Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

de nem erről beszéltünk ..... hanem....... a hö leadásról

mivel folyamatos a 700-800 fokos égéstermék és kurva gyorsan távozik igy magát a kipufogo testett nem melegiti fel anyira ,,, .,.

mintha meg lenne folytva ... ok ?

na de nem a kipufogo test hömérséklete érdekel minket !

maradjunk a háznál .... ha az elv ugyan az csak forditva

a kazán egy kicsi 160 csövön engedi a szabadba az elégett foszilis anyagot a vizet lassaban melegiti fel ! igy késöbb lesz meleg a házba .... stim ?

ha a kazánra egy 130 csövet rakunk és kibéléjük a kéményt meg hoszabitjuk a viz gyorsabban fog fel melegedni és hamarabb lesz melleg a lakásba .....

ergó a szén égetése közben x menyiségü energia a folytatlan , kéményen keresztül távozik .............
Ez azért nem így van. Mivel az utánpótlás folyamatos, azonos hőfokú kipufogógázból, így ugyanannyira melegszik fel a kipufogó, függetlenül a gáz áramlási sebességétől. Ha egyet durrantana ki, akkor igaz lenne amit írtál. Ez kb. olyan mint a jól leszigetelt ház. Ha folyamatosan 35 fok van kint, akkor ugyan tovább tart neki felmelegedni a szigetelés miatt, de 1-2 hét után már ugyanolyan meleg lesz bent, mint a szigeteletlen házban.
értem ...kösszönöm
Hűű.. mi lesz itt
miért jó ez neked ?

magadat járatod le evvel .............

ha nincs kuplung hézag a kuplung nincs teljesen be kapcsolva ,, ergó csuszik amit te ugyan nem veszel észre De csuszik ,, ha csuszik höt termel a höt termel az olaj ezt át veszi és a felvevö helytöl a a leg közelebbi érintkezö felületen le adja ..

ez a kuplung dekli elég nagy aluminium felület ..

szerintem elég világos ! ? igy müködik minden hütö és fütö berendezés apám ............ KÁR rád pazarolnom az energiám ..
Ezzen nincs mitt leírni. Egyszerűen a gáz hamarabb távozik a nyított dob- ból ezért nem melegszik a dob anyíra mint a gyári.
Tényleg nem akarok kötekedni, de egyik szavad üti a másikat, arról nem beszélve, hogy hülyeségeket írsz.
Kicsit nézz utána a kuplung működésének, mert amit itt leírtál, az dilettantizmusra utal.
nem az számit hogy milyen gyorsan ürit a kipufogo .. az csak a henger nél számit hisz minél gyorsaban távozik az égés termék anál hamarabb jöhet a fris keverék .. a nagy fordulatu motoroknál valojában ez olyan gyors .. hogy a fris benzin /levegö keveréke rá segit az eléget üzemanyag távozásban ... SZELEP EGYBE NYITÁS

a kipufogonál teljesen más a helyzet a forro égéstermék sokal gyorsabban távozik igy kevesebb höt tud leadni tehát extrém modon fel feviti az egész rendszert ... MIVEL nyitva van igy minden egyes ütem közt levegőt sziv vissza fele ,, EZZÉRT ÉGNEK EL A KIPU SZELEPEK .. de visszont a vissza szivot levegő hüt is

ha meg van folytva az égés termék a kipufogonak adjaát ahöjét mivel lassaban megy a labirintuson keresztül .. ezzért tesznek pl a nyagy teljesitményü motorokra GYÁRILAG két kidörenöt a söt az ujakon aluból minél nagyobb a felülete annál jobban le tudja adni a környezetének .. söt ha ketö van akkor még jobban .. maga az égéstermék azzért nem melegiti tul a folytott kipuval a motort mert mielött távozna a kipufogo rendszerböl a höjének nagyobb hányadát már le adta és ilyenkor a 700- 800 fokos égésterméket már maga a le hült égés termék is hüti vissza

a gyári folytott kipunak a nagy elönye hogy nem enged vissza levegöt a rendszerbe igy a motor szelepei nem károsodnak .

ergó minél nagyob a gyári folytott kipu ....annál jobban bele segit a motor hütésébe a kis és nyittott kipuk visszont tovább növelik a motor általános hömérsékletétt .............. valojábban ezzért kell a nyitott kipuhoz át fuvokázni a vasat

