Mert az 1250 cm3-t nem kell 8-10-12 ezret forgatni, hogy vinnyogva legyen nyomatéka. 3-6e között használom, tartós motort akartam. Amire lehet málházni és az utast sem veszi észre.
Nem járok én sem állandóan sport dobokkal. Kb. havonta megunom a nagy hangját és vissza teszem az eredetit.Mintha más motoron ülnék,aztán egy-két hét és vissza a sport,megint nagy élmény és +teljesítmény. Túrázni és külföldre általában a legális dobokkal járok.
Apropó, segédmotor. Amikor az 50 cm3 kisrobim volt, használtan vettem és tuning kipu volt rajta. Tudod, mi volt az első dolgom egy hét után? Belecsavartam egy spirálrugót a csövébe, hogy halkabb legyen. Nem érdekelt hogy utána nem ment 80-at, csak 70-et.
Nem akarok veled evvel a témával kapcsolatban vitába szálni de nagyon maradi gondolkodásra vall amiket írtál.Miért nem jársz segéd motorral ha neked a teljesítmény ennyire nem fontos,és egy sport dob teljesítmény növekedését igen is lehet érezni.
Pisti:
Semmi másról nincsen szó, mint amit az előbb írtam, remélt teljesítmény növelésről és feltűnési viszketegségről. Magam autózok és motorozok is. A kocsimban vagy csend, vagy igen halk rádió szól. A 6-os úton kb. 170-nel elhagyott egy Kawa ZXtökömtudja. Semmi másról nem vettem észre a tükörben, mint arról, hogy a refit használta nappal. Azt már messziről kiszúrtam. Direkt figyeltem a hangot, mikor hallom meg. Már az autóm sarkánál volt amikor meghallottam hogy ÜVÖLT. Herélt dobok voltak rajta, nem a gyári. A kipuról a hang ugyanis hátrafelé terjed, nem előre. (pl.A trombitás is szemben áll a közönséggel, nem háttal) De ezt magyarázd meg egy sznob motorosnak, akinek jobb, hangosabb kell, mint a haverjáé..... Aki pedig egy pár százalékos teljesítmény növekedést észrevesz és fontos neki, az a pályaversenyző, nem az utcai motoros. Ilyen teljesítmény mellett számomra tökéletesen mindegy, hogy a motorom 100 vagy 110 LE. Nem érdekel.
De az fontos az ilyen magamutogató srácoknak, hogy az egész utca őrá nézzen, különösen a csajok, ha végigmegy egy utcán, mert az olyan "snassz". A remélt teljesítmény növekedés és a feltűnési viszketegség. Ez a kettő van becsomagolva abba a dumába, hogy azért kell, hogy az autósok észrevegyék ha közeledik, semmi egyébről nincs szó. Aztán kíváncsi lennék, ha majd egy ilyen fiatal srácnak gyereke születik és a baba kiugrik az ágyból délután amikor a szomszéd fia hazarepeget, mit szólna egy idő után.
Mivel már 6 éve villanymotor hangon pengetek, én emiatt nem rettegek.
Két apró gondolat. Mi lenne ha nem csak ti néhányan motorosok, meg az a pár discodenevér autós járatná nyitott dobbal a gépét, hanem mindenki . A kamionosok is mikor éjjel elhaladnak rottyogos diesel vödörtérfogatú gépesekkel?! De csak azért mert így észreveszik őket, meg a teljesítményük is jobb.
És bizony a Doppler -effektust ismerve, szart sem hallanak belőled az autósok, még nyitott dobnál sem, csak mikor ott üvölt már a könyöke alatt a dobod vége.
De kéne nézni egy statisztikát vajon milyen mértékben függ a balesetek összetétele , kipufogó hangjától, vagyis hányan szenvedtek balesetet nyitott, és gyári dobbal?
Én inkább azért tartom veszélyesnek, mert a zajok , föleg a monoton zajok , fárasztják a legjobban a pilótát, és így sokkal hamarabb van kihagyás, és figyelmetlenségből származó veszély...
A lényeg az hogy egyes esetekben félre kéne tenni a gőgöt és nem csak saját magunkra gondolni...Hja és azt a megközelítést, magunknak magyarázkodást, hogy nekem nincs rá pénzem, ezért nem veszek E -legálos cuccot... Szóval nem kötelező motorozni minden áron , föleg esetleg más éltének árán, csak mert nincs most pénze valakinek , új fékbetétre, gumikra, futóműjavításra. Mindenki tisztában van azzal hogy mekkor a felületen függ az éltünk, és ez miatt sokszor másoké is , jó lenne nem rontani az esélyeinket a holnapi motorozás reményében.
Sokan nem a hang, hanem a remélt teljesítmény-növekedés miatt dobnak ki egy valag pénzt az ablakon, a hangélmény a másodlagos szempont, a figyelemfelkeltő magamutogatás (gondolok itt a csajok mellett túráztató péniszhuszárokra) pedig a harmadik.
