Pair szelepnek hívják, ha jól tudom. Nekem mindegy mit csinál, nem tervezem a beszerzését. De a pair szelepet alapból leszerelik azok, akik egy kis + teljesítményt remélnek, 0 forint ráfordításával. Talán ez lehet a megoldás, az általad felvetett kérdések megoldására is.
Néhány nyitott kérdés számomra maradt. vajon ez tudja e a hengerenkénti beállítást is , a 4 térképes verziót, vagy csak a közöset, mert ugye csak egy lambda szonda van a közös csőrészben. Meg mintha vételár nem tartalmazná a borsos áru szondát!?
Továbbá nem tudom hogy van kompenzálva vajon az a dolog, hogy mostani motoroknál talán a katalizátor és jobb emissziós viszonyok miatt a kipufogógázhoz hozzákevernek tiszta levegőt. Erről mindenki meg tud győződni, a banditosoknak a legegyszeröbb mert a leömlök felett az az a 4 fém cső, mely elött egy visszacsapószelep van (olyan mint a kétütemöek karbijába hogy ne tolja vissza beszívott keveréket sürítéskor, csak most nem jut eszebe a neve). és az elött pedig a cső ami légszűrőházba csatlakozik. Na ettől aztán nem fog a szonda 13 körüli értéket mutatni , hanem 16-18-at, vagy valami ilyesmit, vagyis sokkal szegényebbet. és ehhez aztán betolhat egy komolyabb adag üzemanyagot mire 13 lesz a benzin levegő arány.
A padi mérésnél ezt ugyanis elszorítják a mérés idejére...
De talán erre gondoltak a tervezői. Amúgy az ötlet nem rossz. egyesíti a Dyno más cuccait,mert nekik is van elektronikájuk ami ugyan így szondázza a motort menet közeben , csak ott nyitott a kör , mert a lementett adatokat utánna feldolgozva lehet még módosítani a mért függvények tekintetében a padi mérésen. Mert azzal ugye az a baj, hogy nem teljesen élethű a padi terhelés, hűtés, légáramlás és egyéb tekintetben.
Lehet, hogy a gyári drágább is lehet mint a fémhálós flexibilis tefloncső mert én pl az SV1000-re 14500-ért csináltattam első szettet. Bár nem neves úgymint a goodridge hanem inkább jobb mert ezt olyan magyar cég csinálja ahol fék és hidraulikacsöveket csinálnak autógyárak részére. Amennyiben viszont jobb lehet(ezzel nem azt akarom mondani, hogy a többi nem az) az az, hogy a véget nagy géppel pontosan beállított nyomással préselik rá nem úgy mint a többinél ahol egy kézi vagy legfeljebb egy kis gépi prés van szabályozhatatlan nyomóerővel. Ez a cső 300bar-ig és 240C°-ig jó. Viszont csak fekete borításu a cső de német. A cég a Héfal kft és asszem ezen a néven van a honlapjuk is.
Idézem feket663 kedves ismerősömet!
"Ez is egy injektor buzeráló szerkezet, a Power Commanderhez képest annyi a különbség, hogy ez egy szélessávú lambda szondát használ és zárt szabályozókörös, ez érthetőbben megfogalmazva azt jelenti, hogy ugyanazt csinálja, mint a motor gyári lambda szondája, csak beállítható, hogy milyen üzemanyag-levegő arányt állítson be az injektorvezérlés. Míg a Power Commander nyitott szabályzókörös felépítésű, fékpadon be kell állítani a megfelelő injektortérképet, addig a Motty AFR-nél ez automatikusan történik meg, a használati körülményektől függetlenül. Egyszer kell beállítani a megfelelő levegő-üzemanyag arányt, és utána bármit lecserélünk a motoron(kipufogó, az általam olyannyira kedvelt légszűrő, stb), nem kell utánaállítani. A gázállások 14 lépcsőre vannak osztva szemben a PC IIIusb 9 lépcsőjével, valamint akár 144 fordulatonként tud beavatkozni a PC IIIusb 250 fordulatonkénti lépcsőivel szemben. Suzukiknál beállítható, hogy a végsebesség tiltást kiiktassa. Szóval csupa olyan dolgot tud, amelyre igen szüksége van az emberfiának, ha kicsit mókolt gépet hajt. Hát az ára, az bizony nem olcsó, olyan 140000 magyar pénzbe kerül mindennel együtt, viszont nem kell hozzá fékpadi beállítás, így nagy vonalakban annyiba kerül, mint egy fékpadon beállított PC IIIusb. "
Megkockáztatom, azért nem raknak mindre fémet, mert a gumi olcsóbb. Más kérdés, hogy ha előírásszerűen 4 évnél kicseréled a gyári gumicsövet, akkor kb ugyanott vagy árban, mint a fémmel, csak azt többet nem kell cserélned az életben sem.
