Hogy helyezzem a mondandóm, tanácsom azon netröl összehalászott vaktában lövöldözések fölé amik még be szoktak íródni?!
Amúgy két apróság.
Múltkor kölcsönadtam a digit szinkron müszerem. Nem bonyolult...elötte 2 (?) éve vesézzük a szikronizálást, alapjárati keverék állítást?! Csinál is apró szervizeket...mégis, újra el kellett magyarázni, hogy mi merre, és még így sem lett meg a várt eredmény. Nem szégyen, nekem sem ment elsöre...de ha megkérdezed sokan azt hiszik meg tudnák csinálni az itt elmondottak szerint, közben a valóság meg az, hogy mégsem...
Vagy a srác aki most kérdezett...csak azt az aprósgát felejettet el elmondani, hogy beletúrkált a porlasztóba, és valszeg jól eltekergette...most akkor nem mindegy hogy milyen a hangsúly, mikor úgyis hülyének néznek?!
Ráadásul folyamatosan vállalod a kockázatot hogy leégeted magad, mert úgyan vélrevezetnek a félinfóval, meg rossz következtetésekkel, meg hogy azt én már megnéztem leellenöriztem dolgokkal, és akkor kijön hogy nem az volt... és akkor én nem is értek hozzá mert rossz tanácsokat adok...
Ott az a szerencsétlen Kolodrum vagy Kandur vagy mi gyerek...már blokkot cseréltek a motorjában, meg fötengelyet...én is szórtam a javaslatokat, mert olyan sületlen laikus a témában, hogy az már fájdalmas...
Szóval arra kérlek, ha már én veszem a fáradságot, és összerakok egy alapos javaslatot, akkor tartsd már magadba a "fele is elég ide" posztodat légyszives.
Az okés hogy jár mindenkinek egy lehetőség, de azon csodálkozok hogy birod még a velejáróját, vagyis amikor ráadásként még az álláspontodat is meg kell védened. Itt van pl. ez az eset link, szinte biztos volt az amire többen is tippeltünk, aztán kiderült hogy hegyódalba lakik a koma és lehet nem is nőtt az olajszint... sőt a nívó is ki tudja miért égett, bár azt senki se mondta hogy gyújtsa meg... lényeg, hogy most megy a gép és a tulaj is határozott: "Neeeeem érdekel!"
Annyiszor kiderült már hogy motorhibát nem lehet internetkábelen vagy térerő formájában a levegőből feltárni, mégis erőlködünk rajta
Más a karbantartás, vagy az olyan kipróbált dolgok megosztása ami tényleg előrébb viszi azt akinek segíteni akarunk. Az talán kevesebb stresszel jár, bár ott is mindig van aki megmagyarázza hogyan lehet kitérdepelni a rövidnadrágot
nem is tudom én se , talán zavar az a tudatosan vagy véletlen hozzáadott felsőbbrendűség hangsúlyozása és a technikai túllihegés persze nem vagy egyedül más is csinál így .... visszatérve ha egy alap tisztítást csinál valaki rendesen kifújva átnézve akkor már mennie kell a gépnek hogy most ki van kopva a tengely mint amiért te szétszedted és ott falsol meg ehhez hasonló dolgok oda már másképp kell hozzáállni az már nem a megoldom a sufniban kategória szerintem
Fogalmam sincs minek keveredek veled mindig vitába?
Vagyis hogy van! Nem vagy képes felfogni, hogy én veszem a bátorságot ( vagy gyávaságot) , és úgy állok az ismeretlen kérdezöhöz, hogy az egy laikus, tapasztalatlan személy. Ezért fel kell mérni a helyzetet az alapoktól indítva a lehetö legnagyobb részletességgel. Ez NEM jelenti azt, hogy én mindig így csinálom! De azt hiszem nekem van lehetöségem a saját képességem felméréére, és az adott szitu megitélésere, ha magam csinálok valamit, én majd eldöntöm a beavatkozás mélységét.
De ha minimumot írjuk csak le akkor jó pár körön keresztül abban a tudatban van a kérdezö, hogy mindent megtett...
Nem oly rég volt itt aki úgy gondolta mindent tud, mindent megosztott velünk a hiba feltárására, csak azt az egy apróságot felejtette ki, hogy sport dob van a gépen!