Érdekes ez a szabvány baromság , 2007-es gyári kipus zx10-nek az enyémhez képest tök jó hangja van,lényegesen hangosabb,de nem bosszantó.Akkor most,hogy van ez a kötelező decibel?
Na,azért a Handó féle nem ilyen hangos,de azért a motornak legyen kicsi kipu hangja,ne csak a motor zümijét halljam,amúgy Füreden a fóúton lakom ráadásul az utolsó házban,itt már az őrültek 150-nel tépnek felfelé üvöltő kipuval ,háát ez már nekem is sok....kinyílik néha a bicska.
Egy ilyen ismerősöm nekem is van:-))))))))))))))))))
HAWK, SV1000...és 2 ÜBERBRUTÁLIS cső volt rajta (már Busája van)
Hát attól a csőtől nekem is felállt a szőr a hátamon.........mert egyszerre volt csodálatos és undoritóan hangos......
De ahoz a géphez nagyon passzolt........egy igazi MENNYDÖRGŐ
Nekem is ez volt az előző gépeimen,az E betűt tényleg beleteszi,sőt a gyári belső oldalán levő több soros szöveget is,de a határon fosok kicsit vele...
Nem hiszed el, két utcára van egy V2-es valami sportmotor, de mindig hallom, ha megy, ha érkezik. Két kipu a két oldalon és brutál. A szomszédok helyében már összevágtam volna neki láncfűrésszel.
Nekem is Handó féle kipuffom van nagyon meg vagyok elégedve és az ára is nagyon baráti ettől olcsobban senki nem csinált volna kipuffot és még az E jelzés is benne van!
Mikor igazoltattak a rendőrők a mátrába nem nézték a kipuffot inkább a gumikat meg forgalmit és jogsit!
Egyszer hallanod kellene......
Nem az a repetfazék....és épp ezért szerettem bele.....
Amugy beteszed a tompitót és mintha a gyári lenne fennnnnn.......(Nincs is benne sürün:-)
Én is 3 műszakba nyomom....és a saját család nem kell fel mikor este 22-23-kor hazavágodóm - vagy mikor 4:20-kor indulok...........pedig a garage-nál van az ablakuk........
Szóval ne egy Supermotot képzelj el, olyan hanggal, amit a szomszéd körzetben is hallanak - mert az nekem is durva..........
Nekem a gyári kipufogóm van és nem is teszek fel másikat soha. Utálom a hangos motort, ráadásul 3 szakban dolgozom, minek hallja az egész utca, ha repegetek haza? Az autósok figyelmének felkeltésére meg bőven elég, ha nappal refivel járok. Elképzelhető, hogy a motoros számára gyönyör a nagy hang, de nem biztos hogy a szomszédai örülnek neki. A nyitott sportdob nem az utcára való, hanem a pályára.
bármilyen csőved lehet.....
Egy autos akkor fog hallani HA:
- mellette vagy előtte mész
- nem üvölt tucc-tucc zene a kocsiba
egy sétálló fog esetleg meghallani....és nem lép le a járdáról (tapasztalat)
Én specc pont az emberek miatt cseréltem, mert a gyárit 20m-ről már nem hallottam.......és ugye azt az egyet nem élném túl ha valakit elcsapnék.......
Menjek bele autóba-kamionba - de Én nem akarok senkit elütni.........
Amugy néztem ezt az oldalt......Háááááát szerintem Én jobban jártam mint hangban, mind pénzbe
Más!
Pöttyke - aki eltünt - na most egy ideig nem is motorozik- még a Keeway-el se, mert:
"Súlyos sérülésekkel szállították kórházba a mentők azt a motorost, aki vasárnap délelőtt összeütközött egy autóval a 10-es úton, Pilisvörösvár belterületén - mondta a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.
"
Nem "E" szabványos de nekem még nem gyűlt meg vele a bajom talán azért mert szolid mély hangon duruzsol és a rend őreinek sem tűnik fel, hogy nem zavaróan ordít mint a sakál. A műszaki előt meg nyitott dob le gyári fel és már mehet is de ere még három évet várnom kel. Gyári dobbal jártam és mindenki azt mondta hogy cseréld le mert le fognak tarolni az útról, mióta rajta van azóta jobban figyelnek az autósok rám észrevehetőbb hangfrekvencia tartományba szól mint a gyári.
Semmi másról nincsen szó, mint amit az előbb írtam, remélt teljesítmény növelésről és feltűnési viszketegségről. Magam autózok és motorozok is. A kocsimban vagy csend, vagy igen halk rádió szól. A 6-os úton kb. 170-nel elhagyott egy Kawa ZXtökömtudja. Semmi másról nem vettem észre a tükörben, mint arról, hogy a refit használta nappal. Azt már messziről kiszúrtam. Direkt figyeltem a hangot, mikor hallom meg. Már az autóm sarkánál volt amikor meghallottam hogy ÜVÖLT. Herélt dobok voltak rajta, nem a gyári. A kipuról a hang ugyanis hátrafelé terjed, nem előre. (pl.A trombitás is szemben áll a közönséggel, nem háttal) De ezt magyarázd meg egy sznob motorosnak, akinek jobb, hangosabb kell, mint a haverjáé..... Aki pedig egy pár százalékos teljesítmény növekedést észrevesz és fontos neki, az a pályaversenyző, nem az utcai motoros. Ilyen teljesítmény mellett számomra tökéletesen mindegy, hogy a motorom 100 vagy 110 LE. Nem érdekel.
