Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Daewoo Kalosom van, oltári csendes belül. SEMMIT nem hallottam a Kawából mindaddig amíg a seggembe nem ért. De már 2-300m ről feltűnt a színjátszó-sziporkázó xenonja. Pont.
Jówanna, balfasz vagyok kell a szamárvezető
A hsz nagy részlvel egyetértek, ezt kivéve: "Úgyis kifejezhetném magam, hogy "félsiker" mert egy jelzés, hogy érkezel, utólértél, vagy megelőztél egy aútóst"

Szó sincs jelzésről, felhúzott ablaknál nem hallani, sokszor próbáltam.
Egyet értünk hogy létkérdés az hogy észrevegyenek.

Egy kicsit durvábban fogok fogalmazni:
Nézzük azt amikor lakott területen kívül halad egy kezdő motoros 80km/h-val. Jön a sportman üvöltő dobbal 140km/h-val és megelőzi ezzel a sebességgel a lassabbat. A lassabban haladó motorost hírtelen egy erős hanghatás éri. Megilyedhet. Ennek hatására az izmok összerándulhatnak. Nem folytatom.
Tehát balesetveszélyes. Lehet azt mondani hogy aki ilyedős minek ül motorra de akkor is mennyen az annyába az üvöltő dobos
6-ban 3200-forog 100-nál. Mielőtt váltanál, kukk a fordulat mérőre+km órára. Az árárt meg motorozd el ausztriában inkább
Nem veszem rossznéven, örülök, hogy írtál. Soraidból látszik, hogy van benned motoros kultúra, mert nemcsak a magad örömét keresed, hanem közben figyelsz arra, hogy a környezetedet ezzel -már amennyire lehet- ne zavard.
Üdv. Minden Banditásnak!

Ez egy motoros fórum és, ha motoros fórum akkor én is szólhatok. Érdekes eszmefuttatásokat nyomattok itt a kell a hangos dob vagy nem, van e jelentősége a hangnak a balesetek megelőzésében vagy nincs, mennyire zavarja a nagy hang a külvilágot stb. ezért támáitokhoz szólnék. Saját példám, nem "kivagyiságból" hangos a gépem, s nemcsak a kipuffom, hanem a blokkom sem CBR900 módra ketyeg, hanem "kihallatszik" a vezérlés. Imádom még ha nagyobb db a megengedettnél. Igenis a környezetem észreveszi ellenben azzal a véleménnyel szemben, hogy az előttem haladó autós, csak akkor, amikor a "könyökénél" járok. Nem vagyok "kamikaze" , meggondoltan motorozom, mert van két gyermekem, családom, de higgyjétek el a hang az fontos, hogy hallható legyen, legyél! Úgyis kifejezhetném magam, hogy "félsiker" mert egy jelzés, hogy érkezel, utólértél, vagy megelőztél egy aútóst. Tehát szerintem kell a hang, s hosszú túráknál sem fáradok el a hangtól, sőt nem nagyon szeretem abba hagyni a motoros túráimat, (dehát nem lehet motoron aludni) mert így kerek az igényem. Az egy másik történet, hogy a "többség" teljesítménynövelés céljából fúrja faragja, elektronikával és más eszközökkel tömi a gépét, hogy a "kőzúton" gyorsabb legyen. Ezzel én sem értek egyet. Miért nem elég az ami gyárilag benne van gépeinkben? Ha a motoros pályázik az megint más tészta. Dehát a közútról és a hangos motorokról beszélünk. Összegezve: kell a távolsági (fény), kell a hang, kell a motoros tapasztalat (gyakorlat), és figyelembe kell venni mindenkit, akivel csak találkozunk az úton, mert pl.: lovaskocsi előzésénél én is behúzott kuplunggal ketyegek el, míg tisztes távolságba nem kerülök, hogy az állat se "ugorjon" meg ha nem muszáj. Sok motoros, nem a hangos motorja miatt kelt rosszérzést a környezetében, mert hangos a motorja, hanem rosszkor, rossz helyeken mutatja meg azt. A Mille hangját a szomszédaim is szeretik (imádják), így ahogyan most szól, de nem is forgatom "agyig" az utcánkban. Az egyediséggel egyetértek, én sem vagyok birka, nem álltam be a csordába, ezt azt gondolom jelenlegi motorválasztásommal is képviselem, de csak mert hangos a gépem, nem vagyok "csordaszellemű).

