Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A DIN EN 228 szabvány szerint a 95-ös benzin jelenleg 5% alkoholt tartalmaz, az E10 meg 5-10%-ot. Ezért van az, hogy sok helyen nem kínálnak külön E10-et, mert már a sima is majdnem az...
Szóval téged egyáltalán nem érdekelt, hogy a sztori igaz e, lehetséges e egyáltalán, ha igen, akkor hogyan?! Én is szeretnék tovább lépni, de ezen egyenlőre nem tudok. Pár ezer tankoláson túl vagyok már, de elképzelni sem tudom az esetet. pedig félretankolást is láttam már párat.

Ismersz egyetlen esetet is amikor egy benzines autó üzemanyag-ellátó rendszere meghibásodott az E10-töl?
...tudod érdekes módon engem a sztoriból mikor meghallottam, nem az érdekelt , hogy életszerű -e a történet (, de mivel Angliában történt, és ha eleget voltál már ott, akkor az "életszerű dolgok" palettája igen szélesre bűvöl), hanem a műszaki eset-probléma...de mindenki a saját "szintjén" próbálja megfogni a történetet, és ha te fénykorodban kutas is voltál neked itt akad meg a jelentsége...én egy picit ennél tovább tudtam lépni.

Teszek a autók listájára is E10 kapcsán...egy 90-es évek végén fejlesztett modellcsalád ami 2000-években került piacra, de léphetünk még akár újabb 5 évet is, amikor még szinte sehol nem volt az bioüzemanyag lobbi, nem volt feltétel az üzemanyag rendszer tervezésnél, hogy kompatibilis legyen, kivéve azt a pár flexifuel példányt...az hogy most néhányan utólag azt állítják, hogy lehet használni a 10-15 éves autókban is, vajon annak ki viseli a kockázatát, költségét, ha 200 ezer helyett, mondjuk 135 ezernél fekszik meg a befecskendező fej? Vállal még rá gyár garanciát? Nyilván nyugaton kisebb a mértékben nyal vissza a fagyi, mert előbb kerül új autó a garázsba minthogy kiütközne, de keletebbre ez már halmozottan visszaüthet, ahol vastagabb számok állnak már a számlálóban.

Ezen gondolatok kapcsán az a tény mozgat, hogy el kéne érni az unióban pár éven belül a 10% bioüzemanyag felhasznált, ezét akarták pl kiszorítani a 95-öst (nem mellé rakni!) . Szerintem továbbra is elég komoly tény, hogy nem ment át! De ezen mellébeszéléssel, próbálunk meg újra és újra átsiklani...
A bioüzemanyagot gyártó konszernek a tervezett kapacitásra lettek létrehozva, és azok el is várják a megrendeléseket, hogy a befektetésük megtérüljön, és nekik ezért semmi sem drága...majd mi kifizetjük a javítási költséget, csak fogyjon a nyál. Nem hiszem, hogy sok olyan független szakértő lenne, aki képes lenne bebizonyítani, hogy többet futott járművek megnövekedett meghibásodási rátája az bio, és egyéb adalékok miatt van!
Ezek után talán érthető, hogy mennyire tudom komolyan venni ezt a mondatot is:

"Az E10 azóta is kapható és kb minden 2000 utáni autóba tankolható."
A turbós benzinesek, meg direktbefecskendezös benzinesek 10-15 éve is nyűgösek voltak...
Ha nem úgy írod, hogy értsem, akkor nem értem, nem vagyok gondolatolvasó. Ha a szívó benzines kontra CR dieselt írod, akkor valóban így van. Egy diesel hiába fogyaszt kevesebbet, egy szívó benzineshez képest előbb utóbb visszahozza alkatrészben...
persze hogy nincs semmi problem a régi szivo dieselekel mehanikus adagogosokal ...beregnek , gurulnak ,,füstölnek ...okádják a füstött némejik gazdinak a 7 -dik hengerfely van fent és otthon a garázsban még 3 tona alkatrész a uj kori fogyasztásuk már csak LEGENDA ......

NÉMELYIKÜK máz + 5 fokban is szarakodik az amelyik pedig még mindig tudja a gyári fogyasztást és - 25 be is első izzitásra indul arra rá let költve egy kis családi ház ára ............. ez nem vélemény .... TÉNY .. TÉNY
semmi problem ........... nem érted a mondandom lényegét ........

nem tépem a szám
Csak a legújabb turbós vackok. A tíz-tizenöt év körüliekkel (amiből Mo-on a legtöbb fut még) semmi baj nincs.
A kisköbcentis benzinesek kb a dieselekkel egy kategória. Bonyolultak, nyűgösek...

