Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csak egy példa... A Mercedes-el mentem és egy teherautó bekerített kavicsal ki volt jukadva a platója végig szórta az úton a kavicsot. A szélvédőmön több sérülést okozva. Könyörgöt ne hívjak rendőrt ad betétlapot. Aztán a bíztosító lefényképezte a szélvédőt és jött utána egy levél. Nem vagyunk hajlandóak a kárt kifizetni mert előtte már csereszavatos volt a szélvédő egy korábbi sérülés miatt. Na most bizonyítsd be az ellenkezőjét azóta én nem hiszek az ilyen biutosítós és garanciális dolgokban.
azt irok ide amit akkarok ... ne szabályozál már be kedves forumtárs ... azzal példálozok amivel csak akkarok ............

állampolgári jogom
A garinak nincs köze a biztosítóhoz. A garit a gyártó biztosítja. A biztosítást meg te kötöd meg. El kell olvasni az apróbetűs részt is, persze..
Mondom, ha kötik az ebet a karóhoz, akkor hívom a DAS-t és majd ők megbeszélik velük. A szerviznek is van bizonyítási kényszere. Az hogy ő mond valamit, az egy dolog, de azt alá is kell támasztani.
És hogy tudod érvényesíteni én rendeltetés szerüen használtam. A szerviz állítja, hogy nem. Én ebben a garanciális dolgokban nem hiszek. A bíztosító egy kutya.
Olajról egyébként mindig az jut eszembe amit egy új Suzuki Swift-ről hallottam. Egy nő bement a Suzuki szalonba, mert morgott neki a fék. Persze vasig elkoptatta a betétet. Kérték tőle a szervizfüzetet, majd döbbenten nézték hogy üres, pedig első tulaj volt, és a kocsiban meg 50+ ezres futás. Kérdésre a nő elmondta, hogy az olajszintet néha megnézi, de nem szokott rossz lenni a szint így azután nem foglalkozott vele. Hogy cserélni kellene arról nem tudott. Persze ez után kicserélték neki amit kellett meg kioktatták. Állítólag nem lett nagy baja a motornak, de biztos nem tett jót neki.
A sérülés sehol sem garanciális hiba. Az Audi helyében én sem fizettem volna a javítást, ha kiszakad a kerék egy kátyú miatt. De egy beállt motor, váltó, vagy olyan hiba, amit rendeltetésszerű használat mellett történt, akkor a garinek fedeznie kell. Ha fickóznak, csak tessék, van DAS biztosítások, az téríti a független szakértőt, ügyvédet, mindent. Csak éppen utólag leveri rajtuk. Általában ha megemlíted necces esetekben a DAS-t, akkor már fel sem kell hívni őket, mert a másik fél egyből tudja hol a helye. De ez nyilván csak olyan esetekben működik, ahol tuti vétlen vagy és nem törted össze a gépet. Ha elejted a tv-d, akkor sem fogja a gyártó fizetni a cserét, miért tenné?
Mint írtam felejts már el.
Olyannal példálozz amit ismersz.
1100xx-től a gázolajos banditig bámit írj arról van tapasztalatod.
Hogy én mit-hogy arról és a motorról konkrétan halvány lila fingod sincs.
nincs halgatás béke van apám

szögeljed meg ötötszöre is az angol korost és told el a biciglid légyszi ....nincs nekem semmi bajom veled ..... téveszméket gyártasz

és nem találak meg hid el .. csak pl nak hoztam az eseted ...

bár melyik topikban olvasom irásaid mindenhol te magad irod mekora szopás ez a triumpf .............

puszika
En is hamarabb cserelem, de pl. a Varan mar kijottek volna a gyerekbetegsegek.
Tobb helyrol viszont azt hallom, hogy felesleges cserelni. Olyan emberektol, akik megjartak mindenfele "isztant", a motorjukban boven 100e folott van.
ez jóóóóóóóóóóóó
két dolog van amit nem tudsz .. és nem tutok ... ha bele szakadtok akor sem értitek meg ..

első az hogy a gyárban nem a tartoságát tesztelik ezzeknek a szaroknak .. hanem minden egyes alkatrészét ugy csinálják meg ,hogy az kötödjön elektronikáhozz és fö darabhozz ..

