Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

küldtem két mailt is...
istvan.knab@yahoo.co.uk
Köszönöm.
Ha adsz egy e-mail címet, megírom, hogy mennyi volt...
Részemről korrekt volt a tájékoztató...
A készlet tartalmazza a Lambdaszondát is?
És akkor hogy fest anyagilag egy ilyen konfiguráció, mármint tuner rendszer az egyéb módosított alkatrészek nélkül?!És akkor mennyi lenne egy 4 térképes verzíó?
Köszi a előre is!
Hello' Csak mivel említve volt a nevem, gondoltam megszólalok én is. Nos a Motty AFR Tunert kb 1 hónapja használom, saját magam installáltam a Busámra. Kb 10-15 kilométer motorozás után az általam általában használt fordulatszám és gázállás tartományokban hozzáállítota magát a kicsit megmókolt mocimon(13:1 Wiseco dugó, Yoshi vezérműtengely, hengerfej átalakítás) és azóta el lehet vele játszani azt, hogy 40 ről 6. sebességben tisztán gyorsít. Előtte erre csak egy rázkódó motor volt a válasz. Ráadásul az alsó tartományban levő lyuk is eltünt a motorból.
A szekunder levegő rendszert viszont tényleg le kell kötni az AFR Tuner installálása során. Viszont, mivel a katalizátor ezek után úgysem a számára ideális tartományban dolgozik (14,2:1-hez levegő-benzin arány helyett olyan amit a 14x73-as gázállás-fordulatszám mátrixon beállítasz), célszerű azt is eltávolítani...
Hogy a kérdésedre válaszoljak, a cucc fel van készítve a 4 térképes beállításra is, viszont ehhez kell még egy modul, valamint összesen 4 darab szonda kell a rendszerbe. Biztos jobb, de szerintem ez az 1 térképes változat is bőven jó közútra, ha nem akarsz versenyezni.
Van még néhány érdekes tulajdonsága az AFR Tunernek: Ha van a motorban váltófokozat érzékelő(nem kijelző!), akkor indulás előtt üresben, vagy a váltó 1-2-3-as fokozatának kapcsolásával és egy 1 másodpercig tartó teljes gázhuzással lehet bekapcsolni a data loggert, egy másik (akár üzemanyag takarékosra hangolt) AFR térképet, törölni a data logger memóriáját, illetve letiltani az automatikus állítást. Nekem nagyon jól bevált a cucc, ugyhogy eladó egy PC IIIusb 2002-2007-es Busához...
Bocs a hosszú pofázásért.
Én csak nappal vagyok aktív...(éjjel az új állatos kártyákat rendezgetem.)
http://www.antiskola.eu/refera...
Ezt pár napja kaptam... most itt is olyan témában járunk ( kivételesen nem konzol és túratoboz ) amihez valamelyest illik cikk.
Arra kérem az olvasokat, hozzászólokat, ne legyünk sokkal okosabbak a maguknál feltalálóknál...
Neked hol van a katalizátor, a közösítőben?
sehol senki.......
Az egy műszeres emissziómérés tudja megmondani.
Hogy veszem észre ha a katalizátor tönkrement? Mert én most láttam a mociban, mivel alaposan szét volt szedve, és teljesen rendben lévőnek tűnik. Pedig a már említett szelep ha jól tudom, bejáratás után lekerült a gépről.
Ismét egy gondolat, a tartalmáért nem vállalok felelősséget.
Adva van egy motor, kipufogóval és nemesfém-tartalmú (Ródium, Palládium, platina), ebből adódólag igen drága katalizátorral és egy hangtompító dobbal.
