Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Biztosan lesz aki nem hiszi el nekem, de van két szakmám. A hentes az egyik, a másik pedig jogász. Valahogy így alakult, de ez hosszú történet.
Most csak azért szólok bele ebbe a polémiába, mert van közös vonása a kolbász gyártásnak és a törvényalkotásnak. Mégpedig az, hogy az emberek jobb ha egyikről sem tudják hogyan készül...

Ebből pedig az is következik, hogy a politikát sem szabad túl komolyan venni, hiszen a jogszabályokat a törvényhozás (parlament) alkotja, ott meg ugye politikusok ülnek.

Szerintem egyébként az életben túl komolyan semmit nem szabad venni, legfőképpen magunkat nem.

A szabályokat ismerni nem hátrány, de ahogy egy buddhista mondás tanítja: "előbb ismerj meg minden szabályt, aztán szegj meg néhányat"...
Dunaparton az ártéri fák közt, krossz pálya közepén kialakított kis pályán, elhagyatott MÁV placcon.
Na akkor még egyszer: Nem veszed egy kicsit túl komolyan magad?
Az ég egyadta világon semmi bajom nincs veled és az endurósokkal sem. Poén az egész és mindig túlfeszülöd

Mindenkitől elnézést kérek, hogy tőlem nem megszokott komolyságúra sikeredett ez a komment
banyaszati engedely kell pl egy asztal epitesehez, jol megvannak baszva a crosspalyak, 5eve szinte minden faluban volt egy, most 100kmes korzetben van 5.
en pl olyan helyekeb motorozok ahol valami csapas van, csak ugy nem megyek be az erdobe hogy szet tapossak mindent, legutobb eltevedtem es egy lucerna tablan kellett atvagjak, 3.alapjaraton elpotyogtem. semmivel nem csinalok nagyobb kart mint a traktoros aki ott rovidit az utjan... szerintem mig normalisan megy az ember, mehet szinte akárhol
na látod pont ezt utálom nyugaton is a túlzott sterilitást .... úgy hallottam már bográcsozni se szabad csak úgy ha feláll mert megb@sz a rendőr .... mit csinált volna velünk a rendőr ha nyugaton kicsapatunk a rétre részegen vagy hatan egy papucsdácsiával meggyújtunk 2 kisteher gumit a szemerkélő hóesésbe és megiszunk pár flakon bort
Itthon az ilyet is engedélyeztetni kell, különben rád száll az összes létező hatóság és ahelyett, hogy megmondaná mit kellene csinálnod, se szó se beszéd jól megbüntet, kötelez az eredeti állapot visszaállítására.. majd ha ez megvan, kegyesen megengedi, hogy elindítsd az engedélyeztetési eljárást, hogy utána újra kialakíthasd azt, amit előtte meg kellett szüntetned.
az egyik ismerős úgy gondolta a 20 áras kertjében inkább krosszpályát épít .... dúratott pár gödröt és dombot és ott ugrál , vicces mikor a szomszédoknak végig tengeri van a kertjében és látod hogy kirepül egy motor a tengeriből , különben romániába kell jönni és lehet veretni össze vissza a kutya se ugat meg.
Szerintem az életben két dolgot kell a leginkább komolyan venni, az egyik a jogszabályok a másik meg a politika, mivel mindkettő alapjaiban határozza meg az ember életét.
Szóval nem hiszem, hogy bármi hátrányom származhatna abból, ha tudom mi a szabály (így legalább tudatosan tudom betartani, vagy áthágni).. a politika, az már más kérdés, abból származhat hátrány bőven

Egyébként nem tudom mi bajod van azokkal az endurosokkal akik nem hard enduróznak, tökön paszulyon keresztül, hanem csak mindenféle földutakon grasszálnak ide-oda.
Hiszen ha mindenféle lelki megrázkódtatás nélkül elfogadod pl Lepencét, ami Pilisszentlászlót leszámítva egy sehonnan sehová vezető erdei de leaszfaltozott út, ahol kedvtelésből addig lehet fel-alá motorozni bárkinek amíg meg nem unja, akkor elvileg nem lehetne bajod a földutakon motorozó endurósokkal sem, akik tulajdonképpen ugyan ezt csinálják, csak éppen nem aszfaltozták le előttük az utat. Arról nem is beszélve, hogy Lepence vagy a Bükkön átvezető Felsőtárkány-Lillafüred utak (amik útként és nem turisztikai attrakcióként értelmezve elég gyenge lábakon állnak) már önmagukban is sokkal nagyobb környezetterheléssel járnak, mint egy-egy földút amin alkalmanként elmegy pár terepjárós vagy endurós.

