Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ez csak fogalmazás kérdése, szerintem ugyanarról van szó.
hasonló M6 -os csavarok meghúzási nyomatéka mennyi a környéken ? (gondolom M6-os csavarokról van szó) különben hogy szakszerűtlen legyek 6-os csavaroknál nem szoktam nyomatékkulcsot használni
Ha már összegyűlt a magyar motorszerelés krémje.
Adott a maszlagtól bódultan kóválygó egyszerű júzer aki vett egy bontott 1200 mérföldes vízpumpát.
A kérdés márpediglen hogy ugyan a haynes papa előír egy olajpumpa hézag ellenőrzést de meghúzási nyomatékot nem.KB 15 Nm elég ezekhez a csavarokhoz?
Továbbá a vízpumparészről mélyen hallgat a papa mint a csuka.
Noshát az egész tisztának látszik de nem az.
Szétszedhetem,kimoshatom az egészet majd összerakva és 15 Nm-el lehúzva nem lesz gáz?

Haynes elintézi gavalléros szerezz be újat mottóval megoldja de mi csakazért sem dőlünk be a nagy márketingdumának.
Nem akarok lovagolni a szavakon, de azért a tervezett élettartam, és a beletervezett hiba az nem egy és ugyanaz. Szerintem ez belátható...
minden terméknek van egy tervezett élettartama, ezen időtartamon belül lehetőleg hibamentesen üzemeljen, aztán amikor ez lejár akkor lehetőleg menjen tönkre. lehet ezt optimalizációnak is mondani, gazdaságilag mindenképpen. régebben ez a tervezett élettartam sokkal hosszabb volt, manapság olyan gyorsan avulnak el a termékek hogy nem is éri meg hosszú élettartamra tervezni. persze a bonyolultság fokozódása rátesz egy lapáttal de az egy másik dolog.
sok ritka szar szöveget hallottam már ilyen esetekbe néha nem tudja az ember sírjon vagy nevessen
A múltkor asszisztáltam egyet. Ritka nyomott áron hirdettek egy robogót, kolléga elhívott. 15 perc szerelés után csak beindult, szépen ment, aut szivató is,nem csörgött, nem füstölt, jól váltott, az olaj sem pakura volt benne. Erre a kolléga kezdi szaggatni a ruháját, mennyire vállalhatatlan a színe, milyan vagyon ezt átfestetni, majd bemond egy 30%-kal alacsonyabb árat. (na itt megbántam, hogy elmentem).
Erre az eladó közli, hogy annyiért inkább itt marad, de 5000 (öt EZER) -rel többért már vihetjük is
most voltunk nem oly rég xx nézegetni fel kötötem a trélert a mercire azt gyerünk megnéztünk egyet a világ végén piros 1.2 ért

be inditás után kuplung be huz ki enged csatan olyat mint egy petárda ,, végig váltogatom állo helyzetbe stb ,,, mondom a vevönek a véleményem .... az eladó csak mosolyog .. de a vevő ragaszkodik vegyük meg ... vegyük meg elsö rá látásra zörög a vezlánc tehát feszitö lánc ,,, biztos szará kopot akosár szegecsei azért csatan a kipuk horpadtak a kasznin nincs sérülés mentes elem a hátsó lámpa repedt és hirtelen gázra be fulad ,, + ingdozik az alapjárat egy 16 bites mpi befecskendezös motoron ..

mondom a vevönek ved meg de én az én nem viszem haza .. mert hülye vagy ...

végül is az ország másik végén pápátol 10 km re vetünk 950 ért egy yosimura rendszerel comanderel 45 000 km rel szinte hibátlan xx -et 8 honapja állt a garázs sarkában az akku szét fagyva a merciről inditotuk .. kaptunk hozzá gyári rendszert plexit könyvet szerszám készletett .... kisebb hibák vannak de 100 forintból hibátlan lett a gép ...............

