Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nem rendet kéne tenni a felyekben ....

nem arrol beszélek én hogy az ujabb felylesztésekell szarabb lesz bármi is ..

globálisan kell ezt a dolgot meg közeliteni 50- 60 éve olyan szar volt az olaj minösége a maiakhoz viszonyitva hogy .. egyszerüen meg követelte a jó minöséget 50-60 éve egy mercedest egy életre gyártotak ....

ma más a HELYZETT ITT VAN Sanyi .....
MEG VAN VALAMENYIRE ELÉGEDVE A KAMIONJÁVAL gurul és eltudja vinni a-b amit kell .. mégis rá fogják kényszeriteni a szabályok hogy vegyen ujat .. egy csomo szabály miatt

itt van a wv botrány .... az autó gyártok már nem képesek le követni a szigoru szabályokat . csak ugy hogy be valotan esik a lefutható km ....... ugyan akkor az autó és a motor ára meg folyamatosan nő

magyarul egyre szarabakat gyártanak az egyre hülyébb szabályok miatt .. kinek jó ez ?

hát az államnak ... bele kényszeritenek egy olyan helyzetbe .. és reklámozák is .. hogy te akkor vagy fasza gyerek ha 4-5 évente cseréled a kocsid és a motorod ..... ezzel forgalmat generálnak a gépjármügyártoknak ... ammik szépen fizetik az adot az állam fele .. arrol ne is beszéljek hogy egy 6 millios bmw -- nél 1.500 000 milka csak az államé ..... mert ugye az áfa az mindenkinek jó csak a végfelhasználonak nem ...

jöhet itt bármilyen okos hozzá szolás ...

szerintem az a világ sokal élhetöbb volt amikor az embereket nem baszták át ilyen csunyán ..... egy lánggépgyári munkásnak is volt ön érzete .. és melesleg hagyták élni

na befefogtam ....
Sokkal több szempont játszik itt közre. Ha olyan motorokat - meg bármit - gyártanának, ami örök élet meg egy nap, akkor viszonylag rövid idő alatt bezárhatnák a kaput. Egyrészt. Másrészt jelenleg az egész világ azt gondolja, hogy a folytonos növekedés az üdvös, ezért növelni kell a termelést, ehhez fejlesztések kellenek, verseny is van, ha valaki nem fejleszt ki valamit, majd kifejleszti más és akkor versenyhátrányba kerül, ha mindig megelőzik, akkor előbb-utóbb lehúzhatja a rolót, a munkásai meg mehetnek amerre látnak. Ez sajnos így működik. Szerintem sem helyes, mert úgy él a világ, mintha nem lenne holnap és sajnos úgy néz ki, hogy ha nem történnek komoly változások, akkor nem is lesz. A folyamatos növekedés fenntarthatatlan. Hacsak nem jönnek közben komoly háborúk, amik megfelezik a föld népességét és akkor lesz egy kis haladék. Ez van
Én a minőségre gondoltam ha félreérthető voltam de egyenes arányban ahogyan fejlődik a technika úgy minőség is egyre gyatrább. És tele tűzdelik minden féle kütyükkel lassan annak is el jön az ideje, hogy lecidáz menet közben... Szerintem el vész lassan a motorozás öröme nem kell váltani féket magától húzza ha valaminek neki akarsz menni, meg sorolhatnám a fejlődés oltárát. De ha elromlik és számítol az elektronikus segítségre na akkor fagyik rá a mosoly az ember arcára. Persze fejlődjön a technika de vele a minőség is hogy az sokáig kiszolgálja a pilótáját és akkor lehet, hogy legközelebb is egy ilyen motort vesz magának amivel meg volt elégedve hosszú évekig. Ezt csak azért mondom mert volt aki azt mondta motoros túránk alkalmával mikkor mondtam menyi van a gépbe, hogy már rég el kelet volna adni ő 30-ezerenként cseréli küszködjön vele más.
A coming out day 2 hete volt, de legyen, elfogadjuk
Mostantol utom a balnat melegen. Csak maradjon penzem gumira meg birsagra :-)