Szóval ha ilyen lelkes természetvédő vagy, akkor szót emelhetnél mindegy egyes ilyen látszólag értelmetlen, amúgy motorozásra csábító hegyi kanyargós ellen is.. pl a Transalpina (DN67C) is mi már..? kurva hosszú, település gyakorlatilag nincs rajta, viszont keresztül vág egy csomó erdőn, meg hegyi legelőn.. és oda visz egy rakás járművet meg embert, ahová eddig néhány bakancsos turistán meg a pásztorokon kívül senki se járt.
200 m2-es telekrész, raklapok, és egyéb épített akadályok kérdése.
Nem veszed egy kicsit túl komolyan magad? Kezdesz hasonlítani egy kétlábon járó jogszabály kodexre
Mindíg van becsípődése.
Ez a középső neve.
Neked valami becsípődésed van? Pont azért kérdeztem, mert a triálozást (amit a tv-ben is lehet látni, sziklákon az erdőben ugrálva) mint műfajt itthon gyakorlatilag semmilyen jogszabály nem teszi lehetővé.

Na jó, az erdőtörtvényben van ilyen rész:
"Erdőben járműközlekedésre utat az erdőgazdálkodó javaslata alapján vagy harmadik fél kezdeményezése esetén az erdőgazdálkodó egyetértésével az erdészeti hatóság jelöl ki."
de van egy ilyen is
"Erdőben quaddal, terep-motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, valamint motorkerékpárral közlekedni tilos. Az erdészeti vagy jogosult erdészeti szakszemélyzet segédmotoros kerékpárral vagy közúti forgalomba helyezett, legfeljebb 500 cm3 hengerűrtartalmú motorkerékpárral közlekedhet az erdőben munkavégzés céljából."

Tehát ha az erdészeti hatóság nem jelöl ki utat (az út lehet egyes járműkategóriákra is korlátozva, tehát elvi akadálya nincs triálos út kijelölésének, ha csak annyi nem, hogy elég nehéz lesz egy triál motort rendszámoztatni,ami pedig alapfeltétele az út használatának hacsak nem segédmotor az a triálgép), akkor az erdőben a kijelölt utakon kívül csak az erdészeti szakszemélyzet motorozhat.

Még egy kivétel van, ha sportverseny keretében történne a triálozás, mert akkor:
„Elvi lehetőség van rá, hogy az erdőgazdálkodó egyetértésével az erdészeti hatóság ilyen jellegű technikai sportversenyre egyedi engedélyt adjon.”

Arról most nem is beszélnék, hogy itthon a klasszikusan triálozásra alkalmas területek a középhegységeinkben majd mind valamilyen természetvédelmi oltalom alatt is állnak.. ezek jellemzően sziklagyepek vagy szurdokvölgyek.

Szóval a kérdésem arra irányul, hogy van itthon ezek szerint triál pálya valahol? Épített, vagy kijelölt? Vagy csak itt-ott magánterületeken lehet űzni ezt a műfajt?
Köszi mester. Jó hogy mondod, ezért nem jött össze nekem a tapsolós rész
Kacsa.
A pasi áll a szőnyeg meg a falon van a kamerással együtt.
Ez a kérdés egy természetgyilkostól kicsit erős
Itt az ideje a téli erőnléti edzéseknek

http://youtu.be/PdcgUhmhml8
egyszer mentem olyannal, jo móka. azt mondta a tulaj hogy alljak vele egy helyben es nem tehetem le a labam... mondom oke, eldoltem vele. Tobbszor nem adta oda
Hol lehet itthon használni egy triál gépet?
Nekem egy triálgépem van. 6 ban is feljön, kis hintára, Az átlagsebességem valahol 1-6 között van vele, de fél óra alatt vizespóló verseny van. Meg kifogy a fél tank :DDD
Fel kéne szedni egypici izmot és nem lihegnél.
100 nal kb leforogja a 6.at, de 4.ben feljon kerekre siman, es jobban beszarok rajta olyankor mint amikor 200al megyek aszfalton arrol nem is beszélve hogy palyan 3kor alatt lihegek
köszi!
Zöldi! Nagyon köszönöm, most agyalhatok! Csak azt nem tudom, hogy egy 270 köbcentis 22 lovas köszvény miért kerül 80 rugóba! Ha netán egy NSR 250-es vagy egy Aprilia 250 lenne még csak-csak. Látszik, hogy igazi szakemberek ülnek ott ahol ezt kitalálják! Mi lesz itt az 50-esek "rendszámozásánál"?