De az fontos az ilyen magamutogató srácoknak, hogy az egész utca őrá nézzen, különösen a csajok, ha végigmegy egy utcán, mert az olyan "snassz". A remélt teljesítmény növekedés és a feltűnési viszketegség. Ez a kettő van becsomagolva abba a dumába, hogy azért kell, hogy az autósok észrevegyék ha közeledik, semmi egyébről nincs szó. Aztán kíváncsi lennék, ha majd egy ilyen fiatal srácnak gyereke születik és a baba kiugrik az ágyból délután amikor a szomszéd fia hazarepeget, mit szólna egy idő után.
Két apró gondolat. Mi lenne ha nem csak ti néhányan motorosok, meg az a pár discodenevér autós járatná nyitott dobbal a gépét, hanem mindenki . A kamionosok is mikor éjjel elhaladnak rottyogos diesel vödörtérfogatú gépesekkel?! De csak azért mert így észreveszik őket, meg a teljesítményük is jobb.
És bizony a Doppler -effektust ismerve, szart sem hallanak belőled az autósok, még nyitott dobnál sem, csak mikor ott üvölt már a könyöke alatt a dobod vége.
De kéne nézni egy statisztikát vajon milyen mértékben függ a balesetek összetétele , kipufogó hangjától, vagyis hányan szenvedtek balesetet nyitott, és gyári dobbal?
Én inkább azért tartom veszélyesnek, mert a zajok , föleg a monoton zajok , fárasztják a legjobban a pilótát, és így sokkal hamarabb van kihagyás, és figyelmetlenségből származó veszély...
A lényeg az hogy egyes esetekben félre kéne tenni a gőgöt és nem csak saját magunkra gondolni...Hja és azt a megközelítést, magunknak magyarázkodást, hogy nekem nincs rá pénzem, ezért nem veszek E -legálos cuccot... Szóval nem kötelező motorozni minden áron , föleg esetleg más éltének árán, csak mert nincs most pénze valakinek , új fékbetétre, gumikra, futóműjavításra. Mindenki tisztában van azzal hogy mekkor a felületen függ az éltünk, és ez miatt sokszor másoké is , jó lenne nem rontani az esélyeinket a holnapi motorozás reményében.
De aki nem hiszi ott a videó......
Ami hang jön a K7-esből az a blokkból jön.......a csőnek zéró hangja van........
http://gs500fanklub.extra.hu/l...
HAWK, SV1000...és 2 ÜBERBRUTÁLIS cső volt rajta (már Busája van)
Hát attól a csőtől nekem is felállt a szőr a hátamon.........mert egyszerre volt csodálatos és undoritóan hangos......
De ahoz a géphez nagyon passzolt........egy igazi MENNYDÖRGŐ
Mikor igazoltattak a rendőrők a mátrába nem nézték a kipuffot inkább a gumikat meg forgalmit és jogsit!
Nem az a repetfazék....és épp ezért szerettem bele.....
Amugy beteszed a tompitót és mintha a gyári lenne fennnnnn.......(Nincs is benne sürün:-)
Én is 3 műszakba nyomom....és a saját család nem kell fel mikor este 22-23-kor hazavágodóm - vagy mikor 4:20-kor indulok...........pedig a garage-nál van az ablakuk........
Szóval ne egy Supermotot képzelj el, olyan hanggal, amit a szomszéd körzetben is hallanak - mert az nekem is durva..........
bármilyen csőved lehet.....
Egy autos akkor fog hallani HA:
- mellette vagy előtte mész
- nem üvölt tucc-tucc zene a kocsiba
egy sétálló fog esetleg meghallani....és nem lép le a járdáról (tapasztalat)
Én specc pont az emberek miatt cseréltem, mert a gyárit 20m-ről már nem hallottam.......és ugye azt az egyet nem élném túl ha valakit elcsapnék.......
Menjek bele autóba-kamionba - de Én nem akarok senkit elütni.........
Amugy néztem ezt az oldalt......Háááááát szerintem Én jobban jártam mint hangban, mind pénzbe
Más!
Pöttyke - aki eltünt - na most egy ideig nem is motorozik- még a Keeway-el se, mert:
"Súlyos sérülésekkel szállították kórházba a mentők azt a motorost, aki vasárnap délelőtt összeütközött egy autóval a 10-es úton, Pilisvörösvár belterületén - mondta a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.
"
Na azért ennyire nem vészes....
részletek odaát a saját fórumban:
http://forum.sg.hu/listazas.ph...