én nem adom a nevem a szarhoz
A bandit váltófogaskerékproblémája vagy esetlegesen a japán 15 év körüli nem túl modern segédvezetők nélküli motorjainak sorozatos generátor és feszültségszabályzó problémái a folyamatok közt hol vannak?
Ezmár túl modern vagy lehet régebbinek is ugyanúgy gondja csak nem függ össze a modernséggel csak épp a fejlesztés/gyártás elején vannak a régiek meg a végén.
Autók terén egyszer egy jóember nekem mondta hogy a kifutó tipus legutolsó változatát érdemesebb venni nem az új elsőjét.
Ismételni tudom csak önmagam. Nincs beletervezve a hiba egyik rendszerbe sem. Egyik részröl pusztán matematikai alapon növekszik meg a hiba lehetösége. Vagyis ha egy rendszerben egy alaktész meghibásodási valószinüsége egy a millióhoz, és egy rendszerben van 10000 alkotóelem ilyen meghibásodási valószinüséggel, akkor ezek a meghibásodási ráták összeszorzódnak, és lesz belöle már egy jelentös hiba százalék.
Másik része, hogy még egy -két évtizede a motorkerékpáron az egységnyi helyre el kellett helyzi az akkori technikát, most vagy ugyan azon térfogatba kell beletuszkolni az össze pity-putty szamárvezetö segédeszközt, vagy még kisebb helyre. Viszont hogy a generációk gyorsan váltják egymást, és közben szertágazók lettek a fejlesztési irányok, nem jut egyszerüen idö, és emberi eröforrás na meg pénz, hogy mindet mindennel keresztbe kasul összeteszteljenek. Sokszor már nem müködnek a régen jól bevált matematika algoritmusok sem amivel pl egy hónap kinzással le lehet tesztelni egy alkatrész, egységet, hogy az mondjuk 10000 cikluson keresztül, vagy 10000 órán eresztül fog futni meghibásodás nelkül.
Azt kell látni, hogy negyed idö alatt kell akkorát fejleszti ugyanannyi pénzböl mint 15-20 éve. Ennek ár avan, és közben rengeteg kompromisszumot kell kötni.
Ezt nem a kisújamból szívom, hanem 6 évig dolgoztam folyamtmérnökként a fejlesztéssel karöltve, és igen sok terméket minösítettünk ezen idö alatt...

Ez a majmos baromság jól hangzik, de csak addig szeretjük emlegetni amig a másik nemi szerve van a satuban...
kár ezen vitatkozni szerintem, nagyjából mindenki tudja hogy a mai termékekbe bele van tervezve a meghibásodás, mert el kell tartani a szervizeket is, meg valakinek el kell majd adni a következő generációt is.
viszont a Zoli álláspontja is érthető, hogy ezért nem akar 20-30 éves technikával járni, mert azért fejlesztés is volt bőven. a motornál meg mint hobby eszköznél még jobban el is viseli az ember hogy költeni kell rá, ha cserébe megkapja az élményeket amit elvár tőle. akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is alapon
a szerelő a fontos ! szeretem mikor elhívnak megnézni egy motort hogy intelligens képpel hümmögjek egy sort , persze már mindent eldöntöttek stb csak még én is mondjak valamit lehetőleg biztatót mert ha valami nem tetszik és meg is merem mondani akkor én nem értek hozzá egyáltalán ültem már motoron ? kötözködő tahó vagyok ... szóval marad az intelligens hümögés
Most komolyra fordítva a szót.A szerelő a fontos vagy a felhasználó............kezdem úgy érezni magam mint az átkosban ahol a vízvezetékszerelőtől félni kellett mert nagy "úr" volt ám.
Nem lehetett az egyszerű emberfia által csak úgy hívni.
Te majd holnap látsz nyomáslefutásokat, niente paura :D
A egy felhasználónak soha nem fog összeállni az a kép amit te szerelöként élessen látsz. Mindig hányozni fog egy láncszem ami össze tudja kapcsolni az ok-okozati párokat. Ez mindig oriási szakadékot fog generálni az álláspontok között. De ami a legrosszabb, hogy ezek közeledni nem fognak, csak távolodni...
Te egy éles, elsökézböl való tapasztalatoktól teli halmazból veszel mintát, és alapot a mondandódhoz, és vélényed megformálasához... a felhasználók "meggyözödései" másodkézböl való kicsontozott, lerágott infomorzsák, bár lehet mennyiségre több van belöle meg hangosabb, de summa valós érték, szintekkel lejjebb van a direkt, kézzelfogható szakmai álláspontoknál.
mar kezdtem felni hogy nem engedsz olyat venni amit en szeretnek.
most esett le ............. bmw kell neked a gs nagyon jó felhasználo barát odafigyelésel kimegy a világból .. persze ami elromolhat ... el is romlik .. de majd meg mokolod
mtz .......... gyerekoromba is pöfögöt ...... a fél falu ma is azt használja ..lényegében a mezögasdasági gépek mesze álnak tölem ... egy tény van ........... mükszik ... olcso és kis tudásal karban tartható ............

