Nem csak esőben, hanem amúgy is jobb, többszörösére növeli a lánc élettartamát még így is. De nem kezdem én is a hittérítést, adott a lehetőség erre is és arra is. Mindenki úgy csinálja ahogy akarja, de ne próbáljuk meggyőzni a másikat arról amit magunk nem próbáltunk, hogy "az úgyisszar".
Ha eso es cross modra nincs szukseg, akkor pont kielegit minden igenyt egy jo lancspray. 7-800km utan par perc fujkalas.
Az olajozo pont esoben jo, szvsz.
szerintem felesleges külön szenzort csinálni, a gyári sebességszenzornak pont ez a funkciója. amúgy én is pont ezt írom mindig ha szóba kerül a láncolajozó téma, hogy sokkal ésszerűbb a megtett úthoz kötni a cseppentést nem az időhöz, így egyből megoldódik minden araszolás, állóhelyzetben túlolajozás probléma.
négy vagy öt évvel ezelött Palival eszkábáltuk az olajzót,de Ő eladta az övét én viszont használom-tam,valóban akkoriban valami 2000.--ból jött ki a szerkezet
pontos szabályozást neked kell kitapasztalni,hogy ne fröcsögjön az olaj szana szét,nekem a 12km-enkénti cseppentéssel állt be a "rendszer",de ez ugye függ az olajvezeték ill. a vezeték végében lévő szükítő átmérőjétől ill. a csövezeték hosszaábol,valamint a tartály elhelyezésétől
azt hiszem 45e km-nél kapott új láncot a gép,és jelenleg 100e km felett vagyok,feltétel óta nem volt állítva a láncon,igaz nagyobb túrák után mindig letakarítom ill.tisztítom,majd a mágnesszelepet szabad folyásba állítom és beolajozom a láncot,és ezután szárazra törlöm
szóval vettél egy másik vasat,gratula hozzá ,de miután feljavítottad és eladnád keress meg elöbb,mert az enyim addigra már lehet bontásra lesz itélve(105e km jelenleg)
Az olajzóra ugye vannak kész, bevált (tesztelt) megoldások. Az én értelmezésem szerint
- az egyszerűbbek (olcsóbbak) pl. mint amikor a gyújtásra kötött mágneskapcsoló nyitja meg az olaj útját és egy fojtás szabályozza a mennyiséget, azok nem elég pontosan adagolhatók;
- a bonyolultak (drágábbak) pl. Mccoi, bár nagyon jók, de sokba kerülnek.
Ha a kettő közt lehetne találni egy átmenetet, ami már elég pontosan szabályoz, de nem a Mccoi vagy a Scottoiler árszintjén van, az engem mindenképp érdekelne. Ehhez Neked kellene meghatározni, hogy mennyiből tudnád előállítani. Szerintem ha megvan ez az adat, akkor tudnánk itt többen jelezni, érdekel-e!
fokozatjelző
ilyet rendelt az egyik ismerős majd meglesem hogy működik ehhez még mikroprocesszor se kellene mivel 2 mágnes van és azt figyeli milyen irányba kapcsolsz a váltókarral végülis egy up-down counter kellene egy hétszegmens meghajtó pár kiegészítő biszbasz és kész
te tudod én nem szólok bele de hogy nem fognék neki senkinek 2000 forintért gyártani valamit aminek az alkatrészköltsége nyák csavar ragacs drót ez az mondjuk legyen annyi de szerintem több, plusz rádolgozol mondjuk 2 napot a mikroprocesszor programozásról meg ne is beszéljünk azért valakinek baráti alapon is 3X2000 forintot fizetnék .... persze ha el tudnék belőle adni mondjuk 20 at akkor talán nem mennék veszteségbe de legalább eltöltöttem az időm amit mondjuk sörivással tölthettem volna
Mindegyikben a tokozás a kihívás, ha nem tudod beépíteni egy meglévő jó helyre. Nekem a régiben az üres jelző helyén volt, az egyenesvázas tulajok a fordulatszámmérőbe tették. Ezeket kell tudni megoldani a többi része smafu.
Hát nézd! Ha komolyan érdekel a dolog akkor nekifogok az elektronikához. Megnézem mi van itthon, mit kell beszerezni. Illetve kérdés, hogy kell-e eső és cross, mert ehhez kell megválasztanom az MCU-t.
gondolod ? egyedileg megépíteni egy olyan cuccot programmal alkatrészekkel vízállóra 2000 forintból ? és még viszonylag jól is néz ki... kicsit naív elképzelés
Az elgondolásom lényege, hogy egy apró mágnes a hátsó lánckerékre ragasztva számolja a kerékfordulatokat. Ehhez egy szenzort kell a villa belső részére rögzíteni. Ez kapcsolódik az elektronikához. Az elektronikán beállítható a csepegtetések közötti megtett út és az adagolt olaj mennyisége. Kb ezeket tudja a galériában lévő elektronika is csak a mostani sokkal kisebb méretben és finomabban hangolhatóan.
Elvileg megoldható a Mccoi-ból már ismert "eső" és "cross" mód is egy-egy kapcsolóval ha van rá igény.
(Ez még a prototípus áramkör volt, itt még nem figyeltem a forrasztásra...)
Az olajozo pont esoben jo, szvsz.
pontos szabályozást neked kell kitapasztalni,hogy ne fröcsögjön az olaj szana szét,nekem a 12km-enkénti cseppentéssel állt be a "rendszer",de ez ugye függ az olajvezeték ill. a vezeték végében lévő szükítő átmérőjétől ill. a csövezeték hosszaábol,valamint a tartály elhelyezésétől
azt hiszem 45e km-nél kapott új láncot a gép,és jelenleg 100e km felett vagyok,feltétel óta nem volt állítva a láncon,igaz nagyobb túrák után mindig letakarítom ill.tisztítom,majd a mágnesszelepet szabad folyásba állítom és beolajozom a láncot,és ezután szárazra törlöm
teszter nálam van,ha kell
- az egyszerűbbek (olcsóbbak) pl. mint amikor a gyújtásra kötött mágneskapcsoló nyitja meg az olaj útját és egy fojtás szabályozza a mennyiséget, azok nem elég pontosan adagolhatók;
- a bonyolultak (drágábbak) pl. Mccoi, bár nagyon jók, de sokba kerülnek.
Ha a kettő közt lehetne találni egy átmenetet, ami már elég pontosan szabályoz, de nem a Mccoi vagy a Scottoiler árszintjén van, az engem mindenképp érdekelne. Ehhez Neked kellene meghatározni, hogy mennyiből tudnád előállítani. Szerintem ha megvan ez az adat, akkor tudnánk itt többen jelezni, érdekel-e!
Nekem pl. eső és cross módra nincs szükségem.
ilyet rendelt az egyik ismerős majd meglesem hogy működik ehhez még mikroprocesszor se kellene mivel 2 mágnes van és azt figyeli milyen irányba kapcsolsz a váltókarral végülis egy up-down counter kellene egy hétszegmens meghajtó pár kiegészítő biszbasz és kész
Elvileg megoldható a Mccoi-ból már ismert "eső" és "cross" mód is egy-egy kapcsolóval ha van rá igény.