Épp ez jutott nekem is az agyamba.......
A videón nem épp "szezonos" időjárás van.......ergo csak a KEMÉNY MAG járkál télen......(pl futárok).....azoknak meg ugye nem épp ABS-es gépük van..........
Szerintem jó dolog.......DE!
Ugyan úgy mint a GPS-nél, nem az ABS fog kihúzni a kakából.......az csak segít.......vagyis nem szabad 100%-ban.....de még 60%-ba se ráhagyatkozni
SZERINTEM.......de az is igaz, hogy ez csak elmélet, hiszen nem volt soha ABS-es gépem, mert esetemben fölösleges.
Én tartom azt, hogy VADÁSZNAK rám.....vagyis odafigyelek, és inkább elkezdek hamarabb fékezni.
PL sokan meg is szólnak.....
Kereszteződés.....nekem OK, oldalt STOPtábla.....kocsi jön mint állat, és az utolsó 3m-ren fékez........
Én már amint megláttom a kocsit, fékezek......nem satun, csak annyira ha kell akkor nyugodtan megállhasak.....
A kérdés: MIÉRT?
Azért vazze, mert ha nem áll meg, akkor Én nyúvadok ki.........Ő meg kap egy szabálysértést, mert nem adta meg az elsőbsget
A csak azt kivánnám sugalni, hogy az ABS sem olyan ! Hülyeség ellen az sem véd! Azonos feltételek soha nincsenek , csak elméletben... elméletben meg csak télen álmomban motorozok.
Szerintem is kúrva egyszerű a képlet és nem kell itt a sok hókusz pókusz duma. Ha egyenlő sebességgel megy két motor és mindkettő vész fékez melyiknek lesz rövidebb a fék útja? Na gyerekek ki tudja a választ? Hát amelyiknek ABS -es a féke. Ennyi ! " Metált birod?"
-Aki full profi annak a kezébe be van építve az ABS.
Egészen addig, amíg a szőke Gizike be nem fordul előtte balra. Ilyenkor pedig bepánikol, mindent elfelejt, és tövig húzza az első féket.
Én azt mondom, hogy nem kell félni a technikától/elektronikától. Az meg mese, hogy van akki jobban fékez, mint az ABS. Ez kb. olyan duma, mint az, hogy nem kapcsolja be az övet, majd inkább kitámaszt, ha kell.
Nekem a következő gondolatmenet zajlott le a fejemben, gyártói oldalról nézve.
A megérkező marketinges a tervezés fázisában bedobja a fejlesztő mérnököknek a következő bűvös 3 betüs szót, ami már a 4 kereküek világában elengedhetetlen, itt viszont csak "luxus" kategóriákon létezik. Mind ezt a jobb üzleti pozició reményében. A fejlesztőknek ilyen helyzetekben mint sok minden másban nincs esélyük szakmailag elutasítani a kivánalmat, hiszen a jelszó ma az. Hogyan lehet megcsinálni, és nem az hogy miért nem!
hogy esetleg felesleges dologról lenne szó vagy használhatatlanról az majd úgy is csak késöbb derül ki...
és túl nagy kihívás nincs a téma kidolgozott a technikai megoldások adottak, csak rá kell simítani a motorra. akkor meg miért ne?!
Nem ismerem a teljes paletáját a motorgyáraknak, de ha megnézzük, hogy melyik kategóriától kezdve kezdék el felszerelni a motorat ilyen kiegészítökkel, azt hiszem észrevehető, hogy így most ez ezzel a tipusú motorral egy kicsit lejebb került. vagyis úgy juthatsz a búvős ABS-es motordhoz hogy nem kell BMW-t FJR-t vagy CB1300-at venned jóval magasabb áron, hanem már a Banditon is megkapod.
Az persze egy külön kérdés hogy milyen a fizikája egy ABS-es autónak, és hogyan él ez a rendszer egy egy nyomon haladón.
