Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A fórum azért fórum hogy mindenki megossza saját tapasztalatát. Mindenkinek más ezt el kell fogadni hisz nem vagyunk egy hullámhoszon. Én ettől a fórumról nagyon sok segítséget kaptam. Ha nem is szólok hozzá a háttérben figyelemel kísérem a topic életét. Meg mondom őszintén, hogy valaki itt már személyes támadásnak vesszi, ha valaki leírja véleményét és ez egyre jelentősebb több fórumon.
miért is bütykölgetnék egy 25 éves motort ha bemegyek a szalonba megveszek az új motort, megyek vele egy szezonban 10ezret majd következő új modellre becserélem úgy hogy ráfizetek fél milliót sem? Ha ezt megtehetem miért bütykölnék öreg motorokat? Új motor. Nem fog ott hagyni sehol, olyan fék futómű van alatta hogy az öregmotorra ráülve halálfélelmem van... Ezeket is kell nézni nem csak azt hogy húúú szerelmes vagyok a 20 éves gixxerbe vagy gsxbe
Egyedül az zavar hogy minden írásodban és a komádéból csöpög a lesajnálás,hülyének nézés mert hovatovább 2000 utáni gépet vesz az ember.1000 köbcenti alatt.talán még hogy nem légolajos nem 1100-as és annak utóda.
Csak ennyi.
Tudod a csokipapír és társai.
Stratégia eddig bevált.Most pont nem.Fogom alkalmazni később.
Jah és amúgy a stratégia működik oda is és vissza is.
Szerintem a Mo.i jármü átlagéletkor nem ezt tükrözi...és az új motoreladások is csak éppen felszálló ágban vannak...

ÈSzrevetted már amúgy, ha általánositás van az a baj, ha saját tapasztalatból levont következtetés van, akkor az a baj...

Zavar, hogy megint mertem venni a bátorságom, és hétvégén begyüjtött infókat megtoldva a ismereteimmel, tapasztalataimmal egy csokorba szedtem?
Zavarnak az ész érevek, tényekkel és nem csak üres frázisok?

Megjegyezem, hogy soha nem fogod érteni a gondolkodásom, mert nem azonos az érdeklödési körünk, és nem azonos síkokon mozgunk. Megkockáztatom, hogy én már jártam azokon amiken te mozogsz, leszürtem a tapasztalatokat, és átléptem egy másikra. Az lehet a te szemszögetböl nem "elöre lépés" de neked így adta ki.
Példának okáért itt vannak a koros motorok. 25 évig szolgál a gyár alkatrésszel, utána old meg...Ha hosszutávon gondolkodok, es nem csak idény jármüvekben, akkor ildomos , még akkor betárazni a jóminöségü olcsó bontotot cuccokból mikor még telített a piac, és nem mikor felverik az árat és már csak a lerágott csontok vannak...ezt azért tudom, mert mikor 40-50 éves motorokat restauráltam ezzel szoptam legtöbbet...de hát gondolom neked is temérdek az idevágó tapasztalatod, hogy megérts a miérteket...
Szerintem fogadd el hogy nem fogsz tölem olyat olvasni ami neked tetszene akármennyire is próbálkozól.

