Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

akkor lehet délre kéne vennem az irényt, nem északnak?
Sziasztok Népek!

A mediterránumban ma 17 fok volt. Rengeteg motorossal az úton. Vagy sokan sabiztak ma, vagy ennyi semmittevő van a környéken!
Remélem nem lesz baleset, mert ma sportmotorokat láttam zömmel, és nem mindig 2 keréken.
Oops! Akkor van még remény! (-ed, hogy találkozhass több emberkével személyesen innen a fórumól! )
folyamatosan nézem az előrejelzést!
Mit lehet erre mondani? Sajnálom nagyon, de Te tudod.
Dooorcsi-esSO: a mai állapotokat tekintve nem valószínű, hogy megyek. 15 fok alatt nem szeretnék sokat motorozni, és ma még csak most (3/4 4kor!) kúszott fel a higany 9-11 fokig. Szombatra sem mondanak olyan egetverően jó időt : max 12 fok, erős, olykor viharos északi szél, az északi megyékben jelentéktelen eső.
Az én esetemben más is történt: kimaradt a gyujtás (az egyik hengernél) és ugye a benya ugyanugy megy mintha robbanna, de nem robbant, hanem részben kipufog részben átmegy a gyürükön (ráadásul a gyürük hézaga oda tendál hogy a két hézag egy vonalba kerül idővel) és így folyik le a benzin a kerterba
Megyek, megyek, aztán kicsit jobbra, majd megint, aztán újra. Szerintem így kéne feléd menni. Nem?
Akkor majd figyelem h a többiek kb mikor akarnak indulni, aztán visszaszámolok, és gyí
Az ON állásnál egy vákuumszelep van (olyan mint a robogómban, tudod! ), ami általában a karbi környékére csatlakozik a beömlő könyékére, és ott már a dugó produkál némi léghiányt.
dawntez!
Nem szabom meg az indulásod időpontját, döntsd el magad!
Úgy számolom, hogy kb 1,5 órát "szánok" rád, kávézással együtt. Persze úgy, hogy én kávézom, Te meg flexelsz!
Szal komolyan: sztem ennyi idő elég. Ha esetleg megcsúszunk, akkor sincs nagy vész, mert Erik itt fog tornázni a boyleron este 6-ig.
Az út megvan? Emlékszel még?
Nos, a probléma igen összetett! Én sem vagyok profin képzett, ráadásul rutinos autószerelő. Csak rokon szakmám van, ezért elméletben bővebb képzést kaptunk. És a profi szerelő is csak félember, mert kell hozzá típusismeret! Nos, a GS-re vonatkozóan ennek is híjján vagyok. Mivel a GS nem AC pumpás, ezért nem is nagyon értem a különbséget az ON és a PRI állás között. A PRI egyszerű, mint az MZ - ejtőtartály. A tűszelep az úszóházban megakadályozza, hogy a benzin túl sok legyen.
De mi a helyzet az ON-nal? Olyankor nem folyik szabadon? AC pumpa nincs, akkor mi van? Csak úgy tudom elképzelni, hogy a membrán kvázi AC-ként viselkedik. De az elhelyezkedése is számít: a tűszelep után van! És egyáltalán, mi köze a csaphoz, hiszen azt tekergeted?! Tehát ezen okoskodás mentén kellene lenni egy szelepnek a csapban is, mert ha nem, akkor ua lenne, mint a PRI. Ergo a PRI állás lényegében ezt a szelepet kerüli meg.
