Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azért a hirdetés címe sem akármi!
Csak bontott kotványokkal volt dolgom.
Azoknál a hátsó rész tiszta rozsda.
De csak felületi,idom eltakarja.
Még 10 év és talán megeszi.
A kipu környékén van felületi rozsda, de nem vészes. Bár 5 éves korára lehet hogy korai?
Najó de a váz nem olajos
Dehogynem,a váz rendesen szokott..........de birja.
De legalább ott nem rozsdásodik meg semmi
Hát akkor ez nagyon természetes állapotában van Ahhoz hogy letakarítsam, konkrétan a fele burkolatot le kéne bontani. Ezt majd elvégzi egy szerelő. Vagy bárki, akinek két anyja van
az a természetes hogy ott minden tiszta takony ha az olajat kicsit mellécsorgatják az végigszivárog idővel a csöveken a karbiból párolgó olajos benzin is megfogja port de azzal semmi gond le lehet takarítani, egy ideig tiszta marad
Most néztem, az oldalsó műanyagidomon van egy gumidugó, gyanús volt hogy azért hogy ott lehet hozzáférni. Kivettem, benéztem van ott egy csavar, ami csillaggal buzerálható, de az olajos cucc is megvan, csak nem értem miért olajsaras ott minden. Folyni nem folyik belőle az olaj, mert alatta nincs semmi, de ezek szerint valami tömítés ott fáradóban van. Vagy ez a természetes állapota? :)
ahogy ülsz rajta jobboldalról a karbi oldalán van egy tekerentyű csillagcsavarhúzóval is lehet tekerni lehet az olajos poros maszlagtól nem látszik de ott van
Őszintén fingom nincs.Inyektorossal kezdtem kimaradt a karbi,és annyira nem is szeretem.Ha gyári akkor dellorto valamelyik tipusa lehet rajta és oldalt be lehet nyúlni.
De nem sok csavar van rajta a karbimesterek megmondják.
Én csak tekergetem mint hülyegyerek a macskát.


Talán ezaz.
Ha már ennyire belemásztál, nem tudod véletlenül, hogy a karbison hol van az alapjárat állító csavar? A sisaktartó alját kivéve baromira nem találom, szétszedni meg semmi kedvem, annyira nem szar az alapjárat, csak kicsit akartam volna emelni rajta.
Sosem vettem újat bele.Mivel mindenki utálja van bontva töredék áron hozzá minden csak tudni kell mi jó mi nem.És szerencse kell.Minden volt vele de az inyektor meg a többi ancug tuti volt benne.
Az átalakítás már megtörtént.
Pár sebből vérzik még,nem volt időm rá de megvan egy 10-esből plussz a karbi.
Akkuról megy a cucc és elég erőtlen ha ráülök.Ilyen volt inyektorosan is,talán nincs benne kompresszió (majd lapátolok bele) esetleg a vario gáz.Vagy karbizni kéne amit rühellek.
Ha nekiállok komolyabban foglalkozni vele készen lesz.

http://youtu.be/xmQjFQDIAUM
Nézegettem az enyémhez alkatrészárakat, csak hogy mire számítsak, de úgy tűnik fillérekből szervizelhető..
ehhez még hozzátenném hogy ha az ember megtalálta a baját és venne egy új alkatrészt közel 100000 volt egy benzinpumpa mikor legutóbb kérdeztem és a kompresszor se sokkal olcsóbb, 30000 meg egy komplett karbis blokk ami működik, de az átalakítás is kb annyi karbisra csak több a macera
Pontosan ezért keresek szerelőt, mert a f*szom se akar szívni vele :) Meg annyira nem is vagyok szerelős típus, én minden ilyennél igyexem hátrébb állni és inkább fizetek. Mindenki jobban jár. A motor is
Alapvetően semmi.
Volt ilyenem.
Viszont amikor ezt a technológiát kitalálták a 2000-es évek elején az inyektorok még nem tudtak annyira finom,apró cseppekben porlasztani ahogy az egy 50-es robogóba kellett.
Ezért egy kétlépcsős rendszert dolgoztak ki.
Első körben egy főtengely által meghajtott apró dugattyús kompresszor levegőt sűrített az inyektor kamrájába amibe egy elektromos fej benzint fecskendez bele,majd innen egy másik elektromos fej ezt a keveréket lövi a hengerbe.
Első körben a kompresszor a levegőt a forgattyús házból szívja fel ami olajos-benzines picit majd ha ez a cucc megkopik elkezd szaggatni egyre jobban.Kompresszor vízleválasztóval szokták orvosolni. Mint a nagyoknál a bödön.De a kopást nem előzi meg csak a koszosodást.Akkor van egy nagynyomású benzinpumpa amit egy membrános nyomástartó szelep tart állandó nomás alatt.Ez a membrán is kinyuvadhat,a mágnesszelepek is,a hengerfejben 1 db spec méretű O gyűrű és egy műanyag henger alakú tömítés van az inyektporfejnél,átéghetnek.

