Egy jó "sport" kipufogó nem zajos, hanem kiemeli a motor hangját.
Pont ott nem zavaró, ahol egy kézi manufaktúrában készült dob az,
és pont abban a fordulatszám tartományban és terhelésen van szép hangja, ahol kell.
Én sem hallok az enyémből semmit 100 körül, mert a szélzaj elnyomja,
de ameddig hallom, nem bírok betelni vele.
És most már a leömlőim is szépen bekékültek .
Ez sem annyira egyértelmű. A sportdob, ha legális, E jelölésű és nincs kivéve belőle a dbkiller, akkor nem lesz jelentősen hangosabb, csak más lesz a hangszíne. Másrészt nem a motor zaja a fárasztó, hanem a bukón képződő szálzaj, ami simán elnyomja a motor zaját. Az én dobom Bodis, E legal, és a zajos sisakban 100 fölött már a motor hangja alig hallható.
Ez biztos. A Schubi híresen halk sisak. Nekem egyedül az ára miatt nem lesz soha. Kicsit elvonatkoztatva a témától ott érzek némi képzavart a motoros társadalom gondolkodásában, hogy egyik oldalon -sisak- igyekezne mindent elkövetni a sisakzaj csökkentésénél, a másik oldalon -sportkipufogó- pedig termeli magának azt. A zaj egyik élettani hatása, hogy hosszan tartó behatása esetén fáraszt, csökkenti a koncentrációt.
Az tuti igaz, hogy mindenkinek meg kell hoznia a döntését.
Én sem vitatom a Sharp teszt eredményét, mert nem tudnám megindokolni, hogy miért vitatom :)
A többi kérdésre nem tudom a választ. Volt Cabergem, de nem jött be sem zaj, sem kényelmi szempontból. Volt Lazerem, az baromira kényelmes volt, de minden egyéb fronton bukó.. Mármint nem sisak :) X-lite-ot, Nolan 104-et, egy másik Nolan-t, aminek nem emlékszem a nevére, meg egy nem Pro Schuberth-et próbálgattam a boltban elég sokáig. (Szumma több mint másfél óra volt a processz) Egyik sem jött közelébe sem a pro-nak. Különben nem veszem meg. Ismétlem, nem ezért mentem és tényleg megpróbáltam mindent, mert nem szántam ennyit egy kurva bukóra, de be kellett látnom, hogy akkor ott, ez volt a legésszerűbb döntés. Persze, ha hetek alatt kiderül, hogy egy szar - amit azért nem hinnék - akkor így jártam :) Egyébként meg vicces, hogy olcsó motor + kurva drága bukó kombót alakítottam ki
Elolvastam, a lényeg talán: "Consequently, quietness, practicality, light weight and comfort are higher in my priority list than impact resistance", "The protection is a bonus for me, not a primary reason for wearing it."
Tehát ő nem a Sharp teszt megbízhatóságát és a 3 csillagot vitatja, hanem a biztonság nem elsődleges szempont számára. Biztosan igaz, hogy "we each have to make a decision"?
Tapasztalat hiányában nem tudom, az 5*-os sisakok (pl. AGV, Shark, Shoei, Suomy és X-Lite) csúcsmodelljei közt valóban nincs olyan, ami az összes egyéb szempontnak megfelel? (Azért firtatom annyira, mert az István által leírtak szerint nekem nem csak a fenekem kényes, hanem a fülem is, ezért nem bánnám, ha 130-nál nem kellene füldugót hordanom.)
Amúgy ár-érték arányban a legszarabb beruházásom a 10e Ft.- os első sárvédő hosszabbítóm volt. A mai napig is felháborítónak tartom a tizest egy másfél tenyérnyi műanyagért. De kénytelen voltam felszívni a taknyomat és kifizetni, mert nem tudtam volna olyan szép gyári kinézetűt sufnituningolni itthon. Reálisan nézve ér háromezret azt slussz. Viszont az a tény, hogy az első kerék nem vágja tele dzsuvával a fél motort, erősen üdvözlendő.
"És van akinek a feneke kíván luxust, van akinek a feje..."
Ez nem csak segg, hanem motorfüggő is. Volt alkalmam az általam mindig is kedvelt GSX 1400 nyergében ülni és egyből megállapítottam hogy ott érdekes módon tudott kényelmes ülést gyártani a japán. A Bandit egy gyilkos. Nem véletlen hogy nagyon sokan átszabatják, komfortosítják.
Ott nem, de svédeknél sokszor. Sőt még fenn északon is. Orrviken, Östersund, ezek voltak a legészakibb helyek, ahol voltam és nyáron tök jó az idő és éjjel 2-kor simán fotózol vaku nélkül a szabadban
Jart mar valaki Èsztorszagban ilyen tajt? Alig megy le a nap par orat, tok normalis ido van (nem rohad rad a motoros ruha), nem kell sotetben poroszkalni...