Javaslom ismét az "ugord át az irásaim stratégiát".
Köszönöm.
Nem valják be. ... Ugy minta 650 egyhengeresnél. Vagy mint a kereszbe fordított sor 3. ....sor négynél. ..... De a színfalak mögöt. Szerintem. Ugy járnak mint a peter hansen. A csilagosoknál ..... W 140. über. De. A fö mérnök ki van rugva.
A lényeg az hogy majdnem tragédiával végződött egy teszt alany és a motoros sorsa. A menetszél elnyomta azt a hangot amit kiadot magából a váltó és az utolsó pillanatban állt meg hogy az hátsó kerékre blokoljon. Hatodikba maradt hívta a szetvízt, hogy nem tud tovább menni. Beviték szétszedték és ő azon adódott hogy mi lesz a tesztelés sorsa mert az 50-ezer kilométere volt tervezve. A váltóba egy csapágy adta meg magát ha jó olvasom de a mérnökök még vizsgálják miért ment tönkre ilyen rövid időn belül.
Mi nagyon árérzékenyek vagyunk míg egy szerviz egy Német vagy Osztráknak meg sem kotyan addig nekünk súlyos százezrek. Azonban én a csereperióduson vagyok kiakadva és a szokatlanul sok hibával megáldot BMW -ken. Ők nem foglalkoznak vele vesznek újat.
Valaki írhatna már valami konkrétumot is.. Németül nem tudok, így nem tudom elolvasni a linkelt anyagot..
A történet arrol szol. Hogy te. Neked mindig maradjon egy hiány érzeted
...eg veszed az új vasat...... 3 hónap a gyártó. Új tipusal .felvaror tipusal rukol ki...... Máris. Nem az új modeltbirtoklod....... Es elindula felyedben a kémia .... Mihelyt. teheted ......cseréled. A motoros. Pontosan erre. Játszanak....... ezzért veszed meg a jo drágan. .... Valahol tudod. Buksz milliókat. es ugyan abban a sorban állsz mint akinek. Csak 25 eves szarra telik. de te.meg teszed. Meg kell tened. Ez elégíti ki a vágyaid. es ettöl többek erzed magad........akivel par éve. Együt nyomtad. es netán le maradt........merz csak öreg szára jut neki. .......vannak ilyen igaz törtenetek........na szoval nem döngölök... .
Lehet hogy nem fog annyit elfutni mint a Te gixered. De az biztos hogy ezerszer nagyobb élményt ad egy akkor maradjunk nagyjából kategóriában, s1000r vagy rr. Ezt sem szabad elfelejteni. Csak nálunk van csóróság, a fő piac az nem magyarország. Máshol az a 6M egy motorra olyan mint itt az 1m...
Én úgy érzem a BMW téma olyan mint a kormány propaganda minden fórumon, médiában azt verik a fejünkbe, hogy minden milyen szuper és jó. Az új R1200 R- röl cikk van a motorrevűben /2 szer./ az autó-motorban a totálbikében az off-road magazinban talán még a Nők Lapjában is. Volt szerencsém kipróbálni a leírtak megállják a helyüket kibaszott jó motor, de nem 6,2 millió forintért. Azt is megjegyezném, hogy a nagy Bandit lehet, hogy gyengébb de 140 -től szerintem elkeni a száját /szotyival egyetértve/. Arról persze senki nem beszél, hogy mi van ezekkel a motorokkal 100 ezer km-es futásteljesítménynél!
Senki nem döngöl senkit. Sehova. Ha valakinek van pénze es vesz magánakxy motort saját szívügye. pl maradjunk bmw. 7 gomboc tele eelfuseralt megoldásal miliő hiba lehetöségel. Talán a legdrágában üzemben tartható rezsivel. Mas enyiert vesz lakást ....házat... irigységet gerjeszt. Sok emberben......de én nem errol beszélek. Le gombolnak rólad. Egy komoly pénzt ....a teknika amit kapsz érte. Egy szar. az érték állosága. Megint egy szar. Es még hordhatod is. Servitbe. .... Ez a hülye gyerekek játéka. mem kell ezen rugozni......
azért egy nagybandit meg egy hornet között nem tizedek vannak egy komolyabb szerpentinen hanem percek .... és ezt az nagybandit utassal is tudja
A BMW S1000 XR jó példa rá, hogy nem kell túraendurónak lenni a jó üléspozícióhoz. Valami hasonló lenne az ideális, de kevesebb elektronikával és szerintem elég lenne 100 Le környéke is. Főleg ha lehetne bele rakni a mostani motorom V4-es fogaskerekes vezérlésű blokkját meg is lenne az ideális gép nekem (csak a hűtőt tegyék előre meg készítsenek egy jó fesszabot ).
Az idom nélkülinél az 1000 ccm felettikre gondoltam. Szerintem egy 600-as hornettel is lehet vadulni a nagyobb köbcenti is már csak tizedeket jelent pluszban. Ezért nem értem a dolgot.
Ugyanez a chopperre is: bőven elég alapjárat feletti krúzoláshoz 1100-1300 ccm is, minek oda 1800+ ahhoz a futóműhöz és fékhez.
Tulajdonképpen az ideálishoz képest túlzott köbcenti-lóerő dolgot kritizálom.
A haveromat sem értettem miért kereklámpás nagybandit vett miután kiütötték alóla az XX-et. Kipróbáltam a bandit, de 120 fölött majd letépett a szél. Nekem az nem esett jól. Ráadásul Ő is szeret hajtani, nem értem hogy bírja.
2"elég ha viz csötörés"
Az évi sok ezer van Bp-n pl.
Már régebben is mondtam..................sokkal többen vannak akik nem tudnak szerelni,nem is akarnak,nem akarnak járni guruhoz hetente állítgatni.
Csak kulcs be,indít és pöff,pöff............azoknak marad az új,pláne ha még meg is engedhetik maguknak.
Az összes garis szemétséggel együtt is.
És nemcsak a bmw van a piacon.............egy cbf1000,egy 1200 tenere,egy dl650 ha új is nem hiszem hogy kell vele egy klon motor a padláson.
hogy jó irányba tereljem a dolgokat banditos téma ..... hétvégén akartam túrázni de barátosném offolta a témát a nehezen fővő kajával a fiúk közbe leléptek a dragán völgyi víztározóhoz (az út gidres gödrös volt még mindig) na szóval mivel motorozási hiányom volt felpattantam a low budget teszkós gépemre hogy vegyek 2 db 102mm es 2,5 ös O gyűrűt (NBR) , feleslegesen és értelmetlenül, felelőtlenül stb gyorsítgattam előzgettem tankoltam majd visszafele belöktem az ülés alá egy hengerfej mellé (fekvő minarelli polini vizes) egy nájlon zacsiba ..... volt még mellette egy elsősegélycsomag (1927 ft-os) meg a gyári szerszámkészlet gyári gumijával lecsatolva szóval az O gyűrűk egy zacsiba a tetején rá az ülés hazafele (kb 10km ) megint ugyanaz a hőbörgés mert nem bírtam magammal egy szál pólóban végony gatya félcipő kombó sebességhatárok laza átlépése itt ott , végülis ez nem lényeges de leírtam hogy hosszú legyen ... ma nézem a cuccot mer be kéne rakni erre eltűnt vajon a szél fújta volna ki ?
Az oké de ha adok 10 millát egy gépért ne keljen már 7-ezrenként fékbetétet cserélni. Meg örökösen vissza vinni mert most ezt cserélik persze garanciával amit ennyi pénzért el is vár az ember. Aki keveset megy az oké de hogy egy évben három garnitúrát kell cserélni benne na az már kicsit sok. Marketing az egész pénzlehúzásról szól a cirkusz.
Csak azoknak nem mindegy akik értenek hozzá...

