Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Már nem.
Leégett.
De ez csak azé van...... mert szőrös a segged
Mondjuk nekem a szőrt is leégeti a s....gemről a kipufogó melege.
valaki azt szereti a sikíííít nameg ha 8000 ről egyből ugrik 12000 re a mutató
óó azoknál a régi üzemi radiátoroknál amiket 2 colos meg vastagabb csövekből heggesztgettek össze nemigazán volt különbség a bemenő és a kimenő csövön
Akkor vonjuk le a következtetés. Szerencsétlen vegyen egy keringető szivattyút a motorjára, majd építsen rá egy 160as szigetelt kéményt és szeleppel szabályozza a hőfokot...
Akkor talán nem érzi melegnek a jobboldali deklit.
Még egy kérdés. Ha kitámaszt a kuplung, miért nem sikít még a kinyomó csapágy?
Dehogynincs, ha megfelelően rövid a csőrendszer. Pl. 1.5m
És hová lesz a közben leadott hőmérsékleti energia? Mert ha 150-200 fokot visszahűl, akkor annak valahol meg kell lennie. Egyébként nem tudom elképzelni hogy a nyitott dobon ennyit vissza tudjon hűlni. A gáznak tizedmásodpercei vannak az áthaladásra, ennyi idő alatt hogy a picsába ad le annyi hőt?
Most akkor melyik a jobb? Ugye minél alacsonyabb hőmérsékletű gáz áramlik ki a kipufogón az annál jobb. DE ha a kipufogóba berakok 5kamrát, amiben a gáz ide oda mászkál, közben lead rengeteg hőt mert aluminium a palást, az a jobb vagy az ha lead valamennyi hőt de nem kóborol ?
ahogy kilép a kazánból már adja is le a höt .. olyan gyors szivatyu nincs aminél a kilépő 80 fokos viz vissza térve is 80 fokos
Jelen esetben lényegtelen. De igazad van főleg szeleppel szokás.
meg mondom

mivel ez a tuningolás lelke és igen jól ki tanulmányoztam ..

a szelep nyitáskor mért kipufogo gáz hömérséklet 700- 800 fok ahogy át megy a leömlön kb 70 cm vissza hül 350 - 400 fokra ekor lép be a hang tompitoba a folytot hang tompitobol kb egyí harmadára kell vissza hüljön a z égés termék a nyitott verzioknál kb felére csöken csak ..
ha gyorsabb az áramlási sebesség a radiátor alja is 80 fokos lesz mert nincs ideje lehűlni
inkább szabályozható csap nem ? ami visszatereli a vizet ha a kazán még nem érte el az üzemi hőfokot ... legalábbis én ilyet láttam igaz nayobbacska fatüzelésű kazánon
köszönöm végre valaki aki érti is amitt irok
Persze, de én azt írtam, hogy amíg folyamatosan 80 fokos a víz.. Csak a fűtésnél hosszú a cső és a rendszer másik végén már jóval hidegebb. A rendszer első méterén még folyamatosan 80 fokos lesz, (majdnem) akármilyen lassú az áramlás. A kipu viszont kurva rövid és kurva gyorsan megy benne a gáz, így gyakorlatilag folyamatosan adott hőmérsékletű. Kíváncsi lennék, hogy a dob előtt és a dob mögött mért hőmérséklet között mennyi a különbség..
ezt gondolt át .. ..

arra gondolj hogy ha kis sebeségel 80 fokos viz áramlik a radiátor teteje ugyan 80 fokos lesz a viz áramlása közben ahogy áramlik lefele veszit a hö fokából .. / mivel le adja a levegönek / a radiátor alja pedig már csak 40 fokos minél jobban növeled a szivatyu sebeségét annál gyorsabban halad át a 80 fokos vizz a a radiátoron .. igy azt éred el hogy a viz nem tudja le adni a höjét rendesen és a radiátor alja is még 60 fokos tehát fell melegitesz egy adot menyiségü vizet és .. vissza szivatyuzod szinte még melegen a kazánba ....
Ugyanakkora homersekletrol indul csak az alu dobban amig kevereg leadja a kulonbseget...
Fogalmam sincs, nem vagyok szerelő. A hőmérséklet változás a hőleadó felület nagyságával és a hővezető képességével arányos..kb.
Nem akarok belepofázni (de mégis megteszem :D) de hülyeséget írsz.
"Amíg folyamatosan 80 fokos víz megy benne, addig folyamatos a hőleadás is."
Nem igaz. Minden hőcserélőn az egyik legfontosabb tényező a leadott teljesítmény esetében az áthaladó tömegáram. Magyarul a közeg sebessége és az áramlás keresztmetszete. Nem véletlenül van a kazánokban szabályozható szivattyú.
A szigetelés más dolog. Az csak lassítja a hőleadást, ezért lassabban de ugyanakkora hőmérsékletre fog melegedni. Ha a szigetelés egyik oldalán 100 fok van, akkor előbb-utóbb a másik oldalán is annyi lesz.
Ez kb olyan, mint amikor valaki nem akarta elhinni nekem, hogy a 40 fokos álló levegő ugyanolyan meleg, mint a 40 fokos, 100km/h-val mozgó levegő. Merthogy ő izzad és a fújó levegő elpárologtatja az izzadságot, így hűvösebbnek ÉRZI, de attól a hőmérséklete a levegőnek nem változik.
egy gyári hayabusa két db aluminium dobjábol 3500 fordulaton 123 fokos égés termék távozik ....

ugyan ez a motor 3500 fordulaton 186 fokos égésterméket pufog ki egy db kiherélt sebring dobal

a kérdés az hogy a gyári folytott dobal vajon jobban melegszik a motor .... vagy a nyitott dobal ?
Gondolom ezt nem tőlem kérdezted, bár szerintem semmivel nem jobb..
Nem igaz, hogy nem érted.
"mivel folyamatos a 700-800 fokos égéstermék és kurva gyorsan távozik igy magát a kipufogo testett nem melegiti fel anyira"
A gáz nem távozik a kipufogóból, hanem folyamatosan jelen van, mivel egy-egy kipufogás ütem gáza persze távozik, de az utánpótlás folyamatos, vagyis a kipufogó belsejében a hőmérséklet nagyjából állandó. Gyakorlatilag mindegy milyen sebességgel áramlik a gáz benne, amíg van utánpótlás. Ezt azért elég könnyű belátni. A radiátorodban is tökmindegy, hogy milyen sebességgel áramlík a víz a hőmérséklet szempontjából, csak gazdaságosság szempontjából más. Amíg folyamatosan 80 fokos víz megy benne, addig folyamatos a hőleadás is..
eszmét cserélünk

vezzesd le mitöl jobb a nyitott dob höelvezetése

EZ VOLT AZ ALAP KÉRDÉS