Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elektronika nélkül nem biztos, hogy meg tudott volna állni. Szerintem ilyesmivel van felszerelve: http://youtu.be/LBT3tB_AQQA
Ezt kb. 5-6 éve tudják, a korábbiak feltolták volna a nissant. De persze lehet a régebbieket favorizálni mert azok jobban bírják, de a furgonos talán örül, hogy nem egy 20 éves típus jött éppen mivel azok is ugyanennyivel mentek csak sokkal később álltak meg. Fuvaroztam alkalmazottként egy olyan zillel 22 éve amire a fönököm semmit nem költött, mikor leszálltam róla akkor a fék annyit tudott, hogy 20km/h-ról 20-30m alatt állt meg ha telibe (persze messze nem blokkolva hisz olyat nem tudott évek óta) nyomtam és vidékeztem, vele. Persze lehetnék büszke, hogy annyira jól vezettem, hogy nem volt baj, de ez inkább szerencse volt, 1 hónapig jártam kuplung nélkül mert beszart a munkahenger (már átalakított verzió volt) mire én visszaalakítottam az eredeti mechanikásra, de jó volt Bp.-n a belvárosban egy délutáni dugóban araszolni, 1-ben ráindítva elindult oszt utána kuplung nélkül fel-le miközben a fék nem volt képes másra csak lassításra. Valahogy nem vágyom vissza a régi technikákra, kicsit nagyobb örömmel mászok be manapság a járműveimbe olyan izgalmak nélkül, hogy elindul-e, megáll-e és ilyenek.
Szerintem a vasutas részt te is csak megerösiteni tudod...ki volt épitve mindenhol a nyomvonal, fillérekért gurult a nehéz rakomány mindenhova, nem nyomta szét az utakat, nem lasította a személyforgalmat, és pálya is meg a szerelvények is lazán viselték a terheléseket...de hazavágták.
Most cammoghatunk a nehéz szerelvény mögött 60-al a túlterhelt föúton, ahol nem lehet a szembejövö teherforgalom miatt elözni. Viszont legalább beszedik mostmár több címszó alatt is fuvarozoktól a útdíjat, azt másra költik, persze ezt mi megfizetjük a pofánkba hozott tételek árába beépitve, az utakat az adófizetök pénzéböl épitik, és tartják karban cserébe azért is lehet most már fizetni. Cserében eszembe jut ami gyerekkoromban is "vicces" volt, hogy a vároból a kenyeret felvitték pestre, nálunk az ABC-ben meg Szomori, vagy gyermelyi pékség kenyere volt...ìgy biztos olcsóbb volt...és persze minden a mi érdekünkben történt.
Mint most is BIZTON ÀLLITOM, hogy minden, de MINDEN "FEJLESZTÈS" a mi ÈRDEKÜNKBEN, és KÈNYELMÜNKÈRT van! Hol itt a probléma, hiszen villáskulcsot sem kell kezünkbe benni, hogy a hibakódot kiüssük már annyira fejlett az gépjármügyártás!

Igazából egy dologra nem taáltam még forrást. Mégpedig hogy nem csak az gépjármüveknek kell a köolajszármazék, de szinte az összes müanyag abból van...mivel fogjál majd pl. azt a rengeteg elektonikát szigetelni?
Most azt akarod mondani, hogy ez hétköznapi dolog, és mindegyik kamion így tud megállni a hirtelen megjelenő akadályok előtt? Azért megvárom, hogy jöjjön tsanyi, mint szakértő, és megmondja, hogy alaptalanul csodálkoztam-e rá a fékezésre...
csak a volvo 60 mig a porsche 2 tonna, ez sem mimdegy, na meg hogy a porsche boven fektavon kivul volt, meg szep hogy meg tudott állni
látod megint nem azt ládod meg amit meg kell a mögöte érkezö jármü is meg tud állni
pistám végig olvastam a hayabusás hozzá szolásokat ...

hát apám büszke lehet a magyar magára enyi hülye és meg vezetett ember nem él a földön az biztos ....

elöször is ez a diesel meg benzin téma .. egy normális ember még akkor amikor hto olaj ugyan az volt mint a gáz olaj csak a lakoság fütése miatt államilag dotál volt ..és pl én is 20 literes marmon kanába tankoltam a hto .. a peugeot 504 -be na ugy még valahogy volt elönye a diesel nek ..

ma csak a nagyon hülye jár dieselel .. mert el hiszi azt a sok maszlagot amit be le vertek ... mind pl a 870 000 km 750 bmw a 65 papával aki 110000 km ment egy évben ...

de utána nem gondol nem számol ..

pl ez a papa napi szinten 4 orát ült a fektetet hengeres szaron mert 300 km kellett meg tegyen napi szinten ..
ez a német 65 ..// de a képen simán látszik vagy 75 éves//

soha nem volt beteg nem kellet neki pészmékert cserélni és egy szer nem volt olyan idö járás felső szász országba ,, hogy még a lánc talpas traktor is alig ment el a hoba .. szoval meg a nép butitás

ha csak minden másnap ült volna motora akkor 70 évesen teljesen jó vér nyomásal sziv ritmusal és köszvény mentesen 600 km kellet volna nyargalásznia .... de tovább megyek én csak magamból tudok ki indulni .. ha pl napi szinten 600 - 800 km motorozok egy hét után utálom azt az embert is aki fel találta a két kereküt ..

szoval enyi hülye van eben az országban

hihetetlen hogy mi mindent le tolnak az emberek torkán ....

anyosom egy gerinc szalagért 35 000 ft fizetett mert el hitte a /teleshopan / milyen faszán el fog mulni a gerinc fálydalma
a másik hülye 240 ezret fizet egy kinai 5 részes edény garnituráért ..