Szóval nem tudom megérteni, hogy miért derogál neked, hogy igyekszem kellö részletességel, alapossággal megfogni a dolgot, nélkülözve az " okosságokat"...aztán majd abból ugyis leegyszerüsíti magának mindenki az anyagi lehetöségeihez mérten, és a rászánt idöhöz mérten?! (Nehéz azt belátni, hogy ahhoz hogy valamit gyorsan és egyszerüen megcsinálj, ahhoz rutin is kell, amivel a legtöbb kérdezö nem rendelkezik?! )
A tetöfedést meg a vizszerelést meghagyom neked, nehogy a betevöd bánja!
mennyi idő alatt takarítol ki egy karbisort ? te jössz azzal hogy megjavítol 4-5 motort naponta hogy fog menni ha egy karbisorral napokig játszol ? te is szétbontod apró darabokra ha kell ha nem ?
kezdjük talán azzal hogy kiveszem a karbisort leveszem a membránfedeleket , kiveszem a síbert megnézem a membránt nem-e lyukas kiveszem a tűket nincs-e túlkopva össze-vissza pakolgatva rajta a zéger már ameiken van , leveszem az úszóházat kicsavarom a fúvókákat , a pilotcsavart , leveszem az úszót meglesem a tűszelepet aztán az összes nyílást kifújkálom kompresszorral (ezért nem javítok másnál mert szájjal értelmetlen ) ha kell O gyűrű csere , ha ez szerinted léc alatt átbújás akkor nálad értelmetlen magasságokban van a léc egy dolgot hozzáteszek ha ebből élnél meg és nem a sajátodat polírozgatod napokig akkor vajon hol lenne a léc ? másik dolog a kicsapódás zöld takony büdös mint a friss kula hol ül meg ? a karbicsészében és jellemzően a alapjárati fúvókában mert az a legkissebb átmérő , szép az ha megnézzük a padláson hogy elmozdult e a cserép de nem sok értelme van mikor a pincébe van csőtörés
Ebben igazad van, mert az az általános, hogy 3 havonta nyüglődnek
a karburátorokkal (nem mindenki, de általában), ahelyett, hogy 1x alaposan helyre lenne hozva.
Egy 98`-as karbinál, ami lehet most volt elöször "megbontva"?
Amúgy csak szemléltetés volt, hogy nem az a porlasztótakaritás, hogy "kihamuzunk" az úszóházból, meg "arccal" belefújunk a fúvókákba, mert a kicsapódásokat már kompresszor sem viszi ki. Vagy ásztatod, UH mosod, vagy, és dörzsárral visszakalibrálod, hogy ismét meg legyen a keresztmetszet, és fúvóka furatának kivánt felületi minösége a jobb áramlások miatt.
Nyilván ha rendszeresen karban van tartva, és ismert az elöélete lehet itt-ott könnyíteni a folyamaton, pár lépést átugorva, megspórolva. De itt ez nem ismert, ezért gondoltam nem a "tegyük legalacsonyabbra a magasugró lécet, és inkább akkor is alatta próbáljunk meg átbújni" verziót feszegetném...az a te oldalad!
Ès mit jelent hogy kitakarítottad? Voltál ennyire alapos?
Mert akkor meg lehet nagyon betekerted ütközésig az alapjárati (PILOT) csavarokat, a fojtó meg nagyon nyitva van, ezért nincs alapjáratod...
A kenöolaj szerepét ebben a problémában nem tudom kétségek nélkül elfogadni. Azért nem egyértelmü számomra, mert ott vannak a 35 éves GSX1100 (Katana) váltók amik szintén pittingesek. Azt kéne feltételeznem, hogy amit eddig ilyen öreg váltót láttam, az ásványi olajok kroszakában a 80-as- 90-es években próbléma nélkül futottak, és mind az elmúlt 10 év szintetikus olajaitól ment tönkre rohamosan. Sajnos ezt se megerösíteni, se megcáfolni nem tudom.
Este még beleolvastam külföldi oldalakba...Az egyik srác elkövette a már jól ismert váltócserét, kidobda a B12-böl, vagy 1100-böl az 5 -ös váltót, és berakott ez 750-es 6-os váltót. (nyilván ismerni kell, hogy van egy kis gépmunka vonzata is, meg mi mivel kompatibilis.) Az egészböl ö is, és is arra a már ismert következtettésre jutottunk, hogy a nagyobb fordulaton használt rövidebb áttétel miatt nem volt aztán gondja. Ezt az okfejtést lehet azzal is megtámogatni, hogy a suzuki 750/1100 motorcsalád szinte mindig teljesen azonos konstrukció volt, de a 750-es blokkok mivel feljebb volt a munkapontjuk (magasabb fordulaton dolgoztak) nem nyirták ki a váltót, pedig gixer 750 család tudott 120 LE-t(?) aminek szintén ák kellett menni a váltón, de a magasabb teljesítményhez magasabb nyomaték társult magasabb fordulaton, ahol rövidebb volt a kapcolodási és terhelési idö a fogpárokon, és talán a véletlen szóró olajozás is erdményesebb volt.
