Minden láncnak van valamennyi hangja. Ahogy a fog belekapcsolódik a görgőbe zajjal jár. Ha lecseréled majd a szettet, még hangosabb lesz. Mert a gyári első lánckeréken van zajcsillapító-gumi, míg az utólag kaphatókon még egyen se láttam.
Szerintem ne aggódj. Ha elmegy egy moci, aminek nincs kiberhelve a kipufogója, akkor szinte csak a lánc surrogását lehet hallani.
Ha viszont recseg ropog a lánc, akkor túlhúzták.
Ülj rá, vagy akár ketten még jobb, és lehajolva nézd meg, hogy tudod-e fel-le mozgatni a lánc alsó ágát. Ha igen, az jó, ha olyan feszes, mint a gitárhúr akkor túl van húzva.
Azután érdeklődöm, hogy mi lehet annak az oka, hogy "hallható" a lánc? Azelőtt nem hallottam a hangját, aztán elvittem szakszervízbe, ahol utána állítottak, de most megint csinálja. E kettő között nem telt el kb. 7-800 km normális használattal. A motor K8-as kisbandit 5.000 km-rel? 500 km-ként szigorúan olajozom a láncot!
Esetleg valakinek tipp?
Megint állítani kell rajta?
vagy ez normális?
250 es 93 mas banditam van és karbi baja van sajna az lenne a kérdésem hogy mijen fúvóka van a karbiba? mekora az alapjárati és a fő? azért érdekelne a dolog mert nem megy 4 ezerig a moci sok neki a benzin most a fő az 105-ös az nem nagy? raktam bele 97-est a tesóm mocijából és ugy meg nagyon húz 10.000 ig de utánna megy el az ereje tehát vagy alacsonyon nem megy vagy magasfordulaton mit csináljak?
Köszönöm az infót, bár így még jobban félek a vásárlástól ( pedig a ZXR-ről már kezdtem lebeszélni magam ).Ha van kedved, meg időd légyszives küldj még infókat, a mail címemet megtalálod az adatlapomon.
Köszönöm.
Régebbi motorokon az idom belső felén van a kód
Sztem ha Suzukihoz befáradsz és mondasz egy évjáratot meg valami vázszámot vagy tudomisén,akkor biztos megmondják,hogy milyen színkódja van Persze ez csak tipp.
Kezdem ott,hogy alkatrész mind a kettőhőz akad,ha keres az ember,többnyire 1-2 hetes rendelési határidővel...az árak ugyanazok,mindkettőnél horror.Tapasztalatból mondom,mert én most generálozom az enyémet,meg újítom fel. A változó szelepes nagyobb szopás,mert a magas fordulatú szelephimbákat is külön kell hézagolni,úgyhogy ha elmászik a hézag,akkor dupla meló,műhelyben is drágábbért csinálják meg. Talán annyi a haszna,hogy alacsonyabb fordulaton soványabb benzinadaggal is beéri.
Az hogy nem szinkronozzák az nagyon nagy kamu...minimális hozzáértéssel Te is simán el tudod végezni.
Amire viszont nyomatékosan felhívom a figyelmed,hogy ezek japánban széthajtott konténerben becipelt motorok kitudja mennyi km-el. Tehát a motor külső állapota lehet,hogy szép,de belül lehet,hogy haldoklik.
Amit feltétlen javaslok,hogy vagy szerezz be egy kompressziómérőt vagy vitesd el megvétel előtt egy szerelőhöz,hogy mérjen rá,mert utána masszív megleptésben lehet majd részed. De ez csak egy dolog a sok közül.
Ha további infók kellenének motorról vagy mit érdemes megnézni stb stb,akkor fórumon kívül szivesen,csak nem akarom betelíteni az egész falat km hosszú üzenetekkel. Elérhetőséget profilomon megtalálod,msn és mail címem ugyanaz.
Béke
Szeretnék motort vásárolni, és szemezgetek 2db 400-as bandittal, mindkettő '95-ös, de az egyik régi fajta és vált. szelepvez.-es, a másik új fajta és sima blokkos.Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy melyiket érdemesebb szerintetek megvenni, milyen az alk. ellátottságuk, alk. áraik, hallottam olyat, hogy nem akarják a karbiszinkront megcsinálni rajta, az igaz-e....stb.?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Egy leendő motoros társatok.
Igen, a manualok tartalmazzák. Ha letöltöd a 600+1200-es haynest meg az adott évjáratú gsxr-t, akkor az előbbiből megkapod a futómű, váz, egyéb csavarokét, az utóbbiból meg a blokkét.
nem vag temaba a kerdesem, ezert elore is elnezest kerek. hol lehet megtudni, hogy a motor csarvarjait milyen nyomatekkal kell meghuzni?
van erre egyaltalan valami elerheto irodalom? repair manualban benne van? mondjuk az enyemhez meg senkinek sem sikerult talani (750-es bandit), de ha jol tudom, akkor a '92-95-ig gyartott gsx-r blokkja van benne.
Bocs a beleugatásért, de azt mondták, hogy nem kell olajat cserélni a telóban? Tulajdonképp évente vagy 12000-ként cserélni kéne, ezt persze senki nem teszi, de ha valaki azt szeretné, hogy mindig ugyanolyan jó legyen a csillapítás akkor betartja ezt az intervallumot. Kevesebb olajat pedig mi is találtunk nem eresztő telókban gyárilag.
Szerintem ne aggódj. Ha elmegy egy moci, aminek nincs kiberhelve a kipufogója, akkor szinte csak a lánc surrogását lehet hallani.
Ha viszont recseg ropog a lánc, akkor túlhúzták.
Ülj rá, vagy akár ketten még jobb, és lehajolva nézd meg, hogy tudod-e fel-le mozgatni a lánc alsó ágát. Ha igen, az jó, ha olyan feszes, mint a gitárhúr akkor túl van húzva.