Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lehet, hogy valami műszaki hibája van az autódnak, így másként reagál. Vagy egyszerűen mindig változnak az egyéb körülmények (aktuális kedved, légnyomás, hőmérséklet, páratartalom, szélirány, stb), és ezt érzed, de te az üzemanyagra fogod.
Én sem tudom mérésekkel és jegyzőkönyvekkel alátámasztani és nem is kívánom, hogy mindennemű adalék nélkül is jól működik minden járművem és hogy Magyarországon van a legkedvezőbb fogyasztásom. Az üzemanyagok minőséget egyébként szabványok biztosítják és egy gyártó sem fog a szabványnál sokkal jobbat csinálni, mert miért is tenné?
Pár írás a témában: Mami
HVG
különbség márpedig van és még a fapados 8 szelepes 1,8 as kocsim is észreveszi ... romániai gazprom 95 el pl sokkal szebben megy mint pl mikor tankoltam a 4 es úton pestről visszafele egy mol kútnál szintén 95 öst , eléggé más lett a hangja ... de ha németbe tankolok általában jobban megy a kocsi és tovább persze nem sokkal de észre lehet venni , ausztriába is általában elég jó de nem mindig
ok majd még pontosítunk
Nem tudom neked mérésekkel, jegyzőkönyvekkel alátaszítani, és nem is kívánom. Mint mindig, most sem profitorientált (´értsd:nem vagyok ügynök) a tanácsom, és nem osztogatok olyan okosságokat amiről magam több ízben meg nem győződtem volna azaz tapasztalatom lenne, mint itt és más helyeken azt oly sokan teszik. Nem ismételgetem, "szakújságok"folyóiratok kinyilatkozásait, nem csinálok úgy mint a régi magyar filmben talán Karádi Katalin aki egy órával a vett angol-lecke után másnak angol órát tart ugyan abból...

Nekem többek között van egy csak berúgós SR 500...azon párszor már leszimuláltam, hogy milyen adalék nélkül teljesen beöltözve 15 percen keresztül rugdosni, vagy adalékkal 1-2-3-ra berúgni...

Ugyanakkor miért lenne bármely töltőállomás vagy ország üzemanyaga egyforma, mikor az összetétel titkos, meg az eljárás , es a folyamat paraméterek is...
Ok. Ez logikus. De ezért nem kell Spuri, a szabvány üzemanyagok tartalmaznak alkoholt. Egyre többet...
Nekem az idei legjobb fogyasztások motorral és autóval is magyar üzemanyaggal voltak. Pedig tankoltam vagy 5-6 nyugati országban is idén...
Az alkoholok valóban veszik fel a vizet, pont ezért áldásos a hatásuk, mert az üzemanyagrendszerben felgyűlt kondenzvizet elviszik magukkal kifelé.
Én idén májusig kurva sokat autóztam szanaszét európában. Többnyire balkán, Isztambulig, de nyugat-eu is volt rendesen. Szerintem a magyar nyál nem csak a nyugatinál, de még a balkáni benyáknál is gyengébb. Fogalmam sincs hogy ez miből adódik, de a kocsim még Romániában is kevesebbet fogyasztott. Nem literekkel, de érzékelhetően. És jobban is ment.
Én meg ilyet nem tapasztaltam még soha. Pedig én vezetem az átlagfogyasztásaim a Spritmonitoron és nagyon háklis vagyok a hangokra, zörejekre. Annyira, hogy diesel autóm is csak egyszer volt. Először és utoljára...
Nagyvárad-Karlobag 800km,korai indulással,1 megállással letolod az első 400-at,és már nálam is vagy,onnan meg mutatom az utat!
Pedig érzésre jobb a nyugati üzemanyag,simábban megy vele a motor,tapasztalataim szerint,de ez igaz a gázolajra is.
A könnyebb indíthatóságot kétlem, hisz szerintem pont az ellenkezőjét okozza a petróleum, Talán diesel járműveknél lehet benn valami. A vizesedést sem tudja megoldani, hisz maga a Spuri és az üzemanyagok is tartalmaznak alkoholokat, amik meg pont elősegítik.
Nálunk hosszú a tél. A motorom november közepétől április közepéig áll. Tavasszal viszont pöccre indul, mintha csak előtte állítottam volna le. Mindenféle adalék nélkül.
Én nem hiszek a tapasztalatból kiinduló hitben vagy tévhitben sem. Mint ahogy abban sem, hogy külföldön jobb az üzemanyag, meg hasonló Urban Legendekben. de elfogadom a placebo hatás jelentőségét, mert ezt magamon is tapasztalom néha...
Elegánsan átugrani a petróleum hatását, csak azért , mert az "alacsonyabb" szinten van a lepárlásban, azt jelenti, hogy pont nem jön ki a matek...Ugyanis az "öregek" régen is használták a könnyebb indíthatóság okán, meg emlékeim szerint az üzemanyag vizesedése miatt. Aminek mára még nagyobb jelentősége lett, mert az etanol tartalom megnövelésével, annak nagy víz felvevő képességével mára eléggé kezelhetetlené tud válni a probléma főleg azok estében akik hosszabb ideig nem használják járművet, belsőégésű motort.
Hiába a 10-20-30-40 év tapasztalat, mára némelyikük már semmit nem ér, pont azért mert nem azonosak a feltételek. Még régen "teli tankkal téliesítettünk", mára már ellenkező hatást lehet elérni, pont az üzemanyag víztartalma korrodálja jobban a tank belsejét, ha nincs benne adalék...és az üzemanyag is képes már 2-3 hónap alatt "megromlani", amire pl .15 éve még nem igen volt példa.

