Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mondasz nekem konkrétumot...hogy mennyit alkudtál bele...már ha publikus persze
Csak azért kérdem hogy tudjak összehasonlítani majd ha megyek.....fel kell készüljek
Annyival leszek rosszabb helyzetben hogy beszámíttatni akarom a gépem...mert nem nagyon kapkodnak utána....
A régi T34-esbe tuti ,de az olvasztott bálnazsírral is elment,-állítólag
És a sima jó minőségü arab köolaj, ahogy kigyün a földből tényleg jó a (régi) teherautokba?
Ja, az ember hajlamos azt gondolni, hogy minden motoros mérnök :D
A fehér köpenyből te mivel szeded ki?
Szép fekete sűrű anyag, nálatok mennyi a lobbanáspontja?Mi jó sokat használunk belőle,sajna...
Tegyetek a benzinhez nitrometánt,én azt használok,igaz csak modellautóba a metilhez nyomom hozzá Vannak őrültek akik benzines 1/1-es autóba is haználják,hát meg is vadult tőle a gépük,de sok jót nem jósolok szegény motorjuknak......,ráadásul 1 lityó 5eft!
De pakurával dolgozom, hogy a rosseb egye meg(((( Undorító egy trutymó.........
Ezért is néztem, hiszen Komló nem épp a kőolajról híres.........
Adatlap-név-lakhely ------ IWIW
.....bár nem dolgozom a petrolkémiában, csak odafigyeltem az órán)))))))))))))))
Amugy csak nem szakmabeli vagy?
Nem is mentem bele szándékosan a részletekbe, mert akkor a kívülállók, nem szakmabeliek nem értik. Ezért írtam csak a helyét, kb. melyik forrponti "sávból" jön le. A vákumdesztilláció már a kíméletes desztillációk közé sorolható, a finomabb párlatok kinyeréséhez, kombinálni szokták még vízgőzzel is (parciális vízgőzös vákumdesztilláció). De ha itt ilyeneket írunk, akkor hamar beszólásokat fogunk kapni.......
ja....kihagytam a vákuum gázolajokat........
Háááát:-)

Sima atmoszférikus körülmények közt lepárlódik a:
Könyü-közép és nehézbenzin......és marad a pakura.......
Vákuum toronyban pedig lejön a könyü-közép és nehéz gázolaj.....és marad a gudron.......

Az hogy a kerozint - vagy a JetA1-et miből gyártják azt biza meg nem mondom neked, de mikor gyakszin voltam, akkor biza az Izomerizáló üzembe gyártották............

Vagyis az nem egy sima párlat...............

Ugyan úgy, mint ahogy nem csak ezek a párlatok vanak, hiszen van egy Krakk üzem is, ami pl. ugye azt csinálja ami a neve.....vagyis a sokkal nagyobb szénláncú anyagokat "krakkolja" fel......vagyis széttöri a láncokat kisebbekre........igy abból is kisebbeket készítve.....


A szilikon-völgyről igazad van:-)
Ezért hiszi a sok szőke picsa, hogy ott nagyipari mellnagyobbításról van szó:-))))))



Oktánszám növelésre nem kerot hanem MTBE-t használnak......

Én jó fiú vagyok....és egyben marha is, aki fél liter, meg egy kanáért nem kockáztatja az állását.
Ha lúd legyen kövér.....egy olyan biznic kellene mint pár éve....mikor egy egész uszályt kötöttek el:-)))
Nanu, mivel az előbb írtam, hogy a kerozin a benzin és a gázolaj közötti frakció, ezért a benzines autóknál a benzin minőségét rontja. A diesel autóknál a gázolajhoz pedig kizárólag a téli hidegindítás javításához tudom elképzelni, max 10%-os keverési arányban, ha problémás a hideg indulás.
Diablo grat a kémiaórához . Egy kis adalék, hozzá:
A kerozin a benzin és a gázolaj közötti kőolajlepárlási frakció. Magyarul: benzinnek szar, gázolajnak túl jó. Csak hogy helyére tudja tenni mindenki a dolgokat.
Az angol fordítást sajnos nem nézik át szakemberek sokszor (vegyészekre gondolok) ennek következtében igen sokszor oltári nevetséges dolgok tudnak kisülni a dolgokból. Mondok egy igen jellemző példát, hogy lesz a cikóriából kalória: az angol a szilíciumot úgy mondja: SILICONE. A magyar nyelvben ugye, a szilícium mint félvezető fém, kémiai elem, igen távol van a szilikontól. Mégis igen sokszor olvasom az újságban a félvezető gyártás amerikai "Mekkájáról" hogy szilikonvölgy, holott Szilíciumvölgynek kéne írni.
Olyan szó, hogy petróleum, nincs az angolban, mint benzin sem, ott a benzint GASOLINE-nek hívják. Tehát könyen elképzelhető, hogy az angol KEROSENE az a petróleumnak felel meg.
Kazam, kicsit zavar van az írásodban. A diesel motoroknál cetánszám van, vagyis kompresszió NEM tűréséről van szó, ezért öngyújtósnak hívják szlengben. A benzines motoroknál van oktánszám, ami a kompressziótűrés mértéke. A szivattyú meghibásodásának semmi köze az üzemanyag adalékoláshoz véleményem szerint.
szega vegyész