Na ehhez a bonyolult rendszerhez még jön az hogy a legtöbb digóból jön kisbusz hátában ömlesztve nem 10-20-30e-res futással a gyomrában hanem már 3-4x többel.
Itthon meg szípen összelegóznak ezekből a donorokból egy működőt.Ha kinyuvad bármelyik eleme akkor jön az hogy nem mindenki ért hozzá,ha ért is megkéri az árát mert nem egyszerű ezeknek a diagnosztikája a sok elektromos és mechanikus komponens miatt.De a tulaj se szeretne fizetni érte sokat hisz csak egy robogó,így jön janibá,meg misi szomszéd.Mikor ő sem boldogul vele hisz panncsival versenyzett kijelentik hogy szar ez.
És hasbaakasztanak egy másik gyanutlan mókust aki ujra kezdi a köröket.
A végén bontásban lesz vagy átakendácsolják karbisra.

Pedig finom cucc nekem sokáig volt 2,8-al eljártam vele nyégázon gps szerint 90-el.
Igaz mindene malossi volt.
Bár az árát nézve egy SV vagy 600-as bandit kijött volna belőle.
1 perctöl
Különben meg vansok esetben az oka az elhanyagolásnak...én is fintorogva nézek rá, ha bármit kell rajta csinálni...egy kerékpumpálás is kinkeserves, mert alég férsz hozzá egy 10"-os keréknél a szelephez...
Zöldi hozott is nekem új gumit, meg belsöt, amin 90°-os a szelep...fel is pajszeroltam a kerékre az új gumit, miután kikinlódtam a hátsó kereket belöle (amihez a kiput is le kellett venni). Berakom, megforgatom, azaz forgatnám, mert a 90°-os szelep beleért a hajtómühazba, hogy a q...szóval új sor nagybetü...lepajszerol, belsö átfordít , visszapajszerol, berak, kipu vissza...közben úgy rohan az idö...és akkor még tök örültem, hogy a burkolatot nem kellett ehhez megbontani... Szóval mikor robogón kell csinálni valamit én is igyekszem minnél messzebb állni!
Részemről nem ezt a kategóriát képviselem, azért akarom átnézetni, hogy később ne érjenek meglepetések. Jobb a bajt megelőzni, mint orvosolni ha már megtörtént :)
Feltételezem, hogy alapjában véve mindegyik "jó", csak a elmaradozó karbantartások, szakértelem hiánya, anyagiak hiánya, meg a élettartamon túli elvárások okozta kellemetlenségek halmozódnak fel egy egy történetben...
Volt pár évig a családban porlsztós, aztán lett helyette befecskendezös...más baja Volt a mindegyiknek, de ezzekkel az egységekkel egyiknek sem gyült meg a bajom...
Ki tudja mennyit mennek ezek a kis szarok, mégis az 5. gazada és 12-15 év után is a 6. gazda még remýnkedik, hogy bejárni jól lesz neki ráforditás nélkül még 5 évig...
Mondjuk itt több jó sör van!
Egyébként mi a baj az injektoros robikkal? Mindenhol, minden márkánál csak a fikázást látom. Az is igaz viszont, hogy aki meg eladja, az meg a karbisokat ekézi :)
Ja, arra gondoltam, azért a szmájli. Bicske nem lenne kihívás
Nem, DD.