Nem erdekem lehuzni a Banditot, csak van sajat tapasztalatom, es pont azert irom le mert itt nagyon sokan abban a hiszemben elnek, hogy ez a gep maga csoda, es talan nem is ertik hogy masok miert nem ezt veszík mikor annyira baromira jo, es meg ennyire olcso is. Az en környezetemben 3 db 1.2-es volt. Ebböl egytöl mar megszabadultunk az ecsetelt hibak miatt. A masikorn en magam cserltem 33 ekm nel a valtot. Es igen ezen kettö 2003 volt , migyek nyaron lett megveve. Es igen a 2003 as szeria elatkozott darab, de hogy a pittinges fogaskerek nem egy legenda azt az is igazolja, hogy valami oknal fogva nem igen talalni bontott ( jo allapotu valtot) . Ezt akkor tapasztaltuk amikor donort kerestünk. A piac viszont el van latva bontott pittinges valtokkal. Es hogy a problema nem 2003-ban keletkezett annak tanibizonysaga az hogy vegül egy öreg 91-es 1100-es gixer valtojat epitettük be, de itt sem tudtam felhasznalni mindet mert ebben is hibas volt mar , csak eppen egy masik fokozat. Nekem az a teoriam , hogy nagyobb csucsok (eladasi) csucsok alkalmaval, szarabb volt a keregedzes folyamat, vagy masik szar beszallito jött kepbe. A masik 2002-es 1.2-es banditon eddig meg nem eszletük ezen jeleket, de ettöl meg barmi lehet. Es akkor hogy legyen meg valami bizonyitek, a gagyi motorrevü, vagy valamelyik masik szennylap oldaln szedtek szet egy akkor 25 vagy 50 ekm-t futott 1250 -es banditot, es annak ugyen ilyen valtohibaja volt. Csak MAMI-sok egy ertelmes elemzest nem tudtak kicsikarni sajat magukbol.
Ezek utan most alakalomadtan en azert bespajzoltam gsx1400 bontot valtobol, meg ha soha nem is lesz ra szüksege, es nem is hallottam ennel a "csucsmodelnel"ilyenröl.
Es ismet hangsulyoznam csak azert irom ezt hogy osulassan a marketinges lila ködöt, "mert mindenki csak jokat olvas rola", es ha valakinel megis valami problema van akkor azt mondjuk, hogy biztos allat volt.
A gyürületapadas nem tudom mennyire tipushiba, de ez is meg volt, ezt nem en csinatam, igy nemmennek bele...de azert az örereg gixerek sem esznek keves olajat...
Tovabba azt allitom, hogy mivel "könnyen tuningolhato" ennek okan eleg gyorsan el is hasznalodik, vagy gyorsabban hasznalodik. Hosszu elete igazan akkor lenne ha nem piszkalnak, tennenek ra mindenfele felremeretezett dobot, sportszürö, es jaratnak ezekkel a cuccokkal összehangolatlanul. De ez sem igy van a valos eletben.
A silany fenyezeset senki nem firtatja, pedig azt hiszem a motornal , a szepsegenel ez nem egy utolso szempont. (erdekes a gsx1400-nel ezzel nincs problem, s nem azert emlitem mert nekem ilyen van, csak mert kb azonos költsegvetesü motor volt ... meg mihez hasonlitsuk akkor)
Fekek. Elsöt igen sokat buzizhatod hogy egy kicsit is nyomaba erjen masik motorokenek, a hatso meg nem is egen fog, mintha nem is lenne, faralni biztos nem kell vele.
A hatso felfüggesztes is egen remenytelen, mert igen könnyen beazik , föleg ha legalabb lanccserek alkalmaval nem szedik ki a hatso futomüvet is zsirozzak at a komplett hibarendszer igen is erzekeny tügürgös csapagyait amik tudtommal egy vagyont tesznek ki ha cserelni kell.
A rugosagot emlitettem, hogy elfarad es igen motorozhatatlanna valik az egesz vas, es mar 30-35 ekm-nel kezdödik a csere.
A karbulalasa igen szegeny gyarilag es talan csak a gyari kipuval haszalhato, utana eleg nehez minden mas csövel összehangoli, fuvokacsere nelkül.