Lássuk a másik problémát, a benzin karterba kerülését. Elvileg lehetséges, hiszen a dugattyúgyűrűk nem zárnak légmentesen. De akkor hogyan kerül oda a nafta? Az égéstérbe? Kövessük a benzin útját a karbiban: nyilván feltételezni kell, hogy a tűszelep nem funkcionál, hisz lezárna. Merre tovább? Mint Tibkin is jelezte, van túlfolyó - kell is lennie, még ha nem is úgy, mint az MZ-n. Pont a motor károsodását elkerülendő! Konkrétan a GS-nél honnan jön, nem tudom. Ellenben elképzelhető ennek a túlfolyónak a dugulása is. Vagy ahogy Tibkin írja: kicsi a luk rajta, és nem bírja elvezetni. Na ebben az esetben folyhat a motorba. HA NYITVA A SZÍVÓSZELEP! Ha zárva, akkor valószínű a szívócsövön fel a légszűrőházba.
Nos, mint látható, a többszörös biztosítás ellenére elvileg előfordulhat, de az már extrém eset. Ez persze nem vígasztalja azt, aki így járt.
Asszem ennyi elég a pri állásról!
Ha előbb nem, hétvégén kiderül, mivel légszűrőcserém lesz, úgyhogy megnézem, mi hova van kötve. Meg jól körbefényképezem!
Van ott három cső a lábtartó előtt. Az egyik a tank túlfolyója... ez jön ki a tank közepéből. A másik az akku szellőzője, és a harmadik a kakukktolyás. Talán valóban a karbi túlfolyója... de szerintem a légszűrőházból jön az ki. Aztat gondolom én. De, csak gondolom!
Még nem kellett tanulmányoznom behatóbban a pacit... hiszen jókisgép.
Na, hogy bonyolítsam (vagy egyszerűsítsem) a dolgot, ez nem egy sima gumicső, hanem van a végén egy gumiizé, amin egy pici lyuk van oldalt, és ha nyomkodod (pumpálod) akkor spricceli csak a benzint. Gondoltam is anno, hogy ez a tank túlfolyója, de van ott még egy gumicső... És amikor nekem leállt és nem akart indulni, ez is szép tócsát csinált maga alá... na az ijesztő volt! Na mindegy, lehet, inkább megnézem majd, mi hova van kötve, és nem innen az irodából okoskodom és gyártom az elméleteim...
Kedves Motordoktor!
Amit az imént leírtál az az első óra tananyaga volt , mielött a motort beinditottuk volna, Csak a csaptekerés volt meg. Én azért el tudok képzelni olyan szituációt is hogy a karbibol mégse tünt el a benzin, mert minden OK a gépen és mégse kell az a pri!
A következő lépés az inditás- amikor "nehezen indul". Ennek sok oka lehet, de most ne menjük bele, lépjük át ezt az órát. A lényeg hogy valahogyan beindul amotor, leáll, vagy kihagy, egyhengerezik (ami ugyi egy Simsonon nem nevezhető hibának). A lényeg hogy a pri állásban a hengerek kapják a keveréket, de nem biztos hogy elég (most mindegy mi az ok) és munka nélkül távozik, valamennyi(lehet kevés) a gyürük között megtalálja az utját és máris a karterban van. Mivel szegény motoros egyre kétségbeesetten probálkozik- kitartóan, jelentős mennyiség kerülhet bele.On állásban ezek a dolgok valószinüttlenebbek, hogy lehetséges-e az kérdés, Dr úrhoz?
Nem vitatkozom hogy jó e benzin a karterban
Sajnos velem ez a fenti történet megesett és a gép boncolásnál került napfény a dologra.
Van valami összeköttetés, de nem vagyok benne biztos, hogy a karbiból jön az a cső. A vákuumos rendszer miatt nem bizti, hogy a közvetlen a karbiból jött volna... a fene sem tudja eztet. Majd utána bányászkodom...
GS-ből még nem vagyok "processszor". Etz-t meg csukott szemmel szerelnék még most is.
Szép Napot!