a kuplung dekli a atol melegszik joban mert nincs a kuplung hézag .. igy folyamatosan höt termel ezt ahöt az olajnak adja át .. amit jol mondott feri neki basza a dekli nek .. ez ajelenség a 1200 nél nem szokott elö fordulnio hisz ott hidralikus a kuplung és csak a fö munka henger tüske cserével lehet hézagot állitani ............ igy marad a huzalos bandi ...
a gyári dobba több kacskaringó van hogy halkabb legyen a sportdob meg egy egyenes perforált cső (egyszerűsítve persze ezeknek a kacskaringóknak meg látszólag egyenes csöveknek elég kritikus a mérete a formája stb stb )
A gyári dobban mindenféle akadályok vannak. Nagyobb a gyári dob felülete de több akadályba is ütközik a gáz és lassabban áramlik át rajta így jobban fel is melegíti De ennek 99% hogy semmi köze a jelenséghez
Ezt hogy érted?
Ugyanaz a rendszer van fenn, csak más végdobbal. Magyarul a palást felülete, ill. a dobon belüli térfogat mérete változik csak!?
Függően attól hogy a db killer benn van-e, más nem befolyásolja a szabad kiáramlást?!
Utóbbi nem szabadna, hogy a hőleadást befolyásolja! Vagy de?
vagy azt hogy a kuplungdeklire direkt csapódik az olaj nem úgy mint ahogy írtad pl a lánckerékdekli ráadásul szélárnyékban is van tehát ha nem lépne fel semmi súrlódás sem akkor is melegebb kellene legyen de lehet tévedek
De akadály nelkul megy ki a forro gaz rajta
Nekem nincsenek ilyen irányú valós tapasztalataim, csak általánosságban tudok pár következtetést levonni.

Extra hő keletkezhet megnövekedett mechanika súrlódásból pl csapágy túlterhelés, kopott fogevolvensek miatt elmaradó tiszta gördülés helyett csúszás a felületeken, vagy esetleg ide kiható rossz termikus viszonyt okozó nem megfelelő égés, vélhetően a közelebbi henger(ek)nél. De el tudok képzelni kuplung lamella hibából eredő hőfejlődést is esetlegesen a rosszabb kontakt felületek miatt ...
Vagy kenési elégtelenséget lehet még okolni érte.
Mitől?

A hőleadásnak a palást felületéhez van köze nem? Ha igen, akkor a kisebb sportdob evidens, hogy rosszabbul adja le a hőt? (laikusként kérdem, nem kötekszem)
én már találkoztam ilyenel .... maga a kuplung ház 10-15 % melegebb mint a block többi része ....

általában a hengerfely környéke 60-70 fokos a többi rész 50- 60 fokos ..............

sajnos meg van az oka miért melegszik jobban
eszmét cserélünk

vezzesd le mitöl jobb a nyitott dob höelvezetése
Merre vagy elérhető?
Ha "útba esel" összefuthatunk!
Nekem nem F-es van de én nem érzek ilyen jelenséget igaz ezen idom nincs. De van egy barátomnak és sosem panaszkodott erre. Azért annak a területnek melegnek kell lenni. A nyított dobnak szerintem még jobb a hővezetése az nem lehet gond. Egyébként még ilyennel nem találkoztam bandit esetében.
Amugy szamomra tok logikus a jelenseg. Ez resz-felulet kepes kifele hot leadni rendesen, mert a tobbi resz burkolva van ,arrol reflektalodik a ho, a muanyag nem vezeti el a hot, arnyekol. A kihajtotengelynel a burkolat csak par ponton erintkezik a blokk testtel ès szinte kivul belul tud hot leadni a kornyezete fele ezert itt teljesen mas lehet a hoerzet...menet kozben az idomzat meg a keletkezo ho egy reszet hatravezeti, a labadra "folyik" a meleg.
Kulonben ezt a jelenseget motoros csizmaban erzed vagy szandalban motorozva?
Milyen homersekletmeressel Lett alatamasztva az erzeted?
Tul is melegszik a teljes bemelegedes utan ez a terulet a blokk tobbi reszenel? Mennyivel?
A leirt probalkozasok a szervezben te finansziroztad , vagy valami garamcia kereteben tortent?
A te sxubjektiv erzesed, mas fuggetlen hozzaerto is alatamasztotta?
Szia,
Ugyanilyen combo van nekem is, csak 2013-mas vassal és Bódis dobbal, de nem tapasztaltam a jelenséget (20e+ km van a gépben, ebből kb 4e a sportdobbal).
Megyek jövő héten egy hosszabb gurulásra, majd figyelem és mondom mi volt, Bandit betegségnek nem mondanám (Repsol Sintetico 10W40 van most benne).
Üdvözlet Mindenkinek!
Nekem a vasam egy 2008-as Gsx650F, amit álruhás Banditnak is becéznek.
3 éve elvileg 16e. Km-rel vettem, azóta 10e.km.
Az első szezon végén a gyári kipufogó, sportdobra cserélve.
Ez után a következő szezonban elkezdett melegedni jobb oldalon a váltóhàz.
Először a dobcserére gondoltam, de az ideiglenes visszacsere sem oldotta meg a problémát.
Folyamatosan hivatalos szervizben volt szervizelve, hibakód olvasàs is negatív.
A szerviz valasza: Bandit betegség és pont.
Próbálkozás volt töbszöri olajcsere, a gyáritól higabb stb. de még mindig melegszik.
Ez azt jelenti, hogy hideg indítás után néhány perccel már annyira forró a váltóhàz, hogy kezem nem álja, menet közben pedig ömlik a forróság a bokámra, még a menetszél ellenére is, ami a nagyobb túrákon elég kellemetlen.
Teljesítmény csökkenést, hosszú távon sem tapasztalok, üzemanyag fogyasztás a sportdobbal kevesebb.
Valakinek valami tanácsa esetleg, vagy ez tényleg Bandit sajátosság?
Előre is köszönöm a válaszokat.