Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Thxalot. Nyomaték? Mármint a M6-okra :)
hát persze, mert ez is olyan mint a motorszerelés, hogy mindenki ért hozzá
"a "PIC"-re úgy kell programot írni, hogy ne tudjon megbolondulni"

Ebben a témakörben teljesen zöld fülü vagyok (egyáltalán nem értek hozzá)...csak azt a következtetést tudom levonni, hogy azoknak is sikerül PIC-re programot írni, akiké késöbb valamilyen okból megbolondul...

Àltalánosában meg az a problémám, hogy hiába a Radio Technika 127. számból kivágot tökéletes kapcsolás, meg utána a hibátlanul megépített cuccok. Sok esetben egy rossz tokozás, egy hábasan megválasztott, vagy elvezetett kábel, egy helytelen csatlakozó simán kudarcra tudja itélni a projekt sikeres kimenetelét már alkalmazas közben.
Szo szerint poen lenne
pont most írtam le hogy miért nem magamnak viszont egy CVT fokozatkijelzőn erősen gondolkozok tizedes vagy 0,5-ös kijelzéssel, mekkora poén lenne
Nekem csinalhatnal egy fokozatkijelzot
a "PIC"-re úgy kell programot írni, hogy ne tudjon megbolondulni, csináltam már pár dolgot vele, de még soha nem volt problémám vele.
a többi részével viszont egyetértek, volt sajnos ilyen tapasztalatom, hogy fikázni a világon a legkönnyebb, az elvárások a csillagos ég felett és persze fillérekbe kerüljön, sajnos ilyen korban élünk, én sem csinálok ezért senkinek semmit csak magamnak.
Azért én be tudtam dilizni a sok olajcsíktól a gumi futófelületén legalább felfelé 2-3 centin jó sok csíkban.
Tudom nincs türelmem és egyépként se házi cucc volt,esetleg csak túl kicsi az ingerküszöböm.
Nekifutok 3.-jára is ha lesz türelmem.
Igen! Rá gondoltam! :)
De úgy gondoom neked nem sok a humorérzéked jelen pillanatban, vagy nem tudom. A lényeg, hogy ő nagyon ellenezte a témát mert olajos nem akart lenni soha, bár itt még csak nem is lett senki az ezen cuccoktól max a szerelés alatt!
István elárulja, hogy 10e volt az ára a kormánykonzolnak, amibe 3 visszajelzö LED, és már korábban belinkelt 2db REED volt mágnessel kapcsolóként alkalmazva, kb 1,5 m ilyesmi kábellel.

Ugyanakkor mindenféle sértö hátsó szándék nélkül mondom, hogy az én Custom cuccaim árai, nem nagyon fognak megférni a "FB" projektedben.

Egy másik "tapasztalatom" is megosztanám, mely szerint a "PIC" cuccok tényleg szuperül alkalmazhatók ilyen feladatoknál, de nagy guruk szerint (is) idönként megbolondulnak, "túlcsordulnak". A Mcco esetében ez pl egyik esetben annyit tesz, hogy kiadagolja az összes kenöanyagot egy nekiindulásra... Az okosok szerint az egyetlen védekezés ellene, ha idöközönként hidegreseteljük. Nekem csak gyújtásra aktív rendszer, és teszek rá, hogy elvesztek pár megszámolt jelet...

Másik komoly probléma, hogy már jelentösebb páratartalomra, tokozásba bejutott víznél meg pláne, a képzödö elektrolit szép "kötéseket" készít a IC lábak között, mely szintén remek "üzemzavart" okoz a kozmoszban.

Ha most még nem, majd késöbb gazdagabb leszel azzal a tapasztalattal is, hogy milyen "kellemes" elfoglatság lesz, mikor fillérekböl (önköltségí) áron összepakolt rendszerhez majd még "szapportot" is kell adni és sokszor a leglehetetlenebb idöpontokban, mert hát 3 és fél év után is úgy gondolják páran, hogy garanciába megcsinálod nekik...Meg mikor a hozzá nem értö azt hiszi, hogy az unverális cucc magától instalálódik a motoron, és mindegy mit mivel, és mikor köt össze, és gyújtás ráadáskor elfüstöl az egész, annak ellenére, hogy mondjuk külön pár órát fordítottál egy doksi elkészítésére. Ha meg be is szereled, annál nincs jobb, mikor napos idöben, mikor menni kéne, te más gépeben vagy könyökig, és egyetlen egy kérdésedre, mely szerint hova helyezzük az egységeket nem tud válaszolni, de a te bevált elhelyezésed neki "esztétikai" okokból, vagy mert ott már van valami, nem jó...és persze ezt a szolgáltatást is szerepelteteted a termék áraban ...ami annyit tesz, hogy így Sem kérsz érte többet.
Aztán jön az agonizálás, hogy sokat, vagy kevest hord fel, mit csináljak, hova állítsam...

Jók is ezek a szituk! Igazán önmérsékletre tanítja meg az embert.