Te, azt azért elárulhatnád, hogy a kerót milyen arányban lehet keverni a benyával, hogy ne okozzon gondot. Kis oktánszám-növelési célból érdekelne. Az S*P meg a W**ns ezerötér a másfél decijét bekaphatja.
Ja, meg azt is, hogy honnan lehetne szerezni tiszta kerót. Tudtommal a JET A1 vagy a repbenya az nem jó cumó, mert a JET A1 a más eljárással készül, a repbenzin meg tartalmaz olajat, mer a heliknek a turbinája kéri a kenést.

Battára odamegyek a kerítéshez nem tudsz kiadni egy húsz litert tiszta keróból nekem? ( kannát vinnék ) Adok érte cserébe fékbetétet a Banditra.
Ez biza KEROZIN

De ha megnézed a kerozin-ra is Kerosenet ad a szótár, illetve paraffin oil-t.......

Sajnálatosan az angol egy kicsit sarkosítja a vegyipart - és nem tesz - MINT LÁTSZIK nagy különbséget egy sima olaj és egy speckó benzin közt, mivel ugye a kerozin az repcsi benya......és nem egy szimpla 95-ös keverék.

az meg tutkó hogy nem paraffin oil - hiszen a paraffin olaj (magyarosan) az biza PARAFFIN OLAJ (más néven fehérolaj), az egy finom olaj, amit jómagam is előszeretettel használok, csakúgy mint nagyon sokan, pl a gyógyszeriparban........király módon tisztitja a felnit, ragadhat arra bárrmi....és érdekesmód jobb mint a higitó....legalábbis a festékes kezem tiszta lesz.
Én a végével foglalkozok 14 éve......azzal a paraffinnal ami már biza nem folyik, csak 48 foktól.......mivel ez a legkisebb dermedéspontú anyag......

De hogy a tárgynál maradjunk.....a gyüjtőnév elég "gyatra", hiszen Paraffin szénhidrogéneknek - más néven "ALKÁNOK" - nevezik ugyebár a kémiai tanoktatást is (elemi iskola 7-8. osztály).....
Metán -Etán -Propán -Bután -Pentán -Hexán -Heptán -Oktán -Nonán- Dekán
Általános képle: CnH2n+2

Ebben pedig sehol sincs még PARAFFIN abban a formában legalábbis amit szó szerint annak hivunk......(vagyis gyertya)


egy kis okítási alap:-)
http://hmika.freeweb.hu/Kemia/...




Amug
y minden termékre rá kell irni MAGYARUL hogy mit tartalmaz- és a flakonon KEROZIN van.........ami ugy jó is lehet, hiszen mivel sokkal finomabb a sima benzinnél igy jobban oldja a koszt.....és az égéstérbe nagyobb hővel ég el.........

Van a STP-nek szeleptisztitója is......(legalábbis ezt is láttam a polcon)......az is ugyan igy lehet......
Hallotam már hogy pár sasegér vételezett MTBE-t és azzal hajtotta a gépét, majd csodálkozott hogy szétégtek a szelepei........
Nem hiába:-)))
De ez már sajnos centizi az üzleti titoktartást.............mivel abba a szép cégbe dolgozok Én is........
Nem keveritek össze ezt? Csak mert angolul a petróleumot kerosene-nak hívják!
IGAZ!

De ez már más is lehet.
Eriknek PL. az okmányiroda cseszte el....
Elbandit Zsolti haveromnak is valami papiros volt a gebasz.....
Ők több hónapot vártak.....


Én a Gs-em 7 munkanap múlva átvehettem.....bár ez volt a feltételem Vácon.....
A Banditát meg 9 munaknap múlva vehetem át - bár az is igaz, hogy bementem a Hollóshoz és a RAKTÁRból vásároltam........ott meg 2db kék és 1 fekete volt.......
Vagyis ha nekem is bordó kell, vagy szürke, akkor várnom kell......


Szóval ha sürgős, akkor érdemes megkérdezni, hogy eleve mi van MOST készleten
Én is azért tettem bele, mert előttem mr használták:-)) és ajánlották itt a srácok:-)


25.000? Az biza véleményem szerint alapban hibás volt....hiszen semi nem indolkolja hogy 25000 alatt akármi miatt elromoljon.

Sok helyen olvasom hogy szenvednek a karbival.....
Nekem ilyen gondom se volt soha......pedig volt nekem is 13 éves motorom.......
Én ezügyben csak az alapokat tartom be mindig: A TANK LEGYEN TELE.......hiszen ha tele van, akkor nem tud oxidálódni....ha nem oxidálódik, akkor nincs rozsda, kosz....ha nincs kosz, akkor nincs dugulás.......
No meg ugye a másik.....
Nem tankolok mindenféle falusi kúton, meg kannás benyát a szomszédtól....