Sok autót már nem kell etanolra átalakítani, használható úgy ahogy van...
valojában el jutunk megint ugyan oda ................?

tételezük fel valaki pénzt ölt bele és át alakitja a jármüvét etanolosra ..ez egy tétel ... aztán tankol ......és ugy gondolja mijen okos is vagyok én hisz x..y pénz meg sporoltam .. egyszer csak be szarik a jármü a vég el számolásnál mindig az jönn ki hogy valojában még sem volt olyan okos az emberünk hisz amit itt sporolt azt máshol ki dobta .......................

legyen ez igy egy mezei uj generácios 2 utas lambda szondás benzines ...gázra álitásakor a le szaLADHATÓ KILOMÉTER FELEZÖDIK a hengerfely meghibásodás a szelepek és a gáz adalékok a nagy sporolást el is visszik ...................

de beszélhetünk egy kis köbcentis benzines vagy kis köbcencit diesel össze hasolitásának elméletén is .............. nincs ember a főldön aki nekem be bizonyitja hogy két egy kategoriás diesel / benzin uj ára és mondjuk 300 000 kilométer futás teljesitmény mellet olcsobb a diesel .... szarság az egész csak a buta ember becsapása
Szokott lenni üres hely, hogy rossz helyre vissza tudd akasztani? Ha az előtted levő nem akasztotta vissza, akkor tankolni sem tudsz egy másikon, sőt azon sem ami a földre le van dobva. Mondom én, ez sehogy sem életszerű...

Az E10 azóta is kapható és kb minden 2000 utáni autóba tankolható.
mivel saját hibámból most kicsit parkoloba tetem magam és jobb dolgom hiján , a motor szerelés is csak felügyelem ...

szoval anyi a feles leges idöm mint a pejva ....

ez a benzin és üzemanyag összetétel stb ..ugy látom vak vezeti világtalan szindroma ütöte fel a felyit .. némejötök felyében a nagy a sötétség .............../ugye a stilusom nem változott/

szoval a folyamatos káros anyag kibocsájtási normákat tudják tartani a motorok igy egyre szarabb gázal , etanolal és ki tudja még hány féle adalékal hozzák forgalomba a mai benzineket ... amik már régen nem for/life elöször is hiányzik a leg fontosabb elem az olom ami hosszu élet tartam alapvető eleme a mozgó ,forgó forro alkatrészek hütésében és kenésében ...nagyon jol tette a dolgát


ma a kutyát nem érdekli menyit bir az erö forás és milyen mehanikai meghibásodásokat idéz elö ez a szar amit benzinkén árulnak egy a cél minél nagyobb legyen a haszon és te minél többet tankolj .. söt ha lehet minél hamarabb menjen tönkre a jármüved ..amit használsz .. ne érje meg fej ujitani ,,, minél nehezebben lehesen otthon karban tartani .... a cél ................... a te kizsákmányolásod .. és hogy azt hid te ügyes vagy legyen szó arrol hogy mindent meg adsz a kedvencednek .. és igy szorod a pénzt a kalapba .............. vagy be tartod a gyári elöirást és és atomjaira hulik a géped pár év alatt -..............

persze pro --és kontra mindenre van a lényegen nem változtatt ..........
"nagyon életszerű történet."

Fel tudod cserelni a töltöfejet rossz helyre visszaakasztva a kútfejen...2-liter utan észreveszed, hogy benzines a pisztoly, visszaakaszt es diesel tankol..., de te nyertel , csak miattad talaltam ki...

És annak ellenere hogy pont az autógyartok nem adtak ki az igazolasuk az E10 kapcsan , es ezert bukott el a törtenet mely azt bizonyitja, hogy nem minden kompatibilis az új zöld ötletekkel kiveve a te jarmüveid!
Aha...teli tankkal elment tankolni és pont valaki leszerelte a pisztolyokat és felcserélte őket és ezt észre sem vette előtte senki. nagyon életszerű történet.