Es szerintem a Gsx1400 fekje sokkal jobb hatasfoku, mart csak azert is mert 2000 környeken ezzel a rendszerrel szeretlek a TL1000 , GSXR1000, es Busakat. Es ezt a banditos baratok is irigylik cserek alkalmaval, föleg miota a b-king föfekmunkahengere van felrakva, igen verhetlenül lassul.
Itt most a kezelhetösegeröl nem nyilatkoznek, mert semlegesnek mondhato, de ez most nem tartozik a felvetett problemek köze.
Tovabbi hatranyanak sorolnam, hogy olcsosag miatt olyanok veszik , akik kevesebbet is tudnak ra költeni, igy ez miatt is hamar elhanyagolta valik egy egy peldany. (nem altalanositok, csak ez is benne van a pakliban)
Ugyan nem tudom hogy melyik markatarsakkal lehetne erdemes összehasonlitani , hogy ne körte -alma hasomlat legyen, de több markatars vagy vetejtars vagy mar nem letezi, vagy komolyan tovabbfejlesztettek. Es ebböl nem hiszem hogy következik hogy azert mert ez olyan jo tipus volt, inkabb csak egy olyan reteget talaltak akik sokan voltak, es valoban olcsosaga miatt jok voltak az eladasi statisztikak. Olcso volt, de nem is adtak erte sokat. gyakorlatilag eletben tartottak egy 20 -eves technologiat ami igy szepen visszahozta a fejlesztese költsegeket, szerszamköltsegeket, igy termelve jo profitot, es piacon maradva hidototta el a vasarlkat a mas gyartoktol.
Szoval meg mindig van ket 1.2 bandit a csapatban, es szivesen kenyeztetem, szerelem öket, keves dolog van amit nem tudok roluk, de azt nem tudom mondani, hogy ez egy über konstrukcio lenne, mert akkor hazudnek, es olyan dolgokat halgatnek el ami amugy letezik.
Üdv
Én még nem láttam 1250-es és Béka váltót széthullva........a teszteket pedig nagyon lesz@rom.......és ugyan békát még csak 40000km-t futottat láttam, de vizesbanditból több is szaladgál már gond nélkül 100000km környékén...
Szia István!
Egyet értek veled amit le írtál (De milyen turamotor az ami amugy 20 eves konstrukcio lecsupaszitott, lecsontozott , leolcsositott csontvaza,) csak az a véleményem az 1400 es egy fokkal sem különb sőt egy böszme retek ,azért nem egy elterjedt motor mert gondolom nem sokan vágynak egy ekkora ............. ra .Elhiszem túrázni jó 50000km re mert olyan mint egy teher vonat:) de nem hiszem többet tudna mint a kisebb tesója :) sokkal sokkal jobb lenne ,fékek ,festés ,teló,blokk,.stp
Amúgy ez a váltó öröklött betegség, mert a motorrevü tartós 1250 banditjában és a Békának a váltóján is volt pitting, És az nem 100 ezres tartósteszt volt...
A vázon a kormány környékén van adattábla (legalábbis az enyémen) ott rajta kell legyen a típuskód. A "K" utáni szám a széria éve pl 2002-nél K2. Remélem tudtam segíteni.
az enyémmel sincs semmi baj :)
86 ezer van benne kis ráhagyással, nem füstöl a váltó jó pedig nem mondhatni hogy kimélem :)
1.5 év alatt 30 ezret tettem bele és igazából csak a kötelezők mentek el rá olaj, szürő fék noh meg egyszer lánc de az istenért nem cserrélném le :)
Biztosan több tapasztalatod van ebben a kérdésben, ha ilyen bátran mersz ilyen szélsőséges véleményt nyilvánítani.
Én azért ezt így nem tudom elfogadni, még ha van benne némi tapasztalatod, akkor sem.