én a következőket látom. A hatalmas technikai fejlődést nem minden jelen, vagy lendő tulajdonos tudja képességeivel követni, de igényli. Így szükség van olyan képesség pótló kiegészítőkre amik továbbra is használhatóvá teszik, és eladhatóvá teszik a járműveket minden fogyatékos számára.
Ha veteránosként végig nézel a tecnika fejlődésén a múlt század előtől napjainkig , megérted a lényeget.
Mérnökként nem vagyok a magam ellensége , nem állok a fejlődés útjában, hiszen szükségesek az újdonságok, de nem kötelező öket minden áron eröltetni mindenki számára.
Az egyik legnagyobb problémám a 4 kereküek szintjén, de lehetne akár a kétkerekűeknél is, hogy a orosz tipusú minden tekintetben a családnak megfelelő, de sajnos korosodó gépjárművet mi a faszra lehetne lecserélni, amiben nincs plussz 500 méter kábel, és plusz 300kg olyan felesleges kütyü ami nélkül eddig is simán elvezettem a járművemet, és ráadásul még értettem is hozzá és azon minden dolgok orvosolni is tudtam.
Aki full profi annak a kezébe be van építve az ABS. Homokos csúszós helyeken könnyen előfordulhat hogy az ABS-el hosszabb a fékút. Mivel mazsola vagyok ilyen helyeken remélem hogy a kelleténél is lassabban megyek.
Ha kanyarban fülig van döntve a motor ugyan úgy elcsúszhatsz ha van ABS ha nincs. Kizárólag megfelelő tapadás mellett és egyenesen haladó motornál segít(het). Szerintem többször előfordulhat hogy segíthet, így nem volt kérdés. Egy ilyen help és bejött az ára. De leginkább azt kívánom hogy ne legyen rá szükség és felesleges pénzkidobás legyen.
Az ABS jó, ez nem kérdés!
Én is hallottam már olyat aki úgy élt túl egy autós balesetet, hogy nem volt bekötve, ha be lett volna kötve meghal. Kb ez a véleményem az ABS-ről is. Talán lehet rá példát felhozni hogy van olyan eset amikor nem jó. Bár nekem nem jut eszembe egy olyan példa sem. Ja stoppizni nem lehet vele
Persze.
Az előttem menő is satuzott. Szembe beelőzött valami hanghajtásos roncs autó.
Vasárnap este sötét volt. A 6oson jöttünk hazafelé, az M6os végénél.
Magamból indulva ki, megfeleő defenzív vezetéstechnikát feltételezve nekem nem kell ABS. A múltkor volt egy szép kis flame belőle az egyik index fórumon. Mindkét tábor mondott okosakat is, meg nemokosakat is A végén ebben egyeztünk ki: Az Abs motoron kb arra jó, hogy ha vizes/taknyos úton mész, hirtelen akadály merül fel(pl őzike), rárántod a satut reflexből, akkor nem nyalsz el.
Épp ez jutott nekem is az agyamba.......
A videón nem épp "szezonos" időjárás van.......ergo csak a KEMÉNY MAG járkál télen......(pl futárok).....azoknak meg ugye nem épp ABS-es gépük van..........
Szerintem jó dolog.......DE!
Ugyan úgy mint a GPS-nél, nem az ABS fog kihúzni a kakából.......az csak segít.......vagyis nem szabad 100%-ban.....de még 60%-ba se ráhagyatkozni
SZERINTEM.......de az is igaz, hogy ez csak elmélet, hiszen nem volt soha ABS-es gépem, mert esetemben fölösleges.
Én tartom azt, hogy VADÁSZNAK rám.....vagyis odafigyelek, és inkább elkezdek hamarabb fékezni.
PL sokan meg is szólnak.....
Kereszteződés.....nekem OK, oldalt STOPtábla.....kocsi jön mint állat, és az utolsó 3m-ren fékez........
Én már amint megláttom a kocsit, fékezek......nem satun, csak annyira ha kell akkor nyugodtan megállhasak.....
A kérdés: MIÉRT?
Azért vazze, mert ha nem áll meg, akkor Én nyúvadok ki.........Ő meg kap egy szabálysértést, mert nem adta meg az elsőbsget