30 léve a gyárak csak impuz találták ki a paraszt ne nyuljon mán villáskulcsal hozzá aztán jöt a torx a xz stb
jötek a meg bonthatatlan alkatrészek feszabb

nem is olyan rég a feszültség szabályzot állitani lehetett és minden alkatrészét külön meg kapni ...............

azt kell meg értenetek hogy direkt ugy van meg csinálva hogy ha nem vagy dörzsölt és nem vered ki a raplit még gari idö allat is rád verik az alkatrész árát .. azt sem tudjátok hogy a garanciális javitások 70 % -át egy szerüen nem javitja ki a gyárto hanem a kereskedöre háritja az meg peres utra tereli a dolgot ..

amit te nem fogsz válalni

szoval ringasátok magatokat ebben a GARANCIA dologban de elöte jó volna el olvasni valojában mitt is takar ez

pl suzuki hayabusa váz repedés 7800 km nél az embert el hajtoták a faszba csak azzért mert a kereskedőhöz akihez vissza vite kérdezte hogy volt e egy kerék !

asszony fönöke 27 000 000 audi garis a/ 8 ......... kátyú fénykép stb csere auto stb .. és a 1 600 000 ezer forintos számlát az audi nem fizeti hisz az auto nem erre lett tervezve ,, NEM RENDELTETÉS SZERINTI HASZNÁLAT /// szia dobozos /

a biztosito megint nem fizet mert a kár meg halata a 1000 000 forintot és a magyar jog szerint a a közut kezelö csak 1 000 000 ft ig fizet ki kátyu kárt ha az más balesetett nem okozott

tehát a biztosito a kifizetendő kárt nem tudja be hajtani a közut kezelön mehetsz a picsába ....

söt jobbat mondok

tavaj ugyi el csaptak meg álaopitoták hogy ha nem rántom ki amotort frontális lett volna az ütközés a mokus cserben hagyott a kocsival el huzzott .... arendörségi helyszinelést mégis nekem kellett ki fizetnem 130 000 ft 5 honapig tápénz a biztositó nem fizetett semmit 200 rá locsoltam a motora
és végezetül engem büntetek meg 20 000 forintra mert a kanyarban a belsö iven kanyarodtam .. és a szabály azt irja hogy lehetöség szerint az ut jobb oldalán ..............

söt tovább megyek 2000 be az asszony zsir uj wagon r + ját össze törték amegálapitott kár 367 000 ft a posta biztositó azt mondta javitasam meg suzuki szakszervizbe ,, és vigyem a számlát a szakszerviz 760 00 ft kért volna a javitásért .. vissza a posta biztosito ....... az ember számol azt mondja hogy 180 000 tud fizetni kp ha nem jó ..... pere mehetek

na csak hogy érvényesitsed a jogaid

állom világ
Gondolom arra számítottak, hogy olyan nyomatékos, hogy ritkán kell kuplungolni, hosszú túrák, stb.. :)
Nem tudom, lehet, de mostanában amit pl. autóknál megadnak, az csak arra jó, hogy ne menjen már el az az autó olyan sokat. Olyan nincs, hogy az olajat felelősséggel 30e km-en keresztül lehessen használni. Pláne, hogy van aki ezt 3 év alatt abszolválja.. Én 10e-ként cserélem az olajat autóban, nem akkora plusz költség, viszont a motor hosszú távon meghálálja..
A Vara meg 12000-es periodussal jott ki mar 1998-ban.
Ez a kuplung miatt problémás. Amelyik száraz kuplungos, annál nagyobb a szervizintervallum.. Bár az új gs már olajos kuplunggal jön, az előző még száraz volt.
Na ja, némelyik új motornál meg már 12 ezer. És ezt az olajnak is megmondják (amelyik a régi és az új motorban is ugyanolyan fordulatszámon dolgozik) hogy neki ebben a motorban a dupláját kell kibírnia ugyanolyan kenési teljesítménnyel ?
Ezt sosem értettem de mindegy is.
A bömösnél 10e a szervizintervallum, nem 6 :)
Az enyém is új volt... De nekem a Suzuki szerviz is horror nem hogy a BMW. És egy egy alkalommal 25-ezer foríntott kérnek el ez nekem évi ött alkalom ami összeadva nem kevés. Ha évi ötezret motoroznék akkor bevállalható azonban nem.
De én újonnan vettem. A garihoz mindenhol elvárás a karbantartás elvégzése. Én egyébként nem is nagyon értek hozzá, meg nem is érdekel :)
Az én motorom sosem volt szervizbe. Az elődök is nagyon megbízható motorok hírében állt. A gyár nem nagyon nyúlt hozzá kapott egy vizfügönyt, korongos lett, meg egy injektor. Nem is kell több.
Persze, de ezt azért ne rójuk már fel hibául?! A bandit is megkapta mindig..
Egyébként mire lejár a gari, addigra már nem csak a gyár fog tudni kódot adni. Úgy feltörik mint a szart. Az opelembe is cseréltek tempomatot, azt is tanítani kéne, de elárulom, a gyárral nem kerültünk kapcsolatba
Magyarul a szerviz elengedhetetlen kellék.