Tudod, mindig azon akadok ki amikor szétkapom, hogyha gondolkodunk, akkor gondolkodjunk bonyolultan -szemléleten. Egy példa: a kurva billenő főkapcsoló billenője (ami csak billenő bizbasz) alatt két, csuklóponttal ellátott müanyag szár megy le végig a fogantyúban a kapcsolóig, ami a talp felett van. Nagyon szar összerakni. Mijazédesanbyapicsájáért nem tette közvetlenül a billenő alá a kapcsolót? Így szarabb is meg drágább is legyártani.
Csak a mundér becsülete miatt...lehetne jó dolgokat is tervezni, csak a rózsaszín ingesek nem azt "rendelik meg" , és nem azért fizetnek. Meg manapság egy vízforraló 10€-ba kerül. Az előállítási ára ismerve a mai logisztika és kereskedelem árréseit, meg az adóterheket kb ennek harmada...Egy ilyen "megnézem hátha meg lehet javítani" történet előkészülettel, szétcsavarozással, szétpattintgatással , elgurult egy kurva csavar, megkeresem...1.5-2.5 óra ...ha valaki dolgozik (ezzel számolnak) az is nettóban megkeres ennyit, még buktacukrozással is. Továbbá az ilyen tömegtermékeknél nem az a lényeg, hogy könnyen szét lehessen szedni, hanem lehetőleg minél jobban automatizálható legyen, és minél kevesebb műveletben lehessen összeszerelni a alkatrészeket, előszerelt cuccokat. Drágább termékeknél (autók) jut esetleg arra is keret, hogy a virtuális térben lemodellezzék az összeszerelés mellett az egyes főelemek(!) cseréjének lehetőséget is, főleg azért, hogy utána a szervizdoksiba és oktatási anyagba az bekerüljön. Ha láttátok a 3 Dimenziós tervezőprogramot, akkor ott látni, hogy az egyes alkatrészeknek funkcionálisan kell illeszkedni egymáshoz, és nem elsődleges szempont a könnyen javíthatóság, csak a összeszerelés hatásfoka legyen magas.
Szuper titkos információ: tavasszal meglátogat egy itteni fórumtárs. A láncolajozó legádázabb közellensége. Lesz nála egy tartály, meg egy mágnesszelep. A többit találjátok ki. Nicket nem árulom el.
Marad a futon szallitas.
Jah es ronda mint minden ktm.
http://totalbike.hu/hirek/2016/12/12/rendesen_hergelik_a_ktm_790_duke-ot/
Van új motor?