Szia István!Szeretnék hozzászólni a véleményedre.Valamiért úgy érzem,hogy nagyon lehúzod a Banditot! Nekem az előző gép Gsx.1400 volt.Gyakorlatilag egy adrenalin bomba.A lényeg,szerintem a Bandit sokkal kezelhetőbb vas,a szervizzel sincs gondom.A Gsx amilyen temposan indult,olyan gyengén lassult.Viszont ellehetett mondani,hogy a kategória csúcsa.Mégegyszer biztos nem vennék.Egyébként biztos mindeggyik tipusnak vannak gyengéi,ami viszont a mindenkori használat végett máshol és másképp üt ki.Üdv
Szia! Nekem pl K5 650s banditom van, most 42 ezernél járok és semmi baja. A nyáron volt nagy szervizben és akkor azt mondták hogy minden tökéletes belül is. Egyedüli hibája hogy hidegen nem igazán tudok normális fordulatot állítani szívatóval mert vagy túl magas vagy túl alacsony. A váltója még hibátlan és nem is vettem észre rajta hogy romlana. Egyébként több haveromnak van 600 és 1.2 banditja, K4 K6-osok mindegyik 40 ezer felet és senki nem panaszkodott, sőt 1ik haverom 120ezer felett jár és még ő se mondott hibát. Erről ennyit! Most ha minden jól megy nyáron én is lecserélem 1.2-re, és meg se fordult a fejembe hogy más típus után nézzek.
Szia Zöldi!
Azt honnan lehet tudni, hogy a motor k-hányas, mert az enyém 2003.-as forgalomba helyezésű. Lehet, hogy k-3.-mas, vagy k-2.-es csak 2003.-ban helyezték forgalomba. Most egy kicsit besz...tam, bár még nincs jele annak hogy megakar dögleni a váltó. A 2002.-eseknek jobban bírja a váltója?
Azért tegyük hozzá: a kb 10 itthon váltócserés darab mind K3-as amiről én a környezetmben- ami részben a Tied is :D- tudok. Komád motorján meg egy rejtelmes szét összeszerelés után jött azonnal jött a gyűrűletapadás....khm.
de a váltópara miatt szétolvastam a banditforum.de-t, és valós a porbléma. Van aki 150 ezren túl van tüsszentés nélkül, másnak 30nál csere. Vagy 70-nél. Vagy akárhol, volt aki 40 ezret elment búgó 5.-kel 50-90e km-ig, és még akkor is csak piiting volt, nem letört fogak stb...
Meg tegyük hozzá, egy váltócsere 100ból megáll, ha csináltatod. Azért nem a világ vége...
Ha valamit akarsz eleg erös a szörü hogy csak a pozitiv dolgokat lasd. Az hogy nem beszelnek a negativ hibakrol, mert nem akarjak lehuzni a sajat valasztasuk, valamilyen erthetö. A Bandit kultusz mögött egyetlen egy dolog van, az olcsosag, es az ez miatt eladott nagy darabszam, es ebböl nagyobb menyisegü tulelö. De milyen turamotor az ami amugy 20 eves konstrukcio lecsupaszitott, lecsontozott , leolcsositott csontvaza, aminek turamotor letere 30-40 ezer utan hatso rugostagot kell cserelni, a fekjei elöl harmatosak, a fenyezese csapnivalo, a valto 3-4-5ös fegeskereke 30-100 ekm nel "elkopik", es ott az olajlehuzo gyürü is, most hirtelen mas nem jut eszembe...
Nem vagyok még egy régi motoros, mert most nyáron vettem a bandit de előtte hónapokig bújtam a teszteket meg a fórumokat, mire ezt választottam ki, és sehol nem írtak róla rosszakat sőt az ár érték arányban meg kategóriájában az egyik legjobb és hogy most van egy kivételes eset ezt nem azt jelenti hogy silány és minőségtelen motor
Kedves baratom igazi piperköc. Egyszerüen silany mnöseüek a banditok ezert olcsok a többi kephez kepest. Az hogy van egy ket kiugro futasteljesitmeny, az pusztan a veletlen parositas, mikor egy piperköc egy job szeriaval van összehazasitva.
Ugyanez a baratom 50 e km.nel jar a GSX 1400 el (miutan volt oka kiabrandulna a 300 e HUF-os felujitas utan a bandibol) , es gyari lancszettel tolja meg, es nem hasznal olajzot!De nem is szenved csuklosorvadasban...
sziasztok. nemtudom hogy jó hejre írok e. nem rég lettem suzuki tulajdonos. pontosabban GSXF400 tulajdonos. ilyen megnevezésű topikot nemtaláltam de a hirdetéseket nézve láttam bandit400-at aminek a blokja ugyan az ha jól tudom. ezért írok ide hogy jó hejen e járok és hogy ismerős e ez a motor itt.