Nekem 7 motor dekkol van hogy 1 évet is mire átfordítom a berugóval, vagy önindítóval, ha nem használnék adalékot jól megnézhetném magam...
Nem vagyok vegyész, de nézd meg mi van az adatlapján. Nagyrészt Petróleumot tartalmaz, (más adalékok kerozint, ami majdnem ugyan az). A petróleum valahol a benzin és a gázolaj között van a lepárlásban, vagyis rosszabb minőségű üzemanyag, mint a benzin. Szerintem nem bele való, szerintem itt is csak hordozó szerepet játszik, az adja a Spuri és hasonló anyagok mennyiségét. Ezen kívül alkoholok vannak benn, de azt a benzin is egyre magasabb arányban tartalmaznak. Igazából jótékony hatással vannak az üzemanyagra, növelik az oktánszámot és feloldják a lerakódásokat. Hátrányuk, hogy vizet tudnak felvenni. Aztán Terpenoidokat tartalmaznak, amik többnyire toxikus anyagok, mérgek. Nem sikerült róluk olyan írást találnom, ami szerint szerepe lehetne egy jármű működésében. Maradnak a ketonok, amik már játszhatnak szerepet mint adalék, bár a nagyon kis mennyiségből kiindulva ez valami olyasmi lehet mint a homeopátia a gyógyításban...A problémám a különböző tapasztalatokkal, hogy nehezen vizsgálhatóak az ok-okozati összefüggések. Magyarán, nem lehet tudni hogy mi lett volna ha a Spurit nem használod. Vajon ugyan azok történtek volna? Kevesebb? Több? Nekem csak befecskendezős járműveim vannak, voltak az elmúlt 15 évben. Próbáltam velük a Spurit, vagy prémium üzemanyagokat, de semmit sem tapasztaltam, igaz nélkülük sincs problémám. Az egyetlen üzemanyag amire esküszöm, az a sima hagyományos 98-as üzemanyag, amit néha, elvétve még lehet tankolni pl Svájcban. na azzal mintha egy árnyalatnyit kevesebbet fogyasztana, de ez lehet szintén placebo hatás.
én jártam kispisztoly koromban , emlékszem pár dologra .... duna delta sétahajózás, nudista strand, őrült tekerés a vizibiciklivel a vihar elől jó nagy hullámokban, na meg hogy allergiás voltam kiütésekkel mikor már megéreztem a rohadó algák szagát mondjuk rég volt már még a komcsi világban
a Bandittal úgyse mentem még 1 nap alatt 1000 km-t
És a fekete világosabb? Még nem jártam arra így nem tudom.
nekem váradról meg szinte ugyanannyi a fekete meg az adria is
Igen.
Ja.....az van nekünk legközelebb.
Azért nem placebo, bár mostanában kissé szkeptikus lettem az injektorra történő áldásos hatását illetően, de karbisba tényleg nagyon hasznos, ezt több soron bizonyosodott viszont az injektornál akár benya akár diesel mintha épp rossz lenne. Én kb. 2 éve használom és nem ritkán főleg 1 éve a kamionomban ami dci motoros, no annak azóta vannak bajai amióta először beletettem és most már állandósult a gond sőt mikor beleteszem akkor rosszabb lesz, az injektoros benzinesnél meg szinte semmi hatást nem tapasztalok illetve a motoromnál mintha hasonló gond kezdődne mint a dieselnél. Persze ez nem biztos, lehet, hogy rosszul érzem, de karbisnál továbbra is azt mondom, hogy szinte csodaszer.
meikre ? Adria ?
Tologatja
Arra, hogy nekem Spuri nélkül sem volt soha a legkevesebb problémám sem egyik motorommal, vagy autómmal sem. Mindig indul mindegyik, nem füstöl, nagyjából mindig ugyan úgy megy és ugyan úgy fogyaszt (nálam többnyire keveset)
Na meg nincs benn semmi olyan amitöl valami is elvárható lenne.

De tudom, a hitnél erősebb nincs a világon, szóval felőlem nyugodtan használhatjátok, a placebó hatás sem elhanyagolható. Még emberek is meggyógyulnak tőle sok esetben...