ha kinyitod a gáz csere gyorsul és elszegényedik a keverék .. még a gyári beállitástol is jobban ........ ez nem jó ...... de a power c + üzemanyagot ad ,, így a keverék helyre áll csak ép .. hogy még több loerö jöjön le dusra veszik .. tul dusra ez pedig már erös kormozást indut be a motorba a korom .. az elnem éget cuc le rakodik a robanotérbe evvel emelve a kompresziot ....
és sajna ez ki nyirja a motort ............. nagyon oda kell figyelni menyivel lehet dusabbra hangolni
ha marad a gyári dob felesleges bármilyen át hangolás .. csak a pénzed dobod ki !
Nyitott dobról írtátok itt, hogy vigyázni kell vele, mert a dob ellenállása méretezve van, ha nyitják, megéghet a kipufogó szelep. (Mondjuk nekem a nyitott dob alapból kizárva)
Ha rendesen megy a szintjelző és nem retkes a csúszkája, akkor:
Kis benzinkút villog és egy szegmensed marad a kijelzőn: 6 litered van
rángatózik, kéri a tartalékot: 4.4 litered van
villog a kis bezinkút és az utolsó szegmens is: 2.5 litered van, húzás a kútra.
Az enyémben sincs sportszűrő, csak egy bodis dob, de az is E -s, nem hangos, csak szebb a hangja, ennyi. A noise killert sem vettem ki belőle sosem, nekem nem kell hogy bőgjön, elég hogy szebb a hangja és jobban néz ki.
nem rossz dolog ez a powercomander ,,, de nem szadad tulzásba esni ... a tartoság szempontját is figyelembe véve max 20 % szabad rá dobni és inkább a nm re kell a hangsult tenni .... ki put mindenkép nyitni kell .... hozzá análkül nem sokat ér a légszürőse legyen nagyobb áteresztésű csak nagyobb legyen a levegő áteresztő felülete ............ így nem lesz baj ........
ago ész nélkül tekeri fel nem egyet látam és szereltem ..........az ütés szerü detonácio már nem a kormolásról ne is beszéljek
Van, de vákuumos. CSak akkor ereszt, ha szív a motor. Meg ha tönkremegy. Zárás nincs, csak on, res és pri, azaz szabad átfolyás. Ez kiiktatja a membránt.
Hegedűs Gyuri (Kazam) motorjában kizárólag PC van, a szűrő és a dob gyári, ott látszik, hogy tisztán csak a PC mit eredményez. Itt beszélgettem vele erről nálam az udvaromban hátul.
Az hogy mit veszel észre, attól is függ, mennyire használod. ha nyugisan krúzol valaki, nem húzza a száját, akkor baromira nem fog észrevenni semmit, mert ha az eredeti teljesítménynek is a felét használja ki, akkor nyilván a még többől sem fog többet. A különbséget akkor érzed, ha kihasználod, ez eléggé magától értetődő szerintem. Te is írtad, hogy neked tökre elég amit gyárilag tud a gép, akkor meg teljesen felesleges tuningolni. Én meggyőzni sem akarlak, nyilván semmi közöm hozzá, csak leírtad, hogy miket olvastál, gondoltam adok némi infót ami első kézből van. Ennyi az egész. Egyébként meg a nem igazán a gyári összeszerelés számít, mert arra ez nincs hatással, csak az injektortérképet írja felül, optimálisra. A gyári térkép meg úgy van megcsinálva, hogy bármely stílusú motorozásra is a leginkább megfelelő legyen, a padon viszont teljesítményre-fogyasztásra optimalizálnak. Ennél jelentősebb teljesítmény növekedést már csak vezérműtengely, hengerfej változtatásokkal lehet elérni.
Akkor már csak az a kérdés, hogy a gyárilag megadott adatok mire vonatkoznak. Mert ha az is ugyanarra, akkor a különbség is annyi, mint amennyit írtam. Amúgy az a hsz amit olvastam nem más motorból bererakott PC volt, hanem újonnan véve és padon belőve. Hazafelé tapasztalta a kolléga először hogy mit hozott és később írta meg hogy nem sok mindent vett észre. -Félre értés ne essék, nem kívánom sem leszólni, sem alul értékelni a PC-t (legfőképpen hogy nem is mentem még olyan motorral, tehát összehasonlítási alapom nincs), pusztán kicsit körbejártam mindenféle egyéb fórumokon is és szűrtem ki az információkat. Ha lehetséges volna hogy beteszik, megyek egy kört és eldöntöm hogy marad-e akkor az más tészta lenne, de ez így vakrepülés. K. István hsz-e is elégg elgondolkodtató volt, amikor arról írt, hogy a gyári összeszereléskor az összeszerelt alkatrészek "szórnak" pontosságban, beállításban. Elképzelhető olyan hogy valaki gyári motorja jobban közelít az ideálishoz mint a másiké. Mindkettő belerakja, az egyik nem fog észrevenni szinte semmit, a másik meg lelkendezik hogy menyit érez. Ezt igazándiból két tök egyforma motoron lehetne tesztelni olyan módon hogy egyikben bent van, másikban nem de nem tudod előre hogy melyikben. Még egyszer: beletenném, de ennyiért nem. Harmadáért talán igen.
Akkor egy kis magyarázat
A mérési papíron látott értékek a hátsó keréken mért értékek. A gyárilag megadott értékek pedig a főtengelyen mért értékek. Az nagy különbség. Erre van egy megállapított korrekciós tényező, amivel átszámítják a két értéket. Egyébként ha rákattintasz a linkre, amit előzőleg bemásoltam, ott láthatod a főtengelyre korrigált értékeket. Én is onnan idéztem, mivel baromira nem emlékeztem fejből. Szóval nyugi, közel van a 30%-hoz a növekedés és hidd el, hogy érezhető is
Én mást olvasok ki a grafikonodból. A felső a lóerő, mely 98-ról 105-re emelkedett (7,1%), az alsó a nyomaték, mely 108 nm-ről 120-ra (11,1%). A 98 LE és a 108 nm a gyári adatok, mindenféle tuning nélkül emlékeim szerint. Az Ago oldalán fent van a teljesítmény sorrend is, a 20-30%-os teljesítmény növekedéshez már komolyabb motor beavatkozások szükségesek, könnyítések, gyalulások, dugattyú, vezérműtengely tuningok - a PC-n kívül.
és sajna ez ki nyirja a motort ............. nagyon oda kell figyelni menyivel lehet dusabbra hangolni
ha marad a gyári dob felesleges bármilyen át hangolás .. csak a pénzed dobod ki !