Nem erdekem lehuzni a Banditot, csak van sajat tapasztalatom, es pont azert irom le mert itt nagyon sokan abban a hiszemben elnek, hogy ez a gep maga csoda, es talan nem is ertik hogy masok miert nem ezt veszík mikor annyira baromira jo, es meg ennyire olcso is. Az en környezetemben 3 db 1.2-es volt. Ebböl egytöl mar megszabadultunk az ecsetelt hibak miatt. A masikorn en magam cserltem 33 ekm nel a valtot. Es igen ezen kettö 2003 volt , migyek nyaron lett megveve. Es igen a 2003 as szeria elatkozott darab, de hogy a pittinges fogaskerek nem egy legenda azt az is igazolja, hogy valami oknal fogva nem igen talalni bontott ( jo allapotu valtot) . Ezt akkor tapasztaltuk amikor donort kerestünk. A piac viszont el van latva bontott pittinges valtokkal. Es hogy a problema nem 2003-ban keletkezett annak tanibizonysaga az hogy vegül egy öreg 91-es 1100-es gixer valtojat epitettük be, de itt sem tudtam felhasznalni mindet mert ebben is hibas volt mar , csak eppen egy masik fokozat. Nekem az a teoriam , hogy nagyobb csucsok (eladasi) csucsok alkalmaval, szarabb volt a keregedzes folyamat, vagy masik szar beszallito jött kepbe. A masik 2002-es 1.2-es banditon eddig meg nem eszletük ezen jeleket, de ettöl meg barmi lehet. Es akkor hogy legyen meg valami bizonyitek, a gagyi motorrevü, vagy valamelyik masik szennylap oldaln szedtek szet egy akkor 25 vagy 50 ekm-t futott 1250 -es banditot, es annak ugyen ilyen valtohibaja volt. Csak MAMI-sok egy ertelmes elemzest nem tudtak kicsikarni sajat magukbol.
Ezek utan most alakalomadtan en azert bespajzoltam gsx1400 bontot valtobol, meg ha soha nem is lesz ra szüksege, es nem is hallottam ennel a "csucsmodelnel"ilyenröl.
Es ismet hangsulyoznam csak azert irom ezt hogy osulassan a marketinges lila ködöt, "mert mindenki csak jokat olvas rola", es ha valakinel megis valami problema van akkor azt mondjuk, hogy biztos allat volt.
A gyürületapadas nem tudom mennyire tipushiba, de ez is meg volt, ezt nem en csinatam, igy nemmennek bele...de azert az örereg gixerek sem esznek keves olajat...
Tovabba azt allitom, hogy mivel "könnyen tuningolhato" ennek okan eleg gyorsan el is hasznalodik, vagy gyorsabban hasznalodik. Hosszu elete igazan akkor lenne ha nem piszkalnak, tennenek ra mindenfele felremeretezett dobot, sportszürö, es jaratnak ezekkel a cuccokkal összehangolatlanul. De ez sem igy van a valos eletben.
A silany fenyezeset senki nem firtatja, pedig azt hiszem a motornal , a szepsegenel ez nem egy utolso szempont. (erdekes a gsx1400-nel ezzel nincs problem, s nem azert emlitem mert nekem ilyen van, csak mert kb azonos költsegvetesü motor volt ... meg mihez hasonlitsuk akkor)
Fekek. Elsöt igen sokat buzizhatod hogy egy kicsit is nyomaba erjen masik motorokenek, a hatso meg nem is egen fog, mintha nem is lenne, faralni biztos nem kell vele.
A hatso felfüggesztes is egen remenytelen, mert igen könnyen beazik , föleg ha legalabb lanccserek alkalmaval nem szedik ki a hatso futomüvet is zsirozzak at a komplett hibarendszer igen is erzekeny tügürgös csapagyait amik tudtommal egy vagyont tesznek ki ha cserelni kell.
A rugosagot emlitettem, hogy elfarad es igen motorozhatatlanna valik az egesz vas, es mar 30-35 ekm-nel kezdödik a csere.
A karbulalasa igen szegeny gyarilag es talan csak a gyari kipuval haszalhato, utana eleg nehez minden mas csövel összehangoli, fuvokacsere nelkül.