Tényleg nem akarok belekotyogni a témába , de amikor nekem felakadt az úszóm, akkor ebből is dőlt a benya jobb alul az egyik gumicsövön, ami elvileg túlfolyó a karburátorból. Vagy nem az?
Ezzel is egyet értek!
Bizony, ezeken már nincs túlfolyó...
És az úszó bizony felakadhat. Lásd Tibkin esetét. Murphy, az Murphy!
Halihó!

Ez tetszik nekem, mikor laikusok hirdetik az isteni igazságot! A motoros műszaki vizsga alpján - ami valljuk meg, nem profi autószerelő képző . Nos, mivel én talán picivel többet tanultam belőle, íme, kisegítlek benneteket.
Nos, a karbiból hosszabb állás után bizony elpárologhat a nafta. Apróbb kopások, tömítési hiányok az idő elteltével okozhatják ezt. Ezért van a pri állás. Ilyenkor szabadon folyik a cucc a karbiig, pontosabban az úszóházig. Ebben van egy beállítási szint, amit a tűszelep vezérel. Tehát, ha sok benzin folyik, márpedig mindig több folyik a szükségesnél a karburátoros motorokban, a tűszelep lezár, elállva a benzin útját. Ezt a dolgot ismerhetjük a régi segédmotorokból. Tehát elvileg a csapot nem is kellene tekergetni, mert a tűszelep funkciója ua. Csak hát ugye Murphy óta tudjuk, hogy ami elromolhat, az el is fog. Előfordulhat, hogy apróbb szennyeződés v kopás miatt a tökéletes zárás nem valósul meg, ergo a karbi túlfolyik. Szintén a segédmotorokra visszautalva: ilyenkor van tócsa a motor alatt, mert a sok cucc a karbi felsőbb részén fúrt lukacskán távozik. Valszeg a mai gépeken ez a luk már nincs meg, ezért fordulhat elő, hogy a hengerbe, légszűrőbe folyik.

Őszintén remélem, hogy sikerült a tudásotokat növelni. Amennyiben egyéb kérdésetek lenne, szívesen állok rendelkezésetekre a későbbiek folyamán, mert most egyéb dolgokat kell elintéznem.
De... a benya bizony lefolyhat az olajtérbe... hiszen nem hermetikusan zár a gyűrű. Pláne nem hideg mocinál. És ott aztán semminek nem hiányzik egy kis "mosóbenzin".
Nagy bummmm meg akkor lehet, ha az olajtérbe került benzin szépen elpárologja magát, ahogy melegszik a motor... a dugó nem szeresse, ha alulról is kap egy löketet.
No, szerintem csap kivesézve.
Jó reggelt!

Egyet értek... csak nem volt energiám ilyen részletesen leírni...

Azért nem árt az óvatosság!
Amugy ha mindenféleképpen lemegy az olajba a benzin?
Akkor nem a robbanás a fő gond (zárt tér ismét), hanem hogy ugyebár a benzin eszi az olajat.....így nem lesz kenés.....szépen besül a blokk

Addig meg?
Van egy olyan hogy OLAJNYOMÁS.....így az olaj szépen a nyomás hatására visszavándorol a dugattyú fölé, és a benzinnel szépen elég.....és csodáalatosan FÜSTÖLNI fog a gépezet............



No erre írtam hogy gondolkodni, mielőtt "b"-ket írni
Hát ha már lemegy az olajba akkor az egy igen bajos motor....pl elvannak szálva az dugattyún a gyűrűk......no meg a szelepek ugyebár, hiszen a benzin egy halmazállapotban robban: HA MÁR LÉGNEMŰ. Szóval ha a karbin kersztül befolyik az égéstérbe, attól még nem lesz párolgása, hiszen zárt tér.....egész addig mig a dugyattyú el nem éri azt a szintet, hogy nyisson a szelep a kipuffogó felé

Annyi benzingőz meg ugye nem tud összetodulni hogy aból nagy bum legyen.....ha meg lenne? akkor beindul a motor, hiszen elevenitsd fel a tanultakat:-)))) MI is a 4 ütem? vagy akár a 2......
Pont ez........bemegy a benzin (porlasztva), nyomást kap (kompresszió), szikrát, robban, lefelé tolja a dugyattyút.....ez meghajtja a hajtókart.....stb..stb...stb

Szóval nem fog ott semmi felrobbani.....csak a paraszti észt kell elővenni és végiggondolni a menetet




Mellesleg 1000éve itt írta azt hiszem valaki hogy tiszta benzin neki a légszürője......és ezt akkor vette észre mikor légszürőt pucolt vagy cserélt...........ez azért lehetséges - mint az oktatóm is.....el nem olvassák a könyvet, a jelzéseket......a régi trend: VIZSZINTBE OFF......és sokan hiszik ezt a mai napig.
De drága az a benzin, hogy elfolyjon!
A motor károsodhat... ezt gondolom arra érti az írás, hogy a belefolyik a cucc a hengerbe, és ott vagy lcsurog az olajba, ami nem fasza, vagy nagyobbat "pukkan" a kelleténél. A légszűrőház azt hiszem feljebb van, mint a szívócső... Tehát oda csak a gőz megy. Azt hiszem...

Ez olyan lehet, mint az USA-ban. "A mikrohullámú sütő macska szárítására nem alkalmas!"