A motor működése közben kibocsát: NMHC (nem metán szénhidrogén), CO, NOx, és el nem égett O2, de ezt kis százalékban. A kormot (elemi szenet) kihagyom, mert annak elméletileg nem volna szabad képződnie ugye......(tintahal-effektusban szenvedő diesel motorok). A gáz egy bizonyos hőmérsékleten eljut a katalizátor felületére, mely önmaga nem vesz részt a kémiai folyamatban, pusztán elősegíti és beindítja azt. Itt egy oxidációs folyamatnak kell lezajlania, magyarul, a CO-t CO2-vé feloxidálja. Gyengén még megemeli a motor NOx szintjét is, vagyis valamennyi N2-t feloxidál, de az nem számottevő. A katalízishez pedig oxigén szükséges, melyet a kipufogógáz igen kis százalékban tartalmaz. Tehát akkor a katalizátor működéséhez a környező kinti levegő 21%-os O2 tartalma is kell. Ha a katalizátor nem tudja valamilyen okból ellátni a feladatát, akkor két dolog történik vele: vagy szétég igen hamar (pl olajtartalmú füstgázok esetén), vagy pedig eltömődik. A katalizátor működése közben a kémiai reakció következtében hevül és kizárólag egy üzemi hőfokon képes dolgozni bizonyos sávon belül. Ha ezt a minden bizonnyal gyárilag kikísérletezett és méretezett katalizátor előtti kipu szakaszt mindenféle hozzáértés nélkül megbuheráljátok, nem esküszöm meg rá, hogy a katalizátor ezt hosszú élettartammal fogja honorálni. Na, várom a lehülyézésemet.
Aha. Gondoltam.
Akkora méretű és formájú lemez van vágva mint a csatlakozó, és a saját csavarjaival rögzítve.
Azon a 4-en megy be a levegő a kipuba. Aki nem akar sokat pepecselni a teljes leszereléssel, annak elég azt a 4 bemenetet leblindelni (lezárni), pl. olyan tömítést betenni, amin nincs lyuk.
Gondolom a mocidon sem maradt nyitva, hanem valami kis fedelekkel lezárta az, aki leszerelte.
Megnéztem a szervízkönyvét a sólyomnak. Ebben azt látom: 1 vékonyabb a szívócsonkokhoz, 1 vastagabb az airbox-ba,a maradék 4 pedig, a kipufogó csonk felett csatlakozik a hengerfejhez.
Akkor csinálni kell egy bemenetet a szonda után, de még a katalizátor előtt, és ott bevezetni a PAIR levegőjét.
Lehet, hogy a kissé hülyén nézne ki, de megoldható, imho.
Nálam nem szempont.
Valszeg behalna a gyári kupuba a szabályzatlan katalizátor,mert annak kell a plusz levegő...Puff neki , ez a rohadt gyári kipu!
A GSX-nél is szivócsonkokról megy a vákuumcső a Pair-re, csak mind a négyről, aztán az közösítve van, vagy az máshova megy? Mert ezen kivül van még egy sigli is ami megy valahova....
Ah... elfáradtam, ti jöttök....
Ha környezettudatos vagy, akkor visszaszereled.
Akkor marad a polcon! Most már sajna úgy sem gyári! :D
A leszerelni súlycsökkentés miatt szokták.
Egyébként vákuum működteti, a Banditnál pl. az egyik karbiról megy a vákuum egy vékony csövön. A GSX-nél még nem néztem.
A Suzukinál PAIR, a többinél mindegyiknél más a neve, de a szerepe ugyanaz.
Ja. 4 térképest nem lehet.
A PAIR rendszert meg ki kell iktatni, ez benne van a manuálban.
Csak környezetvédelmi jelentősége van, azaz a kiiktatás után sem rosszabb, sem jobb nem lesz a moci.
Igen, kb. ezt szűrtem le én is, ahogy elolvastam a manuált meg 1-2 fórumot. Meg azt, hogy magyar (kaposvári) cég gyártja. Az ára szerintem lehúzás, de ez a PC-re is igaz, meg minden motoros cuccra.
Egy hátránya van a PC-vel szemben, nem lehet 4 térképesre megcsinálni.
Egy cső megy az air boxba, a négy kicsin keresztül adagolja a kipufogó gázhoz. És még egy elektromos csati van, ami azt hiszem engedi a levegő áramlást avagy nem.
Bocs de nem vagyok akkora ész mint te, és nem tudom elmesélni. Nem félreérteni! De több helyen ez az első amit megtesznek. Busán/banditon stb. Ha meglelem akkor leírom neked. Az én motoromon is egy dobozban kaptam meg a moci mellé pl. Persze vissza akartam szerelni mint minden mást a gyárira, ez az egyedüli amit nem raktam vissza, mert nem láttam én sem hogy mi értelme van, ha fent van avagy nincs. Most talán megfejtődik és akkor visszarakom. De te ki tudod okoskodni, szerintem. Nem keveri hozzá a kipufogó gázhoz a levegőt ez a lényeg. Talán a kevesebb hozzákevert levegő miatt a katalizátor jobban/kevésbé izzik? Most te jössz! :D