Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Olyasmit képzelj el, mint egy jó "keményre" főzött kocsonya.
Én tapiztam a zselés bringa üléshuzatot. Az jóval keményebb mint amit az ülés alá szabnak . Ez olyan puha, ha rányomod a tenyered nyitott ujjakkal, az ujjaid között felbuggyan a cucc. Kaptam egy darabot mutatóba, ha valahová odadobom, szétlapul és odaragad mint fos.
A legviccesebb tortenet hogy bent voltam 2 eve a markakereskedesbe es kivancsisagbol rakerdeztem ulesre.Neznek ram es mondjak van gel ulesuk 42 rugoert.
Sokaltam.En hulye.Ezeket az arakat nezve.
Vettem 20e ert bontott R es ulest.
Csak a huzatcserere mindenki 20 at mondott.ketszinu nem sima muborbol hanem valami tapadosabb cuccbol.Mint a gyari.
Ugyhogy van egy plussz ulesem.
Raszanom magam beepitem az egyikbe egy ezerforintos zseles bicikliuleshuzatbol kivett zselet.
Csak karpitozni szepen nem egyszeru.
Részemről Ferivagyok és Zoli32 hozzáállása áll az enyémhez legközelebb. Én is vállalkozó vagyok. Baromi sok költség van, amire a hétköznapi ember nem is gondol, Tsanyi tuti meg tudja erősíteni. Nem az ülés a drága, hanem a népek pénze kevés.. Egyébként szerintem a Bandit ülése gyárilag, ha valaki "elhagyná" sokkal többe kerülne, pedig az - mint is kiderült - szar :)
Valodi vagy textilbor?
Akárki akármit mond, akkor is sok 100k körüli összeg egy ilyenért. Csak egy példa: pár éve áthúzattam az itthoni ülőgarnitúrát. Egy fotel, egy kétszemélyes és egy háromszemélyes kanapé, a hátulján is rendesen behúzva. Világos színű bőrrel, díszítővarrásokkal, el- és visszaszállítva, a kinyitható részeken is pamuttal megcsinálva volt 250k. Abból a bőr és meló mennyiségből biztos kijött volna vagy 20 moci ülés.
valóban elbontja 10 perc alatt,és nem 2 óra alatt varja meg,hanem kb 30perc,de még a kívánalmaknak megfelelő szabásmintát kitalálja,na az a sok idő,és ,hogy el ne csessze az elsőt nem is a kívánt anyagból késziti el hanem valami textilből,de mondom az elsőt,utána már lehet fosni a többit,kissebb-nagyobb változtatásokkal
A tapasztalatom szerint nem egészen így van, a jobbat és tisztességgel felér egy bukással, az olcsóbban az menne, mondjuk az már nem számít akkor, hogy milyen a minőség és miképp állsz a kuncsafthoz. ....és ezért nem kárhoztatnék senkit ez pusztán a jövedelem viszonyok miatt van.
szerintem tök mindegy mitt csinálsz .............. dobos tortát vagy vizí pisztolyt............. jobbat kell csinálni olcsobban és tiszteségel a többi jön magátol
Rendben, megéri ilyesmivel foglalkozni.....akkor viszont nézzük úgy, miért adná olcsóbban ha ennyiért is megveszik?
Önmaganak meg haveroknak el lehet molyolni sajat kezzel az elvegzett munka oromere.
Vallalkozaskent,itthon?Alkalmazottal.?
Max ha csaladtag.
Elso hogy a JO karpitos ritka es keresett munkaero,siman lelep ha talal jobbat,es talal.Ezzel azert kuzd par beszallito cegem.
Persze betanitott volt vasutas van dogivel de az nem olyan hogy ra lehet bizni.
Aztan a vegar ha hivatalos akkor Afa,adok,berek,alapanyag,gepek....... Ha nem mondjak nem hiszem el.Bőros cegnel a hulye ellenor keresi a viztisztitot.......minek baze?
Ha itt a papiron bőr feldolgozas az kornyezeti karokat okoz tehat kell az ipari tisztito.
De hat veszi a bort felvagja viz a budi lehuzasahoz kell napi 3 x.Nem nincs igy bunti 3 kilo.
Az alkalmazott a masik fele.
Az meg a jobbik eset ha csak felmond mert mashol egy tizessel tobbet kap.
De a jo resze kitanulja a szakmat es fusizik,orulhet az ember ha ezt nem nala,ugyfelek lenyulasaval,a ceg anyagaibol teszi.
Volt ismeros aki rakerdezett es meg a munkas volt besertodve hogy mert szabadidoben csinalja.
Szerintem ilyen műhelyekben váltószoknyát, autókormány bőrözést, egyéb belső kárpitozást simán be tudnak vállalni...alig 2 hónapja beszélgettem egy ilyen motoros szakival, és nem panaszkodott, volt munkája bőven...hja eredeti szakmája cukrászt...
Magamat nem nevezném jártasnak a kárpitozásban, de ami a saját motorokon szükséges volt az elvégeztem...varrtam bőrből kézzel üléshuzatokat szegecseltem nyereg és villatáskát, javítottam a szakadt üléshuzatokat...most a gixer ülésével szemezek, mert azért az is kicsit fapad 600 km után, és gondoltam vágok a szivacsba helyet a zselének, aztán visszahúzatólom, meg lehet süllyesztek rajta, ha engedi, hogy biztosabban talpaljak, mert 2 kg híján ugyan annyi a száraz tömege mint az 1400-esnek...
Szemeztem már a varrógéppel is, de későbbre is kell hagynom fejlődési lehetőséget...
Szerintem te ne legyél vállalkozó mert tönkremész nagyon hamar a konkurencia örömére!
Sajnos nem tudom...és nem is kaptam róla infót. Itt találsz egy pici gőzölgést...