ergó bármelyik paraszt ,,, felhsználo.... maga tudja szerelni okositani és nem kell hozá atom fizika ,, söt még laptopp sem ....tehát felhasználo barát .......... és ez nekem elég


és hogy mitt veszel magadnak motort ? ez csak a te döntésed olyat vegyél amit szeretnél és örülni fogsz neki
A boltban mondták hogy az 5100as motul 10-40 jó lesz. Azt vettem.
Az MTZ úgy volt hulladék ahogy legyártották.
Most is csak azért veszik mert lényegesen olcsóbb mint bármi a kategóriájában.

Ha veszek akkor olyat veszek amit KB a GSXR1100 óta gyártódig.Legalább 20 éves az alapkonstrukció.
De máig gyártják.

Azzal miahelyzet?
szép volt ........... be is könyeztem

a világ nézetünk nem lehet egyforma ,,, mindenki másközegben nöt fel és más nevelést kapott ...........
teknika........... a régebi teknikákat probálták a megalkotoik olyanra tervezni hogy minél tovább és megbizhatoan müködjön ... pl : mtz a szakmába vág ha azkis traktor karban van tartva 100 évig is működik .. és nem kell oly nagy tudás a megértéséhez csak egy kis jó szándék a géphez
a mai gépekhez visszont hiába van jó szándékod maga a teknika ugy van meg alkotva hogy PÉLDÁUL HIÁBA VIGYÁZTÁL az angolra ilyen piszlicsáré hibákba bele futotál ... nem a felhasználo hibálya ,, nem a kenöanyagok hibálya ... egyszerüen az adot alkatrészek halmaza van ugy tervezve hogy a felhasználo ne tudja év tizedekig használni az adot terméket ..


ez az amit te nem fogsz fel... és millio vitába bele mész meg védeni az ujatt ............ de miért .. mert meg vagy fertözve a maszlagal és azt gondolod az ujabb csak jobb lehet ..

nem látod át azt a világot ahova ez az egész vezet , földbe döngölöd a régi dolgokat ..............na szoval nem vagyunk egyformák egy biztos lehet a jó isten fuj feléd némi lovét és veszel magadnak egy ujabb motort csili vilit és nagyon fogsz neki örülni ........... de a boszantó hirem az hogy acsili villibe is bele lesz épitve a hitványabnál hitványabb meg oldás vagy alkatrész ... azon egyszerü oknál fogva ,hogy te ki szolgáld ezt a nagy fogskereket és minél több lovét szorjál mások zsebébe ..
tehát a régi bevált teknika , esetleg egy igazságosabb világ , talán egy szorgalmat elismerő , munkát bescsülö ,,,nem kiszolgáltatot , modern rabszolgaként ,megvezetve élni akkaró ember halmaznak, más a véleménye .... az még nem biztos hogy rossz ...........
Köszi. Amint lesz időm lemosni
"Képet mikor látunk? :D "

Pont te kérded?!
Nem, úgy kell, mint a többinél.
Képet mikor látunk? :D