Yoss, mennyit forog a GeSa 100nal 6ban?
Igaz, hogy sok hülyeséget szoktam írkálni, de ez most nem a nevezésem volt a nagyotmondó versenyre
ja.......... teljeségel egyet értünk ...................
3 ok miatt adok neked igazat:
1.ez egy bandit topik
2.műszakilag hozzád képest nulla vagyok
3./és ez a legfontosabb/szeretlek

Ebben van igazság, de nem teljesen étek vele egyet, a tartósság mint erény valóban a régieket dícséri, de azért van annál fontosabb szempint is, nézzük csak az én melómat, Anno egy kamion megállt ahogy sikerült neki egy régi fékkel, de ma a rengeteg kütyünek és fejlesztésnek hála olyan fékek vannak, hogy elképesztő és ugye ha véletlenül azon múlik a család élete, hogy a kamionnak összejön-e a megállás vagy sem akkor azért hálálkodhatunk a fejlesztéseknek akkor is ha a mai fék megdöglik hamar míg a régi meg kibírta a kamion élettartamát (persze nem a kopó rész) és nyilván sokkal olcsóbb is volt, vagy a teljesítmény, emisszió (tudom ez senkit sem érdekel, engem sem annyira), úttartás meg hasonlók ami kütyük nélkül sokkal rosszabb lenne. Azt hiszem ezek sokkal fontosabbak az olcsóságnál és az élettartamnál, bár belátom, hogy egy lepukkant gazdaságban fontosabbak lehetnek ezek a szempontok, de talán nálunk még nem (bár lehet, hogy a túlszabályozás engem is tönkretesz hisz nem bírok fiatalabbat venni ha rá akarnak kényszeríteni.
... kb igy .. bár hogy is fáj a sok motor mérnöknek
nekem a gigxer 100 ezernél 1 liter olajat evvet 160 ezernél 8.5 bár volt 2 hengerben ... és 1000 km ként 6 decit vert be

5000 ként cseréltem olajat szüröt .. a váltom kicsit bugot de elviselhető

az 1340 motor mindig tul melegedet 18000 után eladtam ... a 1256 motor 2 éve van benne jol birja de 5000 alat erz is bever 5-6 deci olajat pedig fulra fel van ujitva

VÁGOD ....
Miért elavult? Gondolom ez nem felel meg az európai normáknak ami most van? Parasztvakítás az egész...Nem vágyok veterán motorokra én egy olyan motorra vágyok amire ha ráülök ne keljen azon izguljak, hogy mi megy tönkre rajta most. Ha egy motor hibátlanul el megy a kötelező szervizeket betartva 200-ezer kilométert nálam ez a motor....Ez ma már nem életképes sajnos. És egyre jobban hajlanak a gyártók abba az irányba mert nem tudják eladni az új vasakat. És akkor még ront a helyzeten a használt motor amit ha megveszel rád szakad minden baj ami az előző tulajnál ugyan jelenkezet de neki meg sem kottyant a szervizbe hagyni 300-ezer forintot. Meg kell érteni nincs minőség mindent legyengítenek az alkatrész eladásából is nagy bevételre tesznek szert. Nincs az már hogy veszek egy új vasat és 10-évig szolgáljon úgy ahogy ez a 80-as éveben megszokott volt a nyugati piacon. Ha most be mennék és vennék egy új BMW-t hiszem mire tíz éves lenne és bele tolnék 150-ezer km rá költeném a Bandit árát lazán. Azért akinek sok pénze van tol bele 30-ezeret és mehet nem számít veszi az újat. Abba már bele sem megyek, hogy ez megmutatkozik az eladási statisztikán is.
ezt kis pucsitásal alá irom .. lehetséges föleg a nagypapás lábadnak köszönhetöen .. az a wv még jó motor
Azért érdekes, hogy akinek ennyit elmegy egy járműve az mind azt mondja, hogy ütötte-vágta míg akinek behal pár tízezer után annak meg nagyon megkímélt és minden jót megkapott a gépe, hogy mik vannak? Lehet, hogy a vezetéstechnikai tréningeket ezután úgy kéne tartani, hogy miképp kell úgy szétvágni egy járművet, hogy minél többet elfusson.
ok megbeszéltük .............. azt nem értem ,hogy lehet ilyen baromságokat el hini .... egy szaros fektetet sor hármas aminek minden második motorja ette gyárilag az olajatt .... maga a konstrukcio olyan hogy 1 liter olaj hiánynál már olaj nyomás problémák léptek fel .... szinte minden harmadik fektetett motortnak vezérmü tengely kopása volt és minden 5 dik csapágyas lett .. igy igy ment a sirba ..maga a kezelö szervek kriminálisak millio elektromos problémái voltak ... és akkor te .. pont te jösz evvel a baromságal hogy valami nyuger évi 110 ezret tekert bele .. és 800 000 ezernél kellet első index égőt cserélni ...