Na most utánanéztem. Asszem inkább ez, mint a Power Commander.
Kicsit drágább, de nem kell fékpad hozzá, és bármilyen változást/változtatást kompenzál.
Jó ez a fórum. Itt sok okosságot olvashat az ilyen magamfajta "alacsonylátású" ember. No, meg lagalább kicsit vígasztaló a számomra, hogy a két gondolatom talán nem volt baromság (dobcsere;injektor kontra karbi).
De ugye nincs harag?! jobbulást!
A mai marketing szerint csak azt csináld amiért a vevő fizet!
De elöbb visszakérdezek! Miért nem reknek már mindjárt minden modelre "fémfékcsövet"? talán azért mert a kiegészítő gyártrók szimbiózisban élnek a nagy "motorgyártokkal"!
1.: Ugye a motorgyárak tulajdonképpen csak összeszerlő üzemek, és nagyon sok alkatrész beszállító van, akiknek nyomott áron kell eladni a nagymennyiségü szérialkatrészt. De ugye mellette van nekik a egyedi piacra szánt cuccuk is amit te veszel meg ha van pénzed és jobbitan, fejleszteni akarod a motorod... Így nagyobb haszonnal tudják azt eladni.
2.: Másrészt a gyártó által belerakott ECU "fix" . Pont azért hogy a leírt normáknak megfelejen a gép, és azt ne tudja bárki megpiszkálni, így védve a terméket kontárok elött. (Persze a szervizekben tudnak valamit állítani alsó , középső , és felső tartományban az ECU-n , de csak globálisan, felfele, vagy lefele, de nem tudják mátrix szerüen mint azt a PCIII és társai tudják. Ezért azt hiszen félig nyitott ecunak nevezik.) Mellesleg egy ilyen PCIII-as beállítás 2-2,5 óra attól függöen mennyire szar a gép. Szóval azért annyira ne bagatelizáljuk el ennek költségét összeszerelő üzemi szinten, és szaktudás szinten. Azért ez nem egy karbiszinkon , mikor itt tekerek egy kicsit meg ott elveszek egy hangyafasznyit.
De hidd el eljutunk oda is , hogy gyárilag beállított lesz, elöször majd a top katergóriába, hiszen erősen afele tartunk, melynek talán első mérföld köve a választható teljesítményszint kapcsoló...
Egyszerüen : BIZNISZ!
Most vizsgáztatsz?
Igen én is szembesültem vele, kb 1 éve. De most ne játszuk azt hogy ki lát magasabbra!
Mint meséltem első alkalommal visszaküldtem a Gipro cuccot, és megkritizáltam rendesen anno a GSX1400-es fórumon. http://www.gsx1400.hu/index.ph...
Közben kezdtem el érdklödni a PCIII-ról Agonál, és ekkor sok mindenre választ kaptam. De ezen több oldalas levelezésem is olvasható itt: http://www.gsx1400.hu/index.ph...
És aztán mikor "piacra dobtam" ezt: http://www.gsx1400.hu/index.ph...
Akkor még majden arról is volt szó, hogy bekerül a cég portfóliójába,mint felfogatási lehetőség. Mert mint kritikámban leírtam nagy és elég nehéz elhelyezni. ekkor hallottam hogy gondolkodnak egy kisebb kijelzős változaton , ahol az "elektronika "külön van. ...
A legtöbb tipusnak a 6-os térkép a jó, mert akkor ugrod át az emmissziós tiltásokat amik az alsó fokozatokban vannak belecsempészve. De ahol végsebesség tiltás is van mint B-King Gixerek, ott van szükség a többi választható 4-5 fokozatokra is. Pl ugye King esetében a 4-es az ász.
István! Hajlongok! (bár elég röhejesen nézhet ki, mert izomgörcs miatt a bal vállam meg a nyakam fura szögben áll...) Igazatok van, nem ítélkezhetek, csak véleményem lehet, az meg csak engem érint.
Ismét helyesbítek: Nekem nem jobb az injektor! :-)
Csak egy kérdés: A gyártás végén a végellenőrzésbe beleférne a motorgyártóknak a finomprogramozás minden motorra, főleg egy 3 millás gépnél. Miért nem csinálják meg?
Én is jártam fizikaórára. No meg a motorozás mellett autózom is. Tapasztaltam amit írtál úgy, hogy nem vagyok süket, a kocsim belül rendkívül halk és sosem ordít benne a zene.
tudom miről van szó. pontosan az a vita tárgya h milyen sebességnél hallaja az autós a motorost.
erre írtím h autópályán tutinem akármilyen kémény van rajta (a motoron). max ha dugó van
ha 130 - al vagy többel megyek esélytelen. de ez csak fizika
ennyi
Meg oda még megy egy két apró cső meg senzor úgy emlékszem...vagy keverem valamivel?