Remélem nem veszitek rossznéven hozzászólásomat, üdv. Nektek!

imik74
Eszembe jutott egy oltári baromság. Ha ezentúl a csajok a néma motorra buknának és létezne néma dob 50%-os teljesítmény növekedéssel, drasztikusan csökkenne a motorhang-imádók táborának a létszáma.... Egyből nem is volna fontos hogy Mr.Szutyuki érkezik, tessék kivonulni csodálni.....
Szívesen látlak egy motorozás és egy üzemlátogatás erejéig, ha gondolod.
István!
Ha mindenki megengedi magának a különcséget az az anarchia.
Általában maximálisan egyet szoktam veled érteni, most azonban picit nem. A gyári dobok csak egy szabványt tartanak be. Ezt a szabványt nem úgy számolták ki, hogy 5 méteres sugarú körben ne ébredjen fel egy baba a panellakásban. Pusztán elméleti korlát. Egy markáns 1969-es CB-750 hangjára sem mondaná senki, hogy üvölt... De hol van ma ahhoz képest egy gyári gép hangja?
Ismét mondom: a gyári Pannónia hangjára sem fújjol senki, nem is sír föl miatta a fél lakótelep. Nekem az a hangerő tetszik.
Szerencsére nem vagyunk egyformák!
Én egyetlen egy dolgot szeretnék a motoromra, az pedig a GIPRO fokozatjelző -már ha ezt tuningnak lehet nevezni. Sokszor akarok hetet rakni a dögnek....
Reggel csalánra pisiltem és nem tudom megállni hogy a kipufogós témához ne szóljak hozzá.
Hanghatás: Első nekifutásra Blu-val lehetne egyet értemi - gyalogosokkal szemben hasznos- de átgondolva mégsem. Gyalogos forgalom lakott területen van. Ott meg 50-60-al közlekedek 4.-ben 1400-1800-as fordulatszám között. Ahhoz hogy a dobnak hangja legyen azért pörgetni kell a motort. Tehát ugyan úgy nem hallható ki a környezeti zajból.
Tehát se lakott területen se azon kívűl a hangja közlekedésbiztonság szempontjából hasznot nem hajt. Azokat a barmokat ne nézzük akik direkt üvölttetik. Kizárólag a vezetőnek okoz "zenei" élményt. Ezzel mindaddig nincs gond míg másokat nem zavar. Mert ugye nekem is ugyan olyan jogaim vannak. Tartósan egy nyitott dobos motor mögött menni szar. A legszebb meg az amikor a mélyen tisztelt motoros azt mondja hogy füldugót használok mert 20 km után már túl hangos a motorom.

Teljesítmény növekedés. A tisztelt vezető ki tudja motorozni a gyári teljesítményt? Kordában tudja tartani? Mindezt balesetmentesen a közutakon? Ha igen akkor miért Banditot vesz? Vannak nagyobb teljesítményű jobb fékkel futóművel rendelkező gépek.
A gyári kipufogóval is elég szarul van beállítva az injektor (saját tapasztalat 1250SA) nem még ha belepiszkálsz egy áramlástechnikailag méretezetlen vascsővel.
Gondolom a karbicsekes gépeknél is hasonló az elv.

