Nekem pontosan ilyen tapasztalatom volt ezekkel a szűrőkkel, szerintem tisztán tartott üzemanyagellátó rendszer esetén nélkülözhető, GSF-nél nem is volt minden évjáraton.
Sziasztok! 600-as banditomon rendellenes hangok jöttek az első lánckerék tájáról. Gondoltam, kopott lehet és ellenőrzés képen leszedtem az előtte lévő deklit. A fogak épek, nem kopottak, viszont magát a fogaskereket kézzel oda-vissza tudtam mozgatni a tengelyen. kb. 1 alátétnyit. Jól sejtem, hogy nem ez a gyári előírás? Most meghúztam 115nm-re, még nem volt időm kipróbálni, de remélem jobb lesz...
Másik kérdésem az üa szűrővel kapcsolatos. Kicseréltem egy sima, mezei autós szűrőre. Egy hosszabb túrán leállt, mintha a benzin fogyott volna ki. (félig volt a tank) Sem normál, sem tartalék állásban nem jött belőle üzemanyag. Végül áttekertem "karbifeltöltő" állásba. Így szépen megtelt az üzemanyagszűrő és be is indult a gép. Otthon visszacseréltem a régi gyári szűrőre, (méretben kisebb, mint az univerzális) azóta nem fordult elő a probléma, igaz hosszú túrán nem voltam, max 15-20km-s etapon.
Lehetett az univerzális szűrő a gond, vagy máshol kell keresgélnem?
Kicsit bővebben, az enyémben 3e km van, bár igaz hét éves. De a hét év alatt minden elromlott rajta, a műanyagok maguktól szétrepedeztek, az 5-ik akku van benne, a gumi szelepet leesnek maguktól, a váz nyeklik-nyaklik, ha eső éri, akkor beázik a tank, a karbi leeresztő csavart nem tudod kihajtani, egyébként valami spiáter anyagból van, egy csavarás után szétmállik a feje, benzincsap kuka, km spirál kuka, fényszóró kontakthibás, meg ami most nem jutott eszembe. Egy forintot nem ér. Még nem döntöttem el, hogy meghirdetem pár forintért, vagy bosszúból kiviszem a határba és az utolsó tank benzinjével felgyújtom a picsába..
Egyébként az 5-6 arányaiban sok, de ha azt nézed, hogy ezeket nem hosszú távon hajtod, akkor egy tank 3e pénz és elmész vele 100km-t, ami a robinál lehet, hogy egy hónap. Viszont nem nyúzod kis távra a nagyot, vagy az autót. Hosszú távon nem biztos, hogy ráfizetés.
Hát a kétüteműek már csak ilyenek. Az én motowellem simán ette a 4-4.5-t viszont cserébe kurvára nem ment, viszont folyton elromlott. Ezért vettem helyette egy Piaggio NRG DD-t. Ez is iszik, bár 6-ot azért nem, viszont megy és kényelmes és úgy tűnik eleddig, hogy műszakilag többé-kevésbé redben van. Viszont ezzel már lehet döntögetni és ez jön be leginkább. A motowell a függőtől 10°-ban megdöntve már nagyon nem esett jól :)
Nekem is volt egy MBK Nitro (Yamaha Aerox), szerintem azon is valami tuning cucc volt. Ment mint a vadállat, de az ötöt-hatot úgy bekapta az a kis szutyok, mint a sz@r.
Teljesen igaz. Sok kis 50-es pöcsköszörűt szénné tuningolnak, csak hogy jobban menjen. Jobban is fog. Egy darabig. Aztán nyekk. Ahelyett, hogy átülne egy 125 vagy 150-re, egy valag pénzt rálocsol, aztán párszáz km után kinéz a hajtókar.....
A fúrás is rövidíti az élettartamot. A nagyobb erő oltárán mindig áldozni kell. A hajtókarok, a csapágyazás stb mind megsínylik a nagyobb igénybevételt. A tuningnak sosem volt a hosszú élettartam a fő ismérve.
Másik kérdésem az üa szűrővel kapcsolatos. Kicseréltem egy sima, mezei autós szűrőre. Egy hosszabb túrán leállt, mintha a benzin fogyott volna ki. (félig volt a tank) Sem normál, sem tartalék állásban nem jött belőle üzemanyag. Végül áttekertem "karbifeltöltő" állásba. Így szépen megtelt az üzemanyagszűrő és be is indult a gép. Otthon visszacseréltem a régi gyári szűrőre, (méretben kisebb, mint az univerzális) azóta nem fordult elő a probléma, igaz hosszú túrán nem voltam, max 15-20km-s etapon.
Lehetett az univerzális szűrő a gond, vagy máshol kell keresgélnem?
Remélem, hogy gyorsan felgyógyul a srác.
http://nepszava.hu/cikk/106028...
2. Foshalom.
3. A szó nem értelmezhető ebben a kontextusban :)
Lehet esszel megtalalni a kompromisszumot.
Es olcsobb is.