Rövid időn belül már harmadik vasban volt gyárilag sokkal kevesebb olaj, mint kellene. 507ml-t ír a szakanyag, az Erikében volt talán 1 deci, gyárilag, sértetlen szimeringgel. Pár nap és az enyémet is szétborítjuk, majd beszámolok.
Köszönöm a részletes hozászolásokat. A Szervizet felhívtam és azt mondták, hogy ha nem szivárog akkor felesleges cserélni az olajat pedig már 46000 kilométer van benne. Milyen olajat tegyek bele ha mégis kellene cserélni és menyiségben menyit töltsek bele villaszáranként.
Ja és a lényeg. A betöltendő olajmennyiség valamiért köszönő viszonyban nincs a valós értékkel. A haynes-ben található adatok közül a villaolaj szintet kell nézni, úgy jó lesz. Gugó kint, távtartó kint, teló full összenyomva. 1 iter bőven elég lesz a két szárra.
Az idombontás a rókaszeműnél kb 10 perc, a visszarakás a szopósabb, csomó csavar, bolha, az oldalsó idomrögzítő meg jó kocsog helyen van, mire betalál a csavar, elunod az életed. Én még csak olajcserét csináltam, nekem érthető volt
Nem tudom az idombontás mennyi, de egyébként az egész procedúra 1/2 óra száranként és akkor már túlprecízgetted:
Motor középsztenderre, súly a hátsó ülésre (barátnő, stb... :-)) Első féknyergek le, első kerék ki, első sárhányó ki.
A két rögzítőbilincset fellazít és már ki is csúszik az egész lefelé.
A felső lezárócsavart kiteker (előtte az előfeszítést érdemes a minimumra visszavenni, nehogy kiugorjon a rugó) No és itt nagyon lassan ereszd ki a rugót és jegyezd az alkatrészek sorrendjét. Kb 8 alkatrész az egész, tehát nem lesz túlságosan bonyolult. Ekkor már fejre lehet állítani a telót. Elkezd kifolyni az olaj. Ha csak cserélni akarsz, akkor cirka ennyi volt a dolog. Ha pucolsz is: Szépen visszabontod értelem szerűen. Két gondolkodósabb rész van csak. Amikor leveszed a porvédőt, akkor találni fogsz alatta egy seeger-gyűrű szerűséget. Azt pattintsd ki mindenképpen mielőtt elkezded a szimeringet kierőszakolni. Ha kipattintottad, akkor a teló legalján lévő Bkny csavar kitekerése után elkezdheted "szétrángatni" a telót. Mintha rejszvassal szednéd ki a szimeringet. (többször eljátszod, hogy kirugózásnál koppan a teló. Remélem ez így érthető)
Utánna már megint értelem szerű a sorrend.
Nem egy bonyolult dolog és teljesen hétköznapi szerszámkészlettel megoldható.
Remélem érthetően fogalmaztam és nem vezet félre senkit. Sokkal egyszerűbb megcsinálni, mint leírni...
Szerintem teljesen egyforma. Egyiken sem állítható a csillapítás, mindkettő hagyományos, úgyhogy várjuk a leírást :D
S-es motornál az idombontást mellé kell gondolni
Görbevázas 1,2-ét csináltam. Azt el tudom mondani, de nem tudom, h egyezik-e a 600-éval... (érdemes szétszedni teljesen és átmosni, mert lehet benn dzsuva)
Pontos leírás érdekelne első villaszár olajcseréről szétszedési és összerakási sorrendjéről. Valamilyen speckós szerszámot igényel?
Segítségeteket előre is megköszönném.
Lánc ügyben kellene segítség. Már nagyon a végét járja és ha jól emlékszem valaki nem olyan rég cserélt itt a fórumon. Meg tudnátok mondani hogy honnan érdemes most venni?
nekem GIPRO van, maximalisan bejott. a masikat nem ismerem. ezt egyszeru csatlakoztatni, nem kell vagni semmit es meg fenyerejet is valtoztatja, fenyerzekelos.
Első kérdés: Ha jól tudom semmi, mindkettő fokozatot jelez és kiiktatja a környezetvédelmi tiltást.
Második kérdés: Én ilyenért pénzt ugyan nem adnék...
Eladó Yoshimura R-77 nagyBandira!
Motor középsztenderre, súly a hátsó ülésre (barátnő, stb... :-)) Első féknyergek le, első kerék ki, első sárhányó ki.
A két rögzítőbilincset fellazít és már ki is csúszik az egész lefelé.
A felső lezárócsavart kiteker (előtte az előfeszítést érdemes a minimumra visszavenni, nehogy kiugorjon a rugó) No és itt nagyon lassan ereszd ki a rugót és jegyezd az alkatrészek sorrendjét. Kb 8 alkatrész az egész, tehát nem lesz túlságosan bonyolult. Ekkor már fejre lehet állítani a telót. Elkezd kifolyni az olaj. Ha csak cserélni akarsz, akkor cirka ennyi volt a dolog. Ha pucolsz is: Szépen visszabontod értelem szerűen. Két gondolkodósabb rész van csak. Amikor leveszed a porvédőt, akkor találni fogsz alatta egy seeger-gyűrű szerűséget. Azt pattintsd ki mindenképpen mielőtt elkezded a szimeringet kierőszakolni. Ha kipattintottad, akkor a teló legalján lévő Bkny csavar kitekerése után elkezdheted "szétrángatni" a telót. Mintha rejszvassal szednéd ki a szimeringet. (többször eljátszod, hogy kirugózásnál koppan a teló. Remélem ez így érthető)
Utánna már megint értelem szerű a sorrend.
Nem egy bonyolult dolog és teljesen hétköznapi szerszámkészlettel megoldható.
Remélem érthetően fogalmaztam és nem vezet félre senkit. Sokkal egyszerűbb megcsinálni, mint leírni...
S-es motornál az idombontást mellé kell gondolni
Segítségeteket előre is megköszönném.
Lánc ügyben kellene segítség. Már nagyon a végét járja és ha jól emlékszem valaki nem olyan rég cserélt itt a fórumon. Meg tudnátok mondani hogy honnan érdemes most venni?
Széles utat mindenkinek
Második kérdés: Én ilyenért pénzt ugyan nem adnék...
Amúgy az Audiba a gyárba is javítanak vele, ha mondjuk egy olajteknőt tartó menet megszakad az öntvénybe.
Csak tudnám a környékünkön ki foglalkozik ilyennel...
Melyiket vegyem?