Nem kell tőle megijedni.
Az ebben az évezredben gyártott motorok 99,9%-ában ilyen lánc hajtja meg a kuplung tengelyen keresztül az olajpumpát.
Népszerű hogy a vízpumpát is.
Minden japo alkalmazza.
Gyakorlatilag sztenderd eljárás.
Még a gsxF650-é is ilyen.
Most megnyugodtam, már féltem, hogy valóban fejet kell hajtani a haver Honda istenítő Suzuki fikázó monológjai előtt
Ez a láncos téma tényleg érthetetlen. Látják hogy nem műkszik rendesen (az 1000F-en pl a vezlánc láncfeszítőjét kell mókolni ugye, ahogy mondják), mégis erőltetik. Persze haver gépészmérnök, ha kell tervez új blokkot, de ugye nem minden motoros/motorhasználó szerelni veszi a vasat...
nekem 4 évig 1000 f volt elöször is az nem nyomaték gyár ..és 6 sebbeséges tehát jobban el van osztva .... mint motor nagyon jó .. de a blokja egy szar a banditéhoz képest ........ tele szar meg oldásokal 3 db lánc , olasz karbi , milio probléma .....
már ki tárgyaltuk a válto tönkremenetelének okát zoli jol mondja .....én még hozzá teszem elsönek a pilota miatt megy tönkre a második a rövid válto miati iszonyu nyomaték ,, harmadik az észre vehetetlenűl egyre szarabul ki emelö kuplung ... ezzek igy hárman meg eszik a válto siklo csapágyát .. és ezzért meg változik a tengely táv ami a fogaskereket eszi meg ..... ugy mint egy simma meghajtó láncon ................
Könnyű a dolgot orvosolni.
Pörgetni kell.Lemenni a fokozatokkal és vissza.
Nem kő lustálkodnia a bal lábnak.
Ezé motor.Nem ilyen hülye NC700-as izé.
Nagytatás kombigastrát meg majd jól nem pörgetem.
Tasi a nagy szakértője ennek de én valami olyasmit hüvelyeztem ki hogy gsxr szarmazékként egyszerűsítettek a váltó csapágyazásán (kétsoros helyett egysoros).
Könnyebben deformálódik a feszül a tengely így nem ideális íven fordulnak a fogak ezért a bevizsgáltan jól cementált fogak mállanak.
Legalábbis eccerű nem szakmabeli hobbiszakbarbánként ezeket vontam le végkövetkeztetésként.
De majd jönnek a nagyágyúk és leoltanak hogy nem értek hozzá oszt jól megmagyarázzák szakszerűen.
Szerintem kizárt, hogy ezt a fogaskerék dolgot költségcsökkentés címén beiktatott takarékossági okból cseszték volna el. A költségcsökkentés a többi gyártóhoz képest inkább az innovációs költségeknél (huzamos ideig ugyanazon technika alkalmazása), valamint az olyan dolgoknál tetten érhető mint fényezés minősége, karosszéria elemek gyártási és illesztési pontossága, műanyagok minősége és felületkezelése stb. A műszaki megbízhatóságot csökkentő spórolás azért nem a japánok sajátossága.
Ez a jelenség amúgy (mármint, hogy felső fokozatban alacsonyan pörgetik, ill. korán elváltják) jellemzően nyomatékgyár motortulajok "hibája" mármint amit én látok-tapasztalok.
A CBR1000F-es banda is folyton ezt csinálja, lásd 3000-es fordulaton pörgeti, az amúgy (szerintem) nem erre a tartományra optimalizált blokkot, de ugye milyen jó, nem forog, nem eszik, viszont megy, mert ugye már ott leadja a (tulaj tudásához bőven elég) Nm-t.
Hogy a nagy Banditnál ez ilyen gondokat okoz felvetheti a kérdést, hogy itt jön elő a 2 márka által használt anyagok közötti különbség, kvázi a Honda mint gyártó valóban beleteszi a vételárban megnyilvánuló különbözetet az anyagok minőségébe?!
Vélemény?
