Szép Napot.
Jó lenne tudni hogy a referencia fordulaton ami gyárilag 5000 vagy 6000 és hozzátartozó feszültség 60 vagy 70 volt melyik a motorodhoz tartozó. A szakirodalom ellenállást is méret ezzel a tekercs állapotát tudod nézni. A frekvenciát/amplitúdó/ elég jól kiszürik a diódák mivel azért vannak.Sok mérnök perceket töltött azzal hogy összedobjon egy feszültségszabályzót, és azóta söröznek. Én bízom bennük mert én akarok motorozni és nem a garázsban nézni hogy rossz. Manuálban nézd meg a mérési tartományokat kezd azzal ha jó akkor egy dióda rossz és az kavarja a szart.
Eléggé necces. Váltóáramú szabályozható feszültségű és áramkorlátos labortáppal megoldható. A fázisvezetékekre egyre emelkedő feszültségű váltót adsz. Akksi kell rá, mert az a referencia feszültség. Amint elkerüli a névleges feszt egy fázis, akkor meg kell ugrania az áramfelvételnek (söntölés). A probléma ezzel az, hogy a szabályzók a frekvencia miatt "borulnak" ki a legtöbbször, ami ezzel a módszerrel nem szabályozható / vizsgálható.
Annyi biztos, hogy ha a három bemenetből akármelyiken rövidzár van a testhez, akkor az nem jó (átütött a tirisztor, vagy "beragadt")
Eredeti fesszab van benne most épp. De ez a rossz. Holnap kicserélem arra amit vettem. Az is gyári, de bontott. Kíváncsi vagyok. A rajzot azért várom. Köszi.
Sajnos a fesz megléte még nem garancia arra, hogy jó a generátor, de szűkíti a hibalehetőségek számát. Az, hogy alacsony RPM-nél van töltés egy jó jel (a generátort egy kicsit húzósabb áttekercselni / cserélni)
Ha adsz egy mail címet elküldök két kapcsolást holnap. Én a komparátorost használom, az hangolható és kevésbé érzékeny az alkatrészek tűrésére.
Milyen feszabályzó van most benne? Eredeti? Az utángyártott cuccok nem minden esetben bírják a magas fordulathoz tartozó magas frekvenciákat.
Most szereztem az enyémhez fesszabot. Még nem építettem be, majd pénteken.
A generátort a leírt módszerrel teszteltem, mindhárom ponton megvan a 60 volt körüli feszültség.
Nagyon remélem, hogy a fesszabályozó megoldja a gondot.
Nagyon sokat el lehet menni így, mert kis fordulaton van töltés (pl ha lámpánál állsz). Én úgy vettem észre a hibát, hogy 100-150 km-t mentem folyamatosan, és utána nem indult be.
Gyanítom, hogy a kis Bandit generátora állandó mágnes gerjesztésű. (a tudorok majd megmondják) Lehet, hogy tudok adni fesszabályzó rajzot hozzá. Házilag is összerakható 2-3000 forintért. (évek óta használok én is egy ilyen univerzális kapcsolást)
Mindenesetre az alap vizsgálathoz az kéne, hogy a három fázisvezetéket meg kéne keresni (U, V, W a jelölésük általában, esetleg Ph1,2,3) Kösd le a szabályzóról. Indítsd be a gépet. Egy multiméterrel váltakozó fesz mérés állásban mérj rá a fázisok feszültségére. 5000RPM-nél 45-55 volt között kell mérned terheletlenül. Ha ez mind a három fázisnál megvan, akkor a generátor jó eséllyel rendben.
Ha érdekel a folytatás, írd, a mérések eredményét.
Hello zootyo.
Sikerült már megoldani a töltés gondot?Nekem ugyan ez van fordulaton nincs töltés 96-os 400vc.Már cseréltem feszültségszabályzót is (bontott) de ugyan az van.Szerelő haverom monta,hogy nem biztos,hogy fesszab a baja lehet valami kis zárlat is valahol ami elnyeli az áramot.Egy feltöltött jó aksivan mennyit lehet elmenni kb?
