Ja és mégvalami. Szétszedéskor a gyújtás jeladó fedelét levéve, egy kevés olaj folyt ki. Először azt hittem, hogy szétment a főtengely szimering, aztán mikor szétszedtem, láttam, hogy nincs is ott szimering csak a főtengely csapágyazása.
Annak kéne ott tömíteni? Ja és ami fura volt még, hogy az onnan kifolyt olaj olyan tiszta volt mintha most öntöttem volna ki a flakonból
A vezérműlánc feszítő a kopásnyomból ítélve már csak egy-két klikkre volt a végétől, úgyhogy azt is kicserélem. A kérdés az, hogy ehhez ennyire szét kell szedni a blokkot? Most nekem nem gond, de elég fura, mert az autóknál elég könnyen megy, de itt, a főtengely közepén átfűzve? Elég hülye egy megoldás, bár az is igaz, hogy nem kell minden nap cserélni, de akkor is...
Na hát kopást nem nagyon láttam sehol a váltón viszont a kuplung érdekes több szempontból is.
Van az a csésze alakú alkatrész ami 3 db kis csavarral tartja össze az egész mindenséget. Na hát ezen csak két lyuk van A másik felébe (amibe a lamellák közti lemezek kapaszkodnak) meg van a lyuk és a menet is benne. Hát gondoltam kifúrom azt az egy lyukat, de olyan kemény anyagból van, hogy ez kb lehetetlen vállalkozás itthoni körülmények között.
A másik érdekesség, hogy a lamellák közötti lemezek ből a könyv szerint van 7 db 1,6-os és 2 db 2-es. Nekem 6 db van az 1,6-ból és 3 db a 2-ből. Ez ugye azt is jelenti, hogy 0,4-el vastagabb az egész cucc, bár nem tudom mennyit számít.
A kosár nincs beverődve. Kopásnyom van rajta, de nem érezhető körömmel, hogy válla lenne.
Nem is engedtem ki a garázsba azóta, meg le is takartam minden jól, nehogy meglássa
Jut eszembe, te mi a rákot keresel otthon ilyenkor? Miért nem mész gurulni? Itt a jóidő
Lúzer koromban - mikor az olajcsere - csak az olajra ment, akkor az istenért nem akart váltani.....de főleg visszafelé.
És ezt Bp-en be is szoptam.
Oszt persze kiderült....
A mociba volt alapban 2,6L olaj.....és a szürő felvett még 3-4DL-ert
No Én a szürőt nem cseréltem - de azért a 3L-ert belenyomtam a vasba. Vagyis 3,4L volt a gépbe.....az össz 2,9-3 L helyet.
Ez főleg akkor bukott ki, mikor kifolyt leengedéskor a 3L-es flakonból.....hiszen eddig mindig volt még 1-2dl hely...
Köszi István! Ma megnézegetem majd a kopásokat, de a kuplung nekem is gyanús, azt még nem szedtem szét, csak egybe levettem.
Biztos egykerekeztek vele, mert a kormánycsapágyat már cserélni kellett, be volt verődve.
A nehez , akadozo valtas egyik oka jellemzöen a beverödött kuplungkosar. A lamellak a nagy terheles hatasara belenyomdnak a a felületbe, igy hiaba kuplungolsz ki a es tehermentesülnek a rugok, nem tudnak a szetcsuszni a lamellak, mert beakadnak... Igy terheles marad a tengelyen ezert akadozik a valtas...Persze lehet valoban a tovabbito mechanika köpött mar, bar kevesbe jellemzö... Erdemes a kapcsolokörmök-kapcsolozsebek legömbölyödöttseget is szemügyre venni, mert tul nagy kopottseg eseten , mejd elkezdi kidobalni nagyobb terheles alatt a fokozatokat. Jellemzöen 1-2-es szokott legömbölyödni, ebböl lehet következtetni, az elözö gazad virtuoz egykerozasanak szamara, gyorsulasi versenyek reszveteli mennyisegere, stb...
Hát ma mégjobban szétszedtem a gépet. Akadozott a váltó, gondoltam ha már egyszer ennyire szét van akkor megnézem a váltót is. Az az igazság, hogy nem lettem okosabb. Az egyik fogaskeréken láttam csak picit lepattant kérget, de semmi egyéb eddig. Majd holnap méricskélek, hátha kiderül valami
Tök mindegy, öreg volt, egy nem road legal kéménnyel, igen jól adtad el, maradjunk annyiban
A tél folyamán több K1 utáni 1200 cserélt gazdát ennél kevesebbért....
zöldi, Te tényleg nem láttad élőben a gépet, valóban nagyon szép és kifogástalan állapotú. 560 lett a vége
Hááát, a novemberi élmények megpecsélték a jövő sorsát, így nincs más választásom
Kéket még nem láttam.
Tényleg a rózsaszín és a piros az aluhoz való.Kérdés mikor lett cserélve.Ha közel a két év akkor még hidegben ledobnám.Ha nem akkor nem.
A piros vagy rózsaszín fagyállót kifejezetten az alú hűtőbe készítik. Én biztos nem spórolnák ezen, idővel tönkre teszi a hűtő belsejét. Nem véletlenül találták ki a szakik .
A simából a tömény 5L-es 2500, míg az alu-s 3200 körül van amiből kell 4 kanna és idén már 3X töltöttem fel különböző csőszakadások és hasonlók miatt és még nincs vége a télnek........ez nem 70 huf....
Annak kéne ott tömíteni? Ja és ami fura volt még, hogy az onnan kifolyt olaj olyan tiszta volt mintha most öntöttem volna ki a flakonból
A vezérműlánc feszítő a kopásnyomból ítélve már csak egy-két klikkre volt a végétől, úgyhogy azt is kicserélem. A kérdés az, hogy ehhez ennyire szét kell szedni a blokkot? Most nekem nem gond, de elég fura, mert az autóknál elég könnyen megy, de itt, a főtengely közepén átfűzve? Elég hülye egy megoldás, bár az is igaz, hogy nem kell minden nap cserélni, de akkor is...