Azért más márkáknak sem kell elmenni hibákért máshova,csak a legutóbbi R1 váltóhibára vagy az gsx-S1000 fék problmájára gondolok.
De megmondom őszintén azon kívül hogy értem miért vesz mindenki GS-t (kicseszett jó vezetni) soha sem lenne nekem olyan.
Ha esetleg bérelnék olyat mert másik kontinensen vagyok akkor is az S1000R vagy S1000 Xr lenne amit bevállalnék.
Azért van jópár típus ahol eszembe sem jutna plusz garanciát vásárolni. Viszont látva egyik másik új motorról készült horror meghibásodást ábrázoló képet, azokra mindenképp kötnék. Mindenki vegye ami neki tetszik, meg amire pénze van. Azért ennyi öntvény alkatrész törésről (hátsó lengővilla, féktárcsa felfogatás, első teleszkóp csizma) más márkánál nem hallani. Szerintem ez az ára hogy a külsőre böszme méretű motorjaik alig nyomnak kétszáz kilót. Lehet bele kellene tenni az anyagot. Amúgy szenzációsan jó motornak tartom pl. a GS-t de Én félnék az ilyen dolgoktól. Nyilván a motort gariba megcsinálják, de egy futómű törést menet közben megúsznék-e élve?
Eretnek dolog de szerintem nem kötelező.
Tehát azon puffogni hogy drága a motor-Ne vedd meg.Drága a szervíz-Ne vedd meg.
Drága a kiegészítő-Ne vedd meg.
Van annyi alternatíva hogy csak kapkodhatod a fejed.
Van olcsó japo megbízható új is régi is.Van független szervíz meg van márkaszervíz is.Meg van BMW-s független is.
Mindenki választhat.
Speciel akár gs-re akár más motorra nincs olyan hogy kötelező kiegészítő.
Lehet választani a gyári megoldást akár dobozrendszert akarsz akár karácsonyfát ledekből és van rengetek más cég által gyártott.
A lényeget nem értetted: Nem az a fontos hogy ki bírja-e fizetni, hanem az, hogy a motor ára mellé még rögtön eladnak + 10-15 % szolgáltatást és alapanyagot is. Ezen felül a "kötelező" kiegészítőket is heroin áron mérik ami még vagy + 20 %. Így lesz az 5 milliós motorból 7 millió. Abszolút aránytalan mondjuk egy autóhoz mérten még ha a kis szériás előállítás miatt súlyozottan nézzük akkor is.
Igazából ainek az 5-6 millios motor kifizetése után megterhelő egy adott esetben 50-100e-res nagyszervíz mondjuk kétevente vagy 12-20e-renként az egyszerűen nem jól döntött a motor vásárlásakor.
Keresnie kell egy olcsóbb motort.
De jelzem bármilyen új gépjárműnél számolni kell a garanciaidőben elvégzett karbantartások nagyobb árára az otthoni lecserélem az olajat és feribá szinkronizálja a motort olcsón féle megoldásokhoz képest.
Még az is lehet hogy azért keringenek a neten az elrettentő képek, hogy az új gazdik megvegyék a kiterjesztett garanciát amivel együtt jár természetesen a jó kis rezsi óradíjas kötelező szervizek sora a gari időn belül?Azért nem kis business ez.
Ha újonnan veszed akkor a garancián belül minden prücök ingyen javítós,ha veszel plusz garit akkor még azon túl is.
Persze tény hogy magad nem javíthatod,szervízelheted,ki kell adnod a kezedből egy szerelőnek.
Bár ezek az érvek és ellenérvek már annyiszor elhangoztak.
Egy hete próbáltam egy OHC 1200 GSA-t- vérnyúllal. Hatalmas az a motor, még jóval nagyobb a sima LC-nél is. Utána csak azért nem volt jó visszaülni, mert 0 fok volt épp :D De az már nem vibrál olyan bántóan, egy 3000-es tartományban egészen sima is, váltani jóval többet kell rajta, de alapvetően tetszett.
A karbik alján az alapjárati csavarokat 2 fordulatra tekerd csak ki. Majd a alapjárati állító csavarral állítsd a fordulatot üzemmelegen 1100-ra. Az alapjáratod ingadozni fog ezután is. Be lehet állítani, hogy semmit ne ingadozzon, de ahhoz kijjebb kell tekerni az alapjárati csavarjaidat, viszont akkor meg 5-6 ezres fordulatnál ,amikor totál kinyitnak a szelepek- le fog zabálni,dadog,nem lesz lóerő. Gyárilag szegényre van karbulálva az alapjárat. A szinkront meg akkor csináld meg miután beállítottad a szelepeket.
De megmondom őszintén azon kívül hogy értem miért vesz mindenki GS-t (kicseszett jó vezetni) soha sem lenne nekem olyan.
Ha esetleg bérelnék olyat mert másik kontinensen vagyok akkor is az S1000R vagy S1000 Xr lenne amit bevállalnék.
De igazából egy 800-as tiger max.