Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hol tudnak tömítést csinálni? Amit a neten találtam azok csak a hagyományos klingerit szerű anyagból csinálják, a hengernél fém erősítéssel, de a banditában nem olyan van.
Ejjha! Ennyire nagy a szórása a gyárnak? Vagy csak pont kifogott a barátod egy nagyon szart
Nekem a baratom 33 ekm nel valtocsere, utana par ezerel meg gyürüszett, es nem allat
Hát nemtom, elgondolkodok a dolgon. Egyébként igen, görbevázas, de a legutolsó szériából. Van egy srác aki állítólag 130e km-et hajtott bele a banditba minden ilyesfajta gond nélkül.
A helyedben azon vizsgalodnek elöször, hogy hogyan miert jutott ilyen stadiumba a motor, mert addig nem nagyon erdemes egyetlen buznyakot sem költeni ra. Es azert mondom, hogy sokkal jobb egy biztos forrasbol vasarolt komplett födarab ami mondjuk 30 rongy, de csak fogod es behajitod vizsgalodas nelkül. Mint 15 rongy szimeringre par rongy gepmunkara, szelepre, vezetöre, stb es meg mindig csak csuzliba valo lesz a vegeredmeny...
Amugy meg gondolom görbevazas kiads miatt miatt 10-12 eves alsohangon, van ra esely hogy fel vannak mar kemenyedva a szimeringek, bar amig motorfeken nem füstöl addig lehuzza az olajat, es ugye vannak 20 eves peldanyok is amik meg eredeti szimeringekkel futnak. Ugyis a költsegvetes döt a megoldas melysegeröl, legfeljebb ketszer szerelt.
De 35 ezer felet allitolag mar par peldany megerdemel egy uj szett olajlehuzot gyürüszettet is föleg ha mar szet van döntve,mert ez tudtommal bandit betegseg, es utana eleg komoly es idegesitö olajfogyasztast tud elerni. Ugy ketütemü szinten fogja kerni , enni az olajat...Föleg komolyabb teljesitmenykivetelkor magasabb fordulaton jaratva akar 1 liter is lehet a 1000 km-en a olajegetes. Ehhez eleg egy komolyabb autopalya tempo.
NEm véletlen találták ki azt a hengermérőt...a szelephézag se látszi, ha kicsi.
". 600km mulva megint eltört a szelep. Az amt csereltek"

Kértek árat nemrég 1 db szelepre egy motorhoz. Furán drága volt, 3500 pénz, tegnapra kellett. Aztán csak nem akarták. Később beszélgettünk, hogy egy autó 1200 forintos szelepe került bele, átalkítva.
Hát a hengereken semmi kopás nem látszik, nem hiszem, hogy annyit futott, bár ki tudja, de sztem az a hengereken jobban látszana.
Én nem állnék neki szelepet csiszolgatni otthon, csinálja olyan, aki napi szinten ezzel foglalkozik. Szintén nem sprórolnék a szelepszárszimmeringeken, ha már le van véve a hengerfej(ellenben hengerfejtömíést csináltatnék, az úgy olcsóbb)
Meg kérjél kölcsön egy into-t és mért meg, hordósak-e a hengerek.
Lehet sikerült venni egy 200e fölött futott gépet...
Érdekelni mindíg is érdekelt, hisz a 350-es Jawában naponta 2x cseréltem léptetővillát!
De ezekhez a modern masinákhoz nincsenek meg a feltételeim.
Pl célszerszámok, meg ilyesmik.
Szerintem csak azokat a szelepeket csiszold, amik átengednek. Azt kell mérlegelni, hogy ha összerakás után valamelyik régi szimering átereszt, akkor lehet szétszedni újra és bukod az új hengerfejtömítést.
Eltörve nincsenek a szelepek, de biztosat csak az után tudok ha kiszedtem őket. A szimeriget tényleg illik ilyenkor cserélni? Egynél nem sok, 900 Ft/db na de 16-nál?