Ezek persze mind csak fikciók, és lehet könnyem megdönthetöek...
Sziasztok !
Van egy 600-as (1998-as) Banditom(olajos blok) . Olyan problémám lenne ,hogy hidegen rendesen van a motornak alapjárata , de ha bemelegszik a motor akkor bizonyos fordulaton megáll( nem esik vissza alapjáratra) és csak egy kis idő múlva esik vissza a fordulatszám alapjáratra. Ha bárki tudna segíteni , hogy mi lehet a hiba oka azt megköszönném . Üdv.
lehet évjárat .................. de én inkább felhasználora és a szintetikus olajokra kenem a dolgot ... van ebből is és van meghibásodás a másikból is .
Egy embernek Györi Zsoltnak darálta le a fogaskereket ...
amugy Pistának igaza van meg van a kenö járat a blocban a szoro olajozáshozz ... én magamnak meg csináltam 5mm réz csöböl a válto sokal finomabb de 30 fokos melegbe a városba még mindig nehéz a váltásom ............. sajnos erre még csak sejtéseim vannak miért ............... amugy szerintem xadó adalék sokat segit és miota 10w 60 olajat használok stabilabb a hö háztartása az olaj kályhának
Ha ez megnyugtat, az én K9-es nagy banditomban már 46e van és semmi baja. És még mástól sem hallottam. Igaz, hogy olvasva a fórumokat már kezdem hallucinálni, hogy mintha 3-ban más hangja lenne a váltónak, de igazából nem hiszem :)
Hogy helyezzem a mondandóm, tanácsom azon netröl összehalászott vaktában lövöldözések fölé amik még be szoktak íródni?!
Amúgy két apróság.
Múltkor kölcsönadtam a digit szinkron müszerem. Nem bonyolult...elötte 2 (?) éve vesézzük a szikronizálást, alapjárati keverék állítást?! Csinál is apró szervizeket...mégis, újra el kellett magyarázni, hogy mi merre, és még így sem lett meg a várt eredmény. Nem szégyen, nekem sem ment elsöre...de ha megkérdezed sokan azt hiszik meg tudnák csinálni az itt elmondottak szerint, közben a valóság meg az, hogy mégsem...
Vagy a srác aki most kérdezett...csak azt az aprósgát felejettet el elmondani, hogy beletúrkált a porlasztóba, és valszeg jól eltekergette...most akkor nem mindegy hogy milyen a hangsúly, mikor úgyis hülyének néznek?!
Ráadásul folyamatosan vállalod a kockázatot hogy leégeted magad, mert úgyan vélrevezetnek a félinfóval, meg rossz következtetésekkel, meg hogy azt én már megnéztem leellenöriztem dolgokkal, és akkor kijön hogy nem az volt... és akkor én nem is értek hozzá mert rossz tanácsokat adok...
Ott az a szerencsétlen Kolodrum vagy Kandur vagy mi gyerek...már blokkot cseréltek a motorjában, meg fötengelyet...én is szórtam a javaslatokat, mert olyan sületlen laikus a témában, hogy az már fájdalmas...
Szóval arra kérlek, ha már én veszem a fáradságot, és összerakok egy alapos javaslatot, akkor tartsd már magadba a "fele is elég ide" posztodat légyszives.
Annyiszor kiderült már hogy motorhibát nem lehet internetkábelen vagy térerő formájában a levegőből feltárni, mégis erőlködünk rajta
Más a karbantartás, vagy az olyan kipróbált dolgok megosztása ami tényleg előrébb viszi azt akinek segíteni akarunk. Az talán kevesebb stresszel jár, bár ott is mindig van aki megmagyarázza hogyan lehet kitérdepelni a rövidnadrágot
Vagyis hogy van! Nem vagy képes felfogni, hogy én veszem a bátorságot ( vagy gyávaságot) , és úgy állok az ismeretlen kérdezöhöz, hogy az egy laikus, tapasztalatlan személy. Ezért fel kell mérni a helyzetet az alapoktól indítva a lehetö legnagyobb részletességgel. Ez NEM jelenti azt, hogy én mindig így csinálom! De azt hiszem nekem van lehetöségem a saját képességem felméréére, és az adott szitu megitélésere, ha magam csinálok valamit, én majd eldöntöm a beavatkozás mélységét.
De ha minimumot írjuk csak le akkor jó pár körön keresztül abban a tudatban van a kérdezö, hogy mindent megtett...
Nem oly rég volt itt aki úgy gondolta mindent tud, mindent megosztott velünk a hiba feltárására, csak azt az egy apróságot felejtette ki, hogy sport dob van a gépen!