Az fasza....a héten úgyis viszek a futóműveshez hátsó tagot és megkérdezem ha nem felejtem el.....egyébként ők is 16 bar körül mondták a feltöltést....igaz ezt egy típusnál a többinél lehet más, de a 6 igen kevés......főleg levegőből....
Ha tudtok segiteni pls irjatok, a tükröm hátulja keresztbe el van repedve, nem érte sérülés szerintem megette az idő... ugyanilyet szerertnék jo álapotut ha tud valaki irjon pls meg ha valakinekvolt tapasztalata hogy mennyi egy bolti uj azért is hálás lennék! Köszi!
Jó lenne tudni hogy a referencia fordulaton ami gyárilag 5000 vagy 6000 és hozzátartozó feszültség 60 vagy 70 volt melyik a motorodhoz tartozó. A szakirodalom ellenállást is méret ezzel a tekercs állapotát tudod nézni. A frekvenciát/amplitúdó/ elég jól kiszürik a diódák mivel azért vannak.Sok mérnök perceket töltött azzal hogy összedobjon egy feszültségszabályzót, és azóta söröznek. Én bízom bennük mert én akarok motorozni és nem a garázsban nézni hogy rossz. Manuálban nézd meg a mérési tartományokat kezd azzal ha jó akkor egy dióda rossz és az kavarja a szart.
Annyi biztos, hogy ha a három bemenetből akármelyiken rövidzár van a testhez, akkor az nem jó (átütött a tirisztor, vagy "beragadt")
Ha adsz egy mail címet elküldök két kapcsolást holnap. Én a komparátorost használom, az hangolható és kevésbé érzékeny az alkatrészek tűrésére.
Milyen feszabályzó van most benne? Eredeti? Az utángyártott cuccok nem minden esetben bírják a magas fordulathoz tartozó magas frekvenciákat.
A generátort a leírt módszerrel teszteltem, mindhárom ponton megvan a 60 volt körüli feszültség.
Nagyon remélem, hogy a fesszabályozó megoldja a gondot.
Nagyon sokat el lehet menni így, mert kis fordulaton van töltés (pl ha lámpánál állsz). Én úgy vettem észre a hibát, hogy 100-150 km-t mentem folyamatosan, és utána nem indult be.
Mindenesetre az alap vizsgálathoz az kéne, hogy a három fázisvezetéket meg kéne keresni (U, V, W a jelölésük általában, esetleg Ph1,2,3) Kösd le a szabályzóról. Indítsd be a gépet. Egy multiméterrel váltakozó fesz mérés állásban mérj rá a fázisok feszültségére. 5000RPM-nél 45-55 volt között kell mérned terheletlenül. Ha ez mind a három fázisnál megvan, akkor a generátor jó eséllyel rendben.
Ha érdekel a folytatás, írd, a mérések eredményét.
Javítás, karbantartás, tuning, minden ami motor
Minden az adatlapomon
Sikerült már megoldani a töltés gondot?Nekem ugyan ez van fordulaton nincs töltés 96-os 400vc.Már cseréltem feszültségszabályzót is (bontott) de ugyan az van.Szerelő haverom monta,hogy nem biztos,hogy fesszab a baja lehet valami kis zárlat is valahol ami elnyeli az áramot.Egy feltöltött jó aksivan mennyit lehet elmenni kb?
Az olajat is vissza kellene töltenem csak nem tudom mennyi kell bele.
Ha tudtok segiteni pls irjatok, a tükröm hátulja keresztbe el van repedve, nem érte sérülés szerintem megette az idő... ugyanilyet szerertnék jo álapotut ha tud valaki irjon pls meg ha valakinekvolt tapasztalata hogy mennyi egy bolti uj azért is hálás lennék! Köszi!