(Nem motorral vagyok...)
Ha tudsz angolul, olvasd el ezen az oldalon a legalsó kommentet:http://www.longrider.co.uk/blo...
Kb. ez a véleményem nekem is. Röviden, egy bukó ütközési védelme csak egy szempont és nem feltétlen a legfontosabb. Feltételezve persze, hogy megfelelő védelmet nyújt, csak éppen lehet hogy nem minden téren kiemelkedőt.
Én nem azt a kérdést nézem most, hogy megéri-e a pénzét. (A kényelem igénye és a lehetőségek mezsgyéjén egyensúlyozva ezt mindenki eldönti maga és emiatt senki részéről nem érheti kritika. Zoli32 fel is sorolta melyek azok a tulajdonságai, ami miatt megéri az árát.) Engem most a csillagok érdekelnek. Ha én német mérnök lennék és az általam tervezett sisak leszerepelne egy kifejezetten a biztonságot vizsgáló teszten, a következőképp reagálnék: a teszt a következő módszerrel vizsgál (...), ez a módszer téves, mert (...). Volt valami ilyesmi, vagy az árból kiindulva el kell fogadni, hogy az valószínű biztonságosabb is?
Pont ott nem zavaró, ahol egy kézi manufaktúrában készült dob az,
és pont abban a fordulatszám tartományban és terhelésen van szép hangja, ahol kell.
Én sem hallok az enyémből semmit 100 körül, mert a szélzaj elnyomja,
de ameddig hallom, nem bírok betelni vele.
És most már a leömlőim is szépen bekékültek .
Shoxnál próbáltam hasonlót, az eladót is alig hallottam benne, viszont bazi meleg, nem?
Az igazán jó dolgok drágák vagy törvénybe ütköznek esetleg erkölcstelenek.
Én sem vitatom a Sharp teszt eredményét, mert nem tudnám megindokolni, hogy miért vitatom :)
A többi kérdésre nem tudom a választ. Volt Cabergem, de nem jött be sem zaj, sem kényelmi szempontból. Volt Lazerem, az baromira kényelmes volt, de minden egyéb fronton bukó.. Mármint nem sisak :) X-lite-ot, Nolan 104-et, egy másik Nolan-t, aminek nem emlékszem a nevére, meg egy nem Pro Schuberth-et próbálgattam a boltban elég sokáig. (Szumma több mint másfél óra volt a processz) Egyik sem jött közelébe sem a pro-nak. Különben nem veszem meg. Ismétlem, nem ezért mentem és tényleg megpróbáltam mindent, mert nem szántam ennyit egy kurva bukóra, de be kellett látnom, hogy akkor ott, ez volt a legésszerűbb döntés. Persze, ha hetek alatt kiderül, hogy egy szar - amit azért nem hinnék - akkor így jártam :) Egyébként meg vicces, hogy olcsó motor + kurva drága bukó kombót alakítottam ki
elado egy 120/70 es power. 2013 28. havi. Kozepen 2.6mm, szelen 3.4mm.
Ara: 5000. Meg fent van a balnan, jovo het vegen szedem le.
Tehát ő nem a Sharp teszt megbízhatóságát és a 3 csillagot vitatja, hanem a biztonság nem elsődleges szempont számára. Biztosan igaz, hogy "we each have to make a decision"?
Tapasztalat hiányában nem tudom, az 5*-os sisakok (pl. AGV, Shark, Shoei, Suomy és X-Lite) csúcsmodelljei közt valóban nincs olyan, ami az összes egyéb szempontnak megfelel? (Azért firtatom annyira, mert az István által leírtak szerint nekem nem csak a fenekem kényes, hanem a fülem is, ezért nem bánnám, ha 130-nál nem kellene füldugót hordanom.)
Ez nem csak segg, hanem motorfüggő is. Volt alkalmam az általam mindig is kedvelt GSX 1400 nyergében ülni és egyből megállapítottam hogy ott érdekes módon tudott kényelmes ülést gyártani a japán. A Bandit egy gyilkos. Nem véletlen hogy nagyon sokan átszabatják, komfortosítják.
(Nem motorral vagyok...)
Én teljeseggel megertem a dontesed...ès olvava blogot az jon le, hogy veszelybe a kenyelmetlenseg okozta figyelem vesztes miatt is kerulhetsz...
Ès van akinek a feneke kivan luxust, van akinek a feje....
Kb. ez a véleményem nekem is. Röviden, egy bukó ütközési védelme csak egy szempont és nem feltétlen a legfontosabb. Feltételezve persze, hogy megfelelő védelmet nyújt, csak éppen lehet hogy nem minden téren kiemelkedőt.
Én 2x csináltam.
A másodiknál már tudatosan emeltem a fejem hogy a bukó ne érjen földet.