Hello!
Mivel ez alsó hangon egy Minimum 16-17-éves Motor szinte mindent meg kell rajta nézni.
Kezd az esztétikával. Fényezett elemeken fuss végig a tekineteteddel, meg az ujjbegyeddel. lehetöleg gyári fény es szin legyen, javítások horpadások, keltsenek gyanút. Ebben az esetben futómü, teloszárak épsége, kopás, krómhiba , rozsdapötty a kromszárakon. A hátsó telo ne legyebn túl dzsúvás, és lenyomva a Motor seggét dolgozzon. Féktárcsák vastagságát mérd meg egy tolomérövel, fékbetétek vastagságát a kopás horány segítségével csekkold.
Központi álványom a Motor seggét lenyomva, forgast ki a kormányt mindkét végállásba. Ne kottyanjon, ne morogjon, ne legyenek diszkrét pontok ahol akad. elsö kereket alul és felül megfogva meg kell mozgatni, hogy nem e kottyan. Gumi állapota, mintamélység életkora.
A hátsót szintén alul felül, majd alöl hátul, hogy a lengövilla nem e kottyan. Gumi állapot szintén. Lánc állapot, ennyire van már hátrafeszítve a lánc , mennyire elhanyagot, vagy ápolt.
Olajhütöje ne kegyen viharvert széttaposott lamellás.
Tank belül ne legyen rozsdás, csap, karburátorok ne szivárogjanak.
Kipufogó dob ha nem az eredeti, a gyári mostanság ajánlott a sikeres müszaki vizsgához, vagy legyen "E-legal".
Fény, és hangjelzök müködjenek lehetöleg a nem jaró motornál is, ezzel nagyjából tudod, ha kell e mindjárt aksit is venned.
Ha ezek után még mindig teszik, akkor már be lehet indítani a motort. Figyeld meg hogy hideg -e vagy meleg, és hogy könnyen indul-e.
Egyenletesen járjon a melegítés alatt is. Melegen kicsit megtúráztatva ne füstöljön kéken.
Majd a lényeg, hogy középálványon , hogy a Motor hátsó kereke szabadon forogjon, válts végig az 5 fokozatot, finoman nyomva a hátsó féket. Ha valamelyik fokozatban megasabb "enekelö" hangja van 3-4 vagy 5ösnek, akkor kopott a váltója.
Utána kerülhetsz vele egyet, nézd meg az egyenesfutást, kuplungcsúszást...
Ha valamelyik részét nem értetted, akkor jobb ha viszel magaddal valakit aki átlátja ezeket a dolgokat.
Szóval elsö lépés esztétika, hempergés nyomai, kopó alkatrészek, mint féktárcsa, betétek, gumik, lánc állapot, mert ezeket ha cserélni kell nem biztos hogy 2 kilóban meg áll...
Aztán elektronika, üzemanyagrendszer, és eröforrás.
Egy henger cseréhez nem kéne szétbombázni az egészet.
De állapotfüggő.
Ha már régi a gyösz,zörög,csörög,erőtlen akkor egy nagyfelújítás kell,kilopod a blokkot (nagy élmény) és atomra De akkormár érdemes ellenőrizni a főtengelyt ha gáz akkor az is csere,két féldarabra kell bányászni a cuccot,csapágyak ki,új szimeringek én NTN-t raktam bele de tökmindegy milyen márka.
Sziasztok!
Érdeklődöm az 1200-as banditoknál mire érdemes figyelni vásárláskor?2000 előttieknél van tipushiba vagy bármi amire odakell figyelni
Köszönöm
Szevasztok Banditák! A robogókhoz hozzászólva csak annyit, hogy van70 ccm-es karbis Aprilia Sr-em. A hátsó kerék kivétel egy élmény ahogy István leírta. Múltkor kidörzsölődött a benzincső, mondom kicserélem a vákum és a benzinvezetéket. 1 óra. Majdnem tökön szúrtam magam mert nem lehet hozzá férni semmihez. Körbe fetrengtem a robogó körül mire megcsináltam. Előre félek , meg kell fúrni a hengert már eléggé zörög. Azt eldöntöttem Vertex dugattyút veszek bele. Zoli 32! Mivel Te ilyen olasz köszvényeken nevelkedtél érdemes a főtengely csapágyakat is kicserélni vagy hagyjam. Az is kérdéses, hogy melyik az a csapágy márka ami a legjobb /SKF, FAG, vagy valami japán/ Neked mi a véleményed? Köszi!
Az alapszabály: Ha dolgozni akarsz, az drága lesz :-)
Vagyonokat el lehet (és kell) költeni szerszámra. Egy idősebb autót / motort fenntartó igényesebb szerelgető ember garázsában a szerszámok értéke messze meghaladja a járművekét :-) :-) :-)
És miért lesz igazán drága? Mert a másik alapszabályom: A gyenge minőségű szerszám rosszabb (és drágább), mint a "nincs" szerszám. :-) Nincs idegesítőbb egy kinyílós villáskulcsnál, egy lepattogó bitnél, egy "nyúzós" CrVa fejnél, egy beégős fúrószárnál stb.
Ahogy István is mondta: Ha spórolni akarsz, előbb be kell fektetned...
hát a proxxon épp nem drága nekem is az van több mint 7 éve , próbálj rá egy hazet vagy beta készletre .... unior is elég jó csillagvillásaim olyanok meg pár dugófej
Valami IKEA-s szerszámmal fogtál neki a műveletnek?
Azt tartom, hogy aki sporolni akar az elöbb fektessen be! Szerszámba, és tudásba is...tapasztalat meg majd 10 év után lesz...a sok szopásból!
Szóval itt vannak szerszámkészletek amit Tibor is emlíette, ez nem a csavar élét, hanem a lapját támadja, így nem fog lefordulni a csavarról, anyáról. Mindjárt rendelj egy ilyet is!
Sziasztok szakik! Olajcsere előtt állok. Gondoltam, ahogy tavaly, idén is magam lecserélem az olajat meg a szűrőt, hiszen nem egy nagy kunszt, nem haladja meg a felhasználói szintet. Szépen neki is láttam...motor kitámaszt, olajleengedő tálca alá, csavarkulcs a kézben, szépen tekerem...aztán nyekk..sikerült elnyalnom az olajleengedő anya széleit. Hogy tudnám kivarázsolni onnan ilyen állapotban? Mi erre a kevésbé durva megoldás? Néztem újat is helyette, louisos, mágneses...hát van különbség közte, meg a gyári között a louisos javára :S
talán tudsz nekem segíteni. Gsf650s ABS-es bordó színben érdekelne. csak sérülés mentes állapotban, elfogadható kevés km-rel, egy-két extra is jó lenne hozzá pl, doboztartó+doboz, bukókeret, stb. árban mennyi lenne ott kint nálad ?
Sziasztok !
Segítségeteket szeretném kérni. K7-es 650 Banditról van szó. Nem minden esetben jelzi az üres fokozatot. Abban az esetben ha nem villan fel a zöld kis led akár kb. 1-2 mm mozdítok az oldal kitámasztón akkor azonnal kivillan. Mi lehet a gond?
Jartal vmi szep helyen mostansag,foto esetleg?