Erröl páran akik már csináltak "egyedi" cuccokat pont a kispénzü motorsoknak, szerintem oldalakat tudnának teleírni, hogy a "féláru" cucc ami estenként többet tud, és még jobb anyagokból is van, mint bolti, akkor is "drága", miért nem tud 2x annyit mint a bolti?!
Gondolom Maxxyra gondolsz, korrektség kedvéért megírnám hogy sohasem irt olyat hogy "szezon elején fújta csak meg a láncot".
Egyébként nekem olajozóval a gyári lánc elment 46e-t, úgy hogy 20+%-al erősebb a motor mint a gyári és nem is nagyon kímélősen húztam neki. Ez spray-ven nem nagyon ment volna szerintem, mivel hallom hogy sokaknak 20k körül lett csereérett a gyári lánca.
Naja. Szerintem az olajozó árán lehet lamentálni, de a hasznosságán kevésbé :)
Ha viszont már itt vagy, egy kérdés. A bukógomba csavarjai amit adtál hozzá nekiálltak rozsdállni, gondoltam kicserélem őket rozsdamentes verzióra, de nem tudom a méretét és nem akarom kivenni, amíg nincs meg a csere. Megmondanád, mi a pontos mérete? (Bandit 1250-re való szett) Előre is köszi.
Miért mondasz ilyeneket? :) Volt itt egy nagydarab srác anno egy bordó géppel, ő minden szezon elején fújta csak meg a láncot, majd használta egész szezonban és utána jól kipolírozta a gépet minden fotó előtt és sehol nem volt neki nyoma annak trutyinak! :) De olajozót Istenkáromlásnak tartotta viszont!
A héten megpróbálok összerakni egyet készre aztán meglátom mennyi a vége élesben.
Az eső és cross módot az elektronika tudni fogja ez már biztos, mert közbe megterveztem az elektronikát csak a kormányról való kapcsolgatását kell megoldani. K.István ehhez szintén csinált jó megoldást, talán elárulja mennyibe fáj egy olyan.
OK, $iki is felsorolt, Te is felsoroltad az anyagárakat, de ezek összege feltételezem nem adja ki azt, amiért a kiviszi a futár a "plugandplay" készletet bármely idegennek!

Azt a kevés időt amit egy évben nyeregben töltök, azt próbálom a napsütéses napokra időzíteni, ezért tudnék lemondani az esőmódról (de ha tud ilyet, nem baj).

Azt szerintem nem vitatja senki, hogy a folyamatos kenés jobb a szakaszosnál, vagy igen? Illetve az olajzóval a tisztítás is meg van egyúttal oldva, én főleg azt a részét nem csípem.
Ezt vitatnám. A láncspray hagy maga után egy ragacsos szart, amit pucolhatsz napestig. Ha gondolod, megmutatom a láncomat, amiben van kb 2000km, olajozóval. Mintha új lenne, halvány olajfilmmel. Ezt nem adod elő semmilyen láncspray-vel és akkor még nem beszéltünk a dzsuvázásról, ami spray esetén időnként - elég sűrűn - elkerülhetetlen.
Köszi.
Én ATMegázok, azzal is meg tudtam volna oldani, de még sose építettem
TTL áramkört, így ez most kis kihívás volt.
Az olajzó vezérlésem az azért már ATMegás lesz, mert szeretnék pár plusz szenzort én is...
Szép munka! Ilyenkor jön az amit az analóg elektronikások annyira utálnak: PIC-kel egyszerűbb lett volna!
Egyébiránt elég elterjedt megoldás a marék dióda raszteres panelba forrasztása, az sokkal olcsóbb, ámde korántsem ilyen elegáns megoldás. Azt ismered?
Nos úgy néz ki a dolog, hogy az elektronika olyan 2500.-3000 között áll meg attól függően, hogy honnan sikerül az anyagot beszerezni. A tartály kb 1000.-. Régen én is benzinszelepet használtam amit csabu987 is ajánlott az 5-6000 körül van, de láttam bontott robogó szivattyút 2500-3500 között, az még lehet jobb is lenne. Aztán már csak a láncra juttatást kell megoldani. Vagy lehet eszkábálni olyat mint a galériámba látható, vagy K.István készített egy elég univerzális megoldást. Ha jó tudom 5000-et kér érte.
A 12V-ot persze le kell stabilizálni 5V-ra, ezt kihagytam, ezért van benne a 7805-ös...
Az áramkör az egy TTL logikai áramkör. Van benne egy hex inverter és egy 4 csatornás "vagy" ic.
Lényegében a 6 testpontot alakítom át +5V feszültséggé az inverterrel,
a "vagy"-gyal pedig a logikai egyszerűsítés utáni függvény szerinti
áramkörben (BCD) meghajtom a 7 szegmensest egy "BCD - 7 szegmens" dekóderrel.
Ehhez viszont szépen ki kellett furkálni a gyári jeladót és beépíteni a +3 testpontot.
Gyárilag ugye csak 0,2,3 van kiépítve a görbevázon (legalább is a `98-ason biztos).
Mesélj! Hogyan működik?