Akkor vonjuk le a következtetés. Szerencsétlen vegyen egy keringető szivattyút a motorjára, majd építsen rá egy 160as szigetelt kéményt és szeleppel szabályozza a hőfokot...
Akkor talán nem érzi melegnek a jobboldali deklit.
Még egy kérdés. Ha kitámaszt a kuplung, miért nem sikít még a kinyomó csapágy?
És hová lesz a közben leadott hőmérsékleti energia? Mert ha 150-200 fokot visszahűl, akkor annak valahol meg kell lennie. Egyébként nem tudom elképzelni hogy a nyitott dobon ennyit vissza tudjon hűlni. A gáznak tizedmásodpercei vannak az áthaladásra, ennyi idő alatt hogy a picsába ad le annyi hőt?
Most akkor melyik a jobb? Ugye minél alacsonyabb hőmérsékletű gáz áramlik ki a kipufogón az annál jobb. DE ha a kipufogóba berakok 5kamrát, amiben a gáz ide oda mászkál, közben lead rengeteg hőt mert aluminium a palást, az a jobb vagy az ha lead valamennyi hőt de nem kóborol ?
mivel ez a tuningolás lelke és igen jól ki tanulmányoztam ..
a szelep nyitáskor mért kipufogo gáz hömérséklet 700- 800 fok ahogy át megy a leömlön kb 70 cm vissza hül 350 - 400 fokra ekor lép be a hang tompitoba a folytot hang tompitobol kb egyí harmadára kell vissza hüljön a z égés termék a nyitott verzioknál kb felére csöken csak ..
inkább szabályozható csap nem ? ami visszatereli a vizet ha a kazán még nem érte el az üzemi hőfokot ... legalábbis én ilyet láttam igaz nayobbacska fatüzelésű kazánon
Persze, de én azt írtam, hogy amíg folyamatosan 80 fokos a víz.. Csak a fűtésnél hosszú a cső és a rendszer másik végén már jóval hidegebb. A rendszer első méterén még folyamatosan 80 fokos lesz, (majdnem) akármilyen lassú az áramlás. A kipu viszont kurva rövid és kurva gyorsan megy benne a gáz, így gyakorlatilag folyamatosan adott hőmérsékletű. Kíváncsi lennék, hogy a dob előtt és a dob mögött mért hőmérséklet között mennyi a különbség..
arra gondolj hogy ha kis sebeségel 80 fokos viz áramlik a radiátor teteje ugyan 80 fokos lesz a viz áramlása közben ahogy áramlik lefele veszit a hö fokából .. / mivel le adja a levegönek / a radiátor alja pedig már csak 40 fokos minél jobban növeled a szivatyu sebeségét annál gyorsabban halad át a 80 fokos vizz a a radiátoron .. igy azt éred el hogy a viz nem tudja le adni a höjét rendesen és a radiátor alja is még 60 fokos tehát fell melegitesz egy adot menyiségü vizet és .. vissza szivatyuzod szinte még melegen a kazánba ....
Nem akarok belepofázni (de mégis megteszem :D) de hülyeséget írsz.
"Amíg folyamatosan 80 fokos víz megy benne, addig folyamatos a hőleadás is."
Nem igaz. Minden hőcserélőn az egyik legfontosabb tényező a leadott teljesítmény esetében az áthaladó tömegáram. Magyarul a közeg sebessége és az áramlás keresztmetszete. Nem véletlenül van a kazánokban szabályozható szivattyú.
A szigetelés más dolog. Az csak lassítja a hőleadást, ezért lassabban de ugyanakkora hőmérsékletre fog melegedni. Ha a szigetelés egyik oldalán 100 fok van, akkor előbb-utóbb a másik oldalán is annyi lesz.
Ez kb olyan, mint amikor valaki nem akarta elhinni nekem, hogy a 40 fokos álló levegő ugyanolyan meleg, mint a 40 fokos, 100km/h-val mozgó levegő. Merthogy ő izzad és a fújó levegő elpárologtatja az izzadságot, így hűvösebbnek ÉRZI, de attól a hőmérséklete a levegőnek nem változik.
Nem igaz, hogy nem érted.
"mivel folyamatos a 700-800 fokos égéstermék és kurva gyorsan távozik igy magát a kipufogo testett nem melegiti fel anyira"
A gáz nem távozik a kipufogóból, hanem folyamatosan jelen van, mivel egy-egy kipufogás ütem gáza persze távozik, de az utánpótlás folyamatos, vagyis a kipufogó belsejében a hőmérséklet nagyjából állandó. Gyakorlatilag mindegy milyen sebességgel áramlik a gáz benne, amíg van utánpótlás. Ezt azért elég könnyű belátni. A radiátorodban is tökmindegy, hogy milyen sebességgel áramlík a víz a hőmérséklet szempontjából, csak gazdaságosság szempontjából más. Amíg folyamatosan 80 fokos víz megy benne, addig folyamatos a hőleadás is..
Leégett.