Es szerintem a Gsx1400 fekje sokkal jobb hatasfoku, mart csak azert is mert 2000 környeken ezzel a rendszerrel szeretlek a TL1000 , GSXR1000, es Busakat. Es ezt a banditos baratok is irigylik cserek alkalmaval, föleg miota a b-king föfekmunkahengere van felrakva, igen verhetlenül lassul.
Itt most a kezelhetösegeröl nem nyilatkoznek, mert semlegesnek mondhato, de ez most nem tartozik a felvetett problemek köze.
Tovabbi hatranyanak sorolnam, hogy olcsosag miatt olyanok veszik , akik kevesebbet is tudnak ra költeni, igy ez miatt is hamar elhanyagolta valik egy egy peldany. (nem altalanositok, csak ez is benne van a pakliban)
Ugyan nem tudom hogy melyik markatarsakkal lehetne erdemes összehasonlitani , hogy ne körte -alma hasomlat legyen, de több markatars vagy vetejtars vagy mar nem letezi, vagy komolyan tovabbfejlesztettek. Es ebböl nem hiszem hogy következik hogy azert mert ez olyan jo tipus volt, inkabb csak egy olyan reteget talaltak akik sokan voltak, es valoban olcsosaga miatt jok voltak az eladasi statisztikak. Olcso volt, de nem is adtak erte sokat. gyakorlatilag eletben tartottak egy 20 -eves technologiat ami igy szepen visszahozta a fejlesztese költsegeket, szerszamköltsegeket, igy termelve jo profitot, es piacon maradva hidototta el a vasarlkat a mas gyartoktol.
Szoval meg mindig van ket 1.2 bandit a csapatban, es szivesen kenyeztetem, szerelem öket, keves dolog van amit nem tudok roluk, de azt nem tudom mondani, hogy ez egy über konstrukcio lenne, mert akkor hazudnek, es olyan dolgokat halgatnek el ami amugy letezik.
Üdv
Istvan
Egyet értek veled amit le írtál (De milyen turamotor az ami amugy 20 eves konstrukcio lecsupaszitott, lecsontozott , leolcsositott csontvaza,) csak az a véleményem az 1400 es egy fokkal sem különb sőt egy böszme retek ,azért nem egy elterjedt motor mert gondolom nem sokan vágynak egy ekkora ............. ra .Elhiszem túrázni jó 50000km re mert olyan mint egy teher vonat:) de nem hiszem többet tudna mint a kisebb tesója :) sokkal sokkal jobb lenne ,fékek ,festés ,teló,blokk,.stp
86 ezer van benne kis ráhagyással, nem füstöl a váltó jó pedig nem mondhatni hogy kimélem :)
1.5 év alatt 30 ezret tettem bele és igazából csak a kötelezők mentek el rá olaj, szürő fék noh meg egyszer lánc de az istenért nem cserrélném le :)
Én azért ezt így nem tudom elfogadni, még ha van benne némi tapasztalatod, akkor sem.
Azt honnan lehet tudni, hogy a motor k-hányas, mert az enyém 2003.-as forgalomba helyezésű. Lehet, hogy k-3.-mas, vagy k-2.-es csak 2003.-ban helyezték forgalomba. Most egy kicsit besz...tam, bár még nincs jele annak hogy megakar dögleni a váltó. A 2002.-eseknek jobban bírja a váltója?
de a váltópara miatt szétolvastam a banditforum.de-t, és valós a porbléma. Van aki 150 ezren túl van tüsszentés nélkül, másnak 30nál csere. Vagy 70-nél. Vagy akárhol, volt aki 40 ezret elment búgó 5.-kel 50-90e km-ig, és még akkor is csak piiting volt, nem letört fogak stb...
Meg tegyük hozzá, egy váltócsere 100ból megáll, ha csináltatod. Azért nem a világ vége...
Ugyanez a baratom 50 e km.nel jar a GSX 1400 el (miutan volt oka kiabrandulna a 300 e HUF-os felujitas utan a bandibol) , es gyari lancszettel tolja meg, es nem hasznal olajzot!De nem is szenved csuklosorvadasban...
Százezer kolléga, több százezer!
Széles utat!
Daty