Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

http://youtu.be/eGrazmkps4w
voltunk egy karikán az egyik haverrel , ajánlom szívesen de inkább 3 nap mint kettő, Transzfogarason 8-9 kismedvét láttunk fenn van a videón
Csak támpont: lentebb írtam, hogy 130-as főfúvókák maradtak (azóta is), a fogyim 6-6.5L nyitott dobbal és a tűim még alátétezve is vannak.
Olyan radikális vagy...
mondjuk itt már majdnem minden elhangzott , nekem az lenne a kérdésem nincs-e véletlenül dynojet kit benne ? a másik meg engedd lejjebb egy rovátkával a tűket , észrevehető lesz a fogyasztásban ... mondjuk én emeltem rajta de általában 6-7 között el lehet vele prüttyögni ... ha papás a tempó akár 5 körül is
Benzin!!!! Ez az, ezert nem indult...
Én erre a kérdésre csak egy, három szóból álló válasszal tudnék szolgálni:
Árok, benzin, gyufa 😂 🤣
Hat, gondolom embere valogatja. :)
Ho, nem indul a motorom, mi lehet a baj, tudsz segiteni?
:-)1
Nehéz eldönteni, hogy melyik jobb stratégia. Hogy elárasztom millió kérdéssel, vagy tied, hogy mindig csak egyet-egyet kérdezek?!

Azt viszont nem tudom összerakni, hogy jellemzöen az itt kérdéseket feltevök nem dokumentálják szinte soha a tevékenységük képekkel. Ami annak tükrében furcsak, hogy más területeken sokan reggelijükhöz nem nyulnak addig még ki nem posztolták. Ùgy látszik itt nincs átfedés ezen halmazokban. ;-D
Áh, egyetlen pontot hoztam fel. Ahhoz képest te minden szögből rá tudtál mutatni valamire. :)

A kehelycső ugrott be elsőre, mert nálam is pont az alsó-részterhelés volt túl dús.
Megelöztél! ;-)
Képek a karbifelújításról?
Ha alacsony fordulaton nagy az étvágya, akkor miért a föfúvókát cserélted le? Mekkora az alapjárati átmeneti fúvóka?
Falsol esetleg valamelyik porlasztó?
Gyári kipufogó rendszer van rajta?
Légszürö gyári?
Tettél bele új o- gyürüket mind az 5 lehetséges helyre?
Nem szivárog valamelyik tüszelep vagy annak a fészkének tömítése??
Ùszó / benzinszint magasság rendben?
A tü és az emullziós csö nincs megkopva?
A tolattyú és vezeteke kopásmentes?
A szivató rendszere tömít rendesen?
Nagyvonalakban így kell eltakarítani, rendbetenni egy porlasztót ebböl a szériából, és jellemzöbb tipushibák is meg vannak említve. ( tied 36 mm-es, de felépitésében azonos szinte teljesen a 38/ 40 mm-es porlasztókkal.

https://www.sportmotor.hu/albu...
https://www.sportmotor.hu/albu...

Mindenezen kérdések mellett az elsö teendö az, hogy panaszos tartományben használva a motort, nézel egy gyertyaképet...Onnan indul a mutatvány.
Ha buherált vagy ki van kopva a porlasztó, akkor zsebbenyúlós a dolog. A jó állapotu karbisorok felújítva 200-400€-t is be tudnak nyelni. Legallábis pár év ennyi még betakarta, mostanában nem csináltam ilyet, de gondolom olcsóbb nem lett.
A porlasztó kehelycsövét nézted? Nincs kikopva oválisra a tolattyú felőli oldalon, ahol a tű ki-be járkál benne?
Üdv mindenkinek, jelenleg új vagyok itt és a Banditások közt is.
Alíg 6 hónapja van egy 2000 évjáratú, lég olajos gőrbevázasom. Amikor elhoztam a tualajtol, 9+ Liter/100 km volt a fogyasztása. Ezt sikerűlt lejebbb vinnem, de még mindig 8+ liter, főleg városban kis fordúlaton /4000 ford/perc/ alatt eszik sokat. 3x takarítottam ki a karbit, ellenőriztam mindent, jelenleg a 102.5 fuvoka van kicserélve 100-ra, ezen kívűl mindent rendben találtam laikusként. A másik problémám pedig az, hogy hideg indításnál, mindíg dadog, ki hagy az eggyik vagy akár 2 henger is! Ez a tűnet szívatóval is fent áll, tehát nem hiszem hogy karbi gond. Ha be melegedik, akkor simán megy, indul, míg ki nem hűl teljesen!! Kértem szervíz időpontot, de soká lesz, plusz addíg is érdekelne, valaki tud e valami ötletettel szólgálni, mivel egy másik motort már sikeresen felújítottam, de ez a gond kifog rajtam, nem tudom hol keressem a bajt. Válaszokat előre is köszönöm.
Egy ideje nem írtam, de úgy tűnik sikerült normálisan beállítani a motort.
Első körben bekerült egy +4 fokos gyújtásjeladó tárcsa. Már az első indításnál ég és föld volt a motor járása és hangja.
Sokkal egyenletesebb, határozottabb, agresszívebben felpörög és gyorsabban is ejti a fordulatot, a motorfék is nagyobb, de még durrogott.

