Ha pl ezt a cikket (ami elég régi) veszem alapul és a vasam használati útmutatóját, akkor 98-nál jobbat nem tankolnék. Viszont itt jön a bizalom kérdése:
Tfh a gyártó pontosan olyan oktánszámú üzemanyaghoz állította a gyújtásszabályozást, mint amit írt, és a nafta valóban rendelkezett a ráírttal.
Ezután már csak az a kérdés, hogy amit 98-asként tankolok, az valóban 98-as, minden literében (ill. motortanknyi ~20 literében)? Mert ha nem frankón van átkeverve töltésnél a tsanyi által említett adalék, akkor lehet pár % "csalás" ami ugye létjogosultságot adhat a kvázi 100-as benyának.
(szerintem)
Én pl emiatt a bizalmatlanság miatt tankolok prémiumot.
Azok a benzinmotorok, amelyek nem rendelkeznek adaptív gyújtás
szabályozással, azoknál a növelt oktánszámú üzemanyagnak semmi értelme.
Szívesen leírom, hogy miért, de sok anyag van róla a neten is.
A plusz adalék biztosan számít (én is csak SHELL-en tanolok).
Még komolyabb motorvezérlőknél is idő kell ahhoz, hogy a növelt oktánszámú
üzemanyagra "rátanuljanak". Először jellemzően rosszabb a gázreakció,
főleg alacsony fordulaton lomhábbak, aztán mire rátanulnak azt érezni, hogy jobb.
Ettől még lehet azt tankolni fapados gyújtásvezérlős gépekbe is... csak nem sok értelme van.
Igen simán, csak annyi volt a bibi, hogy a kuplung karnál lévő kapcsolót ki kellett kötni, mert a karon nincs kis pöcök (tehát most már indításkor NEM kell behúzni a kuplungot)!
ha eddig szoci gépekkel mentél akkor ez most hipertérugrás lesz és ezt nem kifejezetten a kraftra értem , hanem a körítésre , ha sokat állt a gép érdemes átnézetni esetleges karbipucolás szinkron természetesen löttyök cseréje olaj fékfolyadék szűrők , különben jó gépek megbízható tartós és még jól is néz ki
Hello! Most akarok venni egy Bandit 600 S-et. Még nem volt hasonló gépem, az lenne a kérdésem mennyire jól kiforrott a technika? Mire figyeljek? 2001- es 9500 km-rel, ami nem valami sok. (németben veszem első tulajtól) Köszi a válaszokat!
Kényelmesebb eleve adalékos (remélhetőleg folyamatosan fejlesztett) naftát tankolni, mint folyton egy flakont magaddal cipelni. Tankolásonként amúgy sem több a különbség, mint egy doboz cigi ára. Ha a Ferrarisoknak megfelel, nekem is jó.
Még a Shell benzin is mol csinálja. Az adalék mas. Amugy nem titok. A mol már gázt is tesz a saját benzinjébe. A pián kivül. A másik pedig. Hogy. Olvasatok utána. ..... A 95. Eleve csak 91. 92. 100. Oktánszámu benzint a robogó a Bandit. A zsiguli. Es a 2000 es evekik gyártott gépek nem veszik észre.
Tehat hiaba tankolod a 102 nitro benyát. A bene levö pluszt a géped ne. Tudja ki hasznalni. Ugyanis mivel jobb igy jobb a kompreszio türese a komolyabb verdák ezt ezre veszik a gyújtást elörebb rántják igy csörgés nélkül nagyobb...energia szabadul fel az égés tisztább stb
Arobogoban a javulást azzert erzed mert tobb bene a szetporlasztasi adalék igy. Valamivel jobban el keveredik az oxigenel maga a benzin molekula tisztaban eg el. ...
Nyilván nem egy 100Nm fölötti gépnél fogod észrevenni a különbséget, de saját tapasztalataim szerint egy yamaha jognál, egy gs500f-nél, de még a gsxf-nél is érezni némi különbséget. Nem a 100-asnál érzem jobbnak, hanem a gyengébbnél (95 fuel save-nél pl) lustábbnak. Na nem nitro hatást kell várni, de annyi értelme tuti van, mint a spurinak.
Placebo....az egyik kollégám molos sofőr és viszi mindenféle kútra a nedűt, aszonta, hogy a nafta ugyanaz csak kutanként az adalékot változtatják amit elvileg neki kell lefejtés előtt beleönteni. Nem tudom igaz-e, de ha nem akkor ő hazudott.
Szinte mindig 100-ast tankolok, soha semmi baja nem volt tőle, sőt, ugye elvileg (és a valóságban is) eltakarítja az esetleges lerakódásokat, tökéletesebb égést biztosít, ezáltal a gázreakció is jobb, dinamikusabb a gép tőle.
Az OIL sz@rtól inkább lehet baja. Ha szerencséd van megúsztad egy tömítés cserével. Ha a legjobbat adod a vasnak, Ő is a legjobbat adja Neked. Remélem nem lesz sok a tanulópénz!
Szia.
Ebay-es rendelés: link + link.
Abban igazad van, hogy nagyon sok amit pirosnak írnak az inkább rózsaszín, ez(ek) még egész közel van(nak) a piros színhez, bár nem az igazi.
Markolatot akarok még. Ez tetszik a legjobban, csak nem tudom, hogy a végéről a "kupakot" (ami a kormányvég súly akar lenni) le lehet-e venni, nekem nem tetszik, van sajátom!?
Sziasztok. Shell 100-as benzinnel, valak8nek volt már rossz tapasztalata? A következő történt. Tankoltam az Oil nevű kúton ((Szeged) nem sokkal utánna a motor szaggatott, rángatott. Benzin, leszív, karbi aljából a koszos cucc kiengedve, 100assal tele tankolva. Borzalom ami az Oil benzinből maratt. Ragacsos sötét barna takony....! Kb 100km-t tettem meg a 100as benzinnel. Szaggatás elmúlt, a noci olyan lett mint régen. Csak annyi a gond hogy mindenhonnan folyik a benzin. Benzincső, karbi tömítések.... Ezt a 100as okozhatta vagy a rossz Oil benya?
Szerintem nem lenne nagy... a többi hasonló kategóriájú motor se lesz kisebb, sőt.
Hasonló adottságokkal rendelkezem mint te, aztán van két olyan motorom (gyári magasságú), amire ránéznem se lett volna szabad, mert papíron "nagy" lenne mindkettő. Ugyan az egyiket már marhára unom, a másik meg még hisztis, de bármelyiken ülök élvezem..pláne ha úgy használom őket ahogy kitalálták... és nem fordítva
Én mindig rácsodálkozom a nagy bandit méretére, kifejezetten kompaktnak találom (a Divimhez képest), arról nem is beszélve hogy könnyebb is, meg erősebb is,meg nagyobb ccm is...
Tfh a gyártó pontosan olyan oktánszámú üzemanyaghoz állította a gyújtásszabályozást, mint amit írt, és a nafta valóban rendelkezett a ráírttal.
Ezután már csak az a kérdés, hogy amit 98-asként tankolok, az valóban 98-as, minden literében (ill. motortanknyi ~20 literében)? Mert ha nem frankón van átkeverve töltésnél a tsanyi által említett adalék, akkor lehet pár % "csalás" ami ugye létjogosultságot adhat a kvázi 100-as benyának.
(szerintem)
Én pl emiatt a bizalmatlanság miatt tankolok prémiumot.