Félreértés ne essék! Nem akarok én senkit meggyőzni. Eddig ugyanolyan szkeptikus voltam, mint Ti. Eddig!
Azt azért továbbra is fenntartom, hogy aki herélt dobbal lakott területen nyelezi a gépét, az álljon sorba nálam egy pofonért... :-)
A gyertyamenethez elvileg nem kerülhet víz, ha a tömítés és a meghúzási nyomaték stimmel. Szerintem.
Most erre mit mondjak, szaki. Mióta a témán lovaglunk, szándékosan lesem, hogy mikor hallom meg a közeledő motort. Én még mindig a doppler szerint működöm Pedig a Logan hangszigetelés egyenlő a nullával. Persze hang és hnag között is van különbség: Egy börzén egy gsxr1000 tulaj panaszkodott, hogy olyan hangos a sportdobja, hogy a schubert s1+füldugó kombóval is megfájdul a feje hosszú távon.
Ja, szakmai kérdés: tegnap kiműtőttem egy banditból pár gyertyát, amiknek a menet feletti fémrésze kb 1/3arányban rozsdás volt! Én szabad ég alatt tartásra tippelek, szerintetek?
Na megoldottam az eredet vizsgát házhozhívtam őket :D
ugyhogy át is van írva a moci
tegnap utassal mentem 140 nel és 13 ezret mutatott a ford mérő valaki ha visszaemlékezne arra az időszakra amikor 250 ese volt bár tudom írtátok hogy egyenlő a ford meg a sebesség 100 nál 10.000 de nem hiszek a szememnek hogy 140 nél 13.000 a fors ez igez?
Jah és nekem kb 50E km óta van bent KN légszűrő. Nem tudom mennyit gyengült ezalatt. 15-20E km-rel ezelőtt volt 120Le/117 Nm. Jövőre lehet újraméretem és kiderül.
Én lassan két éve voltam, akkor első mérés ára 5000, minden további mérés 3000 forint volt. És mellesleg BT hozzáértő és segítőkész ember. Nem a megszokott szalonon hozzáállás.
A napokban a sztrádán jöttünk haza. Mivel a sofőr már közel 24 órája vezetett, elbambult és elkezdett a külső sávból áthúzódni a belsőbe (nem szándékosan) Ezzel a manőverrel majdnem megölt egy előzésbe kezdett motorost. Mi mentette meg? A sofőr megHALLOTTA a sportdobját és egy erőteljes visszatérő manőverrel elengedte a srácot a belsőben úgy, hogy annak nem kellett fékeznie Mindez 180 km/h-nál történt és egy Audi Q7-ben, ami azért nem a szar hangszigeteléséről híres.
Innentől részemről leszarom Dopplert az összes effektusával együtt. Igenis megmentett egy életet a dob hangja. A Xenont / refit a srác a hajára kenhettte volna...
Ez az én véleményem és nem kinyilatkoztatás! Senkit nem bátorítok semmire!
Én ugy tudom a Full-Gasnal 10000-12000 Ft be fáj egy fékpadmérés ha ott veszed Bódis papa dobját egy mérés ingyen van.Azon azért elgondolkodom,hogy mennyi mindent lehet még egy amúgy jó konstrukcióju motoron még finomitani.Még pár ezret el lehet tapsolni.
A neten találtam egy laborban végzett kutatási anyagot erről, meg fogom keresni.
De ennél ékesebb példát a gyakorlat mutat. Menj be egy motorszerelő műhelybe, ahol nem árulnak sportszűrőt és kérdezd az előnyeit. Kopott pillangószelep tengelyek/hengerek/szelepek...A Busa fórumban kérdezd Feket663-at, mennyi után nyírta ki a haya hengereit a BMC szűrő.
Tegnap megrendeltem a GIPRO-t az Agomotorsnál emilben. Még nem válaszoltak rá, remélem utánvéttel szállítanak. Ha meglesz, majd az útmutatásod alapján megkísérlem bekötni. Bal dekni, széthúz, közényom, egy kapcsolt pluszt ad neki, utána betanít. Legalábbis így mondtad. Ha elekadok, hívlak.
Ezeken a városi legendákon kívül van valamilyen konkrét szakirodalom is ahol utánanézhetnék?
Mert tökéletes szűrő ugye nem létezik. Nehéz megértenem azt hogy a motor produkál egy szívóerőt és a tökéletlen száraz papírszűrő nem enged át semmit. Nekem csak márkásabb porszívóval van tapasztalatom. Igencsak sűrűn kell benne cserélgetni a papírszűrőt hogy ne jelenjen meg por mögötte.
A tévedés jogát fenntartom.
A papírszűrő sosem porzik át, maximum eldugul. A sportszűrő meg átporzik. Ennyi. Ezt nem én találtam ki...Persze mindig vannak ellenpéldák, akik 50+ ezreket mennek üvegen sportszűrős gixerekkel, mégsincs bajuk. De én nem szívesen teszem ki a motort semmilyen kockázatnak(azon kívül, hogy megyek vele), úgyhogy inkább kidobálom a papírszűrőt 12 ezrenként, mert akkor már atom koszos. Ha meg hozzáveszzük a spéci mosófolyadékot/impregnálószert/légszűrőolajat kenceficéket, árban ugyanott vagyok. És ha netán elmennék valami retkesebb levegőjű környékre egy 4-5 ezer km-es túrára? Majd kiakasztom a szűrőt is az alsógatyák mellé a kempingben, hátha másnapra megszárad?
Azt azért továbbra is fenntartom, hogy aki herélt dobbal lakott területen nyelezi a gépét, az álljon sorba nálam egy pofonért... :-)
A gyertyamenethez elvileg nem kerülhet víz, ha a tömítés és a meghúzási nyomaték stimmel. Szerintem.
Ja, szakmai kérdés: tegnap kiműtőttem egy banditból pár gyertyát, amiknek a menet feletti fémrésze kb 1/3arányban rozsdás volt! Én szabad ég alatt tartásra tippelek, szerintetek?
ugyhogy át is van írva a moci
tegnap utassal mentem 140 nel és 13 ezret mutatott a ford mérő valaki ha visszaemlékezne arra az időszakra amikor 250 ese volt bár tudom írtátok hogy egyenlő a ford meg a sebesség 100 nál 10.000 de nem hiszek a szememnek hogy 140 nél 13.000 a fors ez igez?
http://motorozz.hu/main.pl?men...
Innentől részemről leszarom Dopplert az összes effektusával együtt. Igenis megmentett egy életet a dob hangja. A Xenont / refit a srác a hajára kenhettte volna...
Ez az én véleményem és nem kinyilatkoztatás! Senkit nem bátorítok semmire!
de ez csak egy meres lehet, vagy estleg allit is rajta valamit...?
De ennél ékesebb példát a gyakorlat mutat. Menj be egy motorszerelő műhelybe, ahol nem árulnak sportszűrőt és kérdezd az előnyeit. Kopott pillangószelep tengelyek/hengerek/szelepek...A Busa fórumban kérdezd Feket663-at, mennyi után nyírta ki a haya hengereit a BMC szűrő.
Mert tökéletes szűrő ugye nem létezik. Nehéz megértenem azt hogy a motor produkál egy szívóerőt és a tökéletlen száraz papírszűrő nem enged át semmit. Nekem csak márkásabb porszívóval van tapasztalatom. Igencsak sűrűn kell benne cserélgetni a papírszűrőt hogy ne jelenjen meg por mögötte.
A tévedés jogát fenntartom.
Pedig évente többször belekezdünk , mégsincs sosem vége
"...nem vicc hogy Lepsénynél még megvolt..."