Maradtak a 130-as főfúvókák, de a tradíciókkal ellentétben 1300-as fordulaton csináltam szinkront.
Szinkron után emeltem a pilotokon egészen 2.25 fordulatig, majd újra szinkronizáltam, persze közben tekertem lefele az alapjáratot.
A végén pedig 1000 körül ráállítottam még picit a szinkronra és most tökéletes.
Nem durrog, szépen, simán jár, veszi a lapot is rendesen. Rögtön gurultam 80km-ert, még a kipufogó hangja is más lett.

Elégedett vagyok :).
Amig nem üzemmeleg a motor, az nem igen szamit bele, hogy mennyire kinlodnak a hengerek a szegeny, vagy dus keverekkel. Amit tenni lehet, hogy a dusito rendszer legyen tiszta, atjarhato, mind a benzin fuvoka, mind a szivotorokba levo levegofuvoka tekinteteben. Nem tudom a motor evjaratat, de ketfele porlasztoval szereltek…erdemes megnezni, hogy a szivatok dugattyuinal a karmantyu-tomites nincs-e kerepedezve. A korbevazason neha eltorik a porlaszto oldalan felhozott rezcso… itt tud falsolni.
Ha nyitott dob volt rajta, lehet beegtek a szelep-szelepfeszek tomitoelei es ez miatt nem zarnak tokeletesen. Ezt egy vesztesegmeressel ki lehet deriteni, ha kifuj a henderbe nyomott suritett levego az elvileg zart szepeknel.
szinkront még nem néztem,(még nincs mivel) de a kipufogó gyári csendes egyébként herélt volt rajta.Köszi a tippet...
szinkron szokott segíteni , nagyon nyitott-herélt a kipufogó ? akkor is durroghat
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Bandit 1200 nem régi vásárlás dióhéjba: szelephézagok belőve, vezérműlánc kicserélve, gyertyák újak, üzemanyagszint beállítva, kipuffogóba kezdettől kezdve beledurrog, a pilot csavarok kifele állításával sokat javult, de hideg indulás után még langyosan is 1200-1500 fordulat között valamelyik henger meg-meg torpan, mintha nagyobb előgyújtást produkálna és mintha a szabadonfutó is csattan úgy megtorpan. Van- e valakinek ötlete? (ha bemelegszik, nem csinálja) Köszönöm
Rendeltem 115-ös főfúvókákat.
Tudom, hogy kis pillangó nyitásnál a pilot meg a kis furatok játszanak, de fény felé átnézve a schuber tű meg a furulya közt is van rés.
Illetve, ma motoroztam vele, jobban próbálgattam, a gondom nem 1800-2000 körül van, hanem 2500-3000 között.
Próba szerencse.

A dörzsárat majd megrendelem, az hasznos mindenképpen.

Másik: csúszott a vadonat új alkatrészekből összerakott kuplungom. Megint. Vagy még mindig, kinek, hogy tetszik.
Mivel most 100000% biztos voltam abban, hogy mindent jól raktam össze, így ma bevillant motorozás közben valami.
Nagyon fent eresztett a kuplung. Alig kellett mozdítanom a karon, de ez ilyen volt, mióta először felújítottam a felső munkahengert,
csak akkor EBC tárcsákat vettem, most TRW-t. Először azt hittem, hogy a TRW gyengébb minőség, de nem...

A felső munkahenger felújító készletben a stift, aminek az egyik fele a bronz hengerbe illeszkedik, a másik fele meg a dugattyú kehelybe,
az túl hosszú volt. Erre ma jöttem rá.
Nem tűnt fel sajnos mikor raktam össze, hogy olyan 10 fokot benyomtam a munkahengert, mikor a helyére került a kuplungkar. Erre nem figyeltem.
Na, ma levágtam 4mm-ert a stift végéből, tádámm ! Máris középen fog, nem csúszik. Bakker... ha ezt előbb tudom...
Lehet a betükodok a kovács szerszámok fészkeihez tartoznak , mint pl a fröccsöntö szerszámok esetében... aztán lehet teljesen más is...

Az tapasztalatom szerint a gyári méretü alapjárati fúvóka nagyon szegény keveréket képez az üveggyártyázás szerint, és ezen nem segít az sem ha kopik motor, porlasztó, és egy nyitotabb dob kerül fel. A gixer emlékeim szerint 40-essel ment...
Egy gyári banditot üveggyertyázással úgy lehetett bevinni a sötétkék tartományba, hogy vagy 4-et ki volt tekerve...( kis potyogtak pilotok menet közben...)
Másrészröl a régi fúvókákat meg szoktam dörzsárazni érzésre az ultrahangos tisztitás után, mert felsimítja a felületet kevesebb lesz áramláskor a levállás, örvénylés a régi megkopott, karistos fúvóka furaton. Nyilván lehet pár századdal nagyobb is lesz, de mint említettem ítt nem látom túl nagy veszélyét, mert eleve nagyon szegény a keverék.
A 2000 körüli tartomány még böven az átmeneti rendszer tartománya, vagyis a pilot csavar furata , meg a mögötte levö pár apró furatból feljövö keverék milyenségétöl függ, ezt pedig a alapjárati benzin fúvóka és a levegö torokban lévö fúvóka keresztmetszetének aránya adja.
Az eredeti cikkszám 21200-17870, van egy újabb, frissített alkatrész más cikkszámmal. 21200-17871
Hogy ebben 312 euró plusz áfáért jobb rugók vannak-e...
Nem ez az egyetlen motor, aminél ez előfordul.