Pedig nem bonyolult, olyan mint egy Lego Sok-sok pénzt tudsz megspórolni, ha magad szervizeled a vasat, persze ehhez kell hogy érdekeljen a téma
Lehet jobb lenne löni hozza egy komplett hengerfejet, mert ha cserlni kell a szelepeket, szimeringeket akkor lesz csak igazan draga... Gepmunka szerintem nem olyan komoly tudomany, ennek ellenere a "profi mühelyek" is jol el tudjak baszni. Nekem semmi jo törtenetem nincs velük kapcsolatban. Csak a szopotnak. Igyik alkalommal 92-es Gsxr 750 et csinaltam, tulajra biztam a hengerfej felujitatasat, en csak bontottam blokkot (amugy eltört egy szeleptanyer ,mert at ment a karbibol az elkopott tü a hengeren). Majd meghozta összeraktam. 600km mulva megint eltört a szelep. Az amt csereltek. Ment a hantazas , guritas, ahogy az szokott lenni, vegül a "gepmunkat " elvegeztek megint , de a tulajnak egy uj szelepet kellett venni kb 10 ronggyert,meg megint egy uj hengerfejtömitest 8 ronggyert,stb es ujra össze kellett raknom a gepet.
Masik alkalommal egy egy 1000 Fazernel kopott el a vezermütengely 40 ekm utan. Volt 0.6 mm es hezag is. Igy kapott ket bontott 2000 km tengelyt, meg elhotuk a hozza tartozo törött hengerfejet, amiben volt 20 gyönyörü szelep minden joval. Szoval a szakinak , csak at kellett volna rakni a szelep, becsiszolni, kihezagolni. A lenyeg hogy meg par orat meloztam utana...
Az a legjobb,amit tudsz magad megcsinalsz.
A szerszán nem gond, barkácsolok valamit hozzá. Szimering csere.... 15e
Kérdés: csak azt csináljam meg ami átenged vagy az összeset
Nem igazán értem, hogy mit beszélsz, de biztos nem lehet jó valami!
Csináld magad, nem nagy kaland. Persze kell valamilyen szerszám amivel össze tudod nyomni a szeleprugókat. Ha kint van bekened szelep csiszoló pasztával a szeleptányérok belső felét, majd visszarakod a szelepet és forgatod ide-oda a szelepülésben. Aztán lehet próbálni újra, persze a legvégén illik új szelepszár szimeringet is felrakni, ha már szétszedted.
Gépműhelybe én csak akkor vinném, ha mondjuk szelepvezetőt is kéne cserélni vagy szelepülést mert azt már nem lehet házilag.
Kicsit szétkaptam a mocit ma, mint foxi a lábtörlőt
Nem nagyon éreztem a görbevázasokra mondott vadságot, ezért kölcsönkértem egy kompressziómérőt. Elég lehangoló lett az eredmény a 3-as hengerben csupán 3 bar Hengerfej le, henger le. Az első ami feltűnt, hogy nevezett hengerben a dugattyúgyűrűk vágásai pont egymás fölött voltak. Aztán felöntöttem a szívócsonkokat és az 1-es, 3-as henger szelepein úgy folyt át a cucc mintha ott se lett volna a szelep
Már csak az a kérdés, hogy magam csiszoljam fel vagy vigyem gépműhelybe? Nyílván egy profi gépműhely lenne a legjobb, de előre félek, hogy milyen árat mondanak
Az az igazság, hogy szinte egy évtizedig spóroltunk.
És mikor úgy éreztük, belevágtunk a félretettek elköltésére.
A motorcserék már könnyebben mentek, nem olyan sokat kellett ráfizetnünk egyikre se, elég jól sikerült beszámíttatni az "elődöt".
Az M800-ért pl 85.000-rel kaptam kevesebbet, mint amennyiért vettem!
És most is racionálisan próbálunk gazdálkodni.
Susnyásban sosem utaztam!
Ahhoz képest a képeid alapján elég jól el vagy eresztve.....
Majdnem évente motorcsere? Ezt hogy csinálod? Csak nem "bodzásból" egészíted ki a havit?
KÖVETELEM A RECEPTET OBI VAN:-)
Ahogy felénk szokták mondani "szemtelenül fiatalok"
Hű de fiatalak vagytok wazze!
8 éve rokkantnyugdíjas vagyok, feleségem ápolónő.
Szal pénzileg nem vagyunk elengedve.
Okos gazdálkodással ennyiből is meg lehet csinálni.
az utolsó mondatot akár én is írhattam volna :D
Ezt csak egy jó és hosszú távon biztos fizetéssel teheted meg.......kis bérhez már a rezsi kifizetéséhez is hitel kell amit persze később nem lehet majd fizetni......