szoval a mai motorok olyan szinten ki vannak hegyezve hogy pl . egy kisebb olaj nyomás vesztés és beáll a motor 3 percig gond van a hütésel keté reped a hengerfely be le mész egy nagyobb kátyuba ki szakad az egész futómü nyáron tágul a müanyag azért zörög .. télen ha hozá nyulsz törik .. szoval egy nagy szar az egész mai jármü ipar azt mondom a mai autok is simán tudnak 200 000- 400 000 km ha jó oda figyelö gazdinál vannak és karban vannak tartva a régiek is el mentek 200- 400 ezret ha karban tartoták ökett ... akoriban szarabak voltak a kenő anyagok a benzin is sokal koszosabb volt
ha ma ezekel a csucs katagoriás olajokal és full vezérelt motorokal párositanák a masziv és egyszerü teknikát 1. 5 millio kilométereket lehetne kocsikázni ... ha akaroszériát ugy mint az audi a/2 vagy a vollvo és mercedes b aluminiumból gyártanák az emberek nek egyszer kéne meg venni egy DB AUTOT és egész életükben tudnák használni a körbnyezetett nem kárositanánk enyire mint ma nem kéne enyire sok nyersanyagott ki aknázni aFÖLD nevü bolygobol
Jaja nem olyan rossz gepek ezek az ASMek de kozel sincsenek a panasonic vagy fuji beulteto gepekhez. Az elobbi nemet fejlesztes az utobbiak japanok. Komoly kulonbsegek vannak. Ha gondolod szivesen szervezek Neked egy bejarast a gyartasban ha van par orad.
btw tiszta ter nem szukseges a mukodesukhoz. az jellemzoen csak a medical applicationnal szukseges
jöt a motorok reszelése kisebb belsö surlodás kisebb tömeg erök tehát ki könyitve minden a csapágyazás vékony a vezérmü lánc minek ha bordás szij is van ...
jött az ujabb ötlett
ha már az égés ilyen faszán van szabályozva növeljük a süritést .... ugye a 1970 zsiguli még 8,2 :1 hez sürit na ma a motorok zöme 12.: 1 felett van kétszer akora nyomás fele akora csapágyazás ......... ja és már amotor is tele van müanyag egy szer szerelhetös alkatrészekel ...
de tovább mennek mert az élet nem ál meg turbót neki bazmeg az kell a parasztnak tapadjon az ülésbe
akkor jött a kaszni szará könyitése legyen minden müanyag .. mindenki látott már szivar passatot .. ne de a kaszni müanyagizálása sem tartot sokáig mert kellet a klima kellet az állo fütés amillio kis motor ami az ülést a kormány és ki tudja mi faszomat mozgat
tehát ujra el kezdtek hizni a verdák és amotorok nem birták
volt régen nálunk talán még most is , de régen nagy biznisz volt mikor bonra lehetett benzint kapni a gazolin ami a földgázkútból jövő melléktermék és úgy feketén bizniszelték, oktánszáma gyenge volt csörgött tőle minden úgy oldották meg hogy a dácsiába 2-3 hengerfejtömítést raktak vagy leesztergáltak a dugattyúból és akkor mehetett a cucc tisztán faternek volt egy benzines nagy áró-ja 80 literes tankal hordta át a cuccot magyarba hazafele meg szinte gőzzel jött a varnyú 80 at nem futotta meg gazolinnal de legalább volt
aztán ugye jötek a mehanikus befecskendezök ! ezzek ugye már sokal jobb égést tetek lehetövé rá pár évre a mercedes ki dobta az első d -jetronikot .. követe a a töbi .. pár év allat el jutotunk a k- jetronik elektromos befecskendezötöl a mai napig a 32 bites 5 fuvokás MPI befecskendezésig a gyujtás a kalapácsról .mágnesesé utob hall .. és végűl fény nyalábos -- ig vitte
tehát maga az égés a motorban tökéletesé vált hisz a másodperc töredéke allat akár töbször is modositja aszámitogép a befecskendezés minöségét menyiségét idejét ujabban hö fokát . a gyujtás ugyan így tehát a motor -30 fokban is és +50 fokban is az optimális keveréket kapja .... ezzel el jutott a motor gyártás a csucsra a köbcenti loerő hányadot már nem lehetett tovább növelni
dehogy meg értse a banda miért volt a régebbi tartosabb
hát be avatok mindenkit
ha már a ladárol van szó
a 50 években a motorok zöme még benzines hoszu löketü nagyon erős csapágyazásu 2* es-en tul tervezve a römük vas hengeres és vas fengerfelyes ........... ki nyirhatatlan
de mégis miért ment tönkre , ? akoriban még porlasztok eteték a motorokat amiket minden akori szerelési utasitás 5000 km két porlaszto beélitásra kellet volna vinni ,DE MINDENKI BASZOT RÁ
a jol beállitot porlasztó a jó égés elöfeltétele
aztán ott van a kezdetleges kalapácsos gyujtás sok autonál bowdenen elöcsujtásal a jobbak röpsulyosak a hiper super lada a 60 években már vákum vezérelt
szoval nem abban mentek tönkre ezzek az autok hogy szét koptak egyszerüen a porlasztót baszták mindig után állitani igy szinte mindegyik szoci autó el dusult ehez jött a fasza gyujtás amire megint basztak gyorsitásnál kicsit csörög NEM SZÁMIT .. Rajta maradt a szivató .. KINEM SZARJA LE
aztán akoriban csak téli és nyári olajok voltak és ugye az AFOR olaj nem igazán ütöte meg az AGIP olaj minöségét és ha bele gondolunk milyen szar volt az AGIP ...
na szoval karban tartás hiánya , jó szakmühelyek hiánya PL : FIAT szerviz egy volt az oszjapenkonál és a fele banda szaképtelen ..// tudom mert dolgoztam ott // de mindegy szép idök voltak egy ZSIGULI el indult - 25 fokban 5 FOKOS elögyujtásal is meg 15 fokosal is éveket lehetet járni vele alapjáraton világitó olaj nyomáslámpával .......... tehát a tökéletlen égés tete tönkre az össze ilyen jármüvet
Nekunk mint buta megvezetett maszlagevo siksotet felhasznalonak az tunt fel hogy tagasabb,kenyelmesebb,halkabb,kevesebb benzint igenylo jarmu volt a modernebb gep.
Lehet mi rosszul gondoltuk.
Én arra emlékszem, hogy a 80-as években egy 80 ezret futott Lada már kékes füstöt nyomott és érett neki a motor felújítás. Ez a mai ismeretek, elvárások tükrében eléggé szörnyűnek tűnik.
A spercifikációkat könnyű módosítani a profittartalom,kereslet,és tervezett eladási darabszám függvényében.
Szóval felesleges túl sok melót belefeccölni a tervekbe mert a márketingosztály ugyis megvétózza.
ha ma ezekel a csucs katagoriás olajokal és full vezérelt motorokal párositanák a masziv és egyszerü teknikát 1. 5 millio kilométereket lehetne kocsikázni ... ha akaroszériát ugy mint az audi a/2 vagy a vollvo és mercedes b aluminiumból gyártanák az emberek nek egyszer kéne meg venni egy DB AUTOT és egész életükben tudnák használni a körbnyezetett nem kárositanánk enyire mint ma nem kéne enyire sok nyersanyagott ki aknázni aFÖLD nevü bolygobol
és szebb lene az élet és sokal tisztább
köszi a türelmet