Nekem ha új motorom lenne még egyszer, abból is lenne egy klón a padláson...(van aki a leszedett gyári 15 éves fékcsövet is aldná, én a letört fejü gyári csavar is elteszem)
Másrészröl nekem egy év tapasztalatszerzés után van annyi ismeretem, hogy elmondás alapján behatárolom a hibát...van aki meg még mindig a sötétben tapogat a kínjával...
Engem valahogy soha sem a problémák zavartak, hanem az, ha azt én egység sugarú körömben nem tudtam megoldani, kvázi kiszolgáltatottá váltam...én azt meg nem nagyon szeressem...
Igazából ezt nem veszi észre az emberiség, hogy olyan dolgora épitjük az életünk, amiket ha kirántanak alolunk, akkor elveszünk...

Nyilván motor szélsöséges példa, de mint már sokszor feldobtam, ott kezdödik, hogy vároban lakunk nagy számmal, ahol viz, élemiszer, energia, stb... jelen esetben evidens dolog, de egy csip-csup strájk, krakk esetén már megy a pánik..elég ha viz csötörés vagy villamos vezeték szakadás van...

Nekem van az a sánta hasonlatom, hogy olyanok ezek az új motorok, mint a szines flakoba csomagolt vizköoldó, és a 20%-os háztartási eset ... elöbbi nem olyan aktív, de rá van írva hogy mire való, és pöpec a csomagolás, de legalább jó az ára...még az ecet másra is jó, de vizkö már a flankon felbontásakor eltakarodik...nem olyan szép a csomagolás, másra is jó, csak tudni kell használni...
Ujra ugyanaz a téma.

A 20-30 éves veterán rajongó szólja meg a fiatal motor tulajt és döngöli a földbe.

Az egyik fél-egyéves processzel állít be egy karbit úgy hogy megfelelő legyen és a gépe klónja van alkatrészhegyben a padláson hátha kell a másik meg garis visszahívásokra viszi inkább és mindkettő a szopások közti időben élvezi a választottját.

Nemmindegy?