te szerinted ...
Saját LT35 2.5tdi furgon, 938ekm, bontatlan blokk, még a gyári porlasztó csúcsok! és kapta az ütés-vágást rendesen

Ilyen nagy futást bármilyen típussal el lehet érni ha igen lassan hajtják, de ez ugye egy motornál ritkán fordul elő mivel újat nem nagyon vesz fiatal úgy, hogy meg akarja tartani 15-20 évig és ezért nem pergeti mint horgász az orsót, ha nem forgatja akkor elmegy többszázezret is gond nélkül mindegyik. Az autóknál már más a helyzet, de azért ott is az dominál, hogy 3-4 éves korától olyan gazdához kerül aki kinyomja a szemét és persze tönkremegy, a nagy tgk-nál viszont pont az ellentéte van ennek mivel munkaeszköz így hosszú évekre veszik, de legalábbis arra tervezik így egy vontatónál ha nem kerül előtte bontóban nem ritka, hogy 1.5-2 milla km-t elmegy bontás nélkül, az enyémben most van 850000 és az injektorok baszakodnak, de azon kívül semmi, talán a kompresszor adja majd meg magát valamelyik évben viszont 1500-at forog maxon (lehet többet is, de akkor már csak forog erő nélkül). Mondjuk nyilván vannak gyári hibák amik típusonként jellemzőek, de azok is szerintem akkor jönnek elő nagy számban ha hajtanak egy gépet.
Mondjuk nem 800 ezer km csak 300 ezer, de az igazoltan és néha igencsak durva körülmények között. Egész jól bírta a kis tucat sor kettes:
http://youtu.be/yc1wtETCSjM
Ha neked nem tetszik az új nagybandit, akkor ne vegyél olyat. Vehetsz Uralt, Royal Enfieldet, ha régi szép idők technikájára vágysz. Egyetlen gyártó sem - nemcsak motor, de semmilyen másik iparág gyártója sem - tart gyártásban elavult modelleket. A vevők többsége a fejlesztésre vágyik, ha neked jó az öreg bandit, akkor még sokáig kapsz hozzá alkatrészt, akár újat építhetsz belőle, de egy szűk réteg kedvéért nem fognak gyártani "elavult" cuccokat. Bár van az a pénz, amiért legyártanak neked bármely modellt újonnan
"Ki kényszerít bármire is?"

Nemes egyszerűséggel a gyártó....Ha most be megyek mert szeretnék venni egy 124-es 300 TD E-kasznis mercit újat tudok venni? Vagy sok év múlva vissza szeretnék ülni egy ilyen banditra tudok majd venni újat? Én erre céloztam akkor kit kényszerít a gyártó? A vevőt!
a Tasi gixere is hasonlo futassal bir, de o 20ezrenkent nagygeneralt csinal :D
Szerintem nem a használtmotor részen van a cikk, meg úgy rémlik, hogy a címlapon is ott van
Egy trükköt csinálok évek óta: amikor 15 fok alá megy a napi hőmérséklet, lekapom a hűtőrácsot, szétszedem két felére, közé feszítek fekete fóliát és összerakom. A lökhárító alatti légbeömlés bőven elég, hamarabb megy a motor üzemi hőfokra, hamarabb van fűtés, gyorsabban visszamegy az automata szívató, kevesebbet fogyaszt hidegben. Túlmelegedés nincs.
nem találom meikbe van pedig már 2 stócnak a tartalmát meglestem a használtmotor részét a fene megette különben rém pocsék egy fajzat ....
Ennek a cikknek a végén is itt van (igaz lengyelül) a K75-ös bácsi, már 827 000 kilométerrel. 80 hátsó, 60 első gumi..