és a leg szebb hogy ezzek az emberek büszkén hirdetik milyen ügyesek és milyen jól csinálnak mindent ..

az eszükbe sem jut hogy a leg nagyobb elenségük a folyamatos felylesztés .... mert a felylesztések által szorulnak ki a piacról ..
a felylesztések miatt egyre több a gép egyre okosabb gépek vannak és ezzek a gépek a tökés kizsákmályolás leg föbb katonái .. el veszik az emberek munkályát ... 50 éve egy mercedes gyárba mindent kézel , tudásall és elhivatotságal készitetek értéket hoztak létre .. ma mindent a gépek gyártanak ..

valamikor egy aratás nál még a gyerekeknek is munkát adtak mindenki jol járt kapot a tortábol .. ma már soför sem kell a kombányba és csak a tökés gazdakszik ..
Természetesen!
Ezeket a szemembe tudod mondani nevetés nélkül?!
Ez a csőrös Volvo szépen bele tud állni az aszfaltba, besz@rás, hogy milyen fékrendszere van
Feltéve, ha a legjobbra vágyott
Mivel egy precíz, megfontolt, hatalmas lexikális tudású ember hírében állsz, el kell fogadjam a véleményed
Kérdés, hogy hova akart volna eljutni, ha csak a helyi kuplerájig akkor bömös, de ha a nirvánáig akkor suzuki.....
Talán mert igazából melózni használod, ott valóban szempont a tartósság amit el is értél és gondolom nem használod tiltáson a gépet. Amúgy ez nem vitatéma legfeljebb olyan helyen mint nálunk ahol együtt él egy jómódú, egy közép és egy szegény réteg akik pl. ilyen fórumokon találkoznak, persze, hogy teljesen mások a szempontjaik, ahol ilyen elkülönült helyzetű emberek nem találkoznak ott a szempont is azonos.
... biztos hogy egy BMW-t...
De szeretett volna
#52
Tegnap kb hasonló témában folyt a vita ott...kb ugyan ezek az érvek és ellenérvek sorakoztak egymással szemben. (A cikk zéro, de szerintem van pár gondolatébresztö dolog ott is.)
Budhának nem volt motorja
MINDIG a kevesebb pénzűek húzzák a rövidebbet.
Lehet hogy csak én vagyok ilyen sznob...Én azt szeretném, ha egy motor hozzám nő hosszú km alatt és meg legyek elégedve vele. Persze értem a gyártók álláspontját is hisz el kell adni de itt pont a kevesebb pénzűek húzzák a rövidebbet. Ha nekem van pénzem mit bánom én ha két évente kell cseréljem ha az nem zavarja az életvitelemet. Na mindegy ez egy örök vitatéma marad mi a jó irány. Az utolsó mondatoddal tökéletesen egyetértek a gazdaság feltámadását csak egy háború vagy egy katasztrófa teheti helyre.
Nem a minőség gyatrább hanem az új technika lehetővé teszi (sőt az előírások kötelezővé) a könnyítéseket stb. A cidázó elektronikát és is várom már! Igen ez tény, hogy ha elromlik nagyot szívhat az ember, de ezt sokszor előre jelzi no meg a sűrűbb szervizekkel azért ezeket többnyire ki lehet szűrni csak hát ehhez kell prosperáló gazdaság és fizetőképes felhasználó, mi nagyjából középen vagyunk még amolyan félcsöves. Amúgy miért kéne egy jellemzően hobbieszköznek sokáig kiszolgálni a pilótáját? A folyamatos és igen gyors fejlődés miatt már csak a biztonság okán is érdemes lecserélni időnként, mi lenne ha ma még mindig a 80-as évek kamionjaival furikáznának a mai forgalomban? Sokkal több baleset sok áldozattal, elképesztő a fejlődés úgy kb. 5 évente, egy 3 generációval ezelőtti 15 éves tgk a maiakhoz képest egy hulladék veszélyforrás miközben a mai napig működnek 2 milla km-el, persze a vicc, hogy még azoknak is jobb a fékük mint a kortárs szgk-knak sőt kb az 5-8 éves átlag szgk-k szintjén vannak. De pl. ha választhatok, hogy egy 30 éves zsigában vagy akár merciben üljek vagy új swiftben akkor én az utóbbit választanám. Én fejlődéspárti vagyok, az avultat érdemes nézegetni és tanulni belőle, de használni inkább az újat használnám.
Elmélkedésünk zárásaként ajánlom a tisztelt társaság figyelmébe a hsz-t, amire épp válaszolok.
Még egyet megkövetel a tisztesség:
Köszönet mgabor74-nek a "hasábért"!
Tök jó kis eszmecsere kerekedett
most nagyon a szivemből beszéltél ... .. EZ VAN ez egy tökés kizsákmányolo világ ami a saját kipusztitása felé halad ...