Valami jó túraleírása mostanában nem volt?
Ahogy én látom :
"Ennek a számlájára írom a túraenduro lázat (az olyanok körében akik még egy földútra sem tévednek le soha)" Magas vagyok, de pl a lábam nem különösebben hosszú. Ennek ellenére a térdszög a banditon nekem még pont jó, de igazán kellemes csak túraendurókon volt. Legközelebb abból szegmensből választok, mert van szélvédelem a napi hosszú gyos etapokhoz, meg kellő kényelem is.

"és a feleslegesen erős motorral szerelt csupasz gépek iránti vágyat is": Az olyanknak való, akik szeretnek szép nagyokat kigyorsítani, de nem akarnak permanensen gyorshajtani

"Ugyanilyen érthetetlen számomra egy chopper 1800 köbcentivel" : Itt ugye szerves része a dolognak az alapjárati fordulat felett egy hajszállal utazás. Ezt kis lökettérfogatból az életben nem hozod ki. Pl egy Hd Dyna 2600-at pörög 100-nál.
Hogy mi lesz azt nem tudom...Ki cserélik mindegyikbe a motort ... Nekem az az érzésem, hogy megy a spórolás. Ez a Suzukinál is érződik. Bicikli lánc 520-as. Megértem az erősített lánc van rajta de mi van a fogaskerék vékonyabb és jobban kopik. Vagy a teljesítményt is vissza veszik? Hogy vissza térjek a kérdésedre egy barátom vitte vissza a szervizbe mert kapott egy levelet, hogy a lehajtásnál a kerékfelfogató ágyat ki kell cserélni. Ott nézegete a GT de olyan jó ismerik, hogy rögtön le is beszélték róla azzal hogy eszi az olajat. A szervizes gondolom érted.
Azért valljuk be a fogyasztók (vásárlók) is eléggé hibásak ebben a kérdésben. Manapság sokan a számok alapján döntenek: minél kisebb súly, minél nagyobb teljesítménnyel párosulva, lehetőleg olcsón. Na ebből jön az ki, hogy kihegyezik a gyártók a teljesítményre a motorokat, miközben kikönnyítik is őket, de nem a minőségi és drága, hanem az olcsóbb de még talán megfelelő anyagokból készítve. Ez eredményezi azután a rövidebb élettartamot, ami még kapóra is jön a gyártónak, hiszen megy az ügyfél venni a következőt. Csak arra kell ügyelniük, hogy annyira ne legyen vacak a termék, hogy a következőt a konkurenciától vedd.
Emellett persze ott van a média és a reklám is. Ha eleget sulykolják hogy mi kell az embereknek, akkor azok egy idő után el is hiszik. Ennek a számlájára írom a túraenduro lázat (az olyanok körében akik még egy földútra sem tévednek le soha), és a feleslegesen erős motorral szerelt csupasz gépek iránti vágyat is. Ugyanilyen érthetetlen számomra egy chopper 1800 köbcentivel. Persze nem biztos hogy igazam van, de most így gondolom.
Amit hétvégén én megtudtam a BMW-röl...az egyik egy 9,6 gurigás gép...tulaja szerint lehetne ennyiért kicsit kevesebb gyerekbetegsége...és CANBUS rendszer miatt nem sok a mozgástér...csak szervizben buzerálható, és vázkód alapján csak az országra megengedett konfigok tölthetök fel a rendszerbe.

A másik tulaj többek között ezért hajt egy régi (90-es éven?) K szériát, mert ott még minden külön érpáron megy, és porlasztós volt emlékeim szerint...
A BMW fesztivál a vár 30 ezer vendéggel a jó idönek köszönhetöen igen reprezentáns volt...de nem mend ki a fejemböl, hogy ezt az uccsó centig a vásárlók fogják megfizetni...

Kellemeset nevettünk viszont a böhöm ADV -kal ahogy estek keltek a bemutató alatt ...felment egy dupla raklapra (160 cm) ,megállt elvesztette az egyensúlyát, nem ért le a lába már raklap mellett, igy betakrózott vele...2-en fél percig próbálták meg talpra állítani ( az egyik a kormánynál többé kevésbé a helyes technikával)...gondolom éles körülmények közuött már nem olyan vicces ha terepen fordul elö, és mondjuk a többiek, már messze járnak...
Dobtam egy hátast az egyik sor 4-es blokk kettéfürészelt kiállitási darabján a cingár vez lánc, a érme nagyságú lánckerék a fötengelyen, és kb 1 mm hely a lánc és öntvény közöt, ahogy fordul a lánckeréken a lánc...és az aluból mart kukac, vagy program tengely a váltónál...szokatlan na...