Széthullot a profilom, de most már leszarom, a profilom nélkül is tudok segíteni, aki meg arra kíváncsi, képzeljen amit akar...
Gondolom azért drága mert keveset csinálnak, ha naponta 20-30 db-ot kellene megcsinálni biztos olcsóbb is lehetne, de a heti 1-2 az nem nagy haszonnal jár, biztos csinálnak mást is nem csak motor ülést, de hát a motorozás kis darabszámmal jár így minden drága ami azzal kapcsolatos.
egyszerű kell nyitni egy varrodát venni mondjuk 1 sima gépet meg egy hímzőt (házi játékgép nem lesz jó) mondjuk egy jobb 20 éves sima gép egy 1000 ejuró hímzőgép megy mondjuk 10000 ejuró 20 évesen, utána pár méter anyagot mondjuk 6 színben amiről kiderül hogy fél év múlva kirepedezik de különben se kell a 6 ből négy szín a kutyának se de pár másik színre egyből szükség lenne.... kellene még egy kárpitos emberke aki tud szabásmintát is csinálni és nem löki kukába méterszám az anyagot aztán meg persze az is benne van hogy nem fognak évente ezresével ülést varrni stb ezt még hozzáteném a számításhoz
Ez túlnyúlik azon hogy ezt én és egy közönséges kárpitos így meg tud csinálni!
Szia István!

Mi történt a pont nélküli nickeddel?
Annyi segítséget nyújtasz itt a fórumokon, hogy furcsállnám ha kitiltották volna!

A számításodban nem találni hibát!
De én egyedül nem vagyok elég ügyes hozzá, hogy ilyen színvonalon megcsináljam, a kárpitozást vállalók meg ilyen drágán készítik (vagy ha olcsóbban, azok nem hirdetik magukat a neten, vagy nem találtuk meg őket).
Egy percig sem kételkedem hogy egyes felhasználóknak szüksége van kényelmesebb ülésre, főleg ha gyárilag is el van szúrva...
Nem szeretek senki zsebében turkálni...azért egy röpke számítás:
Egy varrónő/szabó 10 perc alatt elbontja a régi ülést. 2 óra alatt ha nem varja meg a huzatot, szerintem páros lábbal rúgják ki, megkockáztatom , hogy a hímzéssel együtt. Ha nem nagy mennyiségben veszem az anyagot, akkor is 26€+26€+22 dollár ami ca 20 ezer HUF..Èn nem ismerem a szabók rezsi-gépóradíját, de CNC gépeknél 5-6000 HUF / òra körül már jó gépek és szakemberek dolgoznak, mely fedezi a szerszám , és rezsi, és munkás bérét is....
szóval vagy nem ér többet bőven számolva is 35-40 ezer HUF. Azt el nem tudom képzelni 2 napig bohóckodik egy szakember egy ülésen, hogy 80 ezer HUF-nyi rezsióradíj jöjjön össze rajta...

25 perces video egy ülés huzat elkészitéséröl...

22 dollarért a huzat.

26 € egy ülésre való zselé
Én 127-nek számoltam ott Csabáét! (teljes átalakítás túramotoron+ 2ülőfelület x zselés betét + hímzés)
Ugyanezen okokból a sportdob nekem is csak a vásárlást megelőző próbakörön volt a motoron, haza már a gyárival mentem vele.
Nekem sem fért most bele időhiány miatt az út, így futárral oldottuk meg (+2 x 1100), a Csabu987 által írt méret- és adatfelvétel telefonon és e-mailben történt.
Amúgy az ár az igények függvényében eltérhet a kiírttól, én először csak egy részleges átalakítást szerettem volna csak, de aztán megbeszéltük.
A leginkább diplomatikus válasz állandó utasomat idézve -aki a motorral kapcsolatos kiadásokra azért ferde szemmel tekint- az első 400+ km-es út után: "megérte".
Kurva teló. Utálom.
El is küldheted nekik, de az igazi az, ha személyesen van átadva és leveszi rólad a méretet. Annyi minden részletre figyelnek, hogy én is meglepődtem.
El is küldheted nekik, de az igazi az, ha személyesen van átadva és leveszi rólad a méretet. Annyi minden részletre figyelnek, hogy én is meglepődtem.