Az E10-el nincs semmi baj. Minden gyártó a kezelési útmutatóban feltünteti, mekkora arányban lehet alkohol az üzemanyagban. Nekem a motorom és az autóm is mehet vele, próbáltam is és pont ugyan olyan mint a benzin...
Szerintem ha egy jármű jó, akkor az működik rendesen a szabvány üzemanyagokkal.* Nekem legalábbis eddig minden autóm, vagy motorom rendesen működött velük. Ha meg nem működik rendesen, akkor meg kell keresni az okát. Kipucolni az olajsárt, vagy megszüntetni a kokszosodást, szelepet állítani, karbit ultrahangosan tisztítani, beállítani, stb. Különben csak megy a vergődés, meg a hit, hogy majd valami löttyök segítenek, vagy ha nem is legalább a hitet megadják hozzá hogy meggyógyul magától.
* Az Otto motorok különben is elég rendesen tűrik a különböző üzemanyagokat, gondoljunk csak a különböző alkoholos benzinpótlókra E10, E85, vagy gázos üzemekre, CNG, LPG. Mentem gyárilag földgázos Passattal. Teljesen úgy megy, mint benzinnel. Lehet, hogy padon mérve van különbség, de ezt a gyakran használt tartományban nem érzed.
...pár hónapja a család egyik tagja hívott azzal, hogy a pár éves diesel autóba sikerült pár liter benzint tankolni, mert elötte valami fogyatékos felcserélte a kútfejen a pisztolyokat...kérdezte , hogy lesz -e ebböl komolyabb baj hisz a teli tankhoz képest kb 2-3 liter ment bele...utánaolvasva itt ott találtam olyan mérnöki analiziseket, akik már 0.5 (fél) térfogatszázalék összekeveréskor azt állítják, hogy károsítja föleg a finom-érzékeny alkatrészekböl épitett befecskedezöket, mert benzin nem keni a, hanem "lemossa" az érintekö felületekröl a vékony disel olajat (ami amúgy pont elegendö kenést biztosítana elvileg), és elég gyorsan "berágódik" a befecskendező.
Itt kétt dologra érdemes fókuszálni szerintem :
A adalék (spuri) 1-2 ezrelék...
A kúton tankolt "zárt" rendszerben is lehet káros anyag...ami elegendö ahhoz, hogy hazavágja a befecskendezö rendszert...erre kínos példa a németeknél történt eset, amikor be akarták vezetni a 95 helyett az E10-et...de fény derült arra, hogy egyáltalán nem biztos hogy az ilyen magas biocuccok a üzemanyagban, nem akarnak középtávon károsodásokat, semelyik autógyártó nem tudta megerösíteni, hogy ugyanolyan hosszú életü lesz a rendszer...én inkább ezen ezen bio cuccok miatt aggódnék elsö sorban, nem a spuri miatt, de nyilván neked van elsö kézböl tapasztalatod...én csak összeollóztam pár összefüggést...
Le is írtad a lényeget. Mivel nélküle nem használtad 7 évet, így ez nem bizonyít semmit. Én semmilyen járművemet sem használtam rendszeresen sem prémium üzemanyaggal, sem Spurival vagy más adalékkal, mégsem volt soha indítási nehézségem, sem más bajom az üzemanyag-ellátó rendszerrel. Vagyis jó sok pénzt megspóroltam eddig, hogy nem prémiumot tankolok, meg Spurit sem veszek...persze ez is csak egy tapasztalat, akinek érős a hite meg vastag a pénztárcája, az vegye.
Én is lelkes spurista vagyok, az új közlekedési eszközömbe is teszem tiszetelettel (A17DTR)! Jelenleg ő a legjobb tesztalanyom mert soha nem volt spurizva, de az első kezelés után javuló tendenciát mutatott a fentálló hibajelenség, ezek után mondja azt nekem valaki, hogy nem frankó a cucc! :) Motor évek óta kapja, benzines régi vasamba akkot tettem ha eszembe jutott, de az ment majd 3 évet, cc45e Km-t e85-el is átalakítva persze, nálam nem lett gond, egy benzin pumpa, na de könyörgöm, bontott cuccnak ne nézd a fogát! Tehát nálam a szépszínű vegyszer már bizonyított, ezért meg kapta a jelenlegi dizel is és amit bontás nélkül mutatott az már nekem elég a használat fenttartásához, főleg, hogy a hatótáv is joval szebb mint a benzinesnél, nem kell cípelnem magammal országon bellül sem, mert ha kifolyik az nem túl jó! Tehát én csak ajánlani tudom a lelkeseknek, de van aki így, és van aki úgy!
nekem a benzines fűkaszám kb 3-4 éve van meg sose rakok bele semmit benzinen meg 2t olajon kívül, gyertyát se cseréltem egyszer kitakarítottam a levegőszűrőt kb ennyi, télen is benne van a benya hónapokig de ezt mondhatnám a motorjaimról is sose romlott egyikbe se a benzin , viszont elég sok karbit takarítottam és tavasszal nagy sláger volt a nemindulanemindulacsaktekkkker ... használtam spurit is de nem vettem észre semmi különöset de persze attól még lehet hogy jó
Szerintem ha be is indítanád akkor nem törne a váz ennyire!
Ez szerintem nem igaz...De ismerek tartálykocsis sofőrt, megkérdezem.
3X tört el a váz? Kapaként használod?
+1 szavazat a karburátorra kifejtett jótékony hatására. Van egy fűnyíróm intenzív (a váza már három helyet tört el..) használatban, de lelkiismeretes szervizelés és az adalék folyamatos használata mellett 7 szezon után szerelni még nem kellett, a karburátor sem volt megbontva.
Tesztnek ez annyiból kevés, hogy nincs mellette még egy fűnyíró, amit adalék nélkül használtam volna, de nekem meggyőző így is.
Én is megnéztem most, 9.000 km után van még 2,2 mm középen a PR4-en hátul, ha marad ez a fogyás, akkor 11.500 km-nél éri el a kopásjelzőt.
A kinti aszfalt tényleg máshogyan koptatja, az első képen látszik mennyire égett ugyanaz a felület, ami a másodikon (pár száz km-rel később, már hazai úton) le van csiszolva, sokkal simább.