is a vas. Meglátod majd. Jól ki kell szellőztetni és melegen kiforgatni... persze nem üresben. ;)
Hinnye de szépen ölitek egymást kollegák! Nem szép dolog...
Hidegindítás... Hát enyém idén lesz 3 nagyon kevés km van benne 18 e- de azért elkapja 3 hét indítás után is igaz- nem indul el úgy mint nyáron-le leköhécsel, de hát ótvaros hidegben 3 hét állás azért megteszi a hatását- és nem indul húú de hajj nagy kedvvel. Amúgy Ti sem indultok melóba minden téli reggel nagy örömmel, akkor miért várjátok el ezt egy téli álmot szundító géptől?
Mz se indult pöccre soha, isten igazából ezt az enyém indul pöccre dolgot- hát hmm... sztem eléggé érdekes ez- én szivatót nyáron is használok a mocin első induláskor, ha jól tudom ezeknek agépeknek sikló csapágyas a főtengelye, tehát az alacsony fordulat semmiképp nem tesz jót nekik, had pörögjön ott vhol 1500 f/perc körül.
De tényleg van jelentősége annak hogy elsőre vagy másodikra indul a gép? Attól még lehet egy rakás szar, mert pöccre indul el...
Évek..
Sztem senki ne várja el a tiszteletet mástól mert idősebb- vagy azért mert többet motorozott. Azért már annál inkább ahogy él, cselekszik- ez már lehet vagy tiszteletet parancsoló, vagy nem...
sztem azért, mert a benzin lecsapódik a henger falán. Amúgy, ha megforgatod "üresen" akkor a szelepekből, és a gyertya hézagjából is "kifújja" a nem légnemű tárgyakat. Ez mindenesetre a kétüteműek sajátságából jövő "okosság"
kiszellőztetésre egy másik megoldás: ha lehet zárd el, akár az ujaddal is a légszűrőt, karbi torkot, gyertya ki, önindító, és ugorj! hidd el 2-3 körbefordulás után kinyomja a fölös benzint. Persze utána tiszta, és jó gyertya, gáz nélkül. pöccröff
Héló- Héló!
Lassabban Gyerekek!
Nem kéne egymásnak esni csak azért mert nekem volt Trabantom, és van Ladám! Szal a szamarat is úgy indítom, néhány nap/hét állás után hogy használom a kézi AC-t! na ugye ilyen nincs a "nyugati" kocsikon!? ennek egy előnye van: nem a szerencsétlen, lepihent akkuból jövő áram, pumpálja teli az üres karbi úszóházát. Így is lehet, de sem az önindítónak, se, az akkunak nem tesz jót. Ugyanez jön le a GS-nél is. Le lehet szívni a benzint, vagy lehet használni a gravitációt. Ha Nyuszi, vagy más, 2000-es körüli évjáratú hengerei nem indulnak elsőre, az sok-sok hibára adhat esélyt.
NA ezért NE egyétek meg egymást.
Nekem a véremben van a motorok "nagyjábóli" ismerete (nem vankel), és ha valaki nem úgy csinálja mint én attól még nem ...
És főleg NE engem istenítsetek, csak azért mert az enyém elindul!
Erik64
Örülnék ha igazad lenne (ki is próbálom amit tanácsolsz) bár az igaz, hogy egy teljes éjszakán át voltak kivéve a gyertyák, hogy szellőzzenek ki a hengerek és másnap is produkálta ugyanezt. Most ebben az uszófenakadásban reménykedem, hogy igazatok lesz.
Köszönöm szépen a tanácsot Neked is.
Biza nagy!
És biza büszke is vagyok rá hogy ilyen szép nagy Láttod milyen szép.... és széles....
DE! nem beszélek olyan dolgokról amihez fingom sincs, mert nem mentem vele annyit, nem használtam annyit hogy ilyen dolgok előjöjjenek......Tudod ez van....
Bocs ha erős a hangnem, de ténylegesen már szinte sírok a szenvedéstől mikor a badarságaidat (finoman fogalamazok - amugy Baromságaidat akartam írni) olvasom.....
Mégis mi a fasz baja lehet egy 2-3 hónapos gépnek? Le is szopnám magam ha bármi baja lenne.......
De specc Nyuszi gépéről van szó ami ugye már mennyi is? 6 éves? És a kiscsaj talán 1-2 év alatt többet ment 2 keréken, mint te eddig összesen - igaz neki nem az a motorozás hogy MÁTRA.....meg esetleg a Balcsi.
PIET!
Nem fogsz semmit észrevenni ha nem használod a gépet! De most szólj vissza ismét hogy már többet mentél az új motoroddal , mint Én ...... meg tedd fel a koronát, mert neked nincs majrécsíkod.....Ne csináltasak neked PIET THE KING pólót?
Szerintem nekünk nem kellene folytatnunk a beszélgetést, mert úgy érzem az idegrendszeremben ez volt a vég pendítés... Sokáig szeretnék élni.....
Szóval mikor láttod hogy beírtam VALAKINEK valamit akkor csukd be a szemed, nyelj egyet és lépj tovább......nem kell rá reagálni.....IGÉREM én se fogok.........
Ezt a Bandit topicba is megírtam volna, de nem szemetelek össze-vissza.......
Félreértés ne essék:-)
Nem vagyok depis, mérges, felbaszott.....csak egyszerűen belefáradtam ................
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat! Sokkal jobban érzem magam, hogy visszaadtátok a reményt, hogy nem kell nagyon szétszedni a lelkét. Teddy a füst inkább szürke mint kék, viszont isszonyú büdös. Hálisten kopogás z enyémből sem jön csak maga az a hörgő hang gyalázatos. Ezt a nyélgázas dolgot akkor még kipróbálom, meg esetleg az úszó fennakadását. Remélem valamelyik megoldás bejön.
Mégegyszer köszönöm és beszámolok a végeredményről.
Azért azon a PRI álláson nem múlik ám semmi......
Gondolj bele mi történik.............
- kiiktadod a vákuumrendszert, így a benzin szabadon folyik.........
telemegy a cső.........belemegy a karbiba...........
a., Ha új vagy hibátlan a szekér akkor nem történik semmi, ott megáll, telemegy.........lehet leereszteni.......mivel így nem fog indulni a szekér..........
b., hézag van a subertnél? vagy egyébb helyeken?
Akkor a benzin szépen felszivárog a légszűrőboxba.....és követi a fizikát (mozgó folyadékedény)
Vagyis áthelyezet a tankod tartalmát a légszürőbe és a földre..........
Menet közben?
Nem a motor adagolja a benyát hanem mint a simóknál ráfolyás lesz........eredmény? Koromfekete gyertya........hiszen nem vákkum szív, hanem ismételten ráfolyik....a karbi meg nyomja befelé
Szóval nagy baj nem történik - DE NEM JAVASOLT így a használata........