Kipufogó le-fel? BRRRRR És még fizessek is érte
vszabika!
Hidd el fejlesztettem már nagyobbat is mint egy sima be/át/kiömlőcsatorna reszelés. Az érzést tehát ismerem. Írtam is, hogy oké a dolog, de az nem ugyanarról szól. Írtam is az eredeti hsz-ben, olvasd csak el.
Ezek csodálatos szerkezetek. Talán soha nem láttam, de olvastam róla egy keveset...( egy időben sokat, talán túl sokat is foglakoztam a belső égésü motorokkal, mind elméleti,mind gyakorlati szinten )
Csodálom , hogy megelégedtél egy ilyen kis lökettérfogatú motorral ezek után!
Erőmű. Gázmotorok. Eltaláltad.
Nekem nem kell magyarázkodnod. (gondolom ezek áramfejlesztó generátorok motorjai lehetnek, esetleg gázmotorok, vagy hajómotor?)
Bár még maradt a bennem is bőven kivetni való, és kedves barátaim is másképp gondolkodnak sok más tekintetben mint jómagam, azért nem kell azt érezni, hogy mi vagyunk a rosszak, csak mert másról vagyunk erősebben meggyőződve.
Tisztában vagyok azzal már rég óta, hogy attól mert valamit sokan állítanak, vagy hangosan üvöltöznek, még nem biztos , hogy helyes, igaz, vagy követendő...
Ettől lehet valaki több, vagy egyéniség , ha nem áll be a hangosak táborába, csak azért mert sokan vannak. Képes megkülönböztetni az értéket és a szemetet.
Amúgy ami a véleményem otthoni használatra az az, hogy utcai motorozáshoz bőségesen elegendő "tuning" a gumiválasztás és a futómű otthoni tekergetése. A sajátomat pl felpuhítottam, mert nem szeretek pattogni mint kecskeszar a deszkán. A kényelmet szeretem.
Pisti, lehet hogy maradi vagyok mint ahogy itt írták nekem, de én szeretem azt a halk, mély, morgó hangot, nem is akarok üvöltést magam köré. Ugyanis a nagy zaj is fárasztja az embert egy idő után. Amúgy örülök ha csendben lehetek ha kijövök a melóhelyről. Ugyanis 3 db 63100cm3 V16-os és 2 db 80500 cm3 V20-as motorral dolgozom. Bár nem kell mellettük állnom, de ha be kell mennem hozzájuk, egy óra bőven elég.
Persze, egyetértek veled. Én is maszatoltam a Verhovinámat annakidején tizenévesen
De már 41 vagyok, és változnak az idők és vele változunk mi is......
Furcsa gondolkodásra vall, hogyha betartod az előírásokat, akkor nem is vagy igazi motoros, mert csak villanymotor hangja van a blokknak. ...és lehet hogy a szomszédod , és környezet elöbb unja már a kipufogó hangját, csak neki meg kell várni még a gazdi is megunja.
Ezért itélnek meg minket sokszor hártányosan, mert még mindig azon filmek hatása alatt lépünk az útra, amikben a motorosok a törvény fölé helyezik magukat, és úgy gondolják az csak egy távpont, de motoros vagyok és nem kell betartanom.
Nem vagyok én sem szent fazék, de legalább tisztába vagyok azzal hogy mikor vétkezem , mit követek el, és nem állok a törvények felett. És legalább lelkiismeret furdalásom támad, és nem biztatok másokat a hasonlóan rosszra, hogy ne én legyek az egyedüli kirivó eset, különc, hanem mégtöbb birka legyen körülöttem.
Mondom csak gondoljatok bele, abba , hogy az milyen rosszul esik, mikor gyorsan mész és egy autó még gyorsabban elhúz melletted, veszélyeztetve téged. Vagy valaki a műszaki nélküli 1200-es zsigával okoz neked pár kellemetlen percet (mondjuk mert nincs pénze új gumikra, meg 4-ből csak egy keréken van fék..)
Csak abba kéne belegondolni, ha mindenki venné a bátorságot és olyan különc módon gondolkodna, attól függetlenül , hogy mit vezet, akkor mi lenne az utakon ... Nem kell szürke egérré válni, mert van belőle elég, Bólagató Jánosokból meg még több, de mindenre nem lehet azt mondani, hogy "stilusfüggő"!
Akkor a te életedből kimaradt valami jó dolog. Hatalmas élmény volt anno mikor összeraktam a simsonomat és egy kis kipuf. csatorna reszelgetés és a dugó szoknyájának rövidítése után sokkal többet pörgött és jobban ment.Lehet,hogy ez szerinted nem tuning volt de hidd el 14 évesen élmény volt nem is kicsi:
Amúgy én úgy tudom, hogy az injektor adagol pontosabban, vagyis fogyaszt kevesebbet. Bár ehhez nem értek igazán. Lényeg, hogy jó és megy)
Kraven, nem tudom a lég-olajos-karbis 1200-es Bandi fogyasztását, de ez 1250, vizes és injektoros, 5- 5,5 literrel járok vele nyugis, nem visszakapcsolós,kipörgetős módon 100-130 utazóval.
Kipufogót cserélni teljesítménynövelés miatt legalább annyira értelmetlen, mint a Simson tuning (bár azt maradéktalanul megértem, mert ott a kíváncsiság motivál: Vajon meg tudom csinálni?).
Én is elvárom a gépemtől, hogy ne blokkzöreje, hanem "HANGJA" legyen, amiben bizony inkább a kipufogó dominál, de ezt egy bizonyos szomszédbarát szinten (mind a Pannoniáim, mind az ETZ-m stb hangosabb, mint a Bandit). Ezt a szomszédbarát barát szintet viszont szabvánnyal kell meghatározni, aminek való megfelelést az "E" betű igazolja. Az, hogy a homologizáció miért olyan iszonyat drága csak azzal lehet magyarázni, hogy magyarok vagyunk. El kell tartani az ebből élő hatóságot is. Erről is megvan a véleményem...
A baj csak az, hogy a jelenlegi szabvány szerintem egy kicsit túloz. Nem gondolhatja a tisztelt bíráló bizottság, hogy a zajemisszió nagyobb részét adják a motorok és ezek elnémításával élhetőbb lesz a környezet...
A másik oldalról viszont felmentés a motorgyáraknak is, hogy miért nem a gazdaságosabb üzem felé fejlesztenek, hisz mondhatják, hogy megfelelünk az emissziós normáknak (persze zajemissziós normáknak), miközben a SZVSZ sokkal súlyosabb problémát jelentó károsanyagkibocsájtás háttérbe szorul. Aki most egyből elkezdeni példálózni az injektoros követelményekről, annak figyelmébe ajánlom a tényt, hogy ugyanazon blokkok általában jelentősen többet fogyasztanak injektorral, mint karburátorral. Erre a Bandit is példa!
60-ig felteszem hatba és utána nem is kell még váltogatnom sem. Kipróbáltam, 43-nál kezd el dödögni hatban.