Csak a fórumot olvasgatva és tulajokkal beszélve meg lehet preventíve előzni a gondot (a kialakult helyzeten már nem javít) megfelelően vezetve.
Egyszerűen ki kell pörgetni az alacsonyabb és nem magas fokozatban alacsony fordulaton erőltetni mert a blokk nyomatéka miatt vígan elpöfög de eléggé megviseli a váltó fogaskerekeit.
Ugyanis van 100e feletti futással is akinek nem jelentkezett.
Ez a legnagyobb típushibája a nagybanditnak. Elvileg elég sokáig ki lehet húzni vele. Van aki nem is foglalkozik a dologgal és több tízezret elment már vele. Amikor volt nagybanditom nekem is csinálta és nem csak a 3. hanem a 4. sebesség fogaskereke is (2003-as volt). Én a lehető legegyszerűbben orvosoltam a problémát és eladtam a motort a fenébe. Szinte minden motornál van valami típushiba, de nekem ez túlment a tűréshatáron (a mostani VFR-nél a fesszab és a termosztát szokott elromlani, de az orvosolható viszonylag olcsón és véglegesen). Persze nem akarom azt mondani hogy okvetlen kövesd a példámat. Az biztos hogy nemigen van rá tuti és végleges megoldás. Egy új fogaskerék sem olcsó+ munkadíj, és lehet hogy a meló után fél évvel egy másik fogaskerék kezdi a "zenét" és kezdheted elölről. Bontott meg ritka mint a fehér holló (már ami jó), mert mindenkinek ez a baja a nagybandival. Egyébként akkoriban azt olvastam, hogy pont a 2003-as a leginkább problémás (tehát belenyúltam anno), de a többi évjárat is többnyire érintett. Akinek nincs ilyen gondja a nagybandittal az szerencsés és elégedett, mert amúgy egy jó motor. Én akkoriban kezdtem olvasni ezt a fórumot, és bár típust váltottam, azért még most is olvasgatom mert eléggé pörög és sok hasznos dologról értekeznek itt a többiek. Jól mondta a korábban szóló: keresd Taschner-t aki szerelő, és lehet tud neked segíteni.
Lehet butaság de, ha a 3.at kímélem az segít? Kb 1000km óta hallom a búgást. Télig ki szeretném húzni vele ha lehet. Vagy ne kockáztassak? Kb 6-7 ezret mennék a szezonban.
Sokba.Blokk szét-össze.Tömítések,munkadíj és a fogaskerekek.
Bontott váltóval olcsóbb de ha bandit akkor azis ugyanezzel küzd.
GSXR1100-asé jó bele de jó állapotú nemigen van a piacon.
Szerintem a csendes subi titka a all alati husszo " bogarhalo", ès a nagyon jol zaro nyak koruli gallerresz. Utobbi nekem szabalyosan kidorzsolte a nyakam annyira passzos volt a C1 -nel. N 104 hez is vannak ilyen kiegeszitok, nagyobb allresz, meg megnovelt galler ami jobban zar.
Probaljatok ki hogy motorozas kozben felhuzatok a vallatok, vagy az allreszhez a csatthoz teszitek a kezetek.
Sok esetben a csendes sisakot is elbassza egy rossz plexi orvenye.
Arcrészt is tarja, de csak a járomcsont alatt, tehát nem nyom. Hallani teljesen jól hallasz benne, nem attól csendes, hogy baromi erős hangszigetelése van, mert az nem előnyös, hanem úgy van tervezve, hogy a legkevesebb szélzajt keltse. A szellőzése meg a legjobb, amivel eddig találkoztam, érzem ahogy áramlik a szél a fejem körül. Eléggé jól kitalált konstrukció!
Az ebben az évezredben gyártott motorok 99,9%-ában ilyen lánc hajtja meg a kuplung tengelyen keresztül az olajpumpát.
Népszerű hogy a vízpumpát is.
Minden japo alkalmazza.
Gyakorlatilag sztenderd eljárás.
Még a gsxF650-é is ilyen.