Szóval nem tudom megérteni, hogy miért derogál neked, hogy igyekszem kellö részletességel, alapossággal megfogni a dolgot, nélkülözve az " okosságokat"...aztán majd abból ugyis leegyszerüsíti magának mindenki az anyagi lehetöségeihez mérten, és a rászánt idöhöz mérten?! (Nehéz azt belátni, hogy ahhoz hogy valamit gyorsan és egyszerüen megcsinálj, ahhoz rutin is kell, amivel a legtöbb kérdezö nem rendelkezik?! )
A tetöfedést meg a vizszerelést meghagyom neked, nehogy a betevöd bánja!
a lofaszt .............. elöször el mosom tisztára és ezzek után bontom atomjaira .. ugy hogy mindent egy benzines edénybe rakok .. ázni
nem ?
de hogy ebből él meg valaki ?
elöször is van egy karbi problem !
vagy mindent meg csinálok ! és ki fizeti ..... van 1 év gari .... el mondom hogy tudja meg elözni a problémát és kész ..
igy kerek nincs vita nincs mutogatás . .
igaz már mások nyomják .... én meg mokolok ..
https://www.facebook.com/media...
https://www.facebook.com/media...
https://www.facebook.com/media...
https://www.facebook.com/pages...
megyűnk............ motorozni
a karburátorokkal (nem mindenki, de általában), ahelyett, hogy 1x alaposan helyre lenne hozva.
Amúgy csak szemléltetés volt, hogy nem az a porlasztótakaritás, hogy "kihamuzunk" az úszóházból, meg "arccal" belefújunk a fúvókákba, mert a kicsapódásokat már kompresszor sem viszi ki. Vagy ásztatod, UH mosod, vagy, és dörzsárral visszakalibrálod, hogy ismét meg legyen a keresztmetszet, és fúvóka furatának kivánt felületi minösége a jobb áramlások miatt.
Nyilván ha rendszeresen karban van tartva, és ismert az elöélete lehet itt-ott könnyíteni a folyamaton, pár lépést átugorva, megspórolva. De itt ez nem ismert, ezért gondoltam nem a "tegyük legalacsonyabbra a magasugró lécet, és inkább akkor is alatta próbáljunk meg átbújni" verziót feszegetném...az a te oldalad!
Voltál ennyire alapos?
Mert akkor meg lehet nagyon betekerted ütközésig az alapjárati (PILOT) csavarokat, a fojtó meg nagyon nyitva van, ezért nincs alapjáratod...
Ha nem segít, akkor porlasztótakaritás, mert az alapjárati rendszered eldugult!
Este még beleolvastam külföldi oldalakba...Az egyik srác elkövette a már jól ismert váltócserét, kidobda a B12-böl, vagy 1100-böl az 5 -ös váltót, és berakott ez 750-es 6-os váltót. (nyilván ismerni kell, hogy van egy kis gépmunka vonzata is, meg mi mivel kompatibilis.) Az egészböl ö is, és is arra a már ismert következtettésre jutottunk, hogy a nagyobb fordulaton használt rövidebb áttétel miatt nem volt aztán gondja. Ezt az okfejtést lehet azzal is megtámogatni, hogy a suzuki 750/1100 motorcsalád szinte mindig teljesen azonos konstrukció volt, de a 750-es blokkok mivel feljebb volt a munkapontjuk (magasabb fordulaton dolgoztak) nem nyirták ki a váltót, pedig gixer 750 család tudott 120 LE-t(?) aminek szintén ák kellett menni a váltón, de a magasabb teljesítményhez magasabb nyomaték társult magasabb fordulaton, ahol rövidebb volt a kapcolodási és terhelési idö a fogpárokon, és talán a véletlen szóró olajozás is erdményesebb volt.
Ezek persze mind csak fikciók, és lehet könnyem megdönthetöek...
Van egy 600-as (1998-as) Banditom(olajos blok) . Olyan problémám lenne ,hogy hidegen rendesen van a motornak alapjárata , de ha bemelegszik a motor akkor bizonyos fordulaton megáll( nem esik vissza alapjáratra) és csak egy kis idő múlva esik vissza a fordulatszám alapjáratra. Ha bárki tudna segíteni , hogy mi lehet a hiba oka azt megköszönném . Üdv.
Egy embernek Györi Zsoltnak darálta le a fogaskereket ...
amugy Pistának igaza van meg van a kenö járat a blocban a szoro olajozáshozz ... én magamnak meg csináltam 5mm réz csöböl a válto sokal finomabb de 30 fokos melegbe a városba még mindig nehéz a váltásom ............. sajnos erre még csak sejtéseim vannak miért ............... amugy szerintem xadó adalék sokat segit és miota 10w 60 olajat használok stabilabb a hö háztartása az olaj kályhának
https://www.facebook.com/video...