Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

En a 4 hazzal lejjebb lako szerintem 90 eves nenitol parazok.
A pletyka szerint varazsereje van.
PR1 elöl-hátul, az a tuti. Főleg földúton és murván a legjobb.
Nekem a Proad2 életveszély.hideg párás aszfalton,ott a Ppower2ct brutál jó
Nekem dunlop qualifier van hátul. Na az életveszély! Bármivel is párosítva...
Most volt fent egy pilot power paros a bandin,de hatul 190/50,na ez igy egy fortelem,ket nyomon fordult a motor,radirozott mint allat,az elozo pr2 hatul sokkal jobban tapadt,en sem ertem.....a pp 4e par szaz km alatt elfogyott,pedig kimeltem.

Most pr4 szett kerult fel,kivancsi leszek,mar a pr3 is teszett.
Nekem jelenleg elöl Michelin PR4, hátul Bridgestone BT021 van fent. Korábban elöl-hátul Bt021 volt, de a tavalyi osztrák 2000+ km-es túra előtt az elsőt lecseréltem, mert megítélésem szerint már nem bírta volna ki (az osztrák rendőr szemmértékéről nem is beszélve). A hátsó még ezt a szezont szerintem kifutja, utána helyette is megy fel a PR2 vagy 4. Én nem vettem észre semmilyen problémát mióta felemás gyártói gumikat használok. Szerpentinen esőben is próbára tettem a párosítást, de semmi gond nem volt. Nyilván nem vagyok egy tesztpilóta, sem versenyző, de a forszírozottabb tempó sem okozott gondot. Azt persze nem tudom mit szólna hozzá a labanc járőr ha meglátná az eltérést, de szerencsére erre nem is gondoltam anno, így nem is idegesített a dolog.
A két viágnézet elbeszél egymás mellett..............feleslegesen.

Amúgy a gyári ajánlást én kétkedve fogadom olyankor mikor egy gyár képes dunlop d220-assal átadni egy kb kezdő motort mint az sv650 fillérbaxásból.

Hangsúlyozottan saját vélemény eszem ágában sincs senkit bátorítani semmiféle különböző gyártó különböző mintáinak kombinálására.
Ezt elhibáztam, olvashatóan nem fér be a telefon kijelzőjébe egyszerre.

Az állításomat viszont tartom. Miért is mondaná azt egy gyártó hogy az ő gumija mehet nyugodtan más gumikkal? Amíg nincs olyan teszt, kézzel fogható bizonyíték hogy életveszélyes feltenni különböző gumit addig fel fogok tenni különbözőt.
"power és a road profilja is már és az üzemi hőmérséklete is. Mégis engedi a gyár felszerelni párban"

Nem! Nincs ilyen gyári párositás, ez csak Sportmotor.hu tesztek alapján jött ki! (Még Sem nézted meg a pdf-et.)

"Ha mutatsz nekem egy ilyen tesztet ami alátámasztja hogy tényleg életveszélyes a felemás gumi akkor hinni fogok neked."

Nem úgy szokot lenni, hogy aki állít valamit, hogy jelen esetben , "bármi -bármivel párosítható minden motoron következmények, és kockázatok nélkül" akkor az igazolja tesztekkel az állitásait...én várom töled a mátrixit a teszteredményekkel melyek téged, és hasomlóan gondolkodókat igaznak azon felül amit a gyárak minösitettek.
(Amúgy kiváncsi lennék, hogy akkor is ennyire kötnétek az ebet a karóhoz, ha némt rendör megállitana, és levenné rendszámod egy ilyen házi párositás miatt.)

Ha nem vennéd észre én csak óva intelek... ( Megint az mondom, hogy egy dolog az hogy magadnak megcsinálod, és azzal mész, az hogy 100%-osan azt hirdeted egy nyílt forumon, hogy bárkinél bármilyen konbinációban müködik...észre kéne venni, hogy ezzel másokat veszélybe sodorhatsz...mégha felelöséggel nem is tartozol a kijelentésért...
Megint megy itt a szájkarate tények nélkül. Van olyan teszt ami kimutatja hogy életveszélyes a felemás gumi ?
Ezek után azt gondolom, hogy te bent voltál a laborjukban mindegyik típusnál...és eddig csak játszottad, hogy nem értesz hozzá...

Taníts minket kérlek!
Létezik olyan teszt ahogy tegyük fel egy Pirelli-Michelin páros van a motoron? Ha mutatsz nekem egy ilyen tesztet ami alátámasztja hogy tényleg életveszélyes a felemás gumi akkor hinni fogok neked.

De amíg mindenki csak azt hajtogatja hogy máshogy melegszik, más a profilja stb stb abban én nem hiszek. A power és a road profilja is már és az üzemi hőmérséklete is. Mégis engedi a gyár felszerelni párban
Megnyitottam, megnéztem. DE mivel más fejlesztés a 2-3-4 ezért máshogy is viselkedik... elméleti síkon azok sem passzolhatnának egymáshoz.
szép volt
"Ennyi erővel a road2-vel csak a road2 mehetne párban "

igazából itt van vége "vitának", mikor annyi energiát nem forditasz a témára, hogy konoldnak belinkelt pdf-et megnyitod, és láthatod a michlen ajánlását párositását...

Ezért próbálom hangsúlyozni:
Vannak a hétköznapi fotel-fantazmagóriák, meg a leírt minösitett tények.

Egy michlen minek forditana olyan tesztre pénz, hogy a saját és mások gumijai berakva egy mátrixban jól összrázva, megszorozva a Magyar nyomorusággal, a kapott párszáz párositási lehetöséget motortípusonként minösítse.

Ès ugye elö Sem került az , hogy az egyik cég inhomogén szövetszerkezettel oldja meg a gumifelület minél jobb tapadasát, a másik több komponensü keverékeket használ...az hogy ebböl mi nem érzünk semmit...szerintem addig van szerencsénk.
Az utolsó mondatod abszolút "ül"; eleve nem lehet hogy két egyforma gyártmány ugyanúgy viselkedjen pl kanyarban, hiszen az egyik 120-as, a másik 180-as. Még a torzulásuk is eltér az biztos.
Azon lepődnék meg a legjobban ha azt írná a Michelin, hogy nyugodtan tegyél előre Pirellit vagy fordítva Ennyi erővel a road2-vel csak a road2 mehetne párban
Inkább látok egy gyártók által elterjesztett rémhírt ebben, minthogy ténylegesen balesetveszélyt okozhatna a felemás gumi...
Autónál teljesen megértem hogy egy tengelyen azonos gumi legyen, Mert ha nagyot kel fékezni akkor a jobban tapadó gumi felé fog kanyarodni az autó... de motornál eleve más az első és hátsó guminak a tapadási együtthatója
Tölem nem fogsz kapni, mert nem vagyok ennek a mérnöke...

Valami miatt mégis az évente megrendezett gumiteszteken vannak nyertes és vésztes típusok, ami engem arra enged következetni, hogy azonos körülmények között típus és típus között lehetnek észrevehetö különbségek. Jó esetben ezek keverésével akár javulhat is az összekép...de az ellenkezöje szintén lehetséges...
Megint csak azért kardoskodom, hogy észre kéne venni, hogy valakihozzáértéssel párosít össze mondjuk két típust, a saját stilusának megfelelöen. Ez a recept nem lesz érvényes minden motorra, és minden motorzási stilusra, valahogy ez itt mégis sokszor elöfordul...aztán jön az anyagiak által meghatározott kényszerü párositás, és lehet ebben az esetben a motorknál nem annyira kényes a helyzet az eddig ismertek szerint, de az Audis balesetböl látható, hogy ha már kerékagyra passzol egy szituban az éppen rendelkezésre álló gumiabroncs felnivel , akkor mia bajom lehet alapon ...és ez a rossz az egészben...valaki tudja meddig lehet elmenni, és van akik meg nem...Sokakat az Sem zavar, hogy csak futott használt gumikerül mindig fel, és pont a kezelhetöségen esik csorba...

Nem kell semmit túlmisztifikálni, de sok esetben csak nézve a Michelin honlapját mekkora a hatóságilag elfogadott választék, és ez csak egy brand...hol van még a többi...mégis elökerülnek a nagy újítások...

Ennél komolyabban nem tudom megvédeni az álláspontom, mivel nem áll rendelkezésemre kézzelfogható teszt vagy mérés, nekem elegendö az amit a gyartók minösitenek és ajánlanak a saját palettájukon belül.
Szerintem is páran túldramatizálják ezt. Pályavesenyzőnél megértem a gumi hókuszpókuszt, de egy túramotornál......
Nekem is volt felemás, nem vettem észre semmit. Elöl a gyári D209, hátul az Avon Azzaro. Van aki direkt felemással jár, elöl puha sport, hátul túra. Így egyszerre fogy el a kettő és kanyarban meg fékezéskor jobban ragad az eleje.
Amikor egy tengelyen volt felemas gumi? Nekunk tengelyenkent nehez felemas gumit rakni

Varok egy hiheto magyarazatot hogy milyen problema lehet abbol ha kulonbozo gumikat szerelek fel. Nem hallottam meg olyanrol hogy a felemas gumi miatt tortent volna baleset
En megertem hogy nalatok nem szabad, nalunk is lehetne ilyen szigoru tuv. Sot, kellene is.
lehet-szabad

...csak ennyi a különbség...
(Olvastad anno a balesett az audival a 2A-n téli-nyári gumikombóval?)
Azert nem nasa technika ez a felemas gumi. Ha parban fut akkor felcserelve mi lehet a baj. Most őszintén. Mi lesz az a problema ami tortenhet? Mashogy melegszik. Oke. Sokan nem is hasznaljum uzemmelegen a gumikat.
A fo, hogy gondolkodsz!
Van elet a sportmotoron tul is, lattam en mar nagy bordo turabalnat ami sportmotorokat uldozott a Matraban.
"Sajnos" tenyleg nem lehet segiteni, mert egy nagy motoros jatszoter kozeperol fogsz indulni.
Mivel a fizetos utakat kizartad (kar!) igy sok tipikus motoros helyrol lemaradsz. Pedig onnan fel lehet menni a kozeli panorama utra, le lehet menni egy Glockner/Gerlos/Malta kort a Krimml vizesessel stb., esetleg tovabb Szlovenia, Vrisic stb. Ha kihagyod ezeket sem tudsz nagyot hibazni, Hallstadt nagyon szep, Mariazell kornyeke sem csunya, de a Romantik Strasse is szep a Duna menten es a kornyekbeli szolohegyeken kellemes kis utak vannak, szep kilatassal (volt olyan kis ut, ahol a pajtak alatt mentunk el, kukoricafoldek kozott tukorsima aszfalton), Becset is erdemes del felol kikerulni, kellemesen kanyargos kis utak vannak arrafele is. Linztol akar egy kopes mar csak Cesky Krumlov, az is meger egy napot vagy kettot.

Nem utolso szempont, hogyha megunod az egeszet es reggel esik 5 ora alatt Pesten vagy autopalyan. :-)
Ha mar tudod merre mennel, akkor gyere vissza, mert valoszinuleg tudnak mar ajanlani neked latnivalokat az utvonal menten.