Sziasztok !
Motorváltás előtt állok , és egy 750 es bandit is szóba került . Nektek mi a tapasztalatok ezzel a ritka bandittal ? Tudtommal a 750-es verzió japán belpiacos . Alkatrész beszerzés mennyire körülményes ehhez a típushoz ? A motorblokk kívülről , képek alapján a Gsx 750 F re hasonlít , lehetséges hogy egy az egyben ugyanaz a blokk , csak a 600 as bandit vázába lett beépítve ?
Segítségetek előre is köszönöm !
Egy délután jön megnézni, de nem fűzök nagy reményeket a javításhoz. Minden ép a belsejében, kivéve a levált és összetört mágneseket. Semmi sérülés, csapágyak teljesen jók. Karmolásnyomok a forgórészen kívül, de az nem érdekes. Ha volna ilyen mágnes 2 db, esetleg valami rettenet ragasztóval lehetne kezdeni vele valamit. De akkor ott van az, hogy hol fog behányni ismét. Ezt meg nem igazán szeretném.
Teljesen kitakarítottam az egészet. Összeraktam mágnesek nélkül. A forgórész csapágyazása teljesen jó. Semmi kotyanás, lógás. Szorosan, feszesen rakható össze. Forgatni is nagyon passzentosan tudom. Bemozdítani sem axiálban, sem radiálban nem lehet. Itt elengedett a ragasztó anélkül hogy hozzáért volna a forgórész. A levált mágnes meg mindent vitt.
Valójában egy teljes felületen kontaktban lévő mágnest nem igazán tud leszakítani a helyéről egy légréssel előtte elvezetett másik mágneses vezető. Csak abban az esetben, ha a mozgó vezető (ez esetben a rotor) sokkal jobb mágneses vezető, mint a ház, amire a mágnest felcsapod. Szóval oda elég egy kis ragasztó és örökösnek kéne lennie.
De mint látjuk nem az. Ebben az esetben viszont legtöbbször a perselyek kopása miatt megmozdult rotor üt bele az állórész mágneseibe. Ilyenkor töri a mágnest, ami innentől már szabadon pusztít a továbbiakban.
Sajnálatos, de szerintem javítható (ha nem sérült a rotor, akkor pláne olcsón). Akár még az eredeti mágnesek felhasználásával is. Ha nagyon vastagnak érzed az új árát, akkor érdemes megfontolni. De ebben az esetben a rotor tengelyének perselyeit mindenképpen újítsd fel!
Buzi japán. Beleragasztotta ezeket a mágnes csíkokat és közéjük nem ragasztott pl műanyagból távtartó csíkokat. Úgy sokkal erősebb és tartósabb lett volna, komplett gyűrűt alkotva. Gondolom a felváltott polaritás miatt kellettek a csíkok, észak és dél felváltva. A hozzászólásaimat fényképpel támogatva azért teszem közzé, hogy aki érez affinitást a szereléshez lássa, aki nem az meg tudja, hogyha jó az akksi és neheten indít, erre gyanakodjon.
Ez egyértelműen csere. Szembekarmolós lesz az új ára szerintem. 60e a tippem.
155-ezer óra szerint de én amikkor cseréltem fogaskereket előre egyel nagyobb hátra egyel kisebb került. Így szeríntem nem pontos. Mosr a sebeségmérő meg a gps halálpontos. Hogy km-be több vagy kevesebb nem tudom. De az enyém 650-es az 1250-es lehet jobban nyúzza az öninditót.
Csabu! Úgy néz ki meg van a hiba kicsit túl lett bonyolítva az egész lehet evvel kellet volna kezdeni /bár nem okoskodni akarok mert én valószínű hülyébb vagyok hozzá/! Én nem aggódok Gyurinak úgy tudom 120 ezer km van a gépében és nem történt ilyen meghibásodás! Egy 8 éves motornál mint a Tied ez szerintem belefér lehet , hogy a Komlói klíma teszi! Hülyeséget félre téve örülök, hogy nyomon vagy!
Az eredetileg a palástba ragasztott 6 db állandó mágnesből mind a hat levált, 2 db darabokra törött. Ez fogta meg a forgórészt. Szerintem kezdjetek aggódni ti is. K8, 59e km és vigyázok a motoromra....Szerintem ez cserének tűnik, alkatrész érték.....
Ha visszafelé hajtana, annak szörnyű hangja van, az önindító szét is törhet. Ilyenre volt példa a cégnél, a körfűrész kutya valaga volt hozzá képest. No meg szét is nyílt.
Kedves K.István! Én csak olvasója vagyok már sok-sok éve a fórumnak (főleg azért mert a szereléshez nem túl komoly szinten értek), most is csak azért írok, mert 100%ban egyetértek azokkal a gondolatokkal amiket én nem tudnék, de te megfogalmaztál az utóbbi jópár oldalon. Csak azt akartam tudatni, hogy sokan vagyunk még ilyen látásmóddal, nem vagy egyedül. :)
Én vitába se szállok itt most senkivel, van sok más dolog amin a fölösleges energiát levezethetem.
Mindenkinek jó motorozást, aki hasonlóképpen nem tart téli szünetet!
Neked pedig tisztelettel minden jót, a világnak meg sok ilyen szerelőt, motorokhoz értő embert kívánok!
LG Csabi aus Wien
Motorváltás előtt állok , és egy 750 es bandit is szóba került . Nektek mi a tapasztalatok ezzel a ritka bandittal ? Tudtommal a 750-es verzió japán belpiacos . Alkatrész beszerzés mennyire körülményes ehhez a típushoz ? A motorblokk kívülről , képek alapján a Gsx 750 F re hasonlít , lehetséges hogy egy az egyben ugyanaz a blokk , csak a 600 as bandit vázába lett beépítve ?
Segítségetek előre is köszönöm !
http://www.ebay.de/itm/Anlasse...
kawába:
http://www.ebay.com/itm/KAWASA...
yamahába:
https://www.ombwarehouse.com/S...
ìgy egy kicsit megnöhet a választék...
De mint látjuk nem az. Ebben az esetben viszont legtöbbször a perselyek kopása miatt megmozdult rotor üt bele az állórész mágneseibe. Ilyenkor töri a mágnest, ami innentől már szabadon pusztít a továbbiakban.
Sajnálatos, de szerintem javítható (ha nem sérült a rotor, akkor pláne olcsón). Akár még az eredeti mágnesek felhasználásával is. Ha nagyon vastagnak érzed az új árát, akkor érdemes megfontolni. De ebben az esetben a rotor tengelyének perselyeit mindenképpen újítsd fel!
http://www.ebay.com/itm/New-St...
de fel is lehet újítatni, pld Pesten a XIX Vas gereben utcában
http://www.ebay.de/itm/Suzuki-...
ùj ára : 425€
Ez egyértelműen csere. Szembekarmolós lesz az új ára szerintem. 60e a tippem.
Én vitába se szállok itt most senkivel, van sok más dolog amin a fölösleges energiát levezethetem.
Mindenkinek jó motorozást, aki hasonlóképpen nem tart téli szünetet!
Neked pedig tisztelettel minden jót, a világnak meg sok ilyen szerelőt, motorokhoz értő embert kívánok!
LG Csabi aus Wien