Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

20W50
sziasztok!

Haverom rutinozik, és sok helyben járás után buta lesz a váltója. Nem találja a fokokat meg ilyen laza lesz. gyári 10w40van benne, milyen irányba kell elmozdulni a számozás terén hogy ezt a 'terhelést' jobban birja!? Köszi!
FONTOS: Az ilyen méréseknél az akku mindig legyen rajta! (assz'em ezt eddig nem emeltem ki)
De akár Tsanyit v. Kravent is tehettem volna az elejére.
K_István szakember szakszerviz. Természetesen ez csökkenő sorrend.
Okks
Ok. Holnap kipróbálom az izzós módszert. A leírás érthető. (a másik is, de az izzós szemléletesebb lesz.)
Köszönöm. Majd jelentek mi a helyzet.
K_István a nevezetes személy Ideuszítom hétvégén, azt' megbeszélitek
noh megjött a gumma remélem jol fog szuperálni!
Még annyi, hogy terhelt generátorról úgy akaszd le a fogyasztókat (akár a szabályzót), hogy előtte csökkentsd a fordulatot (jelentősen). Tudod itt dolgozik a fizika: Ha hirtelen leveszed a terhelést megugrik a fesz és átüthet a tekercselés. Ha valami nem világos a mérések tekintetében, inkább kérdezz, OK?
Ne idegeskedj! Lesz megoldás.

Végy egy sima H4-es izzót. Ha szét tudod választani a fázisokat, akkor egyesével tedd rá, mint terhelés. Kezd felpörgetni a motort lassan. Ne félj a terhelt fázis nem fog annyira megszaladni, hogy hirtelen kivágja az izzót. (azért van rá esély) Ha mind a három fázisnál kb azonos fordulaton azonos a fényerőd, akkor nem kell kétségbe esni. Ha valamelyik fázisod érezhetően gyengébb, vagy összeomlik terhelésre, akkor sajnos az a fázis halott. De még ekkor van esély.

Ha ez macerás, akkor fogyasztók nélkül indítsd a motort. A műszert tartsd rajta. keresd meg a fordulatot, ahol el kezd esni a fesz. Kicsivel ez fölött válassz le egy fázist Ha nem áll be a fesz, akkor kösd vissza és próbáld egy másikkal.

Írd meg, hogy így tapasztalsz!

Persze építheted egyből a szabályzót is.
Hol ? mikor?mennyiért? A gáz hogy soproni vagyok de pöstig még elmegyek
Szétvet az ideg! Kicseréltem a fesszabot, és a helyzet változatlan.
Alapjáraton 13,8 körül van a feszültség az akkun mérve. Ha húzok egy kis gázt azonnal visszaesik 12,3-12,7 re. Jól látszik az első lámpán is.
Tehát vagy szintén szar feszültségszabályozót kaptam, vagy a generátor rossz.
A három sárga vezetéken ami a generátortól jön egymáshoz képest mindegyiken 70 volt fesz van 5000 rpm nél. Akkor pedig annak jónak kell lennie.

Megépítem a kapcsolást, nem szarakodok többet a bontott kacatokkal.
Melyik van magasabban?
hát igen fricc márka... koyot sehol nem találok, pedig azt ajánlották nagyon , de érdekes mert a FAG csapágy 1500 huf /db skfbe meg kérdeztem ott 3500/db votl az skf!? De FAG kereskedés, egyenesen a német gyárböl jön a cucc, szoval nem az ócskapiacon néztem! vagy mennyi egy ideális csapágy ára?!
Ha jól tudom nem kevés Audiban is ez a márka teljesít! Ha nekik jó...
Sziasztok!

FAG csapágyat megfelelőnek tartjátok az elsőkerék csapágy helyére!? Mert cserés lene ami benne van, és a FAG van jó árba és minőség! Szerintetek!?
Nálam a szakszerviznek nem szinonimája a szakember.
Hali.
Az elvem otthon lehet méregetni de ha részegységet cserélni kell akkor bele kell gondolni nem vágjuk-e tönkre a másikat. Nekem egy Aprilia feszültségszabályozó van fent. egy általános szivargyújtós akkuteszter bekötve és mindig látom a három leden jó-e a töltés. A szakszervizek többsége csak elemet cserél/nem részelemet/és nem érdekli hogy soké adja.
Még véletlenül sem akarok senkit bántani de én az alapokról írtam. Részemről azt az elvet követem hogy amihez értek szakemberhez viszem javításra. Az más kérdés hogy sokan szakértőnek gondolja magát és ugyan úgy nem ért hozzá mint én. És itt jön a visszacsatolás hogy mégis csak meg kell tanulnom v. tovább keresek.
Röviden: aki nem értette Kravent és nem is akarja megérteni az forduljon szakemberhez mert úgy valószínű hogy olcsóbb lesz.
itt jön be hogy 1000-böl 999 fórum társ csak figyeli mint kacsa a zsebórát hogy mi miről irkálunk itt. Az alapokat többen megértik bocs ha megsértettelek benneteket hogy nem a disszertációmat tettem közzé. Na de az a lényeg hogy nem működik a vas.
Ebben a pár mondatodban elég sok téves megállapításod van.
Ha egy diódával egyenirányítasz akkor minden esetben pulzáló egyenáramot kapsz. A pulzálás csökkentésére több módszer van (graetz híd, kondi, több fázis) Ugyan is az eredő egyen fesz nagysága a kitöltési tényező mentén lesz.
Bocs
nem baszogatás volt, és örülők hogy valaki így fórumozik. De tapasztalatból tudom hogy 1000 emberből 999-nek kínai amit mi értünk. egyről beszélünk és aki kérdezte fórumtárs az nem tud ezekbe a dolgokba beleszólni azért írtam neked. TL fórumon is ezek a hibák vannak jelen és a végén mindenki megveszi az alkatrészt de nem mindegy milyen áron. És ebben te sokat segíthetsz.
Hali
A váltó feszültséget és áramot diódával vágják le, hogy egyenáram legyen. igaz így nagy a veszteség de közel egyenáramod van.minél több a tekercs annál szebb a szinuszgörbéd. három tekercs már elfogadható.Az újabb fostalicskákban 5-7 tekercs is van.ha egy tekercs nincs lekezelve váltóáram is jelen lesz, vagy éppen hiányzik.
A hiba nem az én motoromban van. Én csak építettem egy pár máig működő kapcsolást és azok tapasztalatai alapján próbáltam segíteni egy beszerezhetetlen alkatrész pótlásában.

Az egyenirányító hidat az ilyen típusú rectifier / regulator egységekben nem tudod önállóan kimérni. Következtetni lehet diódavizsgálat állásban a bemenetek és a akksi csatlakozó között mérhető. De ezzel a negatív ágon ülő diódák nem mérhetőek. Esetleg, ha szétszedhető...

Máshol nincs benne dióda, illetve egyes típusokban egy-egy zéner még lehet, de az nem ilyen típusú hibát csinál. A szabályzó ágban egy darab dióda sincs mivel ez egy parallel söntölő tirisztoros kapcsolás és mint ilyen csakis a váltóáramú részben működőképes.

És igen, az összes ilyen fesszab azonos